X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pas på jer selv og dem I holder af!


Svar
BlossomBlossomSkrevet 13/06-05 12:50 
Det kan godt være vi ser meget vold og krig på tv, men det vil altid være en helt anden følelse der kommer op i én når man oplever folk dø i virkeligheden.

Mennesker kan dø af sygdom og alderdom.... Men derudover også brat blive revet væk fra én i ulykker og lign.

Jeg har selv mistet en far til Leukæmi for 2½ år siden, men det var en anden følelse af angst for at miste nogen jeg holder af, der kom op i mig idag, da jeg så en mand køre frontalt ind i en lastbil uden for vores hus for en times tid siden.

Det er også derfor jeg skriver dette emne.. Havde lige lidt jeg skulle af med i en fart.

Manden var ("heldigvis") selv i bilen.. Og hvis ikke død på stedet.. så ihvertfald meget hurtigt.

Bilen var fuldstændig krøllet ind under lastbilen, så havde der været flere med (måske børn), havde de alle været døde..

Det ser ud til, at han havde overhalet uden at se den modkørende lastbil..

Min pointe er:

Tænk jer om i alt hvad I foretager jer..
Det kan pludselig være jeres forældre der mister et barn..
eller jeres barn der mister sin mor eller far..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 13/06-05 13:12 
Godt at du skriver! Jeg forstår selv hvilke perspektiveringer en sådan iagtagelse sætter i gang. Jeg har også set en cyklist blive kørt ned af en lastbil. Ud over det klamme i at se nogle blive blive kørt ihjel, er det tankerne der er værre. Havde personen børn. Skulle personen "bare" lige ned og hente noget banalt. Hvordan har den overlevende/skyldige part det. Jeg tror dog ikke man kommer lettere over det ved at tænke sådan. Man må lægge det følelsesmæssigt fra sig, på eller anden måde.
soon the world will be one big computer
BlossomBlossomSkrevet 13/06-05 13:30 
yokanabster>
Jeg tror dog ikke man kommer lettere over det ved at tænke sådan. Man må lægge det følelsesmæssigt fra sig, på eller anden måde.

Jeg giver dig ret i, at man gør det lettere for sig selv ved at lægge det følelsesmæssige fra sig, men mener dog stadig ikke at man bør gøre det.

Jeg synes man skal give plads og udleve de følelser, da det jo ellers bare ender med at vi alle er kolde og ligeglade med sådanne hændelser.

Netop det at give plads til at blive bange og ked af det, kan måske hjælpe os til at tænke os lidt mere om selv...

Det kan jo lige så godt være os selv der sidder i bilen næste gang... Eller én vi holder af..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
MarcusMarcusSkrevet 13/06-05 14:55 
Jeg synes heller ikke det gælder om at komme over det men nærmere tage ved lære deraf.

Vi mistede en hund som vi havde boende(man kan ikke eje liv)
for ikke så lang tid siden også. Noget af en trist dag, jeg skrev denne længere post på et engelsk forum:

En tidligere engelsk besked af mig>
Greetings

"Personal story etc. - can be skipped"

As the title gives away, it's a sad somewhat instant track made with the death of our beloved dog with the nickname Bluing as inspiration. These death's force a reaction. And one finds out which elements will vanish. There's the name, the trips, the joy playing with it, a part of one's identity, the welcoming cosy companion etc. And eventually one can choose to remain in the darkness or accept it and be empty for a while and then find something to fill the empty space, be it friends or maybe another dog. Anyway one figures out that "hey, I can live without these things" a thing that may sound somewhat harsh, especially when talking about a wife etc. but nevertheless, in order to get past it one needs to look forward and accept that it can't be undone, and basically also that having death is neccesary in order to have life.

I'm feeling somewhat empty now, things are more pointless, especially all that crazy capitalistic, superficial focus. It seems so completely pointless, and it is indeed. Great to focus on the important elements. Death is good. A necessity to appreciate life and live generally and a valuable lesson to those around the one who passed away.

Apart from these things it makes me more confused about the eating of animals, accepting and inducing such terrible things by choice. Pigs are even more intelligent than dogs but due to their looks people will gladly kill and harm lots of pigs but when a dog dies "ohh, the horror" and it is indeed a horror, it's basically as sad as a human death....I hope people start respecting lives and only take lives when no other option is possible. Given the lower amount of intelligence in plants and they're in a completely different category they are a better choice, both healthier for you and healthier for the world and the creatures(including humans) in it.

I made this track a little later after death visited our house(I'm not religious). It's quite instant, no fx's added. Made in one forthgoing timespan without editing what I'd just made but It's not completely instant since I did make some melodies that I deleted or altered, although it was only few times.

So somewhat instant feelings made into a track, I think it's quite sad and playful in a grey world.
I didn't intend to hear it afterwards but my family seemed to think it was a good idea, I don't know. We heard it together. So anyway, here it is:

"The end of the personal story etc."

Regards

Description of file:
A requiem for our beloved dog with the nickname Bluing. It's somewhat instant and made spontaniously with few edit

(Og denne fil kan findes her:)

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=355510&songID=2503240
TLTLSkrevet 13/06-05 18:22 
Jeg er altid bange for at mist venner, bekendte eller familie. jeg har ikke så meget familie, så de må helst gerne overleve ind til de dør af alderdom. Og jeg har mistet alt for mange venner, bekændte og min kæreste til at jeg snart kan klare at miste flere. Hvis jeg så det samme som du så Helle (Blossom) ville jeg nok også tænke på min far og farfar (Som er død) og min morfar (Som har foladt familien) For det var jo en mand? Men jeg ville ikke have ondt af hans familie, jeg har nok i at tænke på min egen. Det er måske selvisk på en måde, men man bliver sindsyg af at tænke for meget på flere folk, end dem man kender.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BlossomBlossomSkrevet 13/06-05 18:50 
Jeg er helt enig i, at man selvfølgelig ikke kan gå rundt og lægge en masse kræfter i at tænke for meget på ofret og hans familie..

Det var ëgentlig heller ikke det jeg mente..

Men når man ser sådan en ulykke ske, tænker man selvfølgelig på hvem der står tilbage og hvad de har mistet (far/søn/ægtefælle)og fører disse tanker og følelser over på de mennesker som man selv holder af..

F.eks tænkte jeg meget ( og fældede en stor tåre ved tanken) på at det kunne have været min mand og søn i bilen..

Tænkte på hvor hurtigt det kan gå.. På hvor hurtigt de mennesker vi elsker kan blive revet fra os.. Og på.. at vi nok tænker for lidt på det og tager livet lidt for givet..

Og også tager hinandens tilstedeværelse lidt for givet..
Man skal vise dem man elsker at man elsker dem.. Mens man har muligheden..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
KTCKTCSkrevet 13/06-05 20:51 
For tre uger siden døde en nær kollega fra min tidligere arbejdsplads pludseligt, da han fik et hjerteanfald. Han blev kun 24 år gammel, og dette er også en oplevelse som man ikke sådan lige kan ryste af sig. Dagen efter jeg var til hans begravelse, døde en anden bekendt, som i en alder af 28 år af ukendte årsager ramte en bygning i høj fart bag rattet. Det værste ved denne oplevelse var at se ham på kapellet, da jeg aldrig har set et dødt menneske før.
Alt i alt døde 6 unge personer inden for en uge i nærområdet, og jeg kendte 2 af dem...

Begge døde bag rattet, men den ene dog ikke i forbindelse med et trafikuheld. Dette kan nemt sætte sig som angst, for jeg skal indrømme at jeg ikke havde lyst til at køre nogen steder i mange dage efter, og i stedet for at sætte mere pris på livet som nok ville være det mest positive, bliver ens univers som man egentlig så meget optimistisk på, forvandlet til en verden af uretfærdighed, død og smerte.

Men ja, pas på jer selv, for i virkelighedens verden kan man ikke bare loade forfra når det er game over...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 13/06-05 20:51 
Det er da heller ikke særlig rart at gå og være bange, og tænke "hvad nu hvis.." hele tiden..
MarcusMarcusSkrevet 13/06-05 21:26 
Mht. biler kan man jo sagtens forhindre en masse mord ved ikke at køre i bil selv og gå imod bølgen. Generelt bekæmpe ting som slår folk ihjel og primært når en persons uansvarlige handlinger slår et andet menneske ihjel! Det må virkeligt være trist hvis en fodgænger bliver kørt ned af et eller andet menneske der måske har travlt eller måske bare vælger at sætte sig ind i et meget holdbart køretøj der bevæger sig med drabelige og mere ukontrollable hastigheder og som tilmed kan svigte en sjælden gang i mellem. Derudover kan chaufføren selv være den skyldige.
Selvfølgelig kan man ikke undgå døden og død er ikke alene dårligt overhovedet. Dog kunne man undgå denne type dødsfald som mennesker er ansvarlige for hvis det ikke har de store konsekvenser. Såsom at benytte offentlige transportmidler i stedet.
KTCKTCSkrevet 13/06-05 21:35 
Ja, for busser sker der jo aldrig uheld med, vel?!? Jeg synes iøvrigt det er lidt drastisk at betegne noget som "mord", der i virkeligheden (typisk) intet har med en forbrydelse at gøre.
Biler er ikke fjenden, og man kan rent faktisk drukne i en vandpyt eller dø af støde ind i et andet menneske til fods.

Uansvarlighed kan jeg derimod godt gå med til at vi bør bekæmpe...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/06-05 23:04, rettet 13/06-05 23:05 
Der er derfor jeg elsker asociale hobbies – så efterlader man ikke nogle sørgende hvis man pludselig skulle stille træskoene.

Edit: Husk at grine, mens I kan!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
TLTLSkrevet 23/06-05 02:42 
Marcus F.M>
.... Selvfølgelig kan man ikke undgå døden og død er ikke alene dårligt overhovedet....

Måske er det bare mig der læser det der forkert, men hvad mener du med at døden ikke er noget dårligt?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig