X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SW: Episode 3 (Spoilers)


Svar
ComradeComradeSkrevet 19/05-05 12:12, rettet 19/05-05 13:05 
Var inde og se den i går kl. 00.00

Kan ikke sige andet end at man bør helt klart tage ind og ser den, den er virkelig suveræn efer min mening.

Andre der var inde og se den i går?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
80 emne(r).
1 2 > »

Svar
ComradeComradeSkrevet 19/05-05 12:12, rettet 19/05-05 13:05 
Var inde og se den i går kl. 00.00

Kan ikke sige andet end at man bør helt klart tage ind og ser den, den er virkelig suveræn efer min mening.

Andre der var inde og se den i går?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KalicolaKalicolaSkrevet 19/05-05 12:22 
Ja jeg så den også igår. Og ja den er helt suverænt. Perfekt efter min mening. ALT er som det burde være. Jeg blev meget overrasket, den overgår sin egen trailer :)

Top karakter herfra

- Men det redder desværre ikke de 2 forige :(
For The Love Of The Game
Michael_Michael_Skrevet 19/05-05 12:27, rettet 19/05-05 12:33 
Den er fantastisk. Ingen løse ender op til 4´eren.
Efter min mening er den lige så god, omend ikke bedre end 5´eren, som tidligere klart var den bedste.

EDIT: De to første var heller ikke ubetinget dårlige og slet ikke som et interessant studie i de politiske intriger i senatet.
KilroyKilroySkrevet 19/05-05 13:19 
Jeg synes at filmen uden tvivl er den bedste i den nye trilogi, men den mangler nu noget før den kan konkurrere med den gamle trilogi.
Hayden er blevet en lidt bedre skuespiller. (Han er ikke brillant eller noget, men han er heller ikke pinlig)
Desværre led filmen under at Lucas aldrig har været nogen troldmand ud i replikskrivningens ædle kunst. Der var langt fra nogle virkeligt dårlige replikker, men jeg kunne ikke undgå at tænke på det engelske udtryk 'cheesy'.

Ian McDarmid var en suveræn Palpatine, og man (Læs: Jeg) kunne ikke undgå både at elske og hade ham.

Det værste ved filmen var nu stadigvæk det romantiske. Har man læst bøgerne, så kan man godt godtage romantikken, men kun set med filmene virker romancen lettere urealistisk.

Konklussionen er vel, at mens filmen ikke kan hamle op med de gamle film, så er det en rigtig god film der formår at binde de gamle og nye film sammen på sublim vis. (Spoiler:

At se blokaderunneren fra film fire hen mod slutningen af filmen var så sejt lavet!

Spoiler slut)
Kilroy Was Here
DommergaardDommergaardSkrevet 19/05-05 13:31 
Jeg var også inde at se den igår nat. Jeg synes at den var utrolig fed. Alt blev virkelig fuldt til døren, og det var bare som det skulle være. Jeg synes der var lidt mor humor med i denne her en de to foregående film, hvilket selvf. også er et plus! Alt i alt var det en rigtig fed film, klart den fedeste af de sidste tre!

Star-Wars-fan eller ej, alle burde se den!
Michael_Michael_Skrevet 19/05-05 14:14, rettet 19/05-05 14:15 
Kilroy>(Spoiler:
At se blokaderunneren fra film fire hen mod slutningen af filmen var så sejt lavet!
Spoiler slut)

KÆMPE SPOILER**************************************









Det i sig selv var fantastisk, og afleveringen af droiderne til Kaptajn Antilles på selvsamme var snedigt lavet.

Det mest interessante var dog nok at se Kejseren og DV på broen af en Star Destroyer som uden tvivl er forgænger til de fuldbårne Star Destroyers man ser i begyndelsen af Episode 4. Dødsstjernen under konstruktion. Herligt.

SPOILER SLUT**********************************
QQSkrevet 20/05-05 23:00 
Intet mindre end Perfekt!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
RaGeRaGeSkrevet 20/05-05 23:15 
Jeg hørte også kun klapsalver efter slutningen og det mener jeg bestemt også den har fortjent :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JuggernautJuggernautSkrevet 21/05-05 07:43 
En virkelig perle i den nye serie. Ja det er så absolut den bedste af dem. Bare åbningsscenen taler vist for sig selv. Jeg så den i Herning Bio til premieren og der var mange andre der også havde fået samme idé. Halvdelen af dem iklædt sig masker, lyssværd og andre rekvisitter fra filmene. Ganske underholdende :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
TweelTweelSkrevet 21/05-05 16:48, rettet 21/05-05 16:48 
Jeg var oxo inde og se den onsdag nat. God film, ja. Jeg syntes dog filmen får lidt for travlt med at binde alle enderne sammen mod slutningen, det virker lidt tvungent. Hvis 4eren ikke allerede var lavet ville det have virket bedre at udskyde dele af filmen til næste afsnit - men det kan jo ikke gøres.
**SPOILER!!!!









Bortset fra det (og det her er en lille ting) studsede jeg lidt over at Padme døde til sidst, for i 6eren fortæller Leia om hvordan hun var til Luke, og siger at hun kun kan huske at Padme var meget trist og døde da Leia var lille. Det kan ikke være plejemoderen der er tale om, for Luke siger klart at han mener der rigtige mor. Så godt husket af Leia, eller noget :)
**SPOILER SLUT








Og lidt extra rum...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
KilroyKilroySkrevet 21/05-05 16:59 
Nu har trådens titel jo fået sådan en fin advarsel, så derfor vover jeg et øje og lader være med at skrive SPOILER!! (Jeg er en rigtigt vovehals!)

Mht. til Leia og Luke, så er det beskrevet i roman-udgaven af filmen at mens Luke havde lukket øjne, så "Kiggede pigen på Padmé som om hun ville indprinte sig sin mors ansigt". (Dette er ikke et direkte citat, men hvordan jeg husker formuleringen...)

Man kunne også forestille sig at Leia kunne føle Padmé gennem Kraften.
Kilroy Was Here
SquareSquareSkrevet 21/05-05 23:07 
Er jeg den eneste, som ikke synes at filmen var særlig god?

Jeg kunne rigtig godt lide de 3 første SW film (4,5,6) og nummer 1 er jeg også rigtig glad for. 2'eren kan jeg ærligt talt ikke huske ret meget fra, men den var vist også helt fin.

Nu er jeg lige kommet hjem fra biografen og ærligt talt kedede jeg mig ret tit. Kampscenerne var for lange, og mange af samtale-scenerne sagde mig ikke noget. Kærligheden mellem Anakin og Padmé føltes falsk. Andre gange synes jeg ærligt talt at det hele var lidt pinligt, og det hele blev lidt for kliché-agtigt. Skuespillernes præstationer var heller ikke særligt overbevisende...
Phew. Så kom jeg af med det.

Er jeg bare ikke Star Wars fan nok?
It's only a state of mind.
WehnerWehnerSkrevet 21/05-05 23:10 
Det vil jeg tro.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 22/05-05 02:39 
Ikke helt jeg synes Star Wars 1 og 2 er mega kedelige, jeg kan simpelthen bare ikke blive opslugt af det kedelige manuskript. selve plottet er elendigt, f.esk er Anakin for gammel til at blive en Jedi Ridder øhh hvad er Luke så?...

C3PO og R2D2 er ikke de samme figure i 1-2-3 som i 4-5-6
Der har de humor og det har de ikke i de nye Afsnit.

Selv skuespillerne synes jeg er meget dårligt valgt, jeg synes at alle de skuespiller der er med i 4-5-6 er perfekt valgt.

Jeg synes stadig at Lucas har lavet en brøler ved at han ikke lavede 1-2-3 da de andre var lavet. så havde det virket mere troværdigt, istedet for alt det computergrafik, synd go skam er det.
Men sket er sket og det er jo hans film.

Dog forventede jeg at 3eren vil blive en stor skuffelse, da jeg ikke brød mig om de 2 første. De har bare ikke den samme spænding som de gamle.

Jeg troede også jeg fik ret, da jeg var i biffen idag for at se 3eren. Jeg røvkede mig de første 30-45min så meget jeg overvejede at gå, ligeind til den kamp hvor den seje skurk med de 4 lyssværd kommer frem. Så vendte det næsten hele filmen igen også blev jeg.
Doh var jeg skuffet over hvor let Anakin går over til den mørke side. Det skulle allerde være sket i slutningen af toeren efter min mening.

jeg vil give den 4 ud af 6 stjerner
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 22/05-05 02:45 
Så har jeg lige et Spørgsmål til Star Wars Fansne hvordan kan Tuemura Morrison være med i 3 nårhan får kappet hovedet af i toeren?
Bemærk skuespiller listen
Temuera Morrison står som Jango Fett i Star Wars 2
Temuera Morrison står som commandor Cody i Star Wars 3
Hvordan kan det lade sig gøre? det er samme skuespiller og man ser hans ansigt i begge film.
Er det en brøler eller hvad?

Tjeck selv imdb.com
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 22/05-05 08:45, rettet 22/05-05 12:28 
Whaaaat... har du ikke set Episode II?

Jango Fett blev klonet og alle tropperne ligner derfor Jango/Tuemura Morrison.
KilroyKilroySkrevet 22/05-05 09:28 
Beano>
Whaaaat... har du ikke set Episode II ?

Jango Fett blev klonet og alle tropperne ligner derfor Jango/Tuemura Morrison.

Jep, og hvis du lagde mærke til det snake, så lignede alle klonsoldater der havde hjelmen af også gode gamle Tuemura.

Og i DVD-udgaven af de gamle film har Lucas fået Tuemura til at lægge stemme til Boba Fett, således at han lyder præcis som sig selv/sin far.

Det eneste ubesvarede spørgsmål er hvornår stormtropperne overtog fra klontropperne, hvis der da er forskel...
Kilroy Was Here
Michael_Michael_Skrevet 22/05-05 09:44 
Kilroy>
Det eneste ubesvarede spørgsmål er hvornår stormtropperne overtog fra klontropperne, hvis der da er forskel...

Det er der, og det sker i de mellemliggende 17 år mellem Episode 3 og 4.
Så vidt jeg husker bliver kloner forbudt umiddelbart efter Imperiets dannelse, og Imperiets militærakademi etableret på planeten Carida.
KilroyKilroySkrevet 22/05-05 10:02 
Det ved jeg godt, men er det ikke EU snarere end ord fra Lucas' egen mund?
Kilroy Was Here
Michael_Michael_Skrevet 22/05-05 10:32 
Ikke helt. Det er taget direkte fra de bøger Lucas selv har godkendt, og efter hvad jeg har hørt barsler han nu med en TV-serie som omhandler netop denne periode.
IqonIqonSkrevet 22/05-05 11:22 
Nu regner jeg med at folk ser, at der står "SPOILER" i overskriften...

Har jeg forstået det korrekt at Padmé dør af "at have mistet lysten til at leve" lige efter hun har fået to børn og har erklæret, at hun stadig tror på, at der er godt i Anakin? Eller er det bare men fra Anakins angreb på hende, som medics'ne ikke kan genkende, fordi de aldrig har set noget sådant før?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 22/05-05 11:27, rettet 22/05-05 11:29 
Ja du har forstået det rigtigt :)

Padme dør af et "brudt hjerte" efter Akakin's forræderi og skifte til den mørke side.
En selvopfyldende proferti - Anakin skifter til den mørke side for at redde Padme men hans valg er det som dræber hende - brilliant :)
WehnerWehnerSkrevet 22/05-05 12:10, rettet 22/05-05 12:10 
Ingen tvivl om at Lucas har læst på de klassiske græske tragedier. Det ser jeg som en god ting.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DommergaardDommergaardSkrevet 22/05-05 17:08 
Beano>
Ja du har forstået det rigtigt :)

Padme dør af et "brudt hjerte" efter Akakin's forræderi og skifte til den mørke side.
En selvopfyldende proferti - Anakin skifter til den mørke side for at redde Padme men hans valg er det som dræber hende - brilliant :)

Lige præcis! Det giver historien et godt twist. Han drømte jo at hun ville dø under fødslen af deres to børn, men hendes død var jo forudsat at han gik over på den mørke side. Han troede jo at hun ville dø hvis han ikke konverterede (om man vil) til den mørke side. Så man kan vel konkludere ud fra dette, at man ikke kan ændre sin skæbne?

Rigtig fed film, ingen tvivl om det!
BeanoBeanoSkrevet 22/05-05 18:25, rettet 22/05-05 19:12 
Palmer Eldritch>
Det er der, og det sker i de mellemliggende 17 år mellem Episode 3 og 4.
Så vidt jeg husker bliver kloner forbudt umiddelbart efter Imperiets dannelse, og Imperiets militærakademi etableret på planeten Carida.

Spændende - men hvorfor skulle Temuera Morrison så indspille stemmer til Episode 4+5+6 på DVD?

Eller er der noget jeg har misset?
WehnerWehnerSkrevet 22/05-05 18:37, rettet 22/05-05 18:38 
Ja.

Fordi han er Boba Fett.

Her er i øvrigt Kevin Smiths mening:

(og min)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/05-05 18:47, rettet 22/05-05 19:13 
Wehner>
Ja.

Fordi han er Boba Fett.

Ikke det jeg mener - var det ikke også stemmerne til storm tropperne som blev genindspildt?

EDIT: Har læst Kevin Smith's mening - og jeg er også helt enig!
En fantastisk film med et hav af referance til de efterfølgende episoder og "huller" som blev lukket.
Specielt de sidste 5-7 min. med en ung Tarkin, Antilles og retro Star Wars miljøer var rent geek-guf ;)
IqonIqonSkrevet 22/05-05 19:38, rettet 22/05-05 19:39 
Men stadig finder jeg det ikke specielt troværdigt (for Star Wars har jo intet med fiktion at gøre... men I forstår vel, hvad jeg mener), at Padmé skulle have mistet lysten til at leve lige efter hun har fået to børn. Generelt har hun jo virket temmelig sympatisk gennem de tre film, men til sidst vælger hun så at dø af sine egne selviske grunde uden at tænke på sine to børn, der skal vokse op uden hverken en mor eller far, bare fordi hendes mand forsøgte at dræbe hende og er gået over til den mørke side...
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
WehnerWehnerSkrevet 22/05-05 19:44 
Nu _vælger_ man jo ikke altid sine følelser.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TweelTweelSkrevet 22/05-05 20:26 
Sonic.dk>
Så man kan vel konkludere ud fra dette, at man ikke kan ændre sin skæbne?

Uncertain the future is. Always in motion. If you go, save them you might - but you would destroy all they believed in.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Michael_Michael_Skrevet 22/05-05 21:42 
Beano>
Spændende - men hvorfor skulle Temuera Morrison så indspille stemmer til Episode 4+5+6 på DVD?

Det er egentlig også lidt mærkeligt, for såvidt jeg husker, har Boba Fett udelukkende replikker i Episode 5.
Han blev jo "skrevet ind" i Ep. 4, og forsvinder hurtigt i starten af Ep. 6.
Michael_Michael_Skrevet 22/05-05 21:44 
Wehner>
Ja.
Fordi han er Boba Fett.

Jeremy Bulloch, som spillede Boba Fett i Ep. 5+6, er faktisk med på rollelisten i Ep.3 som Captain Colton...
BeanoBeanoSkrevet 22/05-05 21:49 
Palmer Eldritch>
Det er egentlig også lidt mærkeligt, for såvidt jeg husker, har Boba Fett udelukkende replikker i Episode 5.
Han blev jo "skrevet ind" i Ep. 4, og forsvinder hurtigt i starten af Ep. 6.

Igen - jeg mente storm tropperne.
Beklager forvirringen :)
Michael_Michael_Skrevet 22/05-05 22:08 
Helt ok. Men er du sikker på Morrison indspiller replikker for Stormtropperne? Giver det overhovedet mening, når klonerne ikke er aktive længere?

Egentlig giver det vel heller ikke mening at genindspille Boba Fetts replikker, da de er forvrænget af hans hjelm, og i forvejen lyder lidt "metallisk" (medmindre Lucas er superperfektionist selvfølgelig).
solid snakesolid snakeSkrevet 22/05-05 22:13 
Beano>
Whaaaat... har du ikke set Episode II?

Jango Fett blev klonet og alle tropperne ligner derfor Jango/Tuemura Morrison.

Jeg har åbenbart sovet gevaldigt under filmen, da jeg synes den var pænt kedelig. Måske skulle jeg så prøve at se den igen for tredje så. Så må jeg holde øjene og ørene mere åbne.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WehnerWehnerSkrevet 22/05-05 23:47 
Palmer Eldritch>
Jeremy Bulloch, som spillede Boba Fett i Ep. 5+6, er faktisk med på rollelisten i Ep.3 som Captain Colton...

Jeps, det er cool at Lucas på den måde belønner nogle af de gamle drenge.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 23/05-05 00:10 
Powered by the dark side hehe
http://galleri.tv2.dk/2385597/
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 23/05-05 08:17, rettet 23/05-05 15:17 
Red Bull=Liquid Swartz?

Mel havde ret ;)
JmogJmogSkrevet 23/05-05 09:23 
Palmer Eldritch>
Det er taget direkte fra de bøger Lucas selv har godkendt,

Det har desværre ikke meget sammenhæng med eventuel kontinuitet. Ifølge diverse referencer i Star Wars-bøger var klonkrigene jo en konflikt mellem flere parter, der brugte kloner.
Michael_Michael_Skrevet 23/05-05 12:59 
Er du sikker?
Så vidt jeg husker, er alle de "officelle" bøger der er udkommet efter Timothy Zahns fantastiske trilogi, "kontinuitets-koordineret" ifølge den linie der blev lagt fra og med med Ep.1.
Jeg kan selvfølgelig huske forkert.
JmogJmogSkrevet 23/05-05 14:04 
Det er netop i Zahns trilogi, at den slags referencer bliver givet.

Sjovt der ikke er nogen, der har nævnt kejserens evne til at påvirke midiklorianere. Det giver jo nogen interessante muligheder mht. Anakins kræfter (og deres oprindelse).
BeanoBeanoSkrevet 23/05-05 14:37 
Ja, og hvem der er Anakin's "far" ;)
Michael_Michael_Skrevet 23/05-05 15:00, rettet 23/05-05 15:01 
Jmog>
Det er netop i Zahns trilogi, at den slags referencer bliver givet.

Det er vel mere på det eksperimentelle plan, med kloning af Jedier i det små som strategisk planlægning etc.

Sjovt der ikke er nogen, der har nævnt kejserens evne til at påvirke midiklorianere.

Det kan han vel heller ikke. Hans "mentor" kunne, men som han selv siger på et tidspunkt, har kun én nogensinde lykkedes i at opnå udødelighed, og det er vel ikke ham selv han omtaler.
BeanoBeanoSkrevet 23/05-05 17:56, rettet 23/05-05 18:03 
Palmer Eldritch>
...det er vel ikke ham selv han omtaler.

Efter min mening antydes det KRAFTIGT at Palpatine faktisk var "lærlingen" som stjal Sith mesterens (kan ikke huske hans navn) hemmeligheder.
Selve den måde som Palpatine fortæller om de to store Sith hemmeligheder (skabelse af liv ved at påvirke mediclorians og "snyde døden") på til Anakin, var en stor indikering at Palpatine havde en finger med i spillet vedr. Anaklin's oprindelse.

Det siges ikke direkte - men var så tæt på som det kunne gøres uden at gøre det for indlysende IMO.
Havde det været mere tydeligt havde det næsten virket som en ny "I am your father" hvilket ville have virket for plat.

Rigtigt lusket af Lucas at lukke "huller" og lave nye... ;)
Michael_Michael_Skrevet 23/05-05 18:16 
Helt enig, og jeg troede det da også selv, indtil Palpatine har fået sit "facelift".
Da Anakin så giver Palpatine sin ubetingede loyalitet mod, at Palpatine redder Padmé fra døden, virker det lidt som om han tvivler på sine egne evner på netop det område.
BeanoBeanoSkrevet 23/05-05 18:30, rettet 23/05-05 18:30 
Palpatine er 100% ligeglad med Padme - hans motivation er at lokke Akakin i fælden.
Han bliver ved med at give betingelser for at redde Padme og Anakin kommer dybere og dybere i hans magt.

Jeg køber ikke dit argument. Bare på den måde som McDiarmid mesterligt levere replikkerne burde sige alt - han fortalte det nærmest til publikum og ikke Anakin.
Igen... det er ikke åbenlyst :)
Michael_Michael_Skrevet 23/05-05 18:40 
Skifter lige emne et øjeblik (det kan godt være du har ret under alle omstændigheder).

Scenen i operaen er fantastisk. Jeg har set filmen to gange nu, og det er en af de scener der ikke blot har brændt sig ind på nethinden, men som jeg også husker lydmæssigt.
Meget stemningsfyldt.
millenniummillenniumSkrevet 25/05-05 22:00 
Så var jeg også inde og se den store finale, og fik hurtigt dannet mig en holdning...

For det første, Imperial's digitale projektør kommer virkelig til sin ret i en film som denne. Go digital! - Men nok om det...

Klart den bedste blandt de tre nye, men det er der vel en meget generel enighed omkring. Som sædvalig bruger den et arsenal af referencer til de gamle film. - Til tider lidt for meget. - men det er også tilpas nytænkning.

Jeg manglede ofte nogle mere interessant dialog-scener, og netop som nogle af dialogerne begynder at blive interessant, så bliver det ofte afbrudt af en actionsekevens eller teknologisk show-off. Lucas burde være bedre til at dvæle ved de enkelte scener, da det ofte ikke når at blive intenst nok. Istedet flyver handlingen frem og tilbage, og til alle steder og locations - ofte på nogle irriterende tidspunkter.
Som det andet snuser filmen lidt til tematikken omkring ondskab, hvilket kunne have udviklet sig til en smuk lille lommefilosofi, men det bliver aldrig rigtigt diskuteret ordenligt, fordi der er travlt med at underholde.
...Men det var vidst også det eneste negative jeg kunne sige om filmen, hvilket egentligt er meget positivt. :)

Hatten af for Lucas - det var bare ærgeligt at han skulle bruge 3 film, på at genfinde den rette Star Wars ånd. Men ok, bare det endte "godt".
The medium is the message.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 26/05-05 02:32 
Lige for at bringe noget af relevans inden jeg ser filmen på de bedste pladser i Imperial den 6. juni:

Action-packed pewey
soon the world will be one big computer
JmogJmogSkrevet 26/05-05 02:49 
Hvordan kan de dog have troet, at noget andet ville være sket. Det var jo stort set bare en aflang molotov-coctail.
80 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig