X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kan man prøve Guild Wars?


Svar
ChronoChronoSkrevet 22/05-05 10:07 
Jeg kunne godt tænke mig at prøve Guild Wars inden køb - kan man det?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CronossCronossSkrevet 22/05-05 13:43 
Nej desværre - men det er godt :)

Meget lig Diablo, bare med fed grafik og en god historie. Meget ulig normale MMORPG's.
RuneSPRuneSPSkrevet 22/05-05 15:15 
Kan bestemt også godt anbefale det, selvom det til tider kan virke lidt nytteløst at slagte monstre da xp'en aftager meget hurtigt...
ChronoChronoSkrevet 22/05-05 15:18 
Hvad laver man udover at slagte monstre og andre spillere? Gider ikke alt det kamp...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/05-05 15:41 
En af mine kammerater overvejede at købe det bare for single-player delens skyld (han har kun 56K internet), men kan det passe, at man skal være opkoblet nettet for overhovedet at spille denne del?

Og kan single-player komponenten overhovedet retfærdiggøre et køb i sig selv?
(...)
psychomantispsychomantisSkrevet 22/05-05 15:56 
Det kan kun spilles online.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/05-05 16:18 
Nå, så er der noget jeg har misforstået :)

Jeg troede der var tale om en decideret single-player del og at man så kunne tage sin person online bagefter.
(...)
RuneSPRuneSPSkrevet 22/05-05 17:28, rettet 22/05-05 17:28 
Altså det er faktisk en blanding. Når man er inde i byerne så er det online sammen med de andre spillere som er i den på, på samme server. Når man så går ud for at fuldføre missioner er man alene, eller sammen med dem som har forinden har dannet en gruppe sammen med. Det fungerer rigtig godt efter min mening.

Og de eneste steder der er PvP er i arenaerne.
CronossCronossSkrevet 22/05-05 18:19 
Men, og dette er meget vigtigt, køb det IKKE hvis man har under 512 Kb download!

Spillet henter alle områder ned til computeren når man spiller, også singleplayerområderne (som egentligt er det eneste der er). Det bliver hurtigt lang ventetid hvis ikke man har en ordentlig forbindelse.
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/05-05 18:37 
Jeg synes det er virkelig fedt:)

Det er tydeligt at se at det er lavet af Blizzard:=)
Det er slet ikke som andre online RPGs overhovdet. Men det er kun Combat. Der er ingen crafting og den slags. Til gengæld har spillet det bedste og sjoveste PvP element jeg nogensinde har set. De har virkelig balanceret det fantastisk synes jeg.
Det bedste ved det(synes jeg) er at det slet ikke er så krævende som f.eks. FFXI og World of Warcraft. I de spil gælder det for det meste om at lave en stærk figur og finde items. Her har man 100vis af skills(man kan kun tage 8 med ind sig i kamp af gangen) og det kræver virkelig hjerne og teamwork at vinde.
Man kan virkelig bare gå ind og spille 10 minutter eller 30 minutter også gå igen.
Med et tryk på en knap kan man transpotere sig selv rundt omkring i hele verden(de steder man har opdaget). Man behøver ikke at gå i 10-20 minutter for at komme fra et sted til et andet. Det fjerne alt det kedelige og giver kun sjov og taktisk combat. Virkelig anbefalet fra min side ihvert fald.


Fox - Der er en single player del. Men spillet er stadig online. Du går rundt i instanced zones og laver quests og den slags også møder du folk i byerne og trader items, og samle materials. Man kan godt spille missionerne igennem alene fordi at man kan hyre Hencemens. Computerstyrede soldater der faktisk er ret smarte:)
Well crucify the insincere tonight...
RuneSPRuneSPSkrevet 22/05-05 18:52, rettet 22/05-05 18:54 
Cronoss>
Men, og dette er meget vigtigt, køb det IKKE hvis man har under 512 Kb download!

Spillet henter alle områder ned til computeren når man spiller, også singleplayerområderne (som egentligt er det eneste der er). Det bliver hurtigt lang ventetid hvis ikke man har en ordentlig forbindelse.

Synes ikke det er så galt. Den første (og største - i hvert fald indtil videre hos mig) fyldte ca. 20 mb, og resten af områderne plejer som regel at fylde 1-5 mb, og det er jo kun én gangs downloadninger... Jeg har spillet det i ca. 39 timer og det fyler ca. 600 mb. Har vel ca. opdaget 1/10 af verdenen eller sådan noget...
CronossCronossSkrevet 22/05-05 21:28 
Ehh, den første download for mig var på lidt over 100 mb...
RuneSPRuneSPSkrevet 22/05-05 21:43 
Jaja, det er stadig ikke særlig meget :)
salsalSkrevet 22/05-05 22:22, rettet 22/05-05 22:32 
Måske er jeg dum, men er det overhovedet et MMORPG? Og er der noget i gameplayet der gør det mere MMORPG-agtigt end for eksempel Diablo II? Ellers synes jeg måske, prædikatet er lidt misvisende.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
RuneSPRuneSPSkrevet 22/05-05 23:28, rettet 22/05-05 23:28 
Næ egentlig ikke, udover at du til hver en tid kan hoppe til en by og så forme en gruppe med nogle helt tilfældelige folk og så løse missioner med dem, eller gå til en arena og kæmpe i hold mod hinanden.

Når man er ude på "slagmarken" møder man ikke tilfældelige mennesker som i MMORPG spil.

Så det er vel egentlig bare et ORPG, hvilket vel også er grunden til at det ikke koster noget per måned.
LessCDTLessCDTSkrevet 22/05-05 23:37, rettet 22/05-05 23:46 
Koster det slet ikke noget om måneden ? o.Ô
Det troede jeg helt sikkert det gjorde, når det jo trods alt indeholder nogle af de aspekter, som der er i normale MMORPG's.

Hvordan fungerer selve "guild" kampene, creation osv?
Føler i slet ikke at det bliver enormt ensformigt med al den kamp?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
CutePuppyCutePuppySkrevet 22/05-05 23:58 
Cronoss>
Men, og dette er meget vigtigt, køb det IKKE hvis man har under 512 Kb download!

Spillet henter alle områder ned til computeren når man spiller, også singleplayerområderne (som egentligt er det eneste der er). Det bliver hurtigt lang ventetid hvis ikke man har en ordentlig forbindelse.

Altså du kunne også installere spillet fra cd'en som kom med spillet, istedet for at hente klienten fra hjemmesiden... der er altså det meste content, der er blevet opdateret i ny og næ... men ligefrem sige at det er umuligt hvis man har under 512 Kb download er måske lidt extremt.
//Cutepuppy
RuneSPRuneSPSkrevet 23/05-05 00:20 
LessCDT>
Koster det slet ikke noget om måneden ? o.Ô
Det troede jeg helt sikkert det gjorde, når det jo trods alt indeholder nogle af de aspekter, som der er i normale MMORPG's.

Hvordan fungerer selve "guild" kampene, creation osv?
Føler i slet ikke at det bliver enormt ensformigt med al den kamp?

Altså har kun prøvet et par kampe, så ved ikke så meget om det, men det foregår på den måde at man går ind i en arena. Her kan man så danne sig et party/gruppe hvis man har lyst til det (hvis man fx vil spille sammen med nogen man kender) og så trykke på en knap der hedder "Enter mission". Man kan dog også bare trykke på Enter mission uden at vælge en gruppe og derved bliver man bare tilfældigt sat sammen med nogle folk. Man kæmper så i 2 grupper á 4 mod hinanden. Hvis man vinder går man videre og på den måde kan man tjene "respekt" (ved så ikke helt hvad det skal gøre godt for).

Mht kamp synes jeg ikke det er så galt igen. Kun hvis man kæmper mod creeps for at få xp for de giver så lidt at det næsten ikke kan betale sig, for at lvl up er missioner næsten den eneste løsning. Det som gør det hele lidt mere spændende og mindre trivielt er at der er så mange spells og abilities (er selv elementalist/monk - man kan vælge 2 professioner) og på den måde kan man hele tiden veksle mellem hvilke angreb man bruger osv... desuden gør historien også sådan at man "får lyst" til at gå videre med missioner osv :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/05-05 01:11 
Folk siger nogen gange at Guild Wars er et MMORPG fordi at det er en "persistent" verden. Det tilader stadig mange mennesker at mødes i byer og outposts. 100vis af spillere mødes der og laver grupper og bytter og udfordre hinanden til kamp.

Men der hvor det adskiller sig fra mange andre MMORPGs er at det ikke er tidskrævende. Hvis man tror at man kan spille 10-15 timer vær dag så løber man tør for ting at lave(missions, quests) - Det er selvfølelig medmindre at man er en pvp junkie. Det er det mest strategiske og dybe RPG kampmæsigt som jeg nogensinde har set.
Det er endda også lidt "twich" agtigt. Det er muligt at undvige ildkugle og den slags spells hvis man gemmer sig bag ting eller bare hurtigt undvige dem. I de fleste online RPGs er den slags spells bare eftersøgende og rammer en ligemeget hvad:)

Kamp bliver ikke kedeligt(efter min mening) fordi at det er uhyggeligt dybt. Ligenu er der store tournaments hvor Koreanerne kæmper mod Amerikanerne og Europæerne.
Det er ret fedt at hvis man har en guild, kan man få en guild hall:)

I kan læse mere detaljeret info her: http://www.guildwars.com/manual/ eller spørge de rare folk på www.guildwars.dk

Spillet har uendeligt replay value hvis man er til PvP. Men som Gamespot siger - Selv hvis PvP(player versus player combat) ikke er ens kop te så er der omkring 60-80 timers questing og leveling:)
En af de ting jeg godt kan lide ved Guild Wars er at det fjener mange af de problemer som jeg har med en hel del MMORPGs.

Jeg spiller stadig WoW f.eks. men er ved at gå død i det. Det eneste jeg går rundt og laver er at gå ind i instances og få bedre og bedre items så jeg kan vinde i PvP. Jeg føler at ens equipment og items betyder mere end ens egne skills og taktik.
Udover det så synes jeg at det er fedt i guild wars at der ikke er ganking. Der er ingen ninja looting. Der er ikke engang brug for GMs og der er ikke server reboots:)

Hell - Hvis der er noget der skal patches, så logger de ikke engang serveren ned, men "steamer" det til os i baggrunden. På dengang kan de loade ændringer, fixes og proppe nyt content i uden at vi behøver at stoppe med at spille.

På den anden side så er områder jo delt op og alle områder hvor man går i kamp på missioner, i pvp arenas, i tombs etc er instanced så man møder ikke 100vis af andre mennesker som i WoW.
Det er et MMO for folk der ikke kan lide MMORPGs eller ikke har tid til dem:) Det kræver selvfølelig at man sætter sig ind i det hvis man vil være god til pvp. Der er så uhyggelig mange skills og spells og det vil tage flere år at lære dem alle.
Som tiden går vil de tilføje nye expansions som man kan købe med nye classes, races etc. Det er sådan de vil tjene penge uden en monthly fee, men det er valgfrit.
ArenaNet har lovet os at man ikke behøver at købe de expansions for at kunne være "god" i spillet. Guild Wars er virkelig et spil af strategi.

Jeg er meget imponeret, men jeg tror at hvis man forventer en afløser til WoW eller FFXI så vil man blive skuffet.
Det er også rart at se at de er igang med at tilføje ting i spillet.
Jeg har haft store problemer med at få fat i spillet. Ringede til 3 forskellige EB games som alle havde det udsolgt på releasedagen=/ Men det lykkedes mig at finde en kopi på lager i en lokal Fona:D

Det må endelig ikke sammenlignes med Diablo 2 foresten. Diablo 2s replay value havde meget at gøre med de mange random drops. En af de ikke så gode ting ved guild wars er ligenu at der ikke er så forfærdelig meget armor og våben, så man kan ikke se så unik ud. Character creation er dog okay, men ligenu kan man kun være human. Dog se Monks og Warriors dog totalt forskellige ud(hairstyles, ansigter etc):)

Håber det hjalp.
Af alle reviews jeg har læst så er Gamespots video review det mest nøjagtige. Hvor jeg følte at IGNs var for meget "må-sammenligne-med-andre--MMORPGs" og gamespots lidt for udetaljeret, så rammer Greg K de gode og de dårlige ting.

Undskyld, hvis der er mange stavefejl:) Det er lidt sent og mine øjne bløder efter at have set Starwars(Fantastisk film!)

Greg K video review
Well crucify the insincere tonight...
ChronoChronoSkrevet 23/05-05 18:42 
Det hjalp - tak for et godt svar :)

At dømme efter dine indtryk af spillet, så skal jeg nok ikke opgive WoW. Det med at vandre rundt i hele verdenen og tilfældigt møde mennesker over alt kan jeg godt lide. De mere strategiske kampe er så det som frister mig mest ved Guild Wars - det er så ærgerligt at der er så meget fokus på kamp WoW, når det egentlig ikke er nogle særligt afvekslende kampe.

De instanserede områder i WoW kan jeg ikke lide, så hvis alt er instanseret i Guild Wars må det jo nærmest være som Phantasy Star Online? Og det synes jeg jo slet ikke er sjovt.

Skulle WoW være tidskrævende? Det er folk nok mest selv ude om - jeg er kun level 25 efter et par måneders spil :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
quadquadSkrevet 23/05-05 23:32 
Hvilket vel også beviser at spillet er tidskrævende, for at opnå en respektabel level til sin character. Har man højere ambitioner end Ragefire Chasm og Wailing Caverns - er spillet uhyre tidskrævende. Har personligt lagt et par hundrede timer i spillet allerede, hvilket fleredobler alle andre MMORPGs jeg har været i nærheden af.
salsalSkrevet 24/05-05 12:05 
Valkyrie>
Det må endelig ikke sammenlignes med Diablo 2 foresten. Diablo 2s replay value havde meget at gøre med de mange random drops. En af de ikke så gode ting ved guild wars er ligenu at der ikke er så forfærdelig meget armor og våben, så man kan ikke se så unik ud. Character creation er dog okay, men ligenu kan man kun være human. Dog se Monks og Warriors dog totalt forskellige ud(hairstyles, ansigter etc):)

Så det, du siger, er, at det er dårligere end Diablo II? Jeg formoder, at du mener noget andet. Under alle omstændigheder er spillet vel lige så lidt et MMORPG som Diablo II. Men det er uden tvivl et sjovt spil.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
FourDFourDSkrevet 24/05-05 14:28, rettet 24/05-05 14:28 
Hmm.. Jeg er nu tilfreds med WoW.
Kan godt lide tanken om at alt nærmest er "realtime".
Og måske er kampene ikke særligt afvekslende men det kan godtnok godt få adrenalinen op og pumpe hos mig når jeg nakker en Horde player på mit lvl (eller måske lidt højere?).

Kan godt lide at WoW's socialitet, som jeg ikke tror at GW har i samme niveau.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
RuneSPRuneSPSkrevet 24/05-05 17:06 
sal>
Valkyrie>
Det må endelig ikke sammenlignes med Diablo 2 foresten. Diablo 2s replay value havde meget at gøre med de mange random drops. En af de ikke så gode ting ved guild wars er ligenu at der ikke er så forfærdelig meget armor og våben, så man kan ikke se så unik ud. Character creation er dog okay, men ligenu kan man kun være human. Dog se Monks og Warriors dog totalt forskellige ud(hairstyles, ansigter etc):)

Så det, du siger, er, at det er dårligere end Diablo II? Jeg formoder, at du mener noget andet. Under alle omstændigheder er spillet vel lige så lidt et MMORPG som Diablo II. Men det er uden tvivl et sjovt spil.

Jeg tror det han mener at det mindre gode ved Diablo II - sammenlignet med Guild Wars - er at Diablo II bygger alt for meget på gode items som man stort set kun kan få ved drops. Derimod bygger Guild Wars - som sagt mange gange før - på det stratetiske kampsystem. Men jeg er ellers helt enig i at der ikke er særlig mange forskellige våben og armor. Pt har jeg det sådan at armordelen er ligesom et "levelssystem". Man (jeg har i hvert fald ikke endnu) finder ikke armor dele ud på slagmarken, derimod er det noget man skal købe sig til som nogle sets hos forskellige armor-craftere. Dog kan man ikke slippe uden om at blive nødt til at finde ting ude på slagmarken da det ikke alene koster penge at købe disse armor, man skal også selv komme med råstofferne. Disse kan så også købes hos nogle købmænd eller man kan finde dem ude på slagmarken. Et ganske godt koncept IMO. Nå, men indtil videre har jeg spillet i ca. 45 timer og jeg har set 3 forskellige slags armor til min mand. Armoren varierer så mht hvilken class man er. Desuden minder hvert armor-set rimelig meget om hinanden udover at armor-ratingen stiger - har endnu ikke fundet nogle som er mere magiske end andre endnu, så pt synes jeg lidt at det minder om Link og hans tunic system mht at det er nogle dragter som man bare får gennem spillet og ikke noget man sådan selv sammensætter.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 24/05-05 19:00 
Man har dog mulighed for at kunne finde armordele hos visse samlere (collectors), som ofte har en højere armor-rate end dem man umiddelbart kan købe sig til - man skal så 'bare' ud og finde fx. 5 Ebon Spider-legs for så at kunne bytte sig til fx. et par bedre handsker...

For at kunne gøre sin rustning og visse evner bedre, kan man være heldig at finde en Rune - Disse finder man ved at identificere og derefter bruge et expert-kit på fx. noget Charr armor hvor teksten har en anden farve end sort...

Og så har man også muligheden for at farve sit armor og sine våben med 'Dye', så man kan få et unikt look...

Jeg har spillet Guild Wars i lidt over 3 uger og har egentlig kun gode ting at sige om det - at finde en god og effektiv rytme mellem alle de skills man får efterhånden og at udforske de fjenebefængte områder giver mange spændene timers spil (og bliver kun bedre at samle et par venner og hjælpes ad med de mange quests)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
RuneSPRuneSPSkrevet 24/05-05 20:07 
^^ har lige nogle spørgsmål vedrørende de der runer... jeg fandt nemlig en stav som var uidentificireret, da jeg så identificerede den stod der midt på skærmen "rune of "et eller andet" has been unlocked" eller sådan noget. Hvor kan jeg så se denne rune henne? Jeg har siden hen solgt staven for 20 gold hos en merchant, var det dumt?

Mht Dye er farven så det eneste det ændrer på? Jeg har nemlig rimelig mange af dem og de er jo rimelig meget værd (specielt de sorte, og dem har jeg 2 af :D) men gider ikke sælge dem da jeg har masser af penge i forvejen (ca. 10k), kommer man overhovedet til at kunne bruge disse penge til noget fornuftigt?
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/05-05 21:01 
sal>
Valkyrie>
Det må endelig ikke sammenlignes med Diablo 2 foresten. Diablo 2s replay value havde meget at gøre med de mange random drops. En af de ikke så gode ting ved guild wars er ligenu at der ikke er så forfærdelig meget armor og våben, så man kan ikke se så unik ud. Character creation er dog okay, men ligenu kan man kun være human. Dog se Monks og Warriors dog totalt forskellige ud(hairstyles, ansigter etc):)

Så det, du siger, er, at det er dårligere end Diablo II? Jeg formoder, at du mener noget andet. Under alle omstændigheder er spillet vel lige så lidt et MMORPG som Diablo II. Men det er uden tvivl et sjovt spil.

Nej det synes jeg ikke. Fordi Guild Wars er fra et vis perspektiv ligesom WoW og de andre MMORPGs. Det bygger på det samme koncept med at have en online verden hvor der sker ting og sager uanset om man selv er der eller ej. Diablo 2 / Battle.net virkede mere som en match making ting, mens Guild Wars tillader en helt del større omfang i verden.
Du kan vel sige at ligesom WoW der har meget end game content i instances og battlegrounds, så har Guild Wars det også.

Kort sagt er det jo det samme. Der er bare meget mere af det i guild wars. Man kan sige at det så er bekostningen på ikke at have en monthly fee.
Men efter hvad jeg har hørt for andre, så kan folk godt lide Guild Wars fordi det fjerner mange af de problemer som nogen typer ser ved MMORPGs.
En af de aspekter jeg personligt godt kan lide er den måde historien udfolder sig på. Af et online spil er jeg ret imponeret over historien og den præsentation de har fået med ind.


Digi-Lsd>
Hmm.. Jeg er nu tilfreds med WoW.
Kan godt lide tanken om at alt nærmest er "realtime".
Og måske er kampene ikke særligt afvekslende men det kan godtnok godt få adrenalinen op og pumpe hos mig når jeg nakker en Horde player på mit lvl (eller måske lidt højere?).

Kan godt lide at WoW's socialitet, som jeg ikke tror at GW har i samme niveau.

WoW er skam et rigtig fint spil synes jeg. Personligt var det ikke for at nedgøre det, eller hentyde at Guild Wars er bedre. De er alt for forskellige til at kunne sammenlignes, og i mit tilfælde er det bare fedt at eje dem begge når GW kan spilles gratis altid, når man vil:)

Men dog burde du vide et par ting - World of Warcraft er ikke rigtigt real time per se. Det er stadig dice roll konceptet der bestemmer om man rammer eller ej og det er stadig en masse matmatiske regninger der bestemmer hvor meget skade man giver til en fjende. Det er ikke muligt at undvige en Mages fireball i WoW fordi det er et dice roll der bestemmer om man rammer eller ej. Ikke ens twich skill, som i Guild Wars. Dog bygger de begge to på mange af de samme ting:)

Ang. Socialitet har du ret. Folk er ikke altid specielt sociale i Guild Wars, men alligevel er der faktisk på en måde mere end i WoW. Jeg har aldrig nogensinde byttet med en anden person i WoW. Jeg bruger altid Auction House. I Guild Wars skal man faktisk ud og bytte med folk:) Dog er der selvfølelig enchancments og dens slags.
Dog synes jeg ikke at der er særlig meget socialt over WoW overhovdet. Slet ikke i forhold til andre MMORPGs:)

Jeg tror egentlig ikke det er fordi at WoW er simpelt. Jeg har hørt fra andre at City of Heroes f.eks. har et fint socialt community. Personligt har jeg ikke stødt på noget mere socialt og spillerdrævet end SWG. Bare det at bygge en by på en server og fuldstændige påvirke økonomien og den slags er fedt:)
Well crucify the insincere tonight...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 25/05-05 11:11 
RuneSP>
^^ har lige nogle spørgsmål vedrørende de der runer... jeg fandt nemlig en stav som var uidentificireret, da jeg så identificerede den stod der midt på skærmen "rune of "et eller andet" has been unlocked" eller sådan noget. Hvor kan jeg så se denne rune henne? Jeg har siden hen solgt staven for 20 gold hos en merchant, var det dumt?

Mht Dye er farven så det eneste det ændrer på? Jeg har nemlig rimelig mange af dem og de er jo rimelig meget værd (specielt de sorte, og dem har jeg 2 af :D) men gider ikke sælge dem da jeg har masser af penge i forvejen (ca. 10k), kommer man overhovedet til at kunne bruge disse penge til noget fornuftigt?

Jeg er ikke ultra-gamer, men ang. det der 'unlock' så vil jeg tro at man nu har mulighed for at få fat i pågældende emne - Er selv Ranger og har fået unlock'et nogle buestrenge (??)

Penge kan man altid bruge - Efterhånden som man kommer længere frem, så koster et nyt og bedre armor mere og mere (hvilken overraskelse!), det samme kan siges om de skills man kan købe sig til og så er det rart at have en masse kontanter - desuden kan man også hjælpe ens venner eller en af sine andre caracters økonomisk hvis der skulle blive behov for det (har også læst mig til at HVIS man skulle have lyst til at købe en HoH (Hall of Heroes) så koster det omkring 35.000-40.000)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
FourDFourDSkrevet 25/05-05 15:00, rettet 25/05-05 15:01 
Valkyrie>

WoW er skam et rigtig fint spil synes jeg. Personligt var det ikke for at nedgøre det, eller hentyde at Guild Wars er bedre. De er alt for forskellige til at kunne sammenlignes, og i mit tilfælde er det bare fedt at eje dem begge når GW kan spilles gratis altid, når man vil:)

Det vil jeg give dig ret i. Men personligt har jeg en smule svært med at spille singleplayer spil, og selvom at GW kun delvist er SP så virker det stadig for "indelukket" til min smag.

Men dog burde du vide et par ting - World of Warcraft er ikke rigtigt real time per se. Det er stadig dice roll konceptet der bestemmer om man rammer eller ej og det er stadig en masse matmatiske regninger der bestemmer hvor meget skade man giver til en fjende. Det er ikke muligt at undvige en Mages fireball i WoW fordi det er et dice roll der bestemmer om man rammer eller ej. Ikke ens twich skill, som i Guild Wars. Dog bygger de begge to på mange af de samme ting:)

Igen må jeg give dig ret. Men når jeg siger real time mener jeg for eks. elemental invasions of lign.
Også det at man for eks. som NE kan shadowmelde bag en busk hvis man prøver at gemme sig for en horde der vil ganke en virker uhyggeligt realtime.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
LessCDTLessCDTSkrevet 25/05-05 15:13 
Siden at man kan få en Hall of Heroes, kan man så bygge byer i spillet?

Hvis ja, hvor kommer disse byer så til at ligge henne? Da spiluniverset jo udover byerne er lukket, ville det jo være lidt ensomt at have en by i sit eget lille singleplayer univers...
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 25/05-05 17:08 
LessCDT>
Siden at man kan få en Hall of Heroes, kan man så bygge byer i spillet?

Hvis ja, hvor kommer disse byer så til at ligge henne? Da spiluniverset jo udover byerne er lukket, ville det jo være lidt ensomt at have en by i sit eget lille singleplayer univers...

Hall of Heroes ved jeg ikke så meget om endnu - det er et sted hvor ens Guild kan mødes (et slags hovedkvarter) hvor det er en stor udfordring at vinde det i PvP kampe og at det land der har vundet det, får adgang til nye områder, quests og items...

Jeg vil tro at selve hovedkvarteret er usynligt på kortet...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig