X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forslag til forbedringer


Svar
SumezSumezSkrevet 02/03-03 21:11, rettet 02/03-03 21:25 
Forslag til forbedringer

Hæhæ, endelig en god undskyldning til at åbne for slusen og lade alle mine forslag sive ud ;)
Det er godt nok kun småting her i første omgang. :)

1. På forsiden vil jeg gerne kunne se opdeling mellem hver "række". Ligesom på det gamle DKF. Det giver bedre overblik over hvad der hører til hvilket forum. Nok vha. skiftende farver f... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
309 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
SolaegSolaegSkrevet 06/03-03 15:28 
Kan i ikke lave siden med profiler, sådan at det er én lang side i stedet for seks(og snart flere). Måske burde man, at kunne gå direkte ind i profiler fra menuerne oppe i højre hjørne.
SolaegSolaegSkrevet 06/03-03 15:34 
Forresten, når man laver et nyt indlæg og går tilbage i browseren og frem igen, kan man ikke se det indlæg man før oprettede. Så går man jo nok tilbage og opretter indlægget igen, men nu er der to.
RJKRJKSkrevet 06/03-03 15:53 
Det er 100% browseren der styrer hvad du gør, når du trykker frem og tilbage.

Om den synes den vil bruge cachen eller genloade siden er andre ikke herre over.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SolaegSolaegSkrevet 30/04-03 17:06 
Ville bare lige bumpe denne tråd for at huske forslagene eller komme med nye til forbedring af Playright.
AmbyAmbySkrevet 30/04-03 17:17, rettet 30/04-03 17:19 
Fed skrift fjernes fra det emner man har været inde i.
eller en "læst" knap så ens timestamp opdateres.

Hvis man har en række links og trykke på "Se Indlæg", så ser det helt forkert ud i forhold til hvordan det kommer til at se ud.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 30/04-03 17:26 
Dark-Light >
Fed skrift fjernes fra det emner man har været inde i.

Kommer ikke til at ske. Det ville kræve en database, der gemte for hver enkelt bruger, hvilke indlæg de havde set. Det ville allerede nu kræve over 5 million entries...

eller en "læst" knap så ens timestamp opdateres.

Timestampet opdateres, når man forlader siden. Jeg ser ikke umiddelbart grund til andet.

Hvis man har en række links og trykke på "Se Indlæg", så ser det helt forkert ud i forhold til hvordan det kommer til at se ud.

Ikke forstået.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 30/04-03 17:39 
Når man opretter en ny tråd på f.eks. placerer 3 links efter hinanden bliver kun det første vist. (Når man ser det ved Se Indlæg)

Hvis man skriver tekst bagved kommer teksten til at stå lige bagved linket og ikke på linien efter.

Kort fortalt: "Se Indlæg" og indlægget hvis man poster det er ikke ens hvis man bruger links
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 30/04-03 17:52, rettet 30/04-03 17:53 
www.link.dk
www.link2.dk
www.link3.dk
Test

Skulle virke nu...

Det skal nødvendigvis være forskellig kode aht. HTML tags mm., så det er et spørgsmål om, at få dem til at "ligne" hinanden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/04-03 18:32 
Wow et sindsygt stort indlæg:O

........ Det tog lang tid før den loadede det;)

Mine forslag:

1. Billedere i indlæggene(IMG koden)

Gode ting ved det: istedet for at skulle trykke på et link til et nyt site, hvor der er bannere og andet nyt grfik/pop ups der kunnne loads, ville de togså være praktisk for de dovne! Og folk ville måske være mere flittige til at kommentere vært billed, såvel som t få ngoen grafik debatter frem og sammenligninger om de flotteste spil!

Dårlige ting ved det: Det ville sikkert tage meget BB fra sitet og gøre det langsomt(??) Og 56 Kerne ville flygte i skam....... Medmindre at der skulle komme en regl der hed 56 K warning i alle overskrifter!


2: Poll

Gode ting ved det: At lave en afstemmning er en god måde at få et gennmemsnit af meninger om en ting! Ja eller nej..... Sort eller hvid ovs.....

Dårlige ting ved det: Folk ville måske lave latterlige afstemmninger som "synes i dette screen er cool" og folk ville måske kun begynde at svare på afstemmningerne og glemme argumenterne i selve indlægget:=)


Synes begge forslag er gode....... Og fatter ikke dig Sumez?:D Hvordan tager smilies seriøsiteten væk? Folk bliver jo ikke dummere fordi det står der! Man kunne evt lave nogen ala :lol: Med en grinende smilie eller få fat i nogen spilsmilies!

smilsmilies...... FF, Breath of fire, Zelda ovs....
Well crucify the insincere tonight...
MarcKMarcKSkrevet 30/04-03 18:43 
Jeg tror smagløse grafiske smilies tiltrækker useriøse mennesker, de gør ikke brugerne dummere. Derfor er jeg stærkt imod dem.
olmeolmeSkrevet 30/04-03 19:16 
Jeg giver Marc fuldstændig ret, det kommer til at ligne lort med alle de underlige smilies, i forskellige farver.
Det værste er animerede gif'er. På www.konsolforum.com er der en bruger RICOZ, der har nogle dansene figurer, som er extremt irreterende at kigge på.
APHAPHSkrevet 30/04-03 19:34 
olme >
Jeg giver Marc fuldstændig ret, det kommer til at ligne lort med alle de underlige smilies, i forskellige farver.
Det værste er animerede gif'er.

var der nogle der sagde jubii games debat??;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/04-03 19:38 
Marc Klemp >
Jeg tror smagløse grafiske smilies tiltrækker useriøse mennesker, de gør ikke brugerne dummere. Derfor er jeg stærkt imod dem.

Okay, og hvorfor så lige det?

Lad dog vær med at kaste med sten når du selv bor i et glashus!

Dum er et stærkt ord, og jeg kan ikke se hvordan du skal retfærdigøre hvem der er dum og hvem der ikke er!
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 30/04-03 19:44 
Smilies kan folk godt glemme alt om, og hvis det bliver muligt at sætte billeder ind i indlæg, vil det KUN medføre misbrug.

Så glem også lige alt om det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 30/04-03 21:09 
Smilies/emoticons er et fy-ord, der hører til på Jubii og Ofir og Lunarstorm og andre klamme "portals" der prøver at tiltrække hvemsomhelst der lige har fået lov til at låne en netforbindelse af mor. Glem det!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 30/04-03 21:26 
Hehe, jeg behøves slet ikke svare på den slags selv mere :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 30/04-03 21:30, rettet 30/04-03 21:31 
Public EnemY >
Dum er et stærkt ord, og jeg kan ikke se hvordan du skal retfærdigøre hvem der er dum og hvem der ikke er!

Du skal vist lige læse, hvad jeg skrev igen:

Marc Klemp >
Jeg tror smagløse grafiske smilies tiltrækker useriøse mennesker, de gør ikke brugerne dummere. Derfor er jeg stærkt imod dem.
dRxLdRxLSkrevet 30/04-03 21:40 
Public EnemY >
Dum er et stærkt ord, og jeg kan ikke se hvordan du skal retfærdigøre hvem der er dum og hvem der ikke er!

Heh, det er næsten for let at påpege det, men man kunne jo starte med at kigge på folks sprog og den måde de argumenterer på.

Hvis man er velbegavet, så er det faktisk ret let at læse sig frem til hvem der ikke er det. Men en del herinde kan indtil videre undskyldes med deres alder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 30/04-03 21:52 
lad os nu lege at vi har ikoner.

[selvrygklappende]
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
jaesjaesSkrevet 14/07-04 03:30, rettet 14/07-04 03:30 
Det kunne være rart, hvis man kunne browse Arkiv og andre relevante sektioner efter spilgenrer. Er det noget I gider implementere (kræver selvfølgelig at hvert spil allerede har fået anført genre i databasen)?

Egentlig kunne det også være rart, om man kunne angive genrebetegnelse i Vurder.
SumezSumezSkrevet 14/07-04 04:26 
Genrer har været på tale, og har været meget gennemdiskuteret.
Som altid, når det gælder genrer, vil der opstå uenigheder, tvetydige definitioner og den slags. Det er meget svært, for ikke at sige umuligt, at lave et fast system, som alle kan være enige i
Personligt så jeg dog også gerne at noget i den stil blev indført.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/07-04 09:56 
Hvad med at:

Lave en samlet post med alle forslag i denne tråd, uden udenomssnak og lave checkmarks ved de ting, som er indført og uddebaterede?

Det bliver bare sværere og sværere at komme med forslag, som ikke er nævnt, og det dræber lysten til at komme med sine forslag, hvis man først skal læse 170+ indlæg fra marts 2003 og frem igennem.
SumezSumezSkrevet 14/07-04 12:17 
Nu er der absolut ingen måde, man kan vide om noget har været opppe at vende før, det er jo ikke alle forslag, der kommer fra denne tråd. Så hvis i brænder for noget, synes jeg bare i skal skrive det. Så vidt jeg husker er næsten alt der er blevet foreslået i denne (gamle) tråd faktisk blevet indført på den ene måde eller den anden.
Jeg synes Jaes' forslag er et godt et.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
yokanabsteryokanabsterSkrevet 01/08-04 01:08, rettet 01/08-04 01:09 
1. Surf Playright, og alle andre websider ordentligt download Mozilla Firefox! www.getfirefox.com

2. Til jer der siger at den blå skal være lysere, tag og indstil jeres skærm kontrast! http://www.milkpail.com/buki/contrast.htm

Så har man allerede løst de fleste problemer! :)
soon the world will be one big computer
SumezSumezSkrevet 01/08-04 19:46 
Play:Right overholder W3-standarden og ser fint ud i alle gode browsere, der overholder standarden. Både IE og Mozilla burde være optimale.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/08-04 21:16 
Sumez>
Play:Right overholder W3-standarden

Stort set... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/08-04 21:47 
Hellere nødløsninger end unødvendige linjeskift i IE. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
yokanabsteryokanabsterSkrevet 01/08-04 22:18, rettet 01/08-04 22:22 
Sumez>
Play:Right overholder W3-standarden og ser fint ud i alle gode browsere, der overholder standarden. Både IE og Mozilla burde være optimale.

Desværre overholder IE ikke W3 standarden, ihvertfald ikke inden for CSS. Super/ekstremtmeget irriterende for mig når jeg ikke kan lave "Position absolute"... IE = skod browser = understøtter ikke alle scritpts og filtyper / browser hijacking ofte ( active x/ BHO ) / Popup all over the place, = Nej tak = Ja tak Mozilla :)
soon the world will be one big computer
SumezSumezSkrevet 01/08-04 22:22, rettet 01/08-04 22:23 
At IE bruger ActiveX gør da ikke at sider, der er lavet ordenligt vises forkert i den. Og den understøtter da Position Absolute helt fint. Det er dog primært pga. det smartere interface at jeg bruger IE.

(men ja, den har fejl, som Rune påpeger)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/08-04 22:25 
Ja, IE's åndssvage fejl løb jeg også ind i, da jeg skulle lave eksamensprojekt i Service og Kommunikation. En hjemmeside i CSS, der så helt fin ud. I Mozilla......
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 01/08-04 22:26, rettet 01/08-04 23:03 
Sumez>
smartere interface at jeg bruger IE.

AAAAAAAAARGGGGHHHHH !!! SMARTERE INTERFACE??? I am stunned ;) Ingen tab'ing, ingen smarte plugins. smartere interface? hvad snakker du om? Og enten er det mig der kludrer i det for NEJ IE understøtter IKKE Position Absolute!
soon the world will be one big computer
NaieraNaieraSkrevet 01/08-04 22:37 
Ja, at sige at IE har et smartere interface, er vel ligesom at sige at SNES klarer 3d-grafik ligeså godt som PlayStation.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 02/08-04 00:00, rettet 02/08-04 00:14 
Ingen tvivl om at MS har sovet på lauerbærbladene oven på sejren over Netscape, men jeg synes heller ikke, at Mozilla er lutter lagkage. Fx er der en del sider, som ikke vises ordenligt. Jeg ved godt, at det primært er fordi de fleste hjemmesider er skrevet til at virke bedst med IE, men det er alligevel irriterende.

En anden ting er, at grafiktunge hjemmesider hakker mærkbart mere i Mozilla. I det mindste på min pc. Jeg skrottede gerne IE, men indtil videre, får Mozilla og Opera mig til at knurre mere end når jeg bruger IE :)
SumezSumezSkrevet 02/08-04 00:08, rettet 02/08-04 00:09 
Efter min mening er Mozilla's interface tungt og besværligt. Og jeg foretrækker til enhver tid IE's integrering i Windows.

Og jep, Mozilla kommer nemt til at halte over "tunge" sider (ikke bare grafik, f.eks. skal man ikke sidde længe på CGI:IR, før Mozilla køres i sænk), det er helt klart en af topgrundende til at jeg kører IE.

Men for at vænne tilbage på emnet, må vi huske på at P:R er designet udfra en Amiga-browser. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JinkJinkSkrevet 02/08-04 00:44 
Og hvis man loader mange billeder virker mozilla heller ikke
NaieraNaieraSkrevet 02/08-04 00:50 
jaes>
Jeg ved godt, at det primært er fordi de fleste hjemmesider er skrevet til at virke bedst med IE, men det er alligevel irriterende.

Det er jo ikke Mozillas skyld. Det er IE der bryder W3-standarden...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 02/08-04 01:00 
Sumez>
Efter min mening er Mozilla's interface tungt og besværligt.

Det her er simpelthen noget af det mest ulogiske jeg nogensinde har læst. Hvordan kan du foretrække IE, som vist nok lige er den browser der er mest tung og besværlig, når den ikke har noget der bare minder om tabbed browsing? Det er noget nær et mareridt, hver gang jeg bliver nødt til at åbne IE for at bruge netbank. Alt kører langsommere, og det klamme design giver mig hovedpine, eller noget der minder om det. "Problemet" med de mere grafiktunge sider, som f.eks. GameSpot, der jo skal være pop-smart, er overdrevet i denne tråd.

Bare manglen på tabs burde være nok til, at droppe IE for evigt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 02/08-04 01:04, rettet 02/08-04 01:06 
Naiera>
Det er jo ikke Mozillas skyld. Det er IE der bryder W3-standarden...

Jeg giver ikke Mozilla skylden. Jeg påpegede den væsenligste årsag til, at der er flere sider, der ser forkerte ud i Mozilla end i IE. Det skyldes også, at IE i højere grad bryder W3-standarden, som du nævner.
SumezSumezSkrevet 02/08-04 01:17 
Naiera>
og det klamme design giver mig hovedpine

Klamme Design??
http://www.eternal.dk/ie.png]Personligt nyder jeg, at det er så enkelt[/LINK]" target="">Personligt nyder jeg, at det er så enkelt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/08-04 01:24 
Sumez>
Efter min mening er Mozilla's interface tungt og besværligt.

Ligesom Naiera siger, detter er meget ulogisk! Det er fakta.
( I Mozilla Firefox ) Fordele:

Man vælger Selv hvilke knapper der skal vises i knapmenuen, eks. kan jeg bedst lide at der kun er: Frem, tilbage, reload, ny tab og download.

Både browser http-baren og bookmark området er 100% ændrings venligt, man kan enda vælge rækkefølge og mellemrum i mellem knapper.

Tabbing, super smart, hvis man ikke gider at have 10 vinduer åbne i Win-Explorer baren, her kan man bare klikke under bookmark området, hvilken side man vil se!

Design, der er over 100 super flotte grafik tunge, grafik lette eller stilrene browser designs til Firefox, man vælger selv. Super let, tryk på design og installer...

Ingen Pop-Ups, utrolig effektiv popup fjerner, der ikke fjerner Pop-Ups der er vigtige, ( Ved ikke hvordan )

Virkeligt mange gratis plugins, der også er tryk og installer direkte fra siden, eks. popup tæller, css manager, udvidet javascript console, billede zoom, flash reklame fjerner og mange, maaange flere.

Husk at downloade FIREFOX, ikke mozilla, efter min mening er FIREFOX den klart bedste og mest overskuelige browser.
soon the world will be one big computer
NaieraNaieraSkrevet 02/08-04 02:23, rettet 02/08-04 02:26 
Sumez>
Personligt nyder jeg, at det er så enkelt

Hvordan er det lige, at Mozilla er tungt og besværligt, sammenlignet med dit billede? Faktum er, at Mozilla loader sider ind hurtigere, og at IE ikke har tabbed browsing. Desuden nævner Yoka også Mozilla/Firefoxes yderst effektive pop-up fjerner. Sidst jeg tjekkede, krævede det eksterne programmer med IE. Med Mozilla har jeg ikke skænket pop-ups en tanke siden jeg skiftede.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/08-04 02:39 
Sumez>
Klamme Design??
http://www.eternal.dk/ie.png]Personligt nyder jeg, at det er så enkelt[/LINK]" target="">Personligt nyder jeg, at det er så enkelt

Hahahahhahaha, ( Ikke for at virke hånlig ) :)

Mig og mozilla, en billedeserie mig og min browser:

Den enkle stil: http://www.halosite.dk/enkelt.png

Den normale stil: http://www.halosite.dk/normal.png

Dag med gang i den: http://www.halosite.dk/gang_i_den.png

Arbejds dag ( grafik tungt ) : http://www.halosite.dk/workday.png

Overbevist? I hvertfald design mæssigt!
soon the world will be one big computer
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/08-04 02:51 
Den seneste 0.9.2-udgave fungerer upåklageligt.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
jaesjaesSkrevet 02/08-04 02:53, rettet 02/08-04 02:58 
Bruger I Thunderbird, og er den værd at hente?
IE kan jeg acceptere, men OE er jeg _meget_ træt af :)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/08-04 03:00 
Jeg er også vild med thunder bird, er dog først lige gået rigtigt igang med programmet. Lækkert og nemt interface, super SUUUPER effektivt spamfilter og storset alle funktioner + dem som alle de andre ikke har : (Download)
soon the world will be one big computer
OkottaOkottaSkrevet 02/08-04 11:24 
Jeg har fået lyst til at prøve Firefox som browser.

Kan læse mig til, at den importerer alt fra min IE, og det er jo glimrende.

Skal jeg så bare afinstallere IE bagefter, når Firefox er færdig og klar til brug?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 02/08-04 11:43 
Yokanabster>
Hahahahhahaha, ( Ikke for at virke hånlig ) :)

Hvad prøver du på at vise? "Så grim kan Firefox blive"?
Man kan da også fylde IE med store, grimme knapper, men jeg foretrækker at lade være.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 02/08-04 13:12 
Jeg kan ærlig talt ikke se hvad der er mere stilrent/enkelt/simpelt ved IE i din opsætning end http://www.mel-ler.dk/naiera/fire.jpg]Firefox[/LINK]" target="">Firefox.

Som det fremgår af Yokanabsters eksempler har man netop frihed til at få firefox til at se ud netop som man kan lide det - alt imellem enkelt og en bloated IE-kopi.

Personligt kan jeg ikke se en eneste væsentlig fordel ved IE. Der går bogstavelig talt måneder imellem, at jeg støder ind i sider der er så deforme i firefox, at de er ubrugelige.

Det eneste jeg mangler er en downloadmanager, som har mulighed for "resume" - men det er jo nok kun et spørgsmål om tid :)
元気ですか。
OkottaOkottaSkrevet 02/08-04 13:30, rettet 02/08-04 13:32 
Jeg har fået smidt Firefox ind, og det er jo en glimrende browser.

Og så dræber den de irriterende pop up's jeg altid får, på nogle sider = En God Ting.

Er også ret glad for Tab's funktionen - nu slipper man for at ha' utallige nye explorer vinduer åbne, på én gang = også En God Ting.

Gør de to "små" ting, den til en bedre browser end IE? Ja, faktisk.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 02/08-04 13:41 
Pop-up fjerneren kan måske ses som en lille ting, da man jo KAN få programmer udenfor IE der gør det samme.

Men at kalde tabbed browsing for en lille ting, vil jeg mene er forkert. Den funktion alene, gør det værd at skifte. Alt det andet (hastighed, pop-up fjerner, osv.) er bare bonusser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
309 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig