X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Britiske komedieserier


Svar
WehnerWehnerSkrevet 25/05-05 18:50, rettet 25/05-05 18:51 
Jeg er er en sucker for de to britiske komedier Coupling og Manchild.

Andre, der dyrker disse, og dermed kan anbefale mig noget lignende britisk?

Jeg har lidt kig på denne:

Two Pints of Lager and a Packet of Crisps
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 25/05-05 19:43 
Kan kun sige "Spaced" :)
Syntes du "Shaun of the Dead" var sjov, vil du elske denne serie :)

Click me
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/05-05 20:08 
Så vidt jeg ved har Wehner ikke set 'Shaun'... men bare sig til :-) Det er godt med lidt opdragelse.
crying outcrying outSkrevet 25/05-05 20:17 
uha,
britisk komedie har meget at byde på. Jeg kender ikke dem du nævner, men...
Jeg ser stadig, med stor glæde, de "gamle" :
Only fools and horses,
Young ones,
Bottom

Samt det lidt nyere : Little Britain
Jusqu'a ici tout va bien....
Michael_Michael_Skrevet 25/05-05 20:25 
Red Dwarf
Brittas Empire.

Chris Barrie er et komisk geni.
AmbyAmbySkrevet 25/05-05 21:02 
Jeg er også stor fan af Coupling, og købte af den grund også "Two Pints"-sæsonerne.
Personligt synes jeg ikke det er nær så sjovt. Hvis du er frisk på at prøve lykken kan du købe alle sæsonerne af mig hvoraf kun 4-5 af de første afsnit har været set, resten er slet ikke rørt. Du kan endda få dem billigt.

Derimod "Black Books" kan anbefales. Super humor og meget sortere end Coupling, som nu stadig er favoritten. "Spaced" har jeg også kig på.

Hvad med "The Office" er det ikke også britisk?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 25/05-05 21:14, rettet 25/05-05 21:16 
Jo, omend de har lavet deres egen udgave, derovre i USA.

De sender vist stadigvæk serien på Zulu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 25/05-05 21:18 
Jeg er stor fan af Father Ted. Den blev sendt i sidst i halvfemserne, på DR tror jeg nok.
Det er desværre ret mange år siden jeg sidst så et afsnit, men hvis den er bare halvt så underholdene som jeg husker den, så skal jeg helt klart have den på DVD på et tidspunkt.

http://www.imdb.com/title/tt0111958/
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 25/05-05 21:26 
Den holdte lidt længere. De sendte den på TV Danmark. Hvad for en kan jeg ikke huske. Jeg kan ikke huske om der var flere dengang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 25/05-05 21:28 
Tak for rådene, men jeg må hellere lige præcisere lidt.

Jeg er ude efter noget i samme dur - det vil sige serier, hvor parforhold, scoringer, osv. er i centrum og det skal helst nøjes med at være komedie - ikke decideret farce, og de skal være af nyere dato. Kræsen er han :)

Jeg sender dig lige en pm Dark-Light.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 25/05-05 21:39 
Kort sagt, du vil have Coupling med andre skuespillere?
Så skal du nok ikke håbe på for meget.

Personligt synes jeg da at Coupling er meget sjov og hyggelig, men jeg fatter ikke at den bliver udråbt til at være en slags milepæl inden for sitcom/britcom genren. Jeg fatter endnu mindre at nogen gide købe den på DVD, hvis de har set afsnittene een gang allerede.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 25/05-05 21:43 
F.eks. så lever Manchild (næsten) op til Coupling. Jeg har alle sæsonerne og har set alle afsnit mindst tre gange. Hvad du får ud af at spilde galde i en ellers positiv tråd, forstår jeg ikke, men jeg håber det hjalp dig at komme af med det.

Tilbage til emnet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 25/05-05 22:13, rettet 25/05-05 22:17 
"Galde" er et lidt voldsomt ord synes jeg, forundring ville være mere passende. Jeg synes lidt der er en generel tendes til at man endelig ikke må sige noget negativt om noget, det være sig musik, film eller andet.
Hvis man har andre meninger end "happy happy feel good" så skal man bare holde kæft.
Born to kill space
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/10-07 08:07 
Ja, det her kan da vist nomineres til "Årets Hjerneblødning"

Fox knows what you crave... or something!
SonicSonicSkrevet 31/10-07 08:37 
Gode gud! Det kommer aldrig til at virke lige som den britiske. Lidt det samme der skete med Office imo.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WehnerWehnerSkrevet 31/10-07 09:12, rettet 31/10-07 09:13 
Sonic>
Kan kun sige "Spaced" :)
Syntes du "Shaun of the Dead" var sjov, vil du elske denne serie :)

Jeg fik set Spaced og elskede den. Shaun of the Dead var ikke lige min kop te ganske som jeg også synes at Hot Fuzz ligger et stykke under Spaced-niveau.

Coupling findes også på amerikansk. Den er helt til pisseren.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 31/10-07 10:03 
Little Britain er super skægt også ;D!
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 31/10-07 10:07 
Man må ikke snyde sig selv for Father Ted.
Drink, Feck, Girls ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/10-07 10:20 
Vi kan da håbe at de holder remake-nallerne fra Green Wing... der er vist rigeligt af åndssvage amerikanske pladder-sygehus-serier i forvejen :-)

Spaced og Green Wing FTW!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/10-07 11:34 
Jeg gad ikke rigtig se Spaced efter 2-3 afsnit, selvom jeg elsker Shaun filmen.


Ang. Office US så synes jeg den er helt fantastisk, hvis man giver den lov til at være noget andet end den engelske.
Nu her i fjerde sæson er de selvfølgelig nået MEGET længere med karaktererne og historien, og det klæder virkelig serien.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 31/10-07 11:56 
Så må du jo vente på den amerikanske Spaced...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 31/10-07 12:13 
Hvorfor ser du ikke bare BBC Prime? De køre alligevel evig reruns af de serier der er blevet nævnt i tråden.
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 31/10-07 12:42 
Spaced er ret fed på DVD. De to sæsoner koster meget lidt hver hos Play, og det er anamorfisk widescreen. Og så er det vist et helt afsnit værd af slettede scener på sæson 2, så vidt jeg husker.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 31/10-07 15:05 
Alf81>
Hvorfor ser du ikke bare BBC Prime?

Skriver du til mig?
Nej tak. Moderne engelsk humor er bare ikke mig. Med undtagelse af Ricky Gervais.

Jeg skrev mest fordi jeg synes det er så ærgeligt, at folk afskriver Office US på et eller andet misforstået og snobbet "keep it real continental" trip.

Jeg har nok at gøre med at følge med i:

24
Battlestar Galactica
Californication
Curb Your Enthusiasm
Dexter
Entourage
Heroes
Lost
Prison Break
Supernatural
The 4400
Weeds

Jeg takker gud for: http://next-episode.net/
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 31/10-07 15:08 
Til Alf

Hvis det var henvendt til mig, så ser jeg kun serier på DVD - når det passer mig - i den rækkefølge, der passer mig :)

Extras kan i øvrigt anbefales.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 31/10-07 15:13 
Det var til Wehner :)

Ja, Ricky Gervais er en af vor tids dygtigste komikere.
Ting om dét og pis.
XiwanaXiwanaSkrevet 31/10-07 15:57 
Udover nogle af de serier, der allerede er nævnt (Little Britain, Black books, Young ones, Bottom m. flere), kan jeg anbefale Black Adder, Extras og de gamle serier Monty Python's Flying Circus, At last the 1948 show og Do not adjust your set (de to sidstnævnt kan fås i TP for en 50'er stk.)
[inspirational quote here]
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/11-07 21:30 
Er Smith & Jones udgivet på DVD, syntes ikke jeg kan finde noget:=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 01/11-07 21:44 


IMDb siger ja
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/11-07 22:04 
Kroebocop siger: Hurrrraaa \o/ og tak til dig for info:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/11-07 22:14 
Det var ikke så svært at finde, det var bare fordi for nogle måneder siden var der ikke noget, der fandt jeg kun det her. To ballerede cowboy's:=(
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/e/ec/100px-Alias_Smith_%26_Jones_Season_1.jpg&imgrefurl=http://www.answers.com/topic/alias-smith-and-jones&h=147&w=100&sz=6&hl=da&start=10&um=1&tbnid=H6A2xxDr6g_SgM:&tbnh=95&tbnw=65&prev=/images%3Fq%3DAlas%2BSmith%2B%2526%2BJones%2Bdvd%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26sa%3DN
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/11-07 22:25 
Hvis nogle ved hvor de fåes ville det være fee.
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/11-07 19:07 


Edgar Wright er ikke vild med McSpaced!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig