X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lydisolering af værelse på 1. sal


Svar
AsseAsseSkrevet 06/06-05 17:08 
Halløjsa,

Mine kære forældre er efterhånden ved at klage dagligt over 'larm' kommende fra mit værelse, og jeg er egentlig ved at tænke at der nok skulle gøres noget ved det, da det er svært bare at få lov til at spille musik så højt at det kan høres.

Jeg har ikke prøvet noget før, men har jo selvfølgelig hørt om at beklæde væggene med æggebakker og hvad ved jeg. Men det er faktisk gulvet der er mit største problem. Jeg vil gerne have både væg og gulv isoleret, men jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre med gulvet. Problemet er, at lyden fra min subwoofer går direkte til deres opholdssted i huset, og det bryder de sig ikke ligefrem om.

Så det korte af det lange, jeg skal have lydisoleret gulv og vægge, (faktisk hele værelset, tror dog ikke loftet bliver nødvendigt) så godt som muligt, dog så billigt som muligt. Altså, så godt det kan blive til ikke alt for mange penge.

Håber nogen kan hjælpe, kunne forestille mig at andre her har haft samme problem.

Mvh

Asbjørn / Mr.Good
kingsizekingsizeSkrevet 06/06-05 17:18 
få dig et par standerhøjtalere.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
AsseAsseSkrevet 06/06-05 17:23 
Hvad i alverden skulle det hjælpe på min subwoofer? Desuden sidder mine højtalere allerede på væggen, og spiller 'ind mod' rummet.
DavaliDavaliSkrevet 06/06-05 17:25 
Tror han mener at du skal droppe subwooferen og få to almindelige højtalere.
MåsseMåsseSkrevet 06/06-05 17:32 
Hvad med at flytte hjemmefra
Jeg har købt to Xboxe i håb om at få ligeså meget power som en ps2
HankyHankySkrevet 06/06-05 17:35 
Køb dig et par rigtig gode hørebøffer. Musikken kan være så høj, som dine ører nu kan tåle, og dine forældre kan ikke høre en dyt.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DavaliDavaliSkrevet 06/06-05 17:43 
Både Måsse og Hanky kom med nogle gode forslag selvom Hankys nok er billigst. Man kan jo godt få høretelefoner med 5.1 lyd i, hvor gode de er ved jeg ikke, men de findes.
AsseAsseSkrevet 06/06-05 18:10 
Måsse > Jeg ville hvis jeg havde råd.

Hanky > Jeg har også selv overvejet et par gode høretelefoner, men jeg kan bare bedst lide at høre musik gennem anlægget.

Og, droppe sub'en? Jojo..
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/06-05 18:35 
Mr.Good>
Hvad i alverden skulle det hjælpe på min subwoofer? Desuden sidder mine højtalere allerede på væggen, og spiller 'ind mod' rummet.

Her nævner du selv de to mest sandsynlige årsager til "larmen", som sikkert er stående bølger, der breder sig i selve husets konstruktion ;-)

1): Du har en subwoofer(Ahhh... få det ord ud af min mund),
en ting som Fanden har opfundet.

2): Du har hængt dine højttalere op på væggen, hvilket er
en dødssynd blandt HiFi-nørder. Ja, din højttalere
spiller "ind mod" rummet, men de spiller også præcis
lige så meget ind i væggen. Sådan er naturens love nu
engang indrettet.

Så jeg må sige at Kingsize har 100% ret, få nogle ordentlige gulvhøjttalere i stedet :-)
AV Intelligent Terminal
AsseAsseSkrevet 06/06-05 18:56 
Godt godt, men nogle ordentlige gulvhøjtalere giver nu engang ikke samme effekt som en subwoofer, uden at de har indbygget subwoofer ting, som ikke vil larme mindre. :/
kingsizekingsizeSkrevet 06/06-05 19:11, rettet 06/06-05 23:19 
problemet med at lydisolere et værelse er at det umuligt kan bliver noget godt resultat, men mindre du bruger en fandens masse penge på det. man kan selvfølge smække noget gulvtæppe på vægene, men det er en skrammel løsning!

Edit:
jeg har læst at du ikke vil bruge mange penge på det, men her et par rigtigt gode højtalere, med mere end nok bass!
Har dem selv og de er super til både musik og film, derudover er de også på bud.

Monitor Audio S6 - demo
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
kingsizekingsizeSkrevet 06/06-05 19:16, rettet 06/06-05 23:19 
ups intet billed.

Monitor Audio S6
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
AsseAsseSkrevet 06/06-05 19:25 
Ville de ikke give samme effekt som en subwoofer, og dermed larme ligeså meget?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/06-05 19:30 
Mr.Good>
Godt godt, men nogle ordentlige gulvhøjtalere giver nu engang ikke samme effekt som en subwoofer, uden at de har indbygget subwoofer ting, som ikke vil larme mindre. :/

Subwoofere er lidt ligesom silikone bryster; gu har de en stor effekt, men det føles bare ikke helt rigtigt ;-)

Hvis éns "almindelige" højttalere bare er virkelig gode, behøver man ikke det voldsomme lydtryk :-)
AV Intelligent Terminal
kingsizekingsizeSkrevet 06/06-05 19:32 
jo, det ville det vel, men hvis det er til musik har du ikke den dybe rungen som dine forældre nok er trætte af.
hvis du ser en film med massere at effekter og den slags, vil det natuligtvis larme, eller skulle du prøve med nogle spikes eller puder, hvis du ikke allerede gør det!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
AsseAsseSkrevet 06/06-05 22:39 
Det har jeg ikke tænkt på, altså spikes så de ikke rør gulvet eller hvad?

Ville puder virke til min sub evt?

Jeg har ikke lige 7000 til højtalere, men det kunne ske jeg kunne få det, men jeg vil dog helst undgå det.
kingsizekingsizeSkrevet 06/06-05 23:16 
Spikes vs. puder kommer an på om du har gulvtæppe eller ej.
hvis du har gulvtæppe skal du have nogle spikes, hvis ikke vil jeg anbefale puder. De er ikke så hårde ved gulvet!

Det er klart at puder ville tage mange af vibrationerne, og derved også give en mere responsiv bass.

Det første link jeg lavede var til et demotilbud til 5000.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/06-05 23:22, rettet 06/06-05 23:26 
Mr.Good>
Ville puder virke til min sub evt?

Hvis din sub er af typen, som har basporten rettet direkte ned i gulvet, vil det nok ikke have den store effekt.
Ellers ville nok være en god ide, at prøve med nogle spikes eller nogle puder (det er vist nærmest et religionsspørgsmål om det skal være det ene eller det andet).

Det vigtigste er bare, at du får højttalerne akustiskt isoleret fra omgivelserne ;-)

EDIT: Lyt til Kingsize, han er ikke helt dum :-)

Puder
AV Intelligent Terminal
kingsizekingsizeSkrevet 06/06-05 23:27 
Woohoo!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
AsseAsseSkrevet 06/06-05 23:31 
Argh, Hifi-helvede! Jeg fatter ikke særlig meget af det her, men jeg vil kigge nærmere på det i morgen. Takker for hjælpen indtil videre.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig