X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Terkel og Olsen Banden til Mobil


Svar
Per SPer SSkrevet 09/06-05 22:00 
Pressetekst:

Nordisk Film udsender Terkel og Olsen Banden til mobilen

Nordisk Film afprøver nu sine rettigheder på markedet for mobiltelefoner

København, den 9. juni 2005 – Olsen Banden og tegnefilmsantihelten Terkel er i disse uger på vej til operatørerne på mobilspilmarkedet. Udover spil udkommer videoklip, ringetoner, wallpapers og billeder fra filmene. Eksempelvis kan ægte ”Terkel i knibe”-fans snart høre højlydte skældsord fra filmen, hver gang deres mobil ringer.

Projektet tager afsæt i to filmsucceser, der taler til alle aldersgrupper: Sidste års ungdomshit ”Terkel i knibe” og den klassiske ”Olsen Banden i Jylland”, som stadig er populær. Flere spil og film er på tegnebrættet hos Nordisk Film Interactive, også uden for Danmark, hvis modtagelsen bliver positiv.

Spiludfordringen på mobiletelefonen omfatter bl.a. at hjælpe Terkel med blækregning uden at blive ramt af den selvmorderiske Fede Dorrit. Eller at guide Egon, Benny og Keld igennem gangene i en tysk bunker.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
GatmanGatmanSkrevet 09/06-05 22:05 
Hvor står der noget om PSP? Mangler der noget af presseteksten? Har jeg misforstået noget?
Per SPer SSkrevet 09/06-05 22:10, rettet 09/06-05 23:13 
Nej, det her drejer sig udelukkende om mobil.

Skulle lige nå at rettte overskriften. :) Derfor er nyheden under multiplatform.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 09/06-05 22:26 
Der har før været nævnt at Nordisk Film vil lancere UMD Videoer til PSP efter Euro launch i september - Olsen Banden blev nævnt hvis jeg husker korrekt ;)
QQSkrevet 10/06-05 01:12 
Nu vi snakker spil til mobiltelefoner, er der så nogen der kender til nogen Nintendotitler (legale som illegale) til mobilen? Eller bare nogen sites hvor alt muligt Nintendo-stuff er til rådighed til mobilen???

Gad godt spille NES på min mobil... Hvis det da overhovedet er muligt... (?)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
RuneSPRuneSPSkrevet 10/06-05 01:26 
Ja det er muligt hvis du har den rette telefon (fx en med Symbian system), men det er slet ikke lovligt så fy-fy (med mindre det er freeware nes spil du vil spille, eller sådan noget)
Per SPer SSkrevet 10/06-05 22:19, rettet 10/06-05 22:22 
For en god ordens skyld, var jeg lige omkring Nordisk Film for at høre om en PSP udgivelse af Terkel i Knibe kunne bekræftes.

Sum a summarum (indtil videre):
"Vi har ingen fastlagte planer for at udgive Terkel på PSP."
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig