X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Live arcade


Svar
fumfumSkrevet 14/06-05 10:54 
Nu skulle live arcade være i luften i europa. Man skal åbenbart have en installationsdisk til det.
Er der nogen der ved hvor man skaffer en sådan?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
fumfumSkrevet 14/06-05 10:54 
Nu skulle live arcade være i luften i europa. Man skal åbenbart have en installationsdisk til det.
Er der nogen der ved hvor man skaffer en sådan?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
msxtrdmsxtrdSkrevet 14/06-05 11:01 
Hvad er live arcade?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/06-05 11:01 
Ja, du ringer til Microsoft på 80 88 40 97 og bestiller den - den er gratis.

Mere om Xbox Live Arcade
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
fumfumSkrevet 14/06-05 11:06 
Lige noget for konen, mens vi andre bruger tiden på wow. :-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 11:08 
Skulle også lige til at svare. Palle har delvis ret. I princippet er den gratis, men man skal betale €6 for at dække forsendelse. Har lige bestilt den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-05 12:07, rettet 14/06-05 12:11 
Det er IMO sindsygt dyrt. 6£ for at få sendt CDen, og så koster spillene fra £7.49 - £11.50 alt efter det arbejde der nu er lagt i dem.
Jeg kunne godt tænke mig at se hvad det var for noget til træffet, for det lyder da helt sindsygt at man skal betale ~100kr for et s.... mini spil.

Nogen der kan uddybe det lidt? Evt. med screens eller anmeldelser?

EDIT: Ligemeget... http://www.xbox.com/en-us/livearcade/default.htm

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 12:15 
Ja, det er alt for dyrt. Samleren i mig vil bare have disken. Der er vist også gratis previews af de fleste spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 14/06-05 12:22 
Bejewled til 100kr - Zoo Keeper koster 300kr. Så dyrt er det da det heller ikke.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-05 12:29 
Men zoo-keeper 'ejer' man jo. Får man smadret sin HDD i xboxen så går alle ens spil jo tabt. Jeg vil til hver en tid gi mere for at ha et spil stående på hylden, og man kan ha' i sin samlig, end bare at downloade skidtet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-05 12:49 
Jeg mener også, at det er alt for dyrt. Alligevel bestiller jeg disken for at få Mutant Storm. Hvis det er så godt som Edge siger(8/10), er det vel pengene værd.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
fumfumSkrevet 14/06-05 13:04 
Nope, ham jeg snakkede med på 80 88 40 97 nægtede at han kunne sende disken til mig. Jeg skulle købe den i en forretning.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
lightyear dklightyear dkSkrevet 14/06-05 13:19 
køb det officelle xbox magasin, der medfølger en xboxlive arcade disc, kun i denne måned.

Bladet har en forside med xbox 360, så du ikke køber bladet fra sidste måned.

Kan købes i de fleste dsb stationer.
are you CHICKEN?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-05 13:39 
Ligger det så i en DVD kassette? Der er ikke så meget ved pap covers.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/06-05 13:57, rettet 14/06-05 14:04 
Skal man bestille en DVD til installation - er det ikke en downloadbar opdatering til Dashboardet?
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-05 14:19 
Wehner>
Har lige bestilt den.

Hvor bestilte du den henne?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/06-05 14:23 
Det er ikke en Installation..
Live Arcade skal (og kan) kun køres fra DVDen...
Men ok.. der er nogle rimlige fængende spil på..
jeg har købt Pool spillet og Bejewed, men Alle de spil som er på Arcade kan man spille i en demo form af forskellige typer..

Jeg regner ikke med at købe flere forløblig.. da Xbox Live Arcade er Default installeret på Xbox360.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 14:40 
Jeg ringede på 80884097, valgte engelsk, så Xbox Live og derefter valgmulighed 3 (other Xbox Live related questions eller noget i den dur).

Det var hans første bestilling, så det er åbenbart helt nyt, men det kan sagtens lade sig gøre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-05 14:46 
Sært at de så ikke ville sælge til Fum, men det er måske fordi, det er helt nyt...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 14/06-05 14:58 
GrillBillerDK>
Det er ikke en Installation..
Live Arcade skal (og kan) kun køres fra DVDen...

Ok, så man downloader ikke spillene til HDD, men unlocker dem bare online ?
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 15:02, rettet 14/06-05 15:02 
10 mod 1 på at der ligger en eller anden form for vital information desangående på ens egen HD.

EDIT: Men jeg håber selvfølgelig, at de overrasker mig positivt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/06-05 15:07 
Beano>
Ok, så man downloader ikke spillene til HDD, men unlocker dem bare online ?

De spil som er på Live Arcade nu, lægger på skiven.. og bliver aktiveret over live hvis du har tænkt dig at købe det...

Dog er "Ting Tank" (Som lige er udkommet) ikke på skiven hvilket så må betyde at den bliver downloaded...
men som sagt.. der er flere spil på vej.. og de bliver downloadable når de bliver udgivet.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/06-05 15:17 
Update..

Jeg har lige kigget på Arcade igen..
der er 3 spil som kan downloades nu (altså som ikke lægger på skiven)
Think Tank
Marble Blast
Feeding Frenzy (alle koster 7.49 pund)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 14/06-05 15:23 
Wehner>
10 mod 1 på at der ligger en eller anden form for vital information desangående på ens egen HD.

Ja det er jo klart nok :)
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 15:28 
GrillBillerDK>
der er 3 spil som kan downloades nu (altså som ikke ligger på skiven)
Think Tank
Marble Blast
Feeding Frenzy (alle koster 7.49 pund)

Det er en helt absurd grotesk vanvittig pris. En ting var, hvis vi havde snakket Golden Axe II eller Bubble Bobble med online co-op eller noget i den stil. Men det her er jo så direkte en opfordring til piratkopiering af diverse MAME-ting, som Microsoft kan komme med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 14/06-05 15:31 
Hvad har de ting over-hele-hovedet med hinanden at gøre...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 15:40 
Det er vand på møllen hos de folk, der argumenterer for rimeligheden af deres kopiering med for høje priser på produkterne. Noget man jo især hører, når musikpirater interviewes.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/06-05 16:28 
Wehner>Men det her er jo så direkte en opfordring til piratkopiering af diverse MAME-ting, som Microsoft kan komme med.


Sådanne kan man også se på det.. men til gengæld må du vinke farvel til Live Ranking, DLC, Voice og mutiplayer som stort set er i alle Arcade spillende.
Nogle af spillende findes også i 720i og 1080i versioner. et eks. er det Pool spil som kan spilles i 720i med live ranking, og muliplayer.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RJKRJKSkrevet 14/06-05 16:37 
Wehner>
Det er vand på møllen hos de folk, der argumenterer for rimeligheden af deres kopiering med for høje priser på produkterne.

Men fordi man synes en Fiat er for dyr, betyder det da ikke, at det bliver mere rimeligt at stjæle en Ferrari? Jeg har bare meget svært ved at se sammenhængen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 16:39 
Ikke desto mindre er der mange, der ser på det sådan. Eller i hvert fald lader som om de gør. Det er det eneste, jeg siger. Jeg tager ikke stilling til noget her.

Udover prisen :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 14/06-05 16:42 
Vil du ikke godt forklare det for mig?

Hvis de her shareware-agtige Xbox-spil kostede 10 kroner, så ville der ikke være så mange der piratkopierede retrospil? Eller hvad?

Jeg forstår det bare ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 16:53 
Jeg har et godt eksempel, tror jeg, men det må lige vente til i aften eller i morgen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 14/06-05 17:25 
Jeg kan virkeligt ikke se at 100kr er urimeligt. Hvis spillene er gode så kan de sikkert underholde mindst halvt så mange timer som et fuldprisspil.

At man skal betale et opstartsgebyr (discen) virker dog lidt urimeligt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/06-05 17:59 
Chrono>
At man skal betale et opstartsgebyr (discen) virker dog lidt urimeligt.

Så køb det nye OXM.. der følger det med..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-05 18:03, rettet 14/06-05 18:03 
Chrono>
Jeg kan virkeligt ikke se at 100kr er urimeligt. Hvis spillene er gode så kan de sikkert underholde mindst halvt så mange timer som et fuldprisspil.

Tja, det kommer vel an på hvordan man ser på det. I Aalborg kan jeg finde masser af billige spil til PS2/GC/Xbox(100,-, til tider under).

Er det så værd at købe Live Arcade spillene? Virker spillene billige, sammenlignet med dem jeg finder i butikkerne?

Det synes jeg ikke.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 14/06-05 18:41 
GrillBillerDK>
Så køb det nye OXM.. der følger det med..

Det koster jo også penge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 14/06-05 18:42, rettet 14/06-05 18:43 
Bede-X>
Det kan du have ret i. Men det kan jo også være at priserne på spillene falder efter noget tid ligesom de gør i butikkerne - det ses tit at andre web-distribuerede spil falder i pris i takt med deres alder.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/06-05 18:57, rettet 14/06-05 19:31 
Bede-x>Er det så værd at købe Live Arcade spillene? Virker spillene billige, sammenlignet med dem jeg finder i butikkerne?

Det synes jeg ikke.

Det er jo Arcade spil.
fangende og simple spil du lige smækker i hvis du lige skal stresse af eller lige score et par mio. pointer i en space shooter ala space invater..

Det er jo ikke spil man skal samligne med eks. Splinter Cell, halo osv..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/06-05 19:10 
Chrono>
At man skal betale et opstartsgebyr (discen) virker dog lidt urimeligt.

Det skal man da heller ikke?? Man skal betale for portoen (hvilket er ganske rimeligt) men disken er da gratis... Eller har jeg misforstået noget?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NaieraNaieraSkrevet 14/06-05 19:20, rettet 14/06-05 22:03 
Så koster det jo i praksis også penge, hvis man skal erhverve sig skiven.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-05 19:42 
Chrono>
Bede-X>
Men det kan jo også være at priserne på spillene falder efter noget tid ligesom de gør i butikkerne

Hvis de falder nok, vil jeg ikke have noget problem med prisen.

Men det her er for dyrt:

http://www.xbox.com/en-US/livearcade/games.htm?level1=enuslive&level2=highlights4blurb&level3=livearcade

"Namco Vintage: Pole Position, Dig Dug, and Galaga
Price: $14.99 USD"

Sammenlign det med retro udgivelser som Sonic Mega Collection, Mega Man Anniversary Collection og Midway's Arcade Tresures.

Så er 15 dollars alt for meget.

GrillBillerDK>
Det er jo Arcade spil.
fangende og simple spil du lige smækker i hvis du lige skal stresse af eller lige score et par mio. pointer i en space shooter ala space invater..

Det er vel for så vidt ligegyldig hvilken genre spillene er i.

Iøvrigt kan man også sagtens finde arkade ligende spil i forretningerne til 100,-

Kig fx igennem tråden om spiltilbud...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/06-05 22:36 
Naiera>
Så koster det jo i praksis også penge, hvis man skal erhverve sig skiven.

Det er korrekt, men der blev sagt, at skiven kostede penge - hvilket den ikke gør. Et porto gebyr burde være logik for enhver - man skal være godt forkælet, hvis man tror, at firmaer sender gratis cd'er ud og så selv betaler for portoen også.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NaieraNaieraSkrevet 14/06-05 22:41, rettet 14/06-05 22:48 
Sony sendte Hardware: Online Arena til mig. Gratis. Jeg havde godt nok købt netværksadapteren, men folk der har Live har vel også betalt rigeligt med tiden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 14/06-05 22:46 
I sidste generation sendte Sony da "jævnligt" gratis demo-skiver ud. Jeg tror jeg fik tre i løbet af tre år.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/06-05 23:21 
Well, sig det til MS - de er nok rimeligt kolde... :-)

Men selvom i er jyder, som jo ikke er kendt for at rutte med pengene, må I da kunne se rimeligheden i at brugeren skal betale portoen?

:-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
psychomantispsychomantisSkrevet 14/06-05 23:49 
Koster det virkeligt Microsoft 6£, at sende hver CD? Men det er vist at fluekneppe lidt...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-05 23:55 
Er det værre end da Nintendo skulle sende 'gratis' Zelda Collecters Editions ud til folk? Det kostede vidst 100,-?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OmenOmenSkrevet 15/06-05 00:47 
Havde man haft muligheden for at spille Mutant Storm med Keyboard og Mus havde det været alle pengene værd.

Fantastisk spil der bør prøves/ejes af alle og enhver der kan lide shmups (er det det, det hedder Palle? ;)
Vote Ficus!
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/06-05 09:05 
Der faktisk flere af titlerne jeg har prøvet på PC via det faktum at vi har dem som Games on Demand. Jeg vil nu ikke kalde dem Shareware-spil som Rune, men de fleste er da ovre i den lettere casual/entertainment afdeling. Man kan nemt få en eftermiddag til at forsvinde ved at sidde med Feeding Frenzy eller Bejewelled, men det er bestemt ikke alles kop te. Jeg savner selv det annoncerede samarbejde med Namco og Atari og deres gamle arcadeting.
WehnerWehnerSkrevet 23/06-05 16:42 
...og så er mailen om, at disken er blevet sendt endelig dukket op. Der er nok lidt kødannelse her i starten. Det er i hvert fald langsommere end deres normale service.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 28/01-06 22:44 
Genbruger lige tråden til X36O-versionen af Live Arcade...

Der er efterhånden en del interessante spil på vej. Bl.a. faldt jeg over HoopWorld forleden, som ifølge udviklerne er en "basketbrawler". Skal nok blive spas :)

HoopWorld is a first of its kind "trick-based" game where players can get their game on competitively or cooperatively with others from around the world. The game features a diverse cast of characters that players can choose from and supports up to six players in a three-on-three multi-player setting. It's all about tricks in HoopWorld… the more showboating and tricks you and your team mates pull off, the more you are rewarded. It's all about how cool and skilled you are... or can be! Inspired by the sport of basketball, HoopWorld is an over the top arcade game that challenges players to basketbrawl!


Billeder, filmklip og interview
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig