X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SW: Episode 3 (Spoilers)


Svar
ComradeComradeSkrevet 19/05-05 12:12, rettet 19/05-05 13:05 
Var inde og se den i går kl. 00.00

Kan ikke sige andet end at man bør helt klart tage ind og ser den, den er virkelig suveræn efer min mening.

Andre der var inde og se den i går?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
80 emne(r).
« < 1 2

Svar
KTCKTCSkrevet 26/05-05 09:14 
Åh nej, nu bliver det sikkert også ulovligt at bruge lyssværd i de kommende tv-serier...
Hvis man laver sådan et stunt er man godt nok ikke særlig smart. Hvis de endelig skulle have haft en lille chance for at lyse røret op et par sekunder, skulle de have brugt husholdningssprit.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
psychomantispsychomantisSkrevet 26/05-05 09:31, rettet 26/05-05 09:32 
Det var dog det mest stupide jeg længe har læst... Jamen, hvordan kan en 17-årig få sig selv til at tro man kan stikke ild til benzin i et rør uden, at der vil ske noget??
BeanoBeanoSkrevet 26/05-05 14:04, rettet 26/05-05 14:14 
Lidt off-topic... har i set Star Wars Revelations?

Meget imponerende når man tænker på det er nogle SW-fans der har lavet den!

http://www.panicstruckpro.com/revelations/revelations_movie.html

Kan downloades gratis... og endda i en udgave til PSP'en ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-05 15:23, rettet 28/05-05 15:32 
Palmer Eldritch>
Scenen i operaen er fantastisk. Jeg har set filmen to gange nu, og det er en af de scener der ikke blot har brændt sig ind på nethinden, men som jeg også husker lydmæssigt.
Meget stemningsfyldt.

Hvad? Sov jeg dér? Seriøst! Kan ikke huske nogen Scene i opera?! Hjælp!

Edit: GAWD! Dammit! Det var jo en opera de sad i, mens Palpe talte hans "I owns ze darksaide" snak! Måske bør jeg se den en gang til? The couple ved min side - Sad konstant og snaskede i hinanden og ødelagde min oplevelse - tsk! Kvinder! Geekdoms største fjende!!!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/05-05 15:35 
Wehner>
Ingen tvivl om at Lucas har læst på de klassiske græske tragedier. Det ser jeg som en god ting.

Ja. Desuden er han noget mor-fikseret ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/05-05 19:04 
God film. Men synes den mangler format. Den virker ikke storslående.
Home is where the hardware is..
OmenOmenSkrevet 29/05-05 00:18 
Jeg synes historien var god, men filmen var middel.

Der var masser af huller rundt omkring som, efter min mening, virkede som om de bare var blevet "glemt" i håb om at ingen skulle ligge mærke til dem (bl.a. : hvis Jango var så utrolig en kriger, hvordan kan det så være at hans kloner dør for et godt ord, de bliver jo slaget i hundredvis...)

Det mest forfærdelige ved filmen er dog Lucas tilsyneladende ukontrolerbare lyst til at fedte for sin publikum, med fuldstændigt latterlige scener som R2-D2 der uddeler tæv, samt 6 - 7 kameravinkler af Yoda der prøver at skære ansigter for at se sej ud.

Desuden kan jeg ikke klare at "Muppet" inspirationen har slået så hårdt igennem, at alle de "dødsensfarlige" robotkrigere nu skal have små nuttede kommentarer eller jokes, hver gang de ser en Jedi. Vi snakker her om frygtede dræberbattalioner af robotter som til hverdag overtager planeter, og alligevel kan de ikke ikke undlade lige at knytte en sjov kommentar eller lyd, inden mødet med et lyssværd... wtf?!

Sidst men ikke mindst kan det ikke ses som særligt heldigt, når publikummet højlydt griner i hvad der skal være en af filmens mest betydningsfulde scener. Palpatins transformation i hans kamp med Windu er ikke kun komisk men også direkte forfejlet efter min mening.

Historien synes jeg dog som sagt er god, det virker bare til at det hele kunne have været så meget mere mørkt/dystert (som historien i aller højeste grad ligger op til) hvis det ikke havde været for Lucas tilbøjelighed til at bukke under for sit publikum.
Vote Ficus!
Michael_Michael_Skrevet 29/05-05 09:10 
Jeg synes netop ikke han bukker under for publikum.
Star Wars er jo helt grundlæggende en hyldest til Science Fiction/Pulp-filmene i klasse "B" og har derfor altid indeholdt lige dele spænding, humor og uhygge kombineret med en god portion fantasi.

De "gamle fans" forstår dette fuldt ud, hvorimod de "nye fans" ofte synes filmene er en anelse for naive, ufrivilligt komiske og "rene" i deres opbygning.

Hvis man vil have realisme og ikke mindst realistiske reaktioner på handlinger, skal man jo ikke gå ind og se Star Wars.

Det sagt, synes jeg Ep. III er meget mørk, og Palpatines forandrings-scene seriøst uhyggelig.
Ved ikke helt hvad publikum var på da du var inde og se den, men komisk er den da næppe.
JmogJmogSkrevet 29/05-05 11:13 
Jeg er helt enig i, at han overspilller i den scene. Jeg har snakket med flere, der har set filmen, og de synes alle, at det blev for meget der. Filmens vigtigste scene er faktisk kun en bleg skygge af, hvad den kunne have været.

"UUuuuuuuunlimited pooooowerrrrrrr!"

hehe.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/05-05 13:33, rettet 29/05-05 13:37 
Palmer Eldritch>
Det sagt, synes jeg Ep. III er meget mørk, og Palpatines forandrings-scene seriøst uhyggelig.
Ved ikke helt hvad publikum var på da du var inde og se den, men komisk er den da næppe.

Jeg skreg nærmest af grin - Crap dialog, dårlig Jim Henson maske og en klasse skuespiller med de dårligeste leveret linier ever (Jackson). Men det var netop denne feel jeg søger i Star Wars. Jeg elsker det!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
solid snakesolid snakeSkrevet 29/05-05 14:32 
Så er det tid til at læse om fejlene i filmen på denne hjemmeside. Der er fundet 15 indtil videre

www.moviemistakes.com
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 29/05-05 16:17 
Jeg elsker Worth1000.com :-)

http://www.worth1000.com/cache/contest/contestcache.asp?contest_id=6091&display=photoshop#entries
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 29/05-05 18:31 
Wehner>
Nu _vælger_ man jo ikke altid sine følelser.

Du mener vel aldrig?
Home is where the hardware is..
MarcKMarcKSkrevet 08/06-05 15:31, rettet 08/06-05 15:39 
Jmog>
"UUuuuuuuunlimited pooooowerrrrrrr!"

Bwahah, ja. Det er en af de sjoveste scener jeg længe har set. Klassisk! Jeg kan ikke gennemskue om det bevidst eller ubevidst skulle virke ufrivilligt komisk. Det er måske også ligemeget.
Scenen hvor Darth Vader har fået sit udstyr på og river sig løs af bordet er også sjov. Og når han lidt senere råber "Noooooooooo!!!". Heh.

Derudover: jeg kan kun være enig med flertallet, hvis ikke alle, herinde. SW:RotS er den bedste af de nye film. Thumbs up!
solid snakesolid snakeSkrevet 13/06-05 19:18 

Jeg har først lige set det, hold kæft det er griner......
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
MarcusMarcusSkrevet 13/06-05 21:34 
Jeg synes det var en god film også. Som så mange andre synes, den bedste af de 3 nye film. Jeg var dog ikke så vild med Darth Vader og hans smukt udtalte "Nooooooooooo".

Selvom man ikke vælger sine følelser er det ikke givet at hun så automatisk dør fordi han bliver ond(Hvilket iøvrigt som nævnt af en anden sker ufatteligt pludseligt).
solid snakesolid snakeSkrevet 13/06-05 23:06 
Jeg synes ikke filmen var vandvittig god i forhold til de gamle film. Men en okay film.
3 ud af 6 stjerner.

Jeg er dog mega skuffet over hvor let Anakin overgiver sig til Kejseren.
Da han jo som sagt er den mest magtfulde JediRidder til dato.
Og ja det er mega lamt at han skriger nooooo.
Især efter man altid har syntes at Darth Vader var en rigtig hård skurk.

Det gør ham bare til en mega tøsedreng.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WehnerWehnerSkrevet 13/06-05 23:15 
Alle jer, der mener at Anikin vender sig mod den mørke side for hurtigt/pludseligt - har I også set den foregående film i serien (Attack of the Clones)?

Palpatine har arbejdet hårdt på knægten lige siden Phantom Menace sluttede. Der er ikke noget pludseligt i hans skift. Der er en synlig og tydelig gradvis overgang, og selvfølgelig kommer der et punkt, hvor filmen endeligt knækker.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 14/06-05 00:09 
Ja jeg har set den, og jeg synes stadig det er lamt......
Manden er jo den vildeste Jedi-Ridder
og han burde vide bedre.
Det ville være meget federe hvis kejseren pinte ham til han omvendte sig til den mørke side. Ligesom Kejseren prøver på ved Luke i Star Wars 6.

Så den måde han bare siger, okay så omvender jeg mig bare
til den mørke side, jeg skulle alligevel
heller ikke andet den dag er virkelig ynkeligt...
Efter min mening.

Og ja der knækker filmen altså for mig, Det er ikke noget mesterværk af en film. Kun en okay film.
Han skulle som sagt have forsat i den gamle stil som de 3 første film.

Så ville de have fået en plads i min dvd reol, men nu kan de få en plads i skraldespanden istedet.
Fordi de holder bare ikke de nye film efter min mening.
men igen smag og behag.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/06-05 06:45 
Jeg fik endelig set den i går. Jeg ved ikke om jeg er rigtig tilfreds. Hvad der skulle have været den store dystre afslutning på første halvdel, blev i stedet en række hastige action-sekvenser bundet sammen af det der skulle have haft hovedvægten i historien. Jeg synes det er prisværdigt at Lucas binder de to halvdele sammen så de fleste af os dødelige føler at det rent faktisk giver mening. Men det er på bekostning af fordybelsen i plottet. Lucas har, som nogen nævner tidligere, hørt efter i oldtids-timerne, men har ikke tid til at dvæle ved kærligheds-historien og det som skulle have været det store forræderi (og som kunne have været fuldstændig identisk med de klassiske magtovertagelser under Roms forfald) bliver til en række hurtige sekvenser hvor et par riddere lader sig overraske (!) og dør. Jeg havde forventet at stærkere kræfter end en par klon-soldater skulle i spil for at udrydde Jedi-ordenen. Det bliver jo ikke bedre af at Hayden Christensen tydeligt viser at han ikke er skuespiller og heller gør noget for at blive det. Det er heller ikke nemt når dialogen (som efter min mening er den svageste i hele serien) tynger selv Ewan McGregor i knæ. Han var ellers Alex Guiness i episode 2. Efter min mening er det kun Natalie Portman (som er blevet voksen og som formodentlig har sine bedste roller foran sig) og tildels Ian McDiarmid som viser skuespil i topklasse. Jeg er ikke skuffet, men jeg kunne have ønsket meget mere.

...og hvordan kan det tage 17 år at bygge sån en Døds-stjerne?!
Michael_Michael_Skrevet 14/06-05 09:05 
Mht Anakins "utroværdige" overgang/overgivelse til Palpatine synes jeg på ingen måde det kan være så svært at forstå.
Han handler på grundlag af sin frygt. Frygten for at miste sin elskede. Hvorvidt hans handlinger er irrationelle kan selvfølgelig diskuteres, men som vi alle ved: "Fear leads to the Dark side".
Han er jo udelukkende en marionetdukke i Palpatines spil, og selvom han er umådeligt stærk, er han stadig styret af sine følelser, og derfor uhyre påvirkelig.
Michael_Michael_Skrevet 14/06-05 09:13 
King Chaos>
...og hvordan kan det tage 17 år at bygge sån en Døds-stjerne?!

Mangel på Flamingo og Papmaché?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/06-05 10:14 
Hmm der er indlæg i denne tråd, der for mig til at tro, at Star Wars er blevet for indviklet.

Anakin er jo ikke "den største jedi nogensinde" - han har potentialet til at være det. pga af de der midichlorians.
Kejseren, Yoda og de andre kan føle Kraften i ham, men det gør ham ikke til en Jedi.

Anakins problem er jo netop, at han lader sig styre af sine følelser - hvilket man ikke må som Jedi.

Han skifter ikke "pludseligt" over til den mørke side.
Som nævnt har Palpatine bearbejdet ham fra første sekund.
Dan han slagter hele kolonien af Sand People i EP. 2, er det en god indikation af, at han har svært ved at styre sine kræfter.
Allerede i EP. 1 ser man også tydeligt, hvordan han som lille dreng er voldsomt påvirket af sine følelser i forhold til moderen.

En helt anden ting er at Jedirådet heller ikke er uden skyld.
De skal altså ikke forestille at være "åh så gode".
På mange måder er deres attitude med til at drive Anakin over på den anden side. Mace Windu f.eks er jo direkte arrogant.
Man ser tydeligt hvordan Jedierne, ser sig selv som "overmennesker" eller noget i den stil, i den scene i EP. 2 hvor Anakin og Obi-Wan har fanget skiftingen inde på den der bar. Lige bagefter siger Anakin til de undrende gæster: "Jedi business. Go back to your drinks".

Så det kan godt være, at det er svært at "se" i filmene, men det skal jo forestille, at Anakin elsker Padme så højt, at han er villig til at begå nogle forbrydelser, for at redde hendes liv.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 16/11-05 14:42, rettet 16/11-05 15:33 
I anledning af DVD-udgaven genopliver jeg lige emnet.

Kommentarsporet er virkelig fascinerende. I hvertfald når man ikke har læst nogle af bøgerne eller set spin-off-serier. Men det er også sjovt at høre animatorer med flere tale om teknikken, der har rykket sig en del siden Episode I.

Det bliver klart, at Lucas både har gennemtænkt filmen som selvstændigt væsen og sammenfletningen med Episode IV-VI ned i mindste detalje, og man føler sig ret afklaret, efter at have hørt det.

En detalje jeg fx ikke opdagede var, at Padmés frisure [EDIT: i et enkelt klip] minder om en vis prinsesses, og er med vilje kun delvis som dennes frisure, for at bevare den fine hentydning.

Andre detaljer, og jeg skal nok lade være med at røbe alt for meget.
- Jeg undrede mig over, at Anakin og Obi-Wan kunne overleve varmen fra lavaen, men nogle små, blå lys skal illustrere et kølingssystem.
- Lucas ville have Grievous til at være cool og stærk, men ikke alt for badass. Samtidig skulle han være lidt kujonagtig som Palpatine, det er derfor han hele tiden flygter. At han både er maskine og rumvæsen er et hint til Darth Vader.
- De spruttende lavaeffekter er Edna i udbrud - ja, de var ret heldige, at det skete i produktionsperioden.
- Det er også sjovt at høre om de mange små referencer og jokes til de øvrige film. Fx replikker der går igen i alle seks film og det pudsige element, at Obi-Wan hele tiden siger, at Anakin skal huske sit lyssværd, men at de alligevel mister mindst et af dem i alle filmene. Der er også hints og respekt til Godfather, 2001: A Space Odyssey og andre klassikere.

Generelt om filmen, er jeg ganske imponeret, men savner alligevel den klassiske SW charme og humor (with the cheese and all), som trods alt var at finde i Episode I og II. Også selvom disse elementer langt fra fungerede optimalt i de to første film. Men Pod Racing, Boss Nass og Sebulba er vel så Star Wars, som noget kan blive. Episode III er naturligvis mere dyster, men det er nu altså et klassisk trademark, man godt kan implementere midt i al ondskaben. Yodas lille håndbevægelse, som pacificerer to vagter, redder dog en del.

King Chaos>
...og hvordan kan det tage 17 år at bygge sån en Døds-stjerne?!

Ifølge Lucas, forsinkelser pga. af materialemangel og et par aspekter, jeg ikke lige kan huske.

Omen>
Det mest forfærdelige ved filmen er dog Lucas tilsyneladende ukontrolerbare lyst til at fedte for sin publikum, med fuldstændigt latterlige scener som R2-D2 der uddeler tæv, samt 6 - 7 kameravinkler af Yoda der prøver at skære ansigter for at se sej ud.

Igen ifølge kommentarsporet. Scenerne med R2-D2 var for at balancere, at der er meget lidt "sjov og spas" i sidste halvdel af filmen, samt at R2-D2 og mange andre af de kendte figurer toner næsten fuldkommen ud senere hen. Men også lidt pga., at det er en af Lucas' favoritfigurer. Yodas ansigtsudtryk forklares også, men jeg ved ikke, om det er i relation til det, du tænker på. Jeg lagde kun mærke til én scene, hvor der er smurt lidt for meget på, men den vises vist kun fra én eller to vinkler (da han besejrer Paltipine, så hut jeg visker).

EDIT: Korrektur
BeanoBeanoSkrevet 16/11-05 15:03 
Syntes også de slettede scener med Padme og Organa, var interessante selv om de desværre var meget rå og ikke var afpudset med CGI, lyd, klipning, osv.

Understregede de slet-skjulte hentydninger til hvad der sker i USA (og resten af verden) mht. Bush og Co, patriot-act, osv. :)
jaesjaesSkrevet 16/11-05 15:05 
Hvor dælen er de? Er der mere end én DVD-version?
BeanoBeanoSkrevet 16/11-05 15:12 
Scenerne er på disk 2. Jeg har kun set een udgave i DK (2 disk), men kan tage fejl.
jaesjaesSkrevet 16/11-05 15:19 
Ok, jeg sidder desværre med en 1-disks udlejningversion. Men når den falder i pris, skal 2-disk-udgaven da hjem til samlingen :)
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 15:33 
Jeg venter til at den er klar til en 100-mand engang efter jul. Jeg er træt af at lefle for Lucas-imperiet. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/11-05 22:53 
Er ikke sikker på det er det aller-billigste sted, men man slipper i hvert fald for transport.
CD-WOW:
Star Wars Episode III: Revenge Of The Sith (2 DVD) - DVD Region 3
Price: £11.99 (rundt regnet lidt over kr. 130,-)
http://www6.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=22663
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
80 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig