X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Media Center PC?


Svar
AnastacioAnastacioSkrevet 21/05-05 23:16, rettet 22/05-05 00:48 
Hey.

Jeg ville høre om, hvor man kan kigge på Windows XP Media Center her i Danmark?

Måske er denne her god?
http://www.proconsult.dk/katalog/m_soft/s_soft-b/soft-b50/msoem86.html

Eller hva med denne?
http://www.alienware.com/product_detail_pages/DHS_2/dhs_2_features.aspx?SysCode=PC-DHS2&SubCode=SKU-DEFAULT&cs=3

Hvis man bestiller den, kommer der så ikke enorm stor told oveni?

Det skal naturligvis være fra Microsoft og jeg har tjekket dette site ud, men der er kun en oversigt over amerikanske forhandlere.:

Microsoft Media Center site
Winners make it happen, Losers let it happen!
BeanoBeanoSkrevet 22/05-05 08:39 
Jeg ville vente lidt og se om Shuttles nye Media Center PC i Hi-Fi form-faktor, er bedre og meget støjsvag.
CutePuppyCutePuppySkrevet 22/05-05 12:35, rettet 22/05-05 12:35 
en af grundende til at den ikke bliver solgt i danmark, er at nogen af funktionerne ikke er understøttet herovre, f.eks. program oversigten hvor man vælger hvad man vil se/optage osv, der er ingen udbyder af en sådan oversigt som kan bruges i XP MC, det skal nok komme en dag... så måske du skulle vente eller istedet købe dig en maskine og smide MythTV på den istedet... jeg kender ikke programmet, men jeg ved at der er mange der sværger at det er medre end MC... desuden skulle det være muligt at bruge programoversigt i MythTV i danmark... men garanterer ikke noget.
//Cutepuppy
rapsacrapsacSkrevet 02/08-06 20:01 
Bringer lige emnet på banen igen.

Er der nogen der har nye erfaringer med med Media Center PC? HP kører jo aggresivt på med tv-kampagner for deres egne maskiner. Jeg har dog også kigget på noget fra Amitech, er det noget der kan anbefales eller er det hele stadig på et stadie med for mange børnesygdomme??
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
ckruseckruseSkrevet 02/08-06 20:39 
Media Center er i bund og grund ret sejt, men der er en del ting, der har irriteret mig nok til at vælge andre løsninger. Et eksempel er programoversigterne, der tit er fejlfyldte og endda mangler mange kanaler (Her i Århus er MTV fx ikke tilgængelig). Det foregår desuden på den måde, at du eksempelvis vælger TDC Århus Amt og så får serveret en liste over de frekvenser, som de forskellige kanaler burde have. BURDE. Mange er plaget af ufattelig meget støj og det er ikke til at rette på.

Selv bruger jeg Showshifter og programguide fra XMLTV. Showshifter scanner alle frekvenser og finder derfor bedste signalfrekvens, mens XMLTV henter fra TV2's TV-Guide og derfor er meget præcis og dækkende over alle kanaler. Det er lidt langhåret at sætte op, men fungerer simpelthen glimrende. Eneste minus er i mit tilfælde, at jeg encoder filerne med software og derfor kører på 50% af CPU-styrken mens den optager et program. Det er dog en mindre sag, når du selv kan vælge formater at optage i -- du er ikke tvunget til WMV.

Efterfølgende bruger jeg Media Center til at forbinde min computer trådløst til min Xbox 360, så jeg stadig kan køre jukebox og vise video på mit fjernsyn. Her er Media Center stadig det bedste med dens fremvisning af covers for den musik, du hører, samt mulighed for at zoome 4:3 video til widescreen.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/08-06 16:03 
kr0oZe>
Efterfølgende bruger jeg Media Center til at forbinde min computer trådløst til min Xbox 360, så jeg stadig kan køre jukebox og vise video på mit fjernsyn.

Du siger trådløst... hvor høj hastighed har du på dit netværk?
Mit kører nemlig af h.... til, ofte skal jeg prøve 5-6 gange inden den finder MCE, men box'en kan sagten finde og downloade fra xbox live. Det er træls.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ckruseckruseSkrevet 04/08-06 16:53 
Det er vel 54 mbit eller whatever. Jeg kører 802.11g, og der er ingen problemer, selvom der er to vægge imellem.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/08-06 20:57 
Ok.... Så må jeg vel punge ud for en orig xb360 adaptor :-/ - når jeg nu VIL køre trådløst.....
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ckruseckruseSkrevet 05/08-06 14:47 
De koster desværre en mindre gård, især den slags til bønder.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig