X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 - bagudkompatibilitet


Svar
WehnerWehnerSkrevet 12/06-05 23:23 
Sidste nyt om dette spændende emne:

In an interview with Bit-Tech.Net, Richard Harris of ATI has revealed the very first details on how backward compatibility will work on the Xbox 360. Explaining the role ATI hardware will play in the process, Harris states:

“They have implemented compatibility purely through emulation (at the CPU level). It looks like emulation profiles for each game are going to be stored on the hard drive, and I imagine that a certain number will ship with the system. They already have the infrastructure to distribute more profiles via Live, and more and more can be made available online periodically.”
“Emulating the CPU isn’t really a difficult task. They have three 3GHz cores, so emulating one 733MHz chip is pretty easy. The real bottlenecks in the emulation are GPU calls – calls made specifically by games to the nVIDIA hardware in a certain way. General GPU instructions are easy to convert – an instruction to draw a triangle in a certain way will be pretty generic. However, it’s the odd cases, the proprietary routines that will cause hassle.”

Kilder: www.teamxbox.com og www.xbox-scene.com
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-05 17:16 
Og så er det slået fast.

Now a report on US website 1up confirms that Microsoft has in fact licensed parts of NVIDIA's technology from the Xbox to allow it to emulate the chipset in Xbox 360, a deal which will see Microsoft continuing to make payments to NVIDIA for several years.
The company apparently plans to emulate the Xbox' Intel CPU on the 360's multiple IBM PowerPC cores, and will now be able to emulate the NVIDIA chip to some extent on the ATI graphics chip in the 360 - but it would appear that many games will still not work without some modification.
Patches for some popular games - or "emulation profiles" - will ship on the Xbox hard drive, and those games will as a result work out of the box. Microsoft is expected to work to get emulation working for other games over time, and will distribute further emulation profiles over the Xbox Live service.

Det blir sjovt at spille spil som Morrowind og KOTOR med ordentlig framerate :)

www.xbox-scene.com
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/06-05 17:32 
Hvor står det, at spillene får forbedrede framerates?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-05 18:08, rettet 16/06-05 18:09 
Står ingen steder, men når de samarbejder med Nvidia om at emulere så burde det da komme til at køre bedre.
Hvis ikke så kommer jeg aldrig til at bruge det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 03/02-10 19:22, rettet 03/02-10 19:23 
Jeg har lige købt KOF 2002 fordi jeg viste at spillet var bagudkompatibelt, men grafikken i spillet laver nogle mærkelige ting og det hele er gennemsyret med sådan et underligt grid? Der er også store mærkelige pixel huller. Faktisk er det uspillleligt :-( Har i andre som har spillet også problemer med det når i kører det på X360?
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/02-10 20:02 
Deres kompatibilitet liste er totalt hejs. Jeg købte Marvel vs Capcom 2 for lang tid siden fordi der stod på deres liste at det virkede, men det var nærmest uspilleligt på grund af pixelfejl og random slowdowns.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-10 20:30, rettet 03/02-10 20:39 
Fabelagtig logik jeg kørte med for små fem år siden (´・ω・`)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 03/02-10 22:08, rettet 03/02-10 22:09 
Darkbeat>
Deres kompatibilitet liste er totalt hejs. Jeg købte Marvel vs Capcom 2 for lang tid siden fordi der stod på deres liste at det virkede, men det var nærmest uspilleligt på grund af pixelfejl og random slowdowns.

Utroligt at de så mener det kan kører når lortet er uspilleligt. Godt jeg ikke gav mere end 40kr for spillet. Efter at have fundet ud af det her så kan man jo slet ikke stole på hvad der står på den liste.
Bashful Neophyte
JohsJohsSkrevet 04/02-10 06:43 
Det er da efterhånden lang tid siden MS stoppede med at understøtte deres egne gamle Xbox spil på Xbox 360. Eller - det er i hvert fald lang tid siden at de meddelte, at de ikke længere ville opdatere deres bagudskompabilitet liste.

Mange af de spil som står til at virke, har ofte fejl og crasher tit når man spiller dem. Det er aldrig blevet rettet i de par spil jeg har testet, og dem jeg har testet, har stået på listen til at skulle virke fint.

Det er en farce.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/02-10 15:11, rettet 05/02-10 15:11 
In other news:

Nu dropper de Xbox live support på den originale Xbox. Det vil betyde at man bla ikke kan spille Street Fighter 3 mere online.

Xbox Live Discontinued On Original Console
nerosnerosSkrevet 05/02-10 15:23 
Men jeg tror da de fleste af os spiller det på 360'eren ikke? Så er det jo ligegyldigt eller har jeg misforstået det?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 05/02-10 20:04 
God damnit!
Jeg skal indrømme, at det er et stykke tid siden, at jeg har spillet noget over Live på den gamle Xbox, men jeg havde da håbet på at Crimson Skies og Halo 2 kunne få et gensyn inden længe, ligesom jeg heller ikke engang har fået prøvet Steel Battalion: Line of Contact endnu. Leaderboards i Ninja Gaiden kommer jeg også til at savne lidt.
Jeg ved godt at online-delen de fleste spil til den gamle Xbox er mere eller mindre død, men alligevel. Det er noget svineri!

Deres undskyldning med at de kommende nye ting på Live er bremset af understøttelsen af den gamle Xbox er lodret løgn. Sådan en gang mundl***! Hvis de ikke kunne segmentere systemet, kunne alle de "smarte" ting på Xbox 360 ikke engang lade sig gøre nu...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 05/02-10 20:57 
neros>
Men jeg tror da de fleste af os spiller det på 360'eren ikke? Så er det jo ligegyldigt eller har jeg misforstået det?

Xbox 1 spil på 360 (inkl. Classics) vil heller ikke kunne spilles online iflg. 1UP.

"Xbox Live to Cut Off Original Xbox Support on April 15"
JmogJmogSkrevet 05/02-10 21:02 
Jamen Halo 2 virker da på din x360. Det ser endda bedre ud end på den gamle Xbox. Crimson Skies husker jeg godt nok ikke lige om de fik gjort bagudkompatibelt. Jeg troede egentlig de havde gjort det med alle Live titlerne.
KTCKTCSkrevet 05/02-10 21:14 
360'eren "leger" at den er en gammel Xbox, og derfor vil de gamle ikke fungere online på 360 heller, som jeg har forstået det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 05/02-10 21:21 
Korrekt...

On April 15 we will discontinue the Xbox LIVE service for original Xbox consoles and games, including Xbox v1 games playable on Xbox 360 and Xbox Originals.

Må sige jeg selv er ret ligeglad da jeg aldrig spiller Xbox 1 spil online - og hvis der var nok der stadig gjorde det, ville de næppe lukke det. Men en smule bizart at gøre alligevel.

Betydeligt værre det som EA fornyligt gjorde - at lukke online for flere EA Sports titler der kun er et par år gamle!
Alf81Alf81Skrevet 05/02-10 21:22 
Altså, jeg har da spillet et par af de gamle Xbox titler på 360eren, online.
Ting om dét og pis.
WehnerWehnerSkrevet 05/02-10 21:30 
Man kan stadig altid få et spil Halo 2. Det må de da ikke lukke for :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 06/02-10 10:35 
Jmog>
Jamen Halo 2 virker da på din x360. Det ser endda bedre ud end på den gamle Xbox. Crimson Skies husker jeg godt nok ikke lige om de fik gjort bagudkompatibelt. Jeg troede egentlig de havde gjort det med alle Live titlerne.

Det er mindre gnidret at se på, men jeg er ikke vild med det strukkede billede.
Og så er det jo en stor glæde at spille med duke controlleren :)

Det er trist at se de lukker ned for muligheden for at spille Halo 2 online. Selvom det er gennemspillet til døde efterhånden, er det stadig et af mine yndlings online spil til dato. Man kan jo kun håbe på der kommer en remake af MP delen på xbla, gerne af Halo 1 også, selvom det er meget utænkeligt.

Bungie siger farvel d.14 april, og inviterer alle til en sidste dag med Halo 2:

We're all saddened at the realization that an era is coming to an end but looking back, we're incredibly fortunate to have had such a great run and such strong support from our fans. Halo 2 has been at or near the top of the Xbox LIVE charts for original games since it launched over five years ago. We're extremely thankful to everyone who has played, enjoyed and supported Halo 2 over Xbox LIVE. We've had some great fun together, including far too many humpday losses to even recount.

That said, mark your calendars now - on April 14th let's all rally to go online for one last hoorah. One final farewell and one final opportunity for all of you to kick our asses at Halo 2.

Stay tuned to Bungie.net in the weeks to come for more details.
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 06/02-10 14:18 
Damn det er godt nok triste nyheder det her. Ligesom jeg står og venter på mit Arkade stick til min X360'er for at kunne spille Street Fighter 3rd Strike online :-(
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 06/02-10 15:19 
Du vil stadig kunne bruge dit stick til GGPO.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 06/02-10 15:39 
GGPO?
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 06/02-10 16:07 


Se her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 06/02-10 16:19 
Ok det har jeg godt nok aldrig hørt om! Vil det sige at man så spiller online med sin PC istedet. Ja jeg spørger bare dumt ;-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 06/02-10 16:36 
Det du gør er at du køber et originalt arcadeboard for det spil du gerne vil spille, f.eks. third strike. Så dumper du ROM'en og bruger den i programmet på din PC. Alle der spiller GGPO har selv købt originale boards og dumpet de ROM'er de bruger fra dem. Jeg spiller ikke selv på GGPO da jeg ikke har originale boards af de spil jeg gerne vil spille.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 06/02-10 18:43 
Playkid>
Det er mindre gnidret at se på, men jeg er ikke vild med det

Strukkede billede? Hmm, er det HUD'en du tænker på - den har de ganske rigtigt ikke lavet i Wide, men resten af grafikken er da.

Og det samme burde da i øvrigt være tilfældet på den gamle Xbox.
nerosnerosSkrevet 06/02-10 20:05 
dRxL>
Det du gør er at du køber et originalt arcadeboard for det spil du gerne vil spille, f.eks. third strike. Så dumper du ROM'en og bruger den i programmet på din PC. Alle der spiller GGPO har selv købt originale boards og dumpet de ROM'er de bruger fra dem. Jeg spiller ikke selv på GGPO da jeg ikke har originale boards af de spil jeg gerne vil spille.

Ok
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 06/02-10 23:50 
dRxL>
Det du gør er at du køber et originalt arcadeboard for det spil du gerne vil spille, f.eks. third strike. Så dumper du ROM'en og bruger den i programmet på din PC. Alle der spiller GGPO har selv købt originale boards og dumpet de ROM'er de bruger fra dem. Jeg spiller ikke selv på GGPO da jeg ikke har originale boards af de spil jeg gerne vil spille.

Hahaha... Ja, derfor.

Jeg spillede før 2DF, men siden de lavede knep og gjorde det til Supercade, har jeg oprettet en GGPO konto.

Men Neros, hvis du har lyst til et par kampe over 360 i 3s, så sig endelig til - jeg er mere end klar. Giver gerne tips og tricks ud, hvis du har en ide om, at du gerne vil kende spillet noget bedre?
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 07/02-10 00:08 
Ja det kunne vi da lige prøve engang, men jeg venter stadigvæk på at få mit stick ind af døren da postdk ikke kan få fingeren ud ;-)
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 15/02-10 20:03 
Kan man spille originale US spil på sin pal 360?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-10 20:19 
Kun dem der er regionsfrie.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 15/02-10 20:36 
Øv..

Tak for svaret.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 25/02-10 09:52, rettet 25/02-10 09:52 
Jeg kan se Silent Hill 2 er kommet med på listen. Er der nogle som kan bekræfte at det også virker på X360?
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 28/02-10 21:13 
Jmog>
Playkid>
Det er mindre gnidret at se på, men jeg er ikke vild med det

Strukkede billede? Hmm, er det HUD'en du tænker på - den har de ganske rigtigt ikke lavet i Wide, men resten af grafikken er da.

Og det samme burde da i øvrigt være tilfældet på den gamle Xbox.

Du har ret, jeg husker forkert.

Det vigtigste er nu stadig at man kan spille med original controlleren :)
Men man savner nu lidt af den trådløse komfort.
Spiller nu: Halo 3
nerosnerosSkrevet 18/10-11 21:30, rettet 18/10-11 21:34 
Jeg kan ikke finde "The Wild Rings" (wrestler spil) på nogen bagudkompatibilitets lister, men det er også kun et spil som er udgivet i Japan, men jeg har jo en Jap 360'er så tænkte om det måske kunne køre på den, men måske det er krop umuligt at finde ud af det..

Nogen der lige kan hjælpe måske?
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 18/10-11 22:55 
neros>
Jeg kan se Silent Hill 2 er kommet med på listen. Er der nogle som kan bekræfte at det også virker på X360?

Du har sikkert allerede fundet svaret på dette spørgsmål nu, men måske kan svaret hjælpe andre. Det er kun NTSC udgaven af SH2 der er bagudkompatibel, der er intet billede i PAL-versionen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig