X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Multi Purpose VGA Box


Svar
QQSkrevet 02/06-05 15:17 
Nogen der har erfaringer med nedenstående VGA box?
Specifikationerne ser jo okay ud og så har den component indgang... Et godt køb til 300 DKK?

Samtidig: Hvor finder jeg et billigt Component Cable til GameCube?

Link...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 02/06-05 15:48, rettet 02/06-05 15:52 
Der er groft sagt to typer VGA boxe. Dem der konverterer et interlaced signal til progressive (linedoublere), og dem der blot konverterer et progressive component til et progressive vga (signalkonvertere). Sidstnævnte giver et perfekt billede, mens førstnævnte suger behåret røv, hvis de koster mindre end 1000 kroner.

Til DC findes der også en ren VGA box, der ikke konverterer, mem blot outputter et rent VGA-signal. Det findes der desværre ikke til andre konsoller.

Du snakker om Gamecube og det giver følgende muligheder:
-Boxen du linker til. Den har den fordel, at den både kan bruges til spil, der understøtter progressive (de fleste NTSC), og dem der ikke gør (PAL og nogen NTC). Du vil også kunne bruge den med andre apparater. Ulempen er, at billedet næppe vil være særligt godt.
-VGA kabel fra Wolfsoft. Et tysk firma har strikket et decideret VGA-kabel sammen. Billedet skulle være rigtig godt, men kablet virker kun med spil, der understøtter progressive.
-Vdigi Z3 VGA box.
http://www.vdigi.com/index.php?option=content&task=blogsection&id=4&Itemid=27
En box der modtager progressive component og omdanner det til progressive VGA. Samme ulemper som VGA-kablet, men den kan til gengæld bruges med andre konsoller/DVD-afspillere, der outputter progressive.
-Decideret linedoubler såsom IScan Pro eller Iscan HD. Begge kan konvertere interlaced signaler til progressive VGA i rimelig god kvalitet (især HD). HD har den fordel at den udover at kunne skalere til HD-opløsninger også kan lave passthrough på signaler der allerede er progressive. Ulempen ved denne løsning er prisen. Tjek Ebay for at få en idé om niveauet for tiden.

Ved både Vdigi og IScan skal du også have et Gamecube component-kabel. Det kan du få hos lik-sang.com. Jeg har det selv, og det er rigtig godt.

Hvis du er villig til udelukkende at købe NTSC-gamecube-spil, så ville jeg gå efter en af de to.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig