X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Megadrive Sonic & Knuckles


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 06/06-05 23:56, rettet 07/06-05 00:05 
Jeg anskaffede mig for nylig dette spil til min Megadrive. Spillets cartridge har en slot i toppen hvor man kan sætte et andet spil i. Efter at have brugt trial-and-error metoden er jeg kommet frem til, at man bl.a. kan sætte Sonic 2 i denne ekstra slot hvorved et nyt (revideret) spil fremkommer.

Mine spørgsmål er: Hvilke spil kan spilles sammen med Sonic & Knuckles? Jeg har prøvet Sonic 1 og Sonic 2, men det var kun med Sonic 2 at der skete noget. Jeg går ud fra at det kun er Sonic-spil, der virker på denne måde, men pt. har jeg kun Sonic 1+2 at teste med.

Findes der andre spil der benytter samme specielle cartridge som Sonic & Knuckles? Hvilke spil hører de evt. sammen med?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 07/06-05 00:12, rettet 07/06-05 00:13 
Du kan spille en masse udgaver af bonus-spillet fra S&K med forskellige kassetter ved at indtaste en kode, men reelt er de eneste spil, det passer til, Sonic 2 og Sonic 3.

Faktisk er S&K den "anden halvdel" af Sonic 3, som så at sige er et ufærdigt spil. Jeg kan kun anbefale at anskaffe Sonic 3, og så spille det i S&K fra starten af, for den fulde oplevelse og alt i alt et fantastisk platformspil.
Spiller man Sonic 3 sammen med S&K, kan man desuden samle to gange syv emeralds for at bliver til Hyper Sonic, og på den måde nå til spillets samlede ALLERsidste bane :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/06-05 00:15 
Sonic & Knuckles er egentlig "afslutningene" af Sonic 3.

Sonic 3 blev pga. pres fra de mange fans frigivet langt tidligere end udviklerne havde planlagt det, og derfor stod teamet tilbage med en masse halvfærdigt materiale.
Dette materiale var dog så godt, at udviklerne ikke mente, de mange fans skulle snydes for den "fulde" oplevelse, hvilket i sidste ende resulterede i den lidt spøjse udvidelse "Sonic & Knuckles".

Det er så bare en lille bonus, at man også kan bruge det til at spille som Knuckles i Sonic the Hedgehog 2 ;-)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-05 00:21, rettet 07/06-05 00:34 
silverstar>
Mine spørgsmål er: Hvilke spil kan spilles sammen med Sonic & Knuckles? Jeg har prøvet Sonic 1 og Sonic 2, men det var kun med Sonic 2 at der skete noget.

Så vidt jeg har forstået ud fra Sonic Mega Collection +, så skulle man kunne spille Blue Sphere (Special Stages fra Sonic 3 og Sonic og Knuckles), ved at sætte Sonic (1) i.

EDIT:

Fra Sonic Mega Collection Plus (Xbox):

"Play through special stages by locking on "Sonic & Knuckles" with "Sonic the Hedgehog." Special Stages from Sonic 3 can be played with this method. To win these special stages, find a group of Blue Spheres and collect all the bordering Blue Spheres. Once you do this, all the Blue Spheres will turn into rings!"

"Remember! When you see the message "NO WAY!" on top of the title screen, press the X + A + B buttons Simultaneously to play the game." (dvs. A + B + C på Mega Driven.)
Spiller nu: Phantasy Star IV
seebergseebergSkrevet 07/06-05 10:30, rettet 07/06-05 11:34 
Dette virker også på MegaDrive/Nomad! Sonic the Hedgehog sættes i S&K cartridgen og derefter trykkes ABC ned samtidig.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
GreaseballGreaseballSkrevet 07/06-05 10:56 
Plus Hyper Knuckles og Super Tails hvis man samler alle 14 emeralds.
Hvis man spille Sonic 3 og S&K så virker savegame funktionen men der er ingen savegame i S&K alene eller sammen med Sonic 2.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig