X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony på E3


Svar
WehnerWehnerSkrevet 17/05-05 12:36 
I denne tråd kan diskuteres alt om alle Sony-relaterede afsløringer i løbet af E3, så vi slipper for en separat tråd til hvert eneste spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 17/05-05 14:03 
Hvor kan jeg se video'er af de pænere spil der er blevet præsenteret?

Og kører disse på det endelige hardware (altså noget der ligner) eller er vi mere i retning af renders?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 17/05-05 14:08 
Du finder alt på www.e3insider.com - Også videoklip fra alle de fremviste spil.

Ellers er der som alternativ www.gametrailers.com
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 17/05-05 14:36 
Killzone 2 så ret godt ud. Er der andre trailers man må se?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 17/05-05 14:39 
Ikke noget på højde med Killzone, som vi nok alligevel ikke skal regne med ser helt sådan ud i færdig form. Jo, måske hvis Guerilla først sender det på gaden i 2009.
dRxLdRxLSkrevet 17/05-05 14:41, rettet 17/05-05 14:43 
Så det er kun en "mock-up"?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 17/05-05 14:50, rettet 17/05-05 14:52 
Der er ikke noget officielt svar endnu, men jeg tror på scripted real-time med en masse touch ups. En blanding af render og real-time måske. Det er i hvert fald ikke bare en fyr, der spiller Killzone 2 :P

Der er også folk der siger, at demoen ikke er lavet af Guerilla, men af et special fx studie i Sheffield på bestilling.

IGN pointerer også, at Guerilla i august 2004 endnu ikke var begyndt at arbejde på KZ 2, og det er vel højst urealitisk at tro, at de kunne komme frem til det her resultat på ny hardware i den mellemliggende tid.

Når jeg ser på videoen, ser jeg dog adskillige elementer, der peger på, at det ikke er en ren render. Det gør du sikkert også.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/05-05 15:01 
Hvis I kigger på de "ægte" realtime videoer - Så ser Xbox360 pludselig ret tiltalende ud.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JAAJAASkrevet 17/05-05 15:10, rettet 17/05-05 15:11 
Ja, det kunne være værre. Ghost Recon så meget underholdende ud, og Mistwalker spillene skal jeg have på et tidspunkt.

Bortset fra det, så ser Gundam på PS3 altså ret fedt ud.
KalicolaKalicolaSkrevet 17/05-05 15:18 
En anden mega cool trailer er "MotorStorm" Men den er nok også prerendered som killzone 2 :(
For The Love Of The Game
PlaykidPlaykidSkrevet 17/05-05 15:18, rettet 17/05-05 15:19 
Man bør også se Motorstorm traileren, den er efter min mening på højde med det vi så fra Kill Zone 2.

Edit: For langsom da :P
Spiller nu: Halo 3
JAAJAASkrevet 17/05-05 15:50, rettet 18/05-05 03:15 
Det ser åbenbart ud som om, der er noget tearing i Motorstorm demoen, så den kunne godt være realtime.
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/05-05 15:52, rettet 17/05-05 16:11 
Duck demoen var underholdende og imponerende, men intet slår deres Unreal Engine 3,0 demonstration!

Killzone 2 - Er jeg den eneste der tror at den er helt real time? Ifølge mange blev Halo 2 også grimmere da det faktisk kom ud, sammenlignet med E3 2003 Demoen.

Jeg mener bare - Hvis det ikke var real time hvorfor så man så kameraet fra et first person view, med et gevær der hele tiden skød og reloaded som om det var in game? A.Ien ser altså stadigvæk ikke godt ud, men jeg må indrømme at det er uhyggeligt imponerende hvor mange figure og hvor mange ting der skete på engang og hvor flydende det var.
Det var dette jeg havde håbet på at Perfect Dark Zero havde.

Dog var det også lidt surt at Tekken og Devil may Cry 4 bestod af de korte mock ups, og at vi ikke så noget fra MGS4=(

EDIT: Hvilken er kraftigere! PS3 Eller Xbox 360!

Huh?
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 17/05-05 16:10, rettet 17/05-05 16:11 
Hvis Killzone 2 rent faktisk kan komme til at se sådan ud ingame, tager jeg hatten af. Det ser virkelig latterlig godt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 17/05-05 16:11 
Syntes det var en kedelig presseconference.
Syntes ikke rigtig der er noget der får mig op af stolen.
Killzone så da flot ud, men mangler stadig et eller andet, hvor jeg bare siger wow.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 17/05-05 16:16, rettet 17/05-05 16:17 
ValkyrieKillzone 2 - Er jeg den eneste der tror at den er helt real time?

Jeg mener bare - Hvis det ikke var real time hvorfor så man så kameraet fra et first person view, med et gevær der hele tiden skød og reloaded som om det var in game?

Enten fordi Sony er mestre i at manipulere, og har bedt om en render, der ser ud som om, det er realtime, eller også fordi, det var realtime med en masse efterarbejde lagt på - en form for kombination af realtime og render.

Hvis spillet rent faktisk kommer til at se sådan ud og udkommer inden for de næste 2 år, så bliver jeg fuldstændig mundlam i mindst en uge.
RuneSPRuneSPSkrevet 17/05-05 16:33 
Damn Killzone ser jo alt for godt ud, men der er stadig én ting som undrer mig... hvor er alt blodet :S

Synes faktisk det er "lækkert" hvis der er blod med, for så kan man se når man rammer folk...
dRxLdRxLSkrevet 17/05-05 16:36 
Ud fra mit meget begrænsede kendskab til den slags, så er det sjældent blodet sprøjter ud i luften når man skyder nogen. Du kan evt. finde nogle film fra krigszoner hvor man ser folk blive mejet ned.

Farven på det der flyver plejer mere at være sådan lidt grå agtig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RuneSPRuneSPSkrevet 17/05-05 16:52 
Nej, helt realistisk er det ikke, men jeg hader virkelig FPS spil hvor man ikke kan se hvor man rammer. Blandt andet derfor jeg elsker CS: Source for der flyver styv og gnister hver gang man bare rammer et eller andet og hvis man rammer en person ryger der blod ud på den modstående væg, så man kan se hvis man rammer eller ej, samt at man fx kan se hvorfra folk er blevet skudt... det er måske bare en bagatel...
BeanoBeanoSkrevet 17/05-05 16:57 
dRxL>
Ud fra mit meget begrænsede kendskab til den slags, så er det sjældent blodet sprøjter ud i luften når man skyder nogen.

Nu kan stilen i Killzone vel næppe betegnes som "realistisk" :)
BaggyBaggySkrevet 17/05-05 18:54 
Hvis man kigger lidt på gamespot Evt ser hele sony fremvisning... spil som Warhawk, F1 ( helt fantastisk), Motorstorm. Killing day så også udemærket ud typen i betragtning ( lignede Die hard vendetta stil..)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 17/05-05 18:56 
og FF7 tech demoen... men halløj hvor ser FF12 til ps2 da også godt ud..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
PalsgaardPalsgaardSkrevet 17/05-05 20:29 
dRxL>
Ud fra mit meget begrænsede kendskab til den slags, så er det sjældent blodet sprøjter ud i luften når man skyder nogen.

det kommer helt klart an på typen af ammunition der bliver brugt... samt "pansringen" på den ramte person...

"Dum-Dum"-kugler på en almindelig krop uden vest skal nok trække lidt blod med sig ud på den anden side... men igen, hvis afstanden er for stor når den ikke igennem...

En standard "Full Metal Jacket"-kugle sprøjter ikke blod til højere og venstre...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
KeenKeenSkrevet 17/05-05 20:56 
Jeg fik da lige set deres pressemeddelse, og jeg kan bare ikke få armene ned igen!!!
BeanoBeanoSkrevet 17/05-05 21:22 
Må være underligt at taste med næsen ;)
JAAJAASkrevet 18/05-05 01:40, rettet 18/05-05 01:42 
Mark Rein fra Epic har bl.a. følgende at sige om PS3's kræfter (og lidt om 360):
I know we'll certainly be able to achieve much more on the final box than we were able to show in our demo after working with the early dev kit for only ~2 months. As Tim mentioned our demo only really showed off the power of RSX and then still we're talk about an RSX that's nowhere near as fast as the final one will be. When we get home from E3 we'll also start diving seriously into the power of the cell processor. This is a very powerful system!

Sony's cell demos were extremely cool and inspiring but are totally achievable, and over time even surpassable, by third developers like us because, as Tim Sweeney said, the development environment is made up of parts we're already intimately familiar with: OpenGL, NVIDIA graphics, Linux, and PowerPC.

I should add that we're in a similar position for XBOX360. It's also made up of parts we're intimately familiar with.

My point is that developers are going to be able to get SO MUCH MORE power out of these consoles than they ever could in the past and so much closer to the raw power of the components.

Det lyder jo ikke så dårligt.
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/05-05 02:54 
Det ser ud til at Sony er set bedst på;

"Walking out of that conference, just a few miles from where I'm sitting now and just a few years back in time, I heard someone - an American journalist - say that Sony had been "totally, like, outclassed". He was right; the PlayStation 2 had just been given a technological kicking by its upstart rival. Not that this would stop Sony from coasting to a comfortable victory by the end of the hardware generation, of course, but the sheer graphical prowess of the Xbox really did give PS2 a bloody nose. Outclassed was the only word for it.

Today, Sony returned the favour. With interest."


Det er underligt. Jeg kan meget bedre lide designet af Xbox 360! Jeg er virkelig skuffet over at PS3 ligner en billig kinesisk DVD afspiller og controlleren ligner et eller andet perverst sex legetøj.
På den anden side så var PS3en utroligt imponerende.

Dog er der en ting jeg har undret mig over - Jeg kan virkelig ikke komme over den forfærdelige controller. Den ser uhyggelig grim ud, men også ubehaglig at holde på.
Da ham der EA fyren viste Fight Night, der holdte han på en sort controller der lignede en normal PS2 controller.
Tror i at controlleren vil ændre sig før release?


BTW, har i set at Hideo vil lave MGS4 alligevel?:) Der er en sjov trailer der gør grin med det, Splinter cell og raiden. Tror i kan finde den på Konamis hjemmeside. Udover det så kommer der også et MGS3 med 8 player multiplayer og Metal Gear Acid 2 til PSP.

PS3 FTW?
Well crucify the insincere tonight...
ChronoChronoSkrevet 18/05-05 07:01 
Valkyrie>
Da ham der EA fyren viste Fight Night, der holdte han på en sort controller der lignede en normal PS2 controller.
Tror i at controlleren vil ændre sig før release?

På det tidspunkt var selve konsollen ikke vist frem endnu. Det var derfor.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KalicolaKalicolaSkrevet 18/05-05 10:08 
Her kan man se unreal 2007 kører i realtime, siger de... Men i modsætning til killzone, så tror jeg på denne her

http://media.ps3.ign.com/media/748/748505/vids_1.html
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 18/05-05 10:21, rettet 18/05-05 10:21 
Den video er da alt andet end ingame.

Men er der da tvivl om hvorvidt Killzone videoen er realtime? Om den er ingame kan helt sikkert diskuteres.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 18/05-05 10:22 
Det mest imponerende jeg har set er nu EyeToy-demonstrationen. Jaja, det er ikke det mest grafik-intense, men den måde at han samlede vand op og hældte det ud? Ualmindeligt brillant!
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 18/05-05 11:08 
Dragon Quest VIII udkommer i Europa (ingen dato endnu), lækkert.
SephirothSephirothSkrevet 18/05-05 12:35 
Kilroy>
Det mest imponerende jeg har set er nu EyeToy-demonstrationen. Jaja, det er ikke det mest grafik-intense, men den måde at han samlede vand op og hældte det ud? Ualmindeligt brillant!

Det var jeg også helt blæst væk af... Det så fantastisk ud!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
AmbyAmbySkrevet 18/05-05 12:44 
Eye Toy demoen. Var det en del af tech-demoen? For synes ikke jeg kunne finde dem som spil.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 18/05-05 13:01 
Ja det var et tech demo
KalicolaKalicolaSkrevet 18/05-05 13:04 
Den der demo med de ænder... Min hjerne kan ikke fatte det. Er i klar over hvor tung sådan en scene er at beregne på en go kræftig pc'er? Og her kører det realtime (siger de)... OMG!
For The Love Of The Game
RuneSPRuneSPSkrevet 18/05-05 13:07 
kan du ikke lige give et link :)??
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/05-05 13:14 
Verdensklasse!

Lemmings til PSP
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ChronoChronoSkrevet 18/05-05 13:26 
Hvad tænker de på? Det spil vil fungere meget bedre med en touchscreen :/

Eller måske er jeg bare misundelig nu :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 18/05-05 13:33 
Enig - jeg ville nu også hellere se den til DS :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/05-05 13:38 
Chrono>
Hvad tænker de på? Det spil vil fungere meget bedre med en touchscreen :/

Eller måske er jeg bare misundelig nu :)

Hmm, Sony har rettighederne til spillet... Sony: "Skal vi udgive det på PSP eller DS? bum bum bum.... Vi tager sgu PSP..." ;-)

Men jeg er enig! Det vil sikkert fungere bedre med touchscreen, men jeg nu glad for, at det er PSP der får det... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 18/05-05 13:41, rettet 18/05-05 13:42 
Men mon ikke rettighederne til Lemmings ligger hos Psygnosis, der i dag hedder Sony Studios Liverpool...? Ikke så meget at komme efter for Nintendo dér... ;)

EDIT: Langsom...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 18/05-05 13:47 
Nårh ja...skudarigtigt... doh!

Men i det mindste er det ikke det stygge Lemmings 3D fra PSX der portes :)
SumezSumezSkrevet 18/05-05 15:17 
Det er mange år siden, jeg har prøvet 3D Lemmings, men så vidt jeg husker, var det da et meget sjovt spil. Spillede det dog heller ikke så langt.

Iøvrigt kom Wip3out både til Nintendo 64 og Saturn, og dengang sad Sony også forholdsvist solidt på Psygnosis.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 19/05-05 00:12 
StarCraft Ghost-videoer. Den første med stealth-gameplay og den anden med action-gameplay. Det skal nok blive godt.
http://media.ps2.ign.com/media/489/489843/vids_1.html
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig