X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Moderators med problemer


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 09/05-03 15:39, rettet 09/05-03 15:43 
Jeg har her på det seneste opdaget, at Naiera har nogle alvorlige problemer som han lader gå ud over os brugere. Jeg er ikke den eneste der føler mig trådt på her, har snakket med et par stykker, og jeg håber da de vil bruge denne tråd til at ytre sig på.

Mit råd til Naiera: Lighten up, gør dette sted til et behageligt sted at være, fremfor et fængsel der bliver overvåget af en slavepisker.

Det er ikke ment som kritik af dig, men bare et hint til, at det måske ikke vil skade dig, at være mindre kritisk over for os brugere, som jo kommer her for at have det hyggeligt og diskutere det vi alle holder af, konsoller og spil

mine 2 cent
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RaGeRaGeSkrevet 09/05-03 15:45 
Hørt!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SoqratesSoqratesSkrevet 09/05-03 15:46 
Er stortset enig, er bare bange for at sige det : P
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 09/05-03 15:47 
Skal man være bange for at ytre sig? :!
Fortæller da kun noget om, hvor galt det hele står til...
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
SumezSumezSkrevet 09/05-03 15:53 
I skal ikke være bange for at sige den slags!
Jeg talte selv ud på DKF i en periode hvor RJK (hej Rune :P) havde lidt ondt i røven over folks bitching over hvor langsomt forummet var og ikke ville indrømme det var et problem. Jeg fik som resultat 2-3 advarsler, men jeg går stadig ind for at folk skal have lov til at tale ud når de føler sig uretfærdigt behandlet. Jeg ønsker ikke at se flere nazi-konsolforummer end vi har i forvejen :)

Om ikke andet må folk også acceptere at vi har en meget kompetent moderator-stab på PR, og i langt de fleste tilfælde ved de hvad de gør, og foretager de rigtige beslutninger, jeg er i hvert fald meget tilfreds med hvordan det er foregået indtil videre, især efter vi skiftede til Play:Right.
Og jeg må også lige pointere at jeg er på Naieras side i den her sag. Jeg har selv haft heftige debatter med ham, og ja, man skal lige kende ham. Han er altså ikke så sur som han kan fremstå ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 09/05-03 15:54, rettet 09/05-03 15:56 
Syntes I skulle sende en privatbesked til Naiera eller RJK, hvis I har nogen problemer.
Hvis der skal oprettes et emne hver gang en bruger eller mod gør nogen kede af det, bliver her sgu hurtigt trængsel.

>Og husk at der er forskel på Naiera's meninger og hans funktion som Mod.
» a winner is you «
FanboyFanboySkrevet 09/05-03 15:56 
Send ham en PM istedet. Det her plejer der ikke at komme noget godt ud af.
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 09/05-03 15:56 
Rites >

Det er nu mest for at vi allesammen (alle dem der føler sig truffet) kan komme ud med, hvad vi føler. Der er jo tilsyneladende et eller andet galt med modereringen
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 09/05-03 15:59 
Men jeg snakker da med Naiera lige nu-- så jeg håber da vi finder en løsning
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
SumezSumezSkrevet 09/05-03 15:59 
Rites >
Syntes I skulle sende en privatbesked til Naiera eller RJK, hvis I har nogen problemer.

Jeg er enig i at det skal klares i privaten, men en gang i mellem har folk også brug for at diskutere det, og det synes jeg er fint, bare de holder det i Off-topic.

Men at poste et indlæg med en kopi af en privatbesked man fik fra en moderator, hvor der endda står nævnt i bunden at indvendelser skal henvendes direkte til ham, er temmelig lavt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 09/05-03 16:00, rettet 09/05-03 16:00 
Syntes da ikke der er noget at pege fingere af med hensyn til Moderatorer. Tænk hvis vi ikke havde nogle de gad være mods.??? :-//

Det er selvfølgelig også bare min mening.
Sælg mig en Xbox =)
RitesRitesSkrevet 09/05-03 16:05 
Sumez >
Jeg er enig i at det skal klares i privaten, men en gang i mellem har folk også brug for at diskutere det, og det synes jeg er fint, bare de holder det i Off-topic.

Straks har vi jo et væld af indlæg, om at den og den bruger er dum osv. Det bliver latterligt.

Mener desuden ikke at brugere er hjernedøde hamstre, som "har psykisk brug for" at kunne lukke galle ud om personer og moderators.

Hvis jeg syntes nogen er dum, tager jeg sgu ikke en megafon og råber det ud fra Rundetårn. Jeg tager nok snarere en privat snak med personen.
» a winner is you «
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 09/05-03 16:07 
yes yes.
and the soap-opera goes on ;)

Jeg har snakket med Naiera, og der var vidst også tale om en del misforståelser blandt os.
Meen jeg syns nu stadig han skal komme lidt op med humøret ;)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
SumezSumezSkrevet 09/05-03 16:08, rettet 09/05-03 16:12 
Jeg kan godt se din pointe, Rites, og er fuldstændig enig.

Jeg mener bare OGSÅ at hvis man vitterlig føler sig uretfærdigt behandlet, bør man også kunne tillade sig at råbe op, i stedet for at føle sig pålagt strenge begrænsninger for hvad man kan tillade sig at udtale sig om. Det skal stadig være tilladt at kritisere.
Som Soqrates siger, "er bare bange for at sige det". Det synes jeg ikke man skal være. Men man skal da holde sig tilbage hvis det er overflødigt og diskuteret mange gange før. F.eks. synes jeg cosmos' brok er overflødigt, men man kan sagtens komme i en situation hvor noget bør diskuteres, og man gang på gang bliver slettet fordi nogen har ondt i røven over det.

Men som RJK siger lige nedenunder... det bunder næsten altid i misforståelser, og det er jo også rigtigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/05-03 16:08 
Der er en grund til at vi altid opfordrer folk til at løse den slags privat. Tingene bunder næsten altid i misforståelser, som man kun løser privat.

Dette her udvikler sig kun til endnu flere misforståeler og giver lejlighed til, at dem der kan lide at kaste brænde på bålet, kan gøre sig bemærket. Det løser ingen problemer, men skaber blot flere.

Hvis nogen seriøst mener der er relevante problemer, så kan og bør de finde ud af at snakke med den ene eller anden moderator. Det andet er blot brok, som ikke tjener noget seriøst formål.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/05-03 16:11 
Well

Jeg synes desværre at Play:Rights moderatorer er ekstremt nepotistiske - altså fremhæver deres egne, og venners, interesser på bekostning af udenforstående.

Jeg har nøjagtig som cosmos fået henstilling for at linke til en artikel på et andet website.
Begrundelsen var at P:R ikke skal være en reklamesøjle, hvilket jeg som udgangspunkt er enig i.
Det er bare ret irriterende at se, at det alligevel er ok at linke til artikler, som eks. er skrevet af mods selv, eller omhandler KT5.

Jeg har netop i dag, sendt en PM fordi jeg synes det er meget irriterende at Wind Waker vs. Ocarina - tråden, på trods af et meget tydeligt, og snævert defineret emne, bliver "spammet" til med meninger om Final Fantasy.
Jeg mindes også en tråd om Ghost Recon, der pludselig handlede om SNK vs. Capcom.
I begge tilfælde var/er der én eller flere mods indblandet - og "underligt" nok er svaret, at off-topic diskussioner nogen gange er ok. Undskyld mig, men det er noget sludder i disse tilfælde.

Jeg har fået indtil flere henstillinger fordi jeg quoter indlæg, der står lige over mit ejet.
Jeg kan godt se at det er unødvændigt, men det kan jo smutte, og det kan også være at man bare gerne vil svare på noget specifikt.
Jeg har svært ved at se hvordan 2-3 liniers quote, fylder "for meget".

Jeg mener at mods bør være lidt som politibetjente, og ALTID opføre sig lidt bedre end andre mennesker [på boardet altså].
Jeg mener også at de i forhold til de andre brugere bør lægge personlige meninger på hylden.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 09/05-03 16:20 
Sumez >
Jeg talte selv ud på DKF i en periode hvor RJK (hej Rune :P) havde lidt ondt i røven over folks bitching over hvor langsomt forummet var og ikke ville indrømme det var et problem.

Ikke for at rippe op i historien, men du er jo snart en gammel mand, der åbenbart ikke husker så godt, så jeg må hellere lige minde dig om, hvad der egentligt skete :)

Du kom med flere anklager om at koden bag forummet var årsagen til hastighedsproblemerne. Det afviste jeg, men du blev ved. Jeg har en lille tæller i bunden af siden, der viser hvor lang tid koden er om at generere hver side - ved at følge denne kunne jeg konkludere, at det ikke var koden. Nogle gange kunne den lille på 0-2 sekunder, mens den andre gange (med samme belastning) lå omkring 45 sekunder. Deraf kunne jeg konkludere, at der var andre ting der skyld i langsomhederne (ie. overbelastning af serveren fra andre webhoteller).

Da jeg fremlagde disse sagde du at det var åbenlyst forkert eller sådan noget, hvoraf jeg selvfølgelig måtte straffe dig for indirekte at sige, at jeg løj.

Det gjorde jeg ikke. At koden er 99% identisk med den vi bruger nu, beviser vel også det :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SoqratesSoqratesSkrevet 09/05-03 16:22 
Sumez >
Som Soqrates siger, "er bare bange for at sige det". Det synes jeg ikke man skal være. Men man skal da holde sig tilbage hvis det er overflødigt og diskuteret mange gange før.

Det var nu mest sarkastisk ment, men jeg synes stadig at visse moderatorer ( bemærk, nævner ingen navne ) ikke rigtigt lever op til de krav der bliver stillet af dem...
RJKRJKSkrevet 09/05-03 16:28, rettet 09/05-03 16:30 
SeventhSun >
Det er bare ret irriterende at se, at det alligevel er ok at linke til artikler, som eks. er skrevet af mods selv, eller omhandler KT5.

Hvis du ikke kan se, at en artikel om KT5 er særdeles relevant herinde, så prøv lige at tænk en ekstra gang... :)

I begge tilfælde var/er der én eller flere mods indblandet - og "underligt" nok er svaret, at off-topic diskussioner nogen gange er ok. Undskyld mig, men det er noget sludder i disse tilfælde.

Selvfølgelig er der forskel på, hvornår en off-topc-diskussion er tilladelig. Det er nogle gange naturligt at noget udvikler sig fra det ene til det andet. Nogle gange er det godt, nogle gange er det skidt. Nogle gange når man ikke at stoppe det. Generelt stopper vi ikke så mange off-topic-diskussioner, men mindre de foregår i Markeds-forummet eller indholdet er direkte usagligt.

Jeg har svært ved at se hvordan 2-3 liniers quote, fylder "for meget".

Det tager unødvendig tid at læse og gør forummet dårligere. Selvfølgelig kan du sætte spørgsmålstegn ved, om det var vigtigt i den ene eller anden situation, men det er nu engang den linje vi har lagt, for at gøre op med det, som vi synes var blevet for stort et problem. Det er ikke længe siden, at folk hyppigt quote 20-40 linier lange indlæg uden nogen som helst grund. Det er trods alt gået frem af siden og hvis nogen så har fået en henstilling for meget på vejen, så er det ærligt talt en lille pris at betale.

På et eller andet tidspunkt lærer folk vel at trykke automatisk på Svar istedet for Quote. Alternativet var (på sigt) at fjerne Quote-knappen helt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/05-03 16:34, rettet 09/05-03 16:38 
Hrmf, RJK, jeg er stadig overbevist om at det ikke er helt som du siger ;)
Fungerer forsiden også på samme måde?
Jeg var under den opfattelse at koden skulle gennem hele databasen for at finde de nyeste tråde i hvert forum at vise på forsiden.

Det kan ikke være et tilfælde at forsiden var mange gange langsommere om at loade end nogen af de andre sider. Hvis problemet lå et andet sted ville det vel være lige meget hvilken side man loadede.
Men eftersom alle siderne naturligvis benytter samme database vil det at nogen er ved at hente forsiden også betyde langsommere generering af visningen af en almindelig tråd. Deraf de store forskelle i tælleren.

Jeg vil gerne høre en god forklaring på hvad du mener der præcist var galt en dag, men det er vist ikke relevant at diskutere hverken nu eller her.

(og ærlig talt, er det virkelig et tegn på optimal kode hvis NOGEN servere godt kan håndtere den, mens andre må bukke under? ;) Jeg holder stadig på at problemet kunne løses med en smule redundans)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/05-03 16:45 
Som jeg også sagde (mange gange) den gang, så var forsiden dumt lavet - det er noget andet. Derfor havde jeg scrappet den og lavet en helt ny forside uden problemer - men på grund af uoverensstemmelser med et par andre moderatorer (...) kom den side aldrig op, selvom den lå færdig i cirka tre måneder...

Koden kan være nok så god, hvis serveren har 0.01% CPU til rådighed :) På nogle tidspunkter var det så grelt, at det kunne tage over 10 sekunder bare at lave et simpelt database-kald.

Så, nej, problemet kunne aldrig have været løst med koden. Lidt ændringer af databasen havde hjulpet stort, men det stod der så også en anden i vejen for... :)

Og så tilbage til emnet - jeg kan godt uddybe til træffet, hvis du vil vide mere :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 09/05-03 16:47, rettet 09/05-03 16:51 
Well jeg har da snakket med Naiera og nu er vi enige om han nok skal være en fluffy moderator ;)

(J/K)

Vi har snakket sammen, og det meste var bare misforståelser, så der er ingen negativ energi imellem os mere!

^_^
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
SumezSumezSkrevet 09/05-03 16:51 
Det er heller ikke relevant mere, jeg er egentlig ret ligeglad med det.
Der var en anden pointe jeg ville uddybe noget mere hvis bare jeg kunne komme til at læse den tråd igen (noget om din egen opførsel kontra min), men har ikke lyst til at dvæle ved det når jeg ikke har adgang til noget der kan dokumentere sagen ;)

Om ikke andet vil jeg ikke holde mig tilbage fra at debatere med RJK. Resultaterne er måske at han bliver sur på mig, jeg får advarsler, jeg bliver upopulær osv. men jeg kan aldrig selv blive tilfreds hvis jeg ikke kan komme til at svare igen på noget ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/05-03 16:54 
Ditto.

Men af alle er jeg nu glad for, at den tråd er væk. Der fik jeg sagt det eneste, som jeg siden fortrød. Det er sikkert den, du tænker på. Så lad os bare lade det ligge :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 09/05-03 17:06 
Jeg synes den med at eventuelle problemer skal løses individuelt med en moderator er en gang fis!. Jeg har selv haft mine debatter med nogle af dette forums moderatorer, her i blandt Naiera, og alle sammen med det samme resultat: der bliver ikke gjort noget ved problemerene, og man kan oftest ikke få en afklaring for hvad der har udløst moderatorens opmærksomhed. I stedet ender det oftest med at moderatoren på en "pæn" måde siger "jeg har ret fordi jeg er moderator!". Hvis man ved at afskære den generelle kommunitkation (heri utrilfredshed) sørger for at andre ikke kan drages ind i diskusionen (som dette er) vil alt forblive ved det samme, og det er vel det man ønsker at ændre ved en sådanne diskusion?

Som jeg før har pointeret mener jeg at moderatorenes arbejde bør bestå i at hjælpe den generelle forståelse af emnet op til et højere stadie. Tit sker det dog at moderator titlen stiger enkelte til hovedet, og gør at de føler sig hævet over andre, og derfor selv mener at deres meninger er vigtigere end andres, og her mener jeg der er nogen fra PR's stab der ikke kan sige sig fri.

Forummet er som sådan fedt, fordi der, som er det er blevet pointeret talløse gange, sidder nogle coole, og vidende mennesker herinde, men attituden (og det er den, og ikke individuelle moderatorer, jer er utilfreds med) er tit for ringe.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 09/05-03 17:33, rettet 09/05-03 17:33 
Formålet er selvfølgelig ikke at ændre på tingene. Forummet har udviklet sig gennem små to år og de fleste af tingene er som de er, fordi vi er tilfredse med dem.

Mange af de forslag til der kommer kan måske lyde gode nok, men i så fald er det nok noget vi tidligere har været inde på og fravalgt af andre grunde.

Meningen med at tage den slags privat er at udrydde de misforståelser, som i 90% af tilfældene er grund til eventuel utilfredshed. Det er bestemt ikke "en gang fis". Det kan du jo selv se senest i dette tilfælde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 09/05-03 17:42 
Det jeg mener er en gang fis, er at man, i følge jer, ikke bør oprette en post om det. DET er en gang fis, for på den måde kommer der ingen diskussioner op omkring emnet, og derfor bliver der heller ikke rettet på evt. fejl eller attitude problemer.

Og som du vel selv kan se, fører "dette tilfælde" jo netop til noget. Du/i må vel nu være klar over at der er enkelte problemer som ville kunne rettes, for derved at forbedre forumet?
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 09/05-03 17:53 
Jeg holder 100% fast i, at det er ligegyldigt spil af tid og kræfter, at sidde og diskutere noget offentligt, som udelukkende bunder i en misforståelse mellem to mennesker, som de burde kunne løse internt. Det kommer ikke andre ved og bør ikke diskuteres af andre, da de alligevel ikke kender til alle omstændigheder.

Og, nej, jeg mener ikke dette tilfælde førte til andet, end at vi spildte en masse tid på det.

Problemer er der vel altid og dem er vi selvfølgelig godt klar over. Det ændrer ikke noget, at nogen blæser ingenting op til en helt masse og skaber dårlig stemning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 09/05-03 18:03 
Problemet i denne sammenhæng er jo bare at det ikke kun er noget en person har følt. Ja, der er muligvis blevet bragt på bane af en person, men andre har jo åbenlyst givet vedkommende ret, da de også mener at problemet har berørt dem, og derved er det IKKE noget der kun vedrører to personer, eller noget der kunne skyldes en misforståelse. At nogen mener at Naiera (i dette eksempel) har haft en forkert attitude, har jo ikke kun noget at gøre med at det er en person som har følt sig forkert behandlet. Som du selv kan læse dig til, er der flere der har tilsluttet sig denne holdning, fordi de selv har oplevet det.

Som du kan læse i min tidligere post, beskriver jeg også nogle problemer som jeg mener dette forum lider under, så selvfølgeligt fører dette til noget. I bliver om ikke andet gjort opmærksom på at der er problemer i forummet, men om i gør noget ved er helt op til jer selv.
Vote Ficus!
quadquadSkrevet 09/05-03 18:04 
Nu betaler vi heller ikke her for at være her, moderatorne får ikke penge for det de laver og hvis man ikke kan se igennem fingre med et par kommentarer der ikke altid er velplaceret så har man vel et problem. Ingen tvinger en til at være her og at brokke sig over folk der friviligt prøver at gøre dette det bedst mulige sted er sygt.

Send en besked med gode ideer og opfordringer til mods, hvis de ikke vil tage dem til sig, så kig den anden vej og skriv videre.

Jeg har næsten aldrig haft problemer med mods ;) (4 Advarsler på DKF og 3 henstillinger efter 5 dage på P:R) ;P
fumfumSkrevet 09/05-03 18:14 
Jeg har heller ikke haft de store problemer med moderatorerne. Og de problemer jeg har haft med dem, er jeg villig til at tilgive, idet jeg jo har fået dette forum, hvor jeg kan støve konsolting op til billige penge (Når folk ellers vil have mine penge når jeg byder højest), og få nye oplysninger om dit og dat konsolting. Og så gratis. Det er ikke så ringe.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
la0sla0sSkrevet 09/05-03 18:39, rettet 09/05-03 18:41 
Jeg kan rent faktisk godt forstå hvad Omen siger og er måske enig. Den der med at vi betaler ikke penge og har derfor ikke lov til indsigelser giver ikke mening (men man hører den tit).

Men jeg synes nu personligt at der skal være plads til at diskutere forumet på forumet. Det skal på ingen måde være demokrati, men hvis man ikke må kritisere forumet som hele i det offentlige rum, men derimod skal gøre det one on one mister man da en del. Det er jo så godt nok en fiks lille foranstaltning, da folk jo ikke får følelsen af at de er flere om en given problematik. Jeg tror at forumet vil have godt af nogle åbne diskussioner om forumet selv. Jeg har aldrig oplevet at lukkethed har løst noget.

Ydermere fungerer forumet jo ikke mest ud fra moderatorerne men udfra Brugerne i højere grad. Og når nu moderatorerne sidder på magten men har mindst at gøre med hvad forumet bliver til, så kunne et mere åbnet samspil mellem begge kun være positivt.

Selvfølgelig skal der være grænser for hvad der tages op, det siger sig selv, men når man som moderator tager en offentlig rolle bør man også kunne tåle at få hak, og hvis flere føler at Naiera rent faktisk HAR været ubehagelig, så er det da ok, de tager det op. Sålænge det ikke bliver ubehagelige diskussioner.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 09/05-03 19:02 
Omen >
I bliver om ikke andet gjort opmærksom på at der er problemer i forummet, men om i gør noget ved er helt op til jer selv.

Og du tror ikke, at vi har hørt nogle af disse ting før? :)

Størstedelen af brugerne snakker faktisk privat med en moderator, når der er noget de er utilfredse og får (skulle jeg mene) gode forklaringer og ser dermed tingene fra nye sider.

Jeg er overbevist om, at vi udmærket er klar over de småproblemer der er og arbejder skam jævnligt med at forbedre dem (de der har været med siden starten, vil sikkert give mig ret). Men ting tager tid...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 09/05-03 19:05 
la0s >
Men jeg synes nu personligt at der skal være plads til at diskutere forumet på forumet.

Så længe det er sagligt, er der skam også plads til det. Men det bør ikke ske på grundlag af misforståelser og det bør helt ærligt heller ikke ske, fordi en række folk er fortørnede over, at de har fået nogle helt reglementerede henstillinger, der tilfældigvis for hovedparten kommer fra Naiera, fordi han er den suverænt mest aktive moderator.

Det er for plat.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 09/05-03 19:13 
Ja det er for plat, og jeg fremstillede også blot en hypotese om Naiera-Gate sagen... :)

men ja selvfølgelig skal det være sagligt og ikke sådan noget med "RJK er dum og ond fordi han bor i Jylland!"-værk
Hvad sker der?
AmbyAmbySkrevet 09/05-03 19:20 
Problemet med sådanne emner er at det som regel er subjektive holdninger, som man ønsker andre skal kommenterer objektiv.
Det bliver aldrig pænt, og jeg har samme holdning som Rune (og min militær tid for den sags skyld) :

Sådanne noget skal løses på lavest mulige niveau. Denne slags offentlig piskning tager jeg afstand fra.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
la0sla0sSkrevet 09/05-03 19:41, rettet 09/05-03 19:41 
jeg tager som regel også afstand fra emotioneltladede ord når man skal diskutere.

jeg kunne jo kalde din gruppepiskning for en fællesdiskussion med gruppeterapeutisk helende værdi.. det er lige plat og ligegyldigt..

EDIT: men nu er ordentlig argumentation jo nok heller ikk' det i lærer i hæren ;)
Hvad sker der?
JoachimMAJoachimMASkrevet 09/05-03 23:59 
Nogle gange kan Naiera virke lidt sur, måske hånende i sine indlæg. Jeg er sikker på at det er bygget på misforståelser, men det ændrer altså ikke at han nogle gange [b]virker[/b] sådan.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
JAAJAASkrevet 10/05-03 00:06 
la0s >
men ja selvfølgelig skal det være sagligt og ikke sådan noget med "RJK er dum og ond fordi han bor i Jylland!"-værk

Det er da ellers yderst sagligt :P
SaturinoXSaturinoXSkrevet 10/05-03 02:38 
han kan godt være en kradsbørstig Mand
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/05-03 09:40 
Jeg er ked af at skulle bringe dette "forældede" emne op, men jeg har været syg hele weekenden, og der er nogle ting jeg gerne vil have sagt.

RJK >
Hvis du ikke kan se, at en artikel om KT5 er særdeles relevant herinde, så prøv lige at tænk en ekstra gang... :)

Nu nævnte jeg det eksempel med modsat fortegn.
Klart at KTC skal have lov til at linke til en sådan artikel.
Men det jeg mener er at 'relevant' er en subjektiv størrelse.
Du og de andre deltagere synes jo selvfølgelig at det er 100% relevant.
Såvidt jeg husker er deltagerantallet til KT noget lavere end antallet af brugere på P:R. I forhold til P:R 3.1 er forholdet lige nu 1 til 8.
Så for langt de fleste brugere på P:R er KT5 altså ikke direkte relevant.
På samme måde skrev jeg eks. en artikel der skulle lægge op til diskussion om de forskellige konsoller. Nok ikke noget der interesserer alle, men det kunne da være spændende for nogen. Det var i hvert fald ikke nogen reklame for noget.

Objektivt er den eneste forskel på de 2, at KTCs artikel omhandler noget, der direkte involverer mods fra P:R.


Jeg synes det samme gør sig gældende i mange af de off-topic diskussioner jeg har lagt mærke til.
Med andre ord: de bliver ikke accepteret fordi det er rigtigt, eller fordi emnet har udviklet sig.
De bliver accepteret fordi der er en mod indblandet i off-topic snakken.


Og med hensyn til fejl quotes, synes jeg sådan set også bare at det er underligt, at de "fylder" mere end alverdens tåbelige indlæg.
Som eks. kan jeg ikke se hvordan "han kan godt være en kradsbørstig Mand" bibringer med noget særligt i den her tråd.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 12/05-03 10:01 
Der vil jeg mene du overser noget.

Jeg kunne ikke komme til KT5, men vil da vildt gerne se og høre hvad der foregik der.

Desuden er DKF/P:R stærkt involveret i KT lige siden day one. Så de to hænger sammen, om KT interesserer dig eller ej.
» a winner is you «
la0sla0sSkrevet 12/05-03 10:07 
Rites: Ikke fordi jeg er enig med 7Sun, men du modviser ikke hans argument ved at påpege at der er enkelte som ikke kan komme... det ændrer intet i den store sammenhæng.

Det andet du påpeger har du ret I, jeg ser da selv KT som en mulighed for dette forums brugere at mødes og lege med playmobil og konsoller med hinanden
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 12/05-03 10:14 
Konsoltræf ER forummets træf. Det er en real-life event der sker fordi folk fra dette forum har lyst til at mødes. Det har altid været direkte forbundet med forummet, idet den ene hovedarrangør er forummets "fader" (RJK).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/05-03 10:29, rettet 12/05-03 10:29 
Nu må I godt lige læse hvad jeg skriver :-)

Jeg hakker ikke på KT5, KTCs artikel om samme eller P:R 3.1.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 12/05-03 10:41 
Det ved jeg godt, men du brugte KT som et bevis på noget, som kun 1/8 af P:R's brugere interesserede sig for.

Det var det jeg kommenterede.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 12/05-03 11:21 
SeventhSun >
Men det jeg mener er at 'relevant' er en subjektiv størrelse.
Du og de andre deltagere synes jo selvfølgelig at det er 100% relevant.

Jeg synes at du taber forbindelsen. Konsoltræffene er en del af forummet. Derfor er de altid relevante. Selvom det kun var deltagerne der synes det var interessant - og det kan jeg garantere, at det ikke er - så ville det stadig være relevant.

På samme måde skrev jeg eks. en artikel der skulle lægge op til diskussion om de forskellige konsoller. Nok ikke noget der interesserer alle, men det kunne da være spændende for nogen. Det var i hvert fald ikke nogen reklame for noget.

Jeg har intet haft med den konkrete sag at gøre, så det udtaler jeg mig ikke om.

Men alle må kunne se, at vi er meget lette ofre for reklame. På andre fora siger de formentligt: alt der linker til andre end os selv, er ikke tilladt. Det er den nemme løsning, som vi ikke har valgt. Vi vurderer i hvert enkelt tilfælde, om det er passende eller ej.

Det er fjollet hvis du således baserer din utilfredshed på en "fejl" eller to. Vores linie synes jeg er ret sikker. Når folk begynder at snakke om, at man ikke må linke, så er det jo uden noget som helst hold i virkeligheden. Så se da på forummet! Her er masser af links.

Men selvfølgelig er P:R ikke Zantiagos forum. Vi vil ikke have et indlæg, hver gang der er en ny artikel på Zantiago. Kun hvis det er relevant for folk.

Objektivt er den eneste forskel på de 2, at KTCs artikel omhandler noget, der direkte involverer mods fra P:R.

Det er simpelthen ikke rigtigt.

Jeg synes det samme gør sig gældende i mange af de off-topic diskussioner jeg har lagt mærke til.

Hvis det endelig var sådan, så er der flere gode grunde til det. Blandt andet at moderatorerne generelt ikke skriver ligegyldige indlæg. Som sagt tillades off-topic ofte, såfremt det er relevant. For mit eget vedkommende svarer jeg ofte kort og konkret på off-topic spørgsmål i en tråd, for hurtigt at få det lukket og komme tilbage til emnet. Jeg kan ikke se, at det tjener noget formål at standse tråden med "magt", hvis man kan gøre det med information.

Og med hensyn til fejl quotes, synes jeg sådan set også bare at det er underligt, at de "fylder" mere end alverdens tåbelige indlæg.

Det kan da godt være at du har ret i det, men det er nu engang noget lettere at gøre noget ved en "teknisk" detalje, end at smagsvurdere hver enkelt indlæg. Tænker du overhovedet på, hvad det rent faktisk er muligt at gøre noget ved?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 12/05-03 13:39 
Nu havde jeg egentlig besluttet mig for, at jeg ikke ville blande mig i dette emne, men når mit navn bliver nævnt, så må jeg lige komme med et par kommentarer.

Jeg linker ikke til alt, hvad jeg laver, men hvis folk har spurgt om et spil f.eks. er noget ved, så ser jeg ikke noget problem i at linke til min anmeldelse.
Hvis jeg skriver noget, der ellers er direkte forbundet med Play:Right som f.eks. KT, så vil jeg selvfølgelig poste det uden forgående forespørgsler herfra. Forresten ser jeg ikke KT som værende Play:Right only, og det håber jeg da heller ikke det er/bliver...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 12/05-03 13:48 
Nu skal jeg jo passe på med at blive off-topic ;p men, nej, konsoltræffene er selvfølgelig ikke PR-only på nogen måde. Men fakta er at 90% af deltagerne er knyttede hertil
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig