X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP skærm - for ringe!


Svar
happyEDhappyEDSkrevet 02/06-05 16:46 
Jeg har lige fundet ud af hvor dårlig skærmen er , efter jeg har fået fifa til psp.
Man bliver jo helt svimmel af at spille. den kan slet ikke følge med.
jeg er sku virkelig skuffet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
DavaliDavaliSkrevet 02/06-05 16:59 
Nu har jeg ikke prøvet psp, men måske er spillet bare dårligt lavet?
DommergaardDommergaardSkrevet 02/06-05 17:03 
Hvor mange milisekunder (ms) er updateraten egentlig på en PSP-skærm?
RuneSPRuneSPSkrevet 02/06-05 17:07 
Den skulle vist være rimelig høj...
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/06-05 17:13 
toAt>
Jeg har lige fundet ud af hvor dårlig skærmen er , efter jeg har fået fifa til psp.



Underligt. Jeg kan ikke forstå at det ikke slår igennem i andre spil du har prøvet... med mindre selvfølgelig at det er Fifa som har fejlen.

På den anden side er jeg ikke faldet over det i de anmeldelser jeg har læst af spillet.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/06-05 17:28 
Hvordan følge med?

Tvivler på, at det er PSP'en som har en dårlig skærm - man kan sige meget om den, men en dårlig skærm er nok det eneste den ikke har. Mon ikke det er FIFA der er problemet, siden du ikke har bemærket det på dine andre spil? Eller måske er din PSP i stykker??

Jeg har i hvert fald ikke nogen problemer med min PSP, her står tingene perfekt og den kan godt "følge med"... Det hjælper jo ikke dig, I know...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
psychomantispsychomantisSkrevet 02/06-05 17:58, rettet 02/06-05 18:00 
Skærmen er i første øjekast helt fænomenal. Men jeg synes der er alt for meget LCD slør, f.eks. i et spil som Ridge Racer hvor bilerne et godt stykke foran en, ligner udtværede sorte klatter hvis man bevæger sin egen bil fra side til side. Sløret er også markant i et spil som Untold Legends, jeg har ikke prøvet Fifa, men jeg går udfra det er det samme toAt snakker om. Sjovt nok oplever jeg ikke noget slør i Wipeout, og der burde det jo også være. Måske er det noget med farvesammensætingen der gør om LCD slør bemærkes mere eller mindre?
ComradeComradeSkrevet 02/06-05 18:01 
Jeg har da også oplevet nogen gange at skærmen ikke kunne følge helt med i Twisted Metal, men ikke noget der generede mig.. Jeg er vant til at min bærbare også har lidt problemer i FIFA, så det er altså ikke kun PSPen som har problemer med det spil.

FIFA til PSP skulle i øvrigt være på vej til mig, så jeg vil da også lige give lyd om min mening.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RJKRJKSkrevet 02/06-05 18:28, rettet 02/06-05 18:29 
Jeg har også undret mig meget over sløret, som i nogle situationer slet ikke kan ses, og i andre er irriterende. Det værste jeg har oplevet er i film, typisk i talking heads-scener, hvor det er ret grimt at se på. Det underlige er at det slet ikke er konsekvent, og ikke synes at være der i hurtige bevægelser, som man skulle tro. Det virker mest som om det er en fejlbrugt software-feature, og ikke selve skærmen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/06-05 18:47 
Gretzky er også et godt eksempel.
SumezSumezSkrevet 02/06-05 19:11, rettet 02/06-05 19:14 
RJK>
typisk i talking heads-scener

Jeg formoder at du mener dialoger? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
psychomantispsychomantisSkrevet 02/06-05 19:39 
Talking Heads er da ellers med i mange film... :-)

Sorry.
SumezSumezSkrevet 02/06-05 19:41 
Skulle jeg også til at pointere, men besluttede at det var for off-topic. :)
True Stories er genial.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 02/06-05 20:43 
Hedninge alle sammen, PSP'en er perfekt og intet mindre!!!...


Ahm, jeg synes nu ikke det er så slemt, og har kun oplevet den en smule i Ridge Racers. WipeOut (Hvor der foregår mere på skærmen) står der i mod perfekt, hvilket får mig til at tilslutte mig RJK's teori om en evt. software fejl.
Vote Ficus!
Zzap!Zzap!Skrevet 02/06-05 20:57 
RJK>
Jeg har også undret mig meget over sløret, som i nogle situationer slet ikke kan ses, og i andre er irriterende. Det værste jeg har oplevet er i film, typisk i talking heads-scener, hvor det er ret grimt at se på. Det underlige er at det slet ikke er konsekvent, og ikke synes at være der i hurtige bevægelser, som man skulle tro. Det virker mest som om det er en fejlbrugt software-feature, og ikke selve skærmen.

Det kunne lyde som om at billedpunkterne skal have tid til a "gro fast" i en bestemt tilstand, som de så er svære at få hurtig ud af igen. Passer meget godt med at det hovedsageligt er middel-langsomme bevægelser der får motion blur. Lyse farver, som hud, er måske mere ramt af den effekt.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 02/06-05 20:59, rettet 02/06-05 21:06 
Sumez>
Jeg formoder at du mener dialoger? :)

Nu kan man jo lave dialog på mange måder...

(ftr: "Talking heads" er et nedladende udtryk brugt om film/manuskripter hvor man bare ser folk der snakker, uden der _sker_ noget)

Der er i Spider-Man 2 en sekvens, hvor Maguire og Dunst går hen ad gaden, og kameraet tracker med dem forfra. Der er zoomet relativt tæt ind på deres ansigter og der sker ikke andet, end at de snakker. Der kommer nogle temmeligt forfærdelige røde spøgelsesansigter på dem, selvom de næsten ikke flytter hovederne. Som om der var verdens langsommeste opdatering på skærmen. I actionsekvenser, hvor der virkelig er brug for hurtig opdatering, er der til gengæld ikke rigtigt noget at se.

Et andet slemt eksempel er Rally X på Ridge Racers. Jeg er stadig i tvivl om det er meningen, at der skal være sådan en overdreven blur-effekt på banen.

I omtrent alle tilfælde er det i øvrigt kun den røde farve, der er slem...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ckruseckruseSkrevet 06/06-05 18:05, rettet 06/06-05 18:05 
toAt> Jeg har lige fundet ud af hvor dårlig skærmen er , efter jeg har fået fifa til psp.

Det er nok et dårligt tilfælde med FIFA først. Tiger Woods, NFSU:R, NBA Street og NFL Street gav ingen probs her, og så er skærmen tilmed langt lækrere end DS.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig