X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Har nogen set Howl's Moving Castle?


Svar
dchangdchangSkrevet 02/06-05 08:53 
Jeps, har nogen set Hayao Miyazakis angiveligt sidste film? Den har vist være ude i biograferne i Europa, ihverfald i Frankrig. Men jeg syntes at den ser meget fortryllende og tiltalende ud (ligner Chihiro og Heksene) og glæder mig som et lille barn til at se den.

Den kan findes på ebay, som noget pirat-agtigt vcd-set, men jeg gider ikke købe sådan noget.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/06-05 09:12 
Sjovt! Faldt over selvsamme film inde på IMDB igår. Så vidt jeg kan se derinde har den kun været vist i Frankrig, Singapore, Schweiz, England og USA.

Vi kan jo altid håbe på at den kommer i biografen her hjemme - der gik meget lang tid inden vi fik Sen to Chihiro no kamikakushi (Chihiro og Heksene) at se i biograferne i DK.

Den Britiske version kom i biograferne her i 2005, så der går nok lidt tid inden vi ser en DVD-udgivelse.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/06-05 09:51 
<rant>Jeg tvivler meget på, at den kommer i de SLATNE danske møg-biografer, som kun satser på popsmart ligegyldig underholdning</rant>. Det er sådan en film, som måske går et par dage i "Biffen" i Aalborg, men en bredere distribution tror jeg ikke kan betale sig.

Har nogle af Miyazaki's andre overhovedet været i bifferne? Det, der kommer tættest på, er Otomo's "Steamboy", som blev vist til Natfilmfestival for nylig.

Jeg kunne også forestille mig en region 1 DVD til efteråret, når den kommer i de andre europæiske biografer. Den kommer jo i de amerikanske biografer om en uges tid. Og jeg skal jo nok have den, ligemeget hvad :-)
SumezSumezSkrevet 02/06-05 09:59 
Hyakotake>
Har nogle af Miyazaki's andre overhovedet været i bifferne? Det, der kommer tættest på, er Otomo's "Steamboy", som blev vist til Natfilmfestival for nylig.

Der er tit anime på Natfilm. Den nye Appleseed blev også vist i år. Den er iøvrigt langt bedre end Steamboy, som skuffede mig.
My Neighbour Totoro er blevet vist på DR engang, det er det eneste jeg lige kender til af Miyazaki.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 02/06-05 10:00 
Det tvivler jeg også meget på, men jeg kunne godt forestille mig dansk distribution på et eller andet tidspunkt. Pan Vision er jo godt igang og Paramount starter også ud her til sommer med nogle titler.

Var Chihiro og Heksene ikke i biffen herhjemme?

Ja det tætteste er vel Steamboy, eller Appleseed som også var med i Natfilmfestivalen.

Jeg kunne godt finde på at skrive til Biffen i Aalborg og høre om de har nogle kontakter, man kan altid prøve. Uanset så køber jeg nok bare en eller anden skod-udgave på ebay, hvis der ikke sker noget i løbet af de næste par måneder. Det er jo ikke til at holde ud det her! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/06-05 10:02 
Hans sidste film?:( Var der ikke noget med at han måske ville lave en eftersølger til Mononoke-Hime?

*tear* Jeg elsker den film...:(
Well crucify the insincere tonight...
dchangdchangSkrevet 02/06-05 10:11 
Så vidt jeg ved var det meningen af Chihiro skulle være hans sidste film. Who knows, bare bliv ved Miyazaki! :-)

Prøv hør musikken, så får man bare endnu mere lyst til at se den:

Push it...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/06-05 10:20 
Så lige traileren - WOOOOOOOOOOW!

Jeg fik gåse hud over det hele af at lytte til musikken. Nu kan jeg næsten heller ikke vente ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 02/06-05 16:03 
dchang>
Så vidt jeg ved var det meningen af Chihiro skulle være hans sidste film. Who knows, bare bliv ved Miyazaki! :-)

Han er som Duracel-kaninen.

Mononoke var faktisk planlagt til at være hans sidste film. Så lavede han Spirited Away og sagde, det var den sidste. Nu har han så lavet en til. Jeg kan forestille mig ham gå på pension og så røvkede sig efter et par måneder. Ghibli har næppe noget imod at lade ham blive ved med at lave film :-)
SumezSumezSkrevet 02/06-05 19:08 
Men jeg tror også sagtens at Ghibli kan lave nogle fede film uden ham.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 02/06-05 20:19, rettet 02/06-05 20:27 
Måske. Uanset vil han nok være en del af mange kommende produktioner på et eller andet plan. Men damn jeg har lyst til at købe den der bootleg-vcd på ebay. Hvorfor skal Danmark altid være et u-land når det gælder sådan noget her? :-(

EDIT: Jeg skal lige høre igen (når nu emnet handler om det), er der nogen der har været så heldige at se den?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DavaliDavaliSkrevet 02/06-05 23:09 
Sådan nogle vcder er de bare optaget fra biografen eller hvordan? Hvis de er, kunne man så ikke bare lige så godt finde dem på nettet. På den måde er der ikke nogen der tjener på det, selvom det jo stadig er meget ulovligt.
dchangdchangSkrevet 02/06-05 23:19 
Det ved jeg ikke. Enten er de optaget i biffen, eller så er de lagt ud ved at én har taget en kopi ved en screening.

Men jeg kommer heller til at købe den på ebay, gider ikke ødelægge en forhåbentlig god film-oplevelse ved at se en eller anden skod vcd-udgave.

Det tager da bare alt for langt tid for den film at komme til Danmark. :-(
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 02/06-05 23:23 
Sumez>
Men jeg tror også sagtens at Ghibli kan lave nogle fede film uden ham.

Det kan de skam også sagtens, og de har gjort det ved flere lejligheder. Flere af Takahatas kan sagtens måle sig med Miyazakis. Dem lavet af den nye generation af instruktører, såsom The Cat Returns, er også fremragende.
Michael_Michael_Skrevet 03/06-05 07:46 
dchang>
Var Chihiro og Heksene ikke i biffen herhjemme?

Jo, og i ganske mange biografer faktisk. Var vist en af de bedst anmeldte og mest sete tegnefilm herhjemme i 2003.
SumezSumezSkrevet 03/06-05 08:20, rettet 03/06-05 08:20 
Hyako spurgte vist også bare om nogen af hans ANDRE film havde været i biografen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 05/06-05 10:40, rettet 05/06-05 10:41 
Så folkens. Nu er det bare at sætte kryds i kalenderen, og sætte jer til at trille tommelfingre. Danmark er selvfølgelig bagerst i køen som altid. Hvad kunne man forvente? Suk!

Push it...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/06-05 13:55 
14. oktober? Damn! Jeg forestiller mig at den kommer på DVD cirka samtidig med den danske biograf-premiere... og lur mig, om den ikke bliver vist i Aalborg :-(
dchangdchangSkrevet 06/06-05 21:01 
Det ville da være typisk. Vi må bare købe den på dvd, når den kommer i udlandet, og det bliver selvfølgelig før den kommer i biffen herhjemme.

Yay... :-(
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 06/06-05 21:33 
Det tror jeg nu ikke. I Japan plejer Ghiblis film at være ret langsomme om at komme på DVD. 6-8 måneder efter den japanske premiere er ikke urealistisk.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig