X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo DS - død pixel


Svar
GoodtimesGoodtimesSkrevet 05/06-05 12:26 
Hej

Jeg har lige været ude og købe en splinterny Nintendo DS i GAME i Fields igår. Nu har jeg så til min gru opdaget en død pixel på skærmen.

Kan jeg i få maskinen byttet? Garanterer Nintendo selv mod døde pixels? Nogen der har erfaringer med dette?
GrindeGrindeSkrevet 05/06-05 12:54 
Ifølge Game på fisketorvet, hvor jeg købte min DS'er, sagde de da jeg spurgte om døde pixels at jeg bare skulle komme tilbage med og få den byttet.

Så vidt jeg ved har Nintendo den politik at er der døde pixels kan man uden extra beregning få den ombyttet.
SumezSumezSkrevet 05/06-05 13:09 
Det er ligemeget hvad Nintendos politik er. Har man købt et stykke hardware, der ikke fungerer som det skal, kan man frit få det byttet indenfor seks måneder. Det står i købeloven, så længere er den ikke. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 05/06-05 13:13 
Mjah, men så vidt jeg ved "fungerer den som den skal", selvom der er døde pixels. Jeg ved ikke om der er nogen sager med præcedens, hvad den slags angår, men der er visse steder, der skal være en del pixelfejl før de bytter.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 05/06-05 13:18 
Er der ikke noget med at der gerne må være et par få procent pixels fejl i?
Så at butiikken kan nægte at bytte den.
Jeg ved dog ikke helt om det bare er ondsindet rygter
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
GrindeGrindeSkrevet 05/06-05 13:21, rettet 05/06-05 13:22 
Det jeg forstod i butikken var at de uden besvær(reparation osv) ville tage imod den gamle og give dig en ny! En god ting at vide for Goodtimes ville jeg mene, da jeg som sagt også købte min hos Game, og har gode erfaringer med deres service.
HeroldHeroldSkrevet 05/06-05 13:24 
solid snake>
Er der ikke noget med at der gerne må være et par få procent pixels fejl i?
Så at butiikken kan nægte at bytte den.
Jeg ved dog ikke helt om det bare er ondsindet rygter

Det kommer sådan set an på ISO-standard (hvis vi går ud fra at den er nogenlunde ens hvad angår DS-skærme og fx. fladskærme), og selvfølgelig firmaets egen politik. Jeg ved at Bergsala, der har Nintendo i Danmark, har byttet pga. pixelfejl, så jeg tror ikke det er noget problem overhovedet, men rent lovmæssigt er det ISO-standarden, der bestemmer hvor mange fejl, der må være, før der er en mangel ved produktet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 05/06-05 13:28, rettet 05/06-05 13:29 
Ikke, at det direkte kan sammenlignes, men da jeg købte bærbar computer fik jeg at vide, at producenten tillod op til ni pixelfejl på deres skærme før de anså det for en fejl. Så i dette tilfælde med en DS kommer det vel lidt an på Nintendos politik på området. I bund og grund er det vel et vurderingsspørgsmål om én pixelfejl hæmmer maskinens funktionalitet på nogen måde.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
solid snakesolid snakeSkrevet 05/06-05 13:39 
Jeg havde også hørt den regel også gælder for Nintendo Ds.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 05/06-05 13:55 
De mange butikker tilbyder fuld returret på deres varer - prøv at undersøge om GAME også har det.
HeroldHeroldSkrevet 05/06-05 14:05 
solid snake>
Jeg havde også hørt den regel også gælder for Nintendo Ds.

Det er ikke nogen regel. Det har noget at gøre med klassen på produktet.

For fladskærme er den:
> 1. klasse = fejlfri
> 2. klasse = få fejl (2-5)
> 3. klasse = mange fejl (5-50)
> 4. klasse = skrammel (150+)

Jeg tror at Nintendos ligger på 1 eller 2, men deres helt egen politik er vist at de bytter uanset antal fejl - hvilket de ikke nødvendigvis skal iflg. lovgivningen. Jeg tror dog også at størrelsen af skærmen har noget at skulle have sagt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
happyEDhappyEDSkrevet 05/06-05 14:27 
Man kan altid få varen byttet!! uden undtagelser.

Eller i hvert fald få det lavet, men nok nemmere for dem at bytte i dette tilfælge.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 05/06-05 14:56, rettet 05/06-05 15:23 
toAt>
Man kan altid få varen byttet!! uden undtagelser.

Troede jeg også... men åbenbart ikke:

http://www.flere-penge.dk/ButikskøbReturret.htm
SumezSumezSkrevet 05/06-05 15:40, rettet 05/06-05 15:41 
Du har kun returret, ved lov, hvis der er en fejl ved produktet, indenfor de seks måneder, formodelsesreglen gælder.
Men mange butikker stiller fri returret i en uges tid, og ofte stiller de også garanti, de to år man normalt har reklemationsret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 05/06-05 15:46, rettet 05/06-05 15:49 
I GAME må der ikke være problemer med at få den byttet. Du har fuld returret i 10 dage, og det synes jeg du skal bruge.
Jeg er selv Vicechef i GAME Viborg, og kædens service er af en ret høj standard på det område.

Forresten er reglerne som nævnt flere steder her i tråden lidt barske overfor kunden når det gælder lcd skærme, da producenten ofte tager forbehold for pixelfejl og det derfor ikke tæller som en reel fejl man kan bytte varen på. Men hvis du har alt emballage og har passet godt på maskinen, bør der ikke være problemer i at få den byttet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
happyEDhappyEDSkrevet 05/06-05 15:50 
Men når varen du køber er i stykker(som din DS) Kan man altid få byttet eller lavet ub.

Uden undtagelser. og sådan er det.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
bootsbootsSkrevet 05/06-05 16:52 
DS'en er da ikke i stykker fordi der er en enkel pixel-fejl; men jeg har hørt at Nintendo har lovet ombytning, selvom det kun er en enkelt pixel det drejer sig om (-jeg så endda et sted på nettet hvor Nintendo selv skrev det; men kan ikke huske hvor...) i modsætning til Sony's PSP, så vidt jeg ved...
KTCKTCSkrevet 05/06-05 16:52 
Det var det jeg prøvede at forklare... For mange LCD-skærme anses det ikke som en defekt, hvis der er enkelte pixelfejl. Da DS bruger LCD-skærm, kan Nintendo sagtens have sådan en politik, og varen er derfor ikke betragtes som værende i stykker.
Dette kan virke uretfærdigt og man kan råbe op og ned med sin købelov og så videre, men når man køber varen, godtager man deres politik og står derfor dårligt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 05/06-05 17:08 
Well... hvis GAME (og andre butikker) har 10 dages fuld returret/fortrydelsesret, behøver man ikke give en grund til at man returnerer varen og den behøver ikke være defekt.
KTCKTCSkrevet 05/06-05 17:26 
Korrekt, og det var også min pointe :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 05/06-05 19:00 
KTC>Forresten er reglerne som nævnt flere steder her i tråden lidt barske overfor kunden når det gælder lcd skærme, da producenten ofte tager forbehold for pixelfejl og det derfor ikke tæller som en reel fejl man kan bytte varen på.

Ikke helt rigtigt. Du kan ikke tage forbehold over for mangler ved det produkt du laver... Men du kan følge en standard, der siger at der må være så og så mange pixelfejl, før det bliver en egentlig mangel. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 05/06-05 21:12, rettet 05/06-05 21:12 
Det du skriver der giver ikke rigtigt mening for mig, for som jeg ser det skriver du det samme, bare proppet ned i en "standard". Dog synes jeg ikke man kan snakke om standarder, når mange fabrikanter har forskellige regler på området. Så taler vi som tidligere skrevet om fabrikantens politik, som man nødvendigvis må godtage hvis man køber deres produkt.

EDIT: Men lad nu ikke denne tråd blive til endnu en flueknepperi-tråd om begreber, som det så tit sker...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 05/06-05 22:18, rettet 05/06-05 22:20 
Hvis du læser hvad jeg skriver lidt længere oppe, er der defineret en international standard (ISO 13406-2), der ikke har noget at gøre med producentens egen politik.

Standarden skal følges. Firmapolitik er frivillig. Deri ligger forskellen. :)

Som du skrev det kan et firma tage forbehold for at deres produkter har en mangel. Det kan de ikke. Men de kan henvise til standarden, der definerer hvornår manglen er der. Det er altså målestokken, der bestemmer hvor du står juridisk, hvis du har fejl på din skærm. :)

Edit: Så vi er sådan set enige i sidste ende :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
crying outcrying outSkrevet 05/06-05 22:48 
Beano>
Well... hvis GAME (og andre butikker) har 10 dages fuld returret/fortrydelsesret, behøver man ikke give en grund til at man returnerer varen og den behøver ikke være defekt.

Nej, men man kunne jo nævne det, således at de ikke bare smider den tilbage på hylden, så det "bare går udover en anden"...
Jusqu'a ici tout va bien....
FourDFourDSkrevet 05/06-05 23:31 
boots>
DS'en er da ikke i stykker fordi der er en enkel pixel-fejl

På sådan en (forholdsvist) lille skærm kan en enkel pixel-fejl virke som en torn i øjet.. :-/
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
BeanoBeanoSkrevet 06/06-05 08:36 
crying out>
Nej, men man kunne jo nævne det, således at de ikke bare smider den tilbage på hylden, så det "bare går udover en anden"...

Det gør de sgu' nok alligevel :/
DavaliDavaliSkrevet 06/06-05 09:08 
Beano>
crying out>
Nej, men man kunne jo nævne det, således at de ikke bare smider den tilbage på hylden, så det "bare går udover en anden"...

Det gør de sgu' nok alligevel :/


Ja det sker. Købte et advanced scart cable til xbox i Fona til 120kr. Da jeg prøvede det virkede det ikke, så jeg fik mine penge tilbage, men ca. en uge efter var det samme cabel smidt i en rodekasse med halv pris. (Jeg ved, at det er det samme kabel, fordi kassen var klippet op på samme måde, som jeg klippede mit op).
GoodtimesGoodtimesSkrevet 06/06-05 17:19 
Her er så afslutningen på min spændende historie:

Det var intet problem at få Nintendo DS'en byttet i GAME, men naturligvis havde den Nye DS også en død pixel, som sad et værre sted. Jeg gik tilbage til butikken, og kiggede sammen med ekspedienten på endnu en DS. Denne havde også en død pixel, men den var meget svær at få øje på, så jeg tog til takke med dette nye vidunder.

Konklusion: Det er nemt nok at få DS'en byttet, men særdeles svært at finde en uden døde pixels.
AndréAndréSkrevet 06/06-05 18:40 
jeg købte min hos merlin, og jeg spurgte fyren der solgte mig den om jeg kunne returnere den hvis der var pixelfejl på og han sagde at jeg fik en ny hvis der var fejl på, det var der så ikke
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 06/06-05 18:46 
Goodtimes>
Konklusion: Det er nemt nok at få DS'en byttet, men særdeles svært at finde en uden døde pixels.

Mon ikke bare du har været særdeles uheldig?
RuneSPRuneSPSkrevet 06/06-05 19:09 
Ville det ikke være nemmere bare at kigge på den før man køber den? det kan vel lade sig gøre i de fleste butikker. Ellers kan man jo bare bestille den hos VGP, de tjekker den for døde pixels før de sender den :) (det gjorde de i hvert fald da jeg bestilte min)
KTCKTCSkrevet 06/06-05 19:33 
Jeg tror også du har været særdeles uheldig med de DSer. Jeg har kun oplevet en enkelt med pixelfejl ud af 6-7 stykker. Selvfølgelig så man helst at der slet ikke var nogen, men når du får fat på flere i træk er det da uheldigt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
bootsbootsSkrevet 06/06-05 20:58 
Fra www.nintendo.com:

With a small number of Nintendo DS screens, one or two dots on the screen may appear to be "stuck" on a particular color, such as white or red. This effect is caused when a particular pixel (the dots that make up the screen) is not working properly. Even with the high quality standards set by LCD manufacturers, you will find this situation is common in many LCD devices (PC monitors, televisions, cell phones, etc.), and is within LCD manufacturers' specifications.

It's important to understand that this issue will remain limited to the pixels you have already noticed. The problem will not get any worse and you should not expect to see the problem in any other areas of the screen.
We suggest you use your system for a few weeks to determine whether this interferes with your enjoyment of game play. If, after using your system for awhile, you feel that this tiny dot is too distracting, the Nintendo DS does carry a one-year warranty. We are happy to inspect and, if necessary, fix your system at no charge within the warranty period.
(Hvilket som regel betyder at den bare bliver byttet hos forhandleren...)
DkVik1ngDkVik1ngSkrevet 14/08-05 19:14 
kender over 10+ med en ds ingen af dem har en død pixel :S, har stort set ikke hørt om nogen med døde pixels, antallet skulle vidst være betydeligt støre med psp som somregl har 2-3 pixel fejl, kender en der har 15 (LOL) men han kunne ikke få den byttet..
KTCKTCSkrevet 14/08-05 19:26 
Tro mig, de findes. Har selv oplevet en enkelt med pixelfejl...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig