X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Microsoft på E3


Svar
WehnerWehnerSkrevet 17/05-05 12:36, rettet 17/05-05 12:37 
I denne tråd kan diskuteres alt om alle Microsoft-relaterede afsløringer i løbet af E3, så vi slipper for en separat tråd til hvert eneste spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/05-05 16:01 
Jeg var slet ikke imponeret over det med Square-Enix. FFXI er allerede ved at køre ud af steam, og hvorfor de også vil lave det til et 360 spil, forstår jeg ikke.

Jeg kan også sige at deres mål med at nå "1 Billion people" virkede ret langt ude.
Dog syntes jeg at Jay Allard og Robbie klarede det fint, mens Peter Moore ikke lød så overbevisende.

Det ser dog vist ud til at PS3 er flat out kraftigere på papiret!

Ikke alle kan lide Xbox 360...
Well crucify the insincere tonight...
ComradeComradeSkrevet 17/05-05 16:06 
IGN har lagt en film fra DOA 4 ud .. den fylder over 400 mb men er til gengæld også i rigtig god kvali, og viser at DOA 4 bliver et rigtig flot spil. Helt klart værd at hente.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
JAAJAASkrevet 17/05-05 16:11, rettet 17/05-05 16:12 
Jeg synes hele konferencen var ekstremt pinlig. Jeg krummede tæer stort set hele vejen igennem over at skulle høre på deres pinagtige salgstaler og deres gennemtåbelige sludder om Zen, Deadbeater og en milliard brugere. Der blev simpelthen sagt så mange fjollede ting, at det halve havde været alt for meget. Bortset fra Mistwalker spillene ser 360 ud til bare at følge i Xboxens spor. Det er ganske enkelt ikke nok at annoncere, at alle de store japanske firmaer laver spil til dem. Det gjorde de jo efter sigende også til Xbox. De skulle have haft mindst 3 store titler fra firmaer som Namco, Konami og Square at vise frem. Maskinen udkommer om et halvt år, også i Japan. Jeg troede virkelig, at de havde lært lektien, men umiddelbart ser det ikke sådan ud. Som det ser ud lige nu, er den så godt som død ved ankomsten derovre.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/05-05 08:07 
Jeg har fundet en grund til at købe 360'eren!

Brains! Drool!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 18/05-05 08:17 
360'eren, er du seriøs? Det ligner noget, der kører på den eksisterende Xbox.
Jeg tænker State of Emergency 2. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 18/05-05 08:37, rettet 18/05-05 08:40 
ligner noget som kan kører på den eksisterende xbox, you must be joking. Dyrk lige den mængde af zombier. Det spil ser da grineren ud, total iorden med den plæneklipper dér, braindead here we come. Meeen, det er jo nok en af de spil som holder en times tid. Co-op kunne være da bomb i det her spil :)

EDIT: Nej grunden til at købe xbox360 hedder for mig udelukkende Perfect Dark Zero. I ved det ikke endnu, men det spil kommer til at overtage verdens herredømmet, nåh ok.. Men jeg er IKKE i tvivl om at det vil vælte halo2 af pinden i løbet af no time. Det sværer bliver at converte alle de halo fans derude :/ De giver jo ALDRIG slip.
For The Love Of The Game
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/05-05 09:17, rettet 18/05-05 09:21 
Det var nu ikke grafik jeg tænkte på - mere gameplay og se lige mængden af galskab på skærmen.

Edit: Prøv at se DOA4 i super HD filmen, jeg har posted ét link til her

Det ser lidt bedre ud!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 18/05-05 12:51 
Er DoA4 xbox eller xbox360?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/05-05 13:14 
Funny guy...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 18/05-05 13:31 
Det var nu ikke for at underholde at jeg spurgte. Måske har jeg for meget tiltro til den nuværende xbox's evner, men det er da ikke meget galt at den ville kunne lave det samme, eller?

Springet fra DoA3 til det her forekommer mig i hvert fald at være beskedent.

Hvis du vil være så venlig at udpege de detaljer i filmen der repræsenterer et mærkbart spring fremad hvad grafiske kvaliteter angår, så vil jeg være dig taknemlig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 18/05-05 13:40 
Noget generations-spring har jeg også meget svært ved at se... men pænere er det da rent teknisk dømme ud fra stills.
De holder bare den samme plastik-agtige manga stil som de har haft siden DOA2 for 5 år siden - men bare mere detaljeret.
KilroyKilroySkrevet 18/05-05 14:54 
Så vidt jeg kan se er den største udvikling sket i baggrundene. De er mere detaljeret. (Og så ser der også ud som om at pigernes jader og måse har nydt godt af flere polygoner...;))
Kilroy Was Here
Bede-xBede-xSkrevet 18/05-05 16:02 
Darknon>
Det sværer bliver at converte alle de halo fans derude :/ De giver jo ALDRIG slip.

Hvis du bevæger dig lidt rundt i Halo communitiet, vil du opdage at mange af dem faktisk elsker Perfect Dark. Det fremtræder klart når man læser diverse indlæg på forskellige boards. Eller hør "requiem for a pistol" sangen hvor Halo fans ender med at smadre Halo og går ud og spiller noget Perfect Dark.

Flere af de kendte Halo spillere har også allerede fået lov til at spille PDZ hos Rare eller Microsoft. Ham Zyos som var i fokus blandt spillerne i MTV showet, går faktisk for at være den bedste Halo spiller og en af de bedste Halo 2 spillere.

Så Halo folkene er klar over at spillet kommer. Nogle af dem skal også nok skifte, hvis Rare leverer varen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/05-05 18:04, rettet 18/05-05 18:05 
Får vi almindelige dødelige overhovedet glæde af HD kvaliteten? Vil Spillet på et almindelig fjernsyn ikke ligne DOA3?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JAAJAASkrevet 18/05-05 18:11, rettet 18/05-05 21:51 
Det tænkte jeg faktisk på i forbindelse med alle disse nye PS3 og 360 spil. Skal jeg have et nyt fjernsyn for at få glæde af detaljerne?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/05-05 18:11, rettet 18/05-05 18:13 
Er der nogen der vil påpege forskellen?

http://ashitakasan.free.fr/games/Dead_or_Alive_3_03.jpg
http://media.xbox360.ign.com/media/545/545798/img_2791043.html
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/05-05 18:33, rettet 18/05-05 18:42 
Hvad syntes i gutter om Lost Odysse?:)

Film: http://media.xbox360.ign.com/media/731/731773/vids_1.html

"The second of two epic RPG projects for Microsoft by Mistwalker, the studio founded by Square-Enix's Hironobu Sakaguchi. You play as Kaim, a man who's been sentenced to live for 1,000 years. The game's storyline takes you through Kaim's life as he lives through multiple generations, becomes a part of many families, falls in and out of love and gets into conflicts. All this is set in a world that is on the verge of a "mystical industrial revolution," where mankind has attained dark powers."


Ret mere Xbox 360 spilleri:

Amped 3: http://media.xbox360.ign.com/media/748/748406/vid_1124808.html?mu=http%3A%2F%2Fstreamingmovies.ign.com%2Fxbox360%2Farticle%2F615%2F615670%2F2k_games_amped3_wmvlow.wmv

Ghost Recon 3:(developer inteview): http://www.gamespot.com/x360/action/tomclancysghostrecon3/media.html

Gears of War Trailer: http://www.gamespot.com/x360/action/gearsofwar/media.html

Elder Scrolls: Oblivion: http://www.gamespot.com/x360/rpg/theelderscrollsivoblivion/media.html

The Outfit(artikel, screens, film): http://xbox360.ign.com/articles/614/614374p1.html

Top Spin 2(screens): http://xbox360.ign.com/articles/615/615877p1.html
Well crucify the insincere tonight...
BeanoBeanoSkrevet 18/05-05 18:38, rettet 18/05-05 18:39 
Born2Play>
Er der nogen der vil påpege forskellen?

Der er brugt flere polygoner på både baggrund, dyr og figuren i DOA4 billedet i forhold til DOA3 - burde være tydeligt når man specielt kigger på de andre DOA4 billeder også.

Men stilen er helt den samme og overall ikke noget kvantespring. Jeg forstår egentligt ikke at MS startede deres presseevent med DOA4 som tydeligvis var tænkt til at wow'e publikum...
RJKRJKSkrevet 18/05-05 20:03 
Born2Play>
Er der nogen der vil påpege forskellen?

Mellem det ene renderede presseshot og det andet? Er det ikke omsonst? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 18/05-05 20:27 
Nu har DoA serien jo været ret flot hele vejen igennem på den nuværende Xbox, så selvom grafikken bliver peppet op til Xbox360, vil dets karakteristiske kunstneriske look jo stadig skinne igennem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 18/05-05 20:29, rettet 18/05-05 20:29 
Så er der kommet lidt op om Perfect Dark Zero og Kameo på Rares hjemmeside:

http://rareware.co.uk/welcome/welcome_all.html

Glædeligt er det og se, at begge spil har co-op.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/05-05 20:50 
RJK>
Born2Play>
Er der nogen der vil påpege forskellen?

Mellem det ene renderede presseshot og det andet? Er det ikke omsonst? ;)

Jeps :-) Sørgeligt at et renderet presseshot fra denne generation kan go head-to-head med ét fra den næste.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
WehnerWehnerSkrevet 18/05-05 20:54 
Co-op i Kameo! Wow. Det havde jeg ikke forventet, men jeg har på den anden side heller ikke fulgt så meget med, hvad angår dette spil.

Det ser da ud til, at de har fundet tilbage til deres N64-dage. Tiden vil så vise, om det er korrekt.

Fik jeg sagt, at jeg glæder mig _meget_ til at finde ud af mere om co-op :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 18/05-05 21:39, rettet 18/05-05 22:01 
RJK>
Mellem det ene renderede presseshot og det andet? Er det ikke omsonst? ;)

Syntes nu DOA4 billedet meget ligner kvaliteten fra de DOA4 film der har været vist.
DOA3 billedet syntes jeg dog ikke helt ligner kvaliteten fra selve DOA3 spillet ;)
SjakaleNSjakaleNSkrevet 18/05-05 22:53, rettet 18/05-05 22:54 
GTA: San Andreas:

Dette spil, ku' også have interresse, gad vide om de har forbedret noget specielt ved spillet, evt. puttet fler missioner i, eller andre biler / tøj.

det er os på tide det kom på xbox.

GTA: SA Movie (58 MB)
ANYTHING LESS THAN THE BEST IS A FELONY.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/05-05 23:45, rettet 18/05-05 23:47 
Wow! Første Halo 3 shot fra Gamespot! Nu begynder det at ligne noget...PS3 gå hjem.

EDIT: Prøv f.eks. at lægge mærke til de mindste imperfections i huden- denne generation bli'r GAL!

Det ser for vildt ud
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PlaykidPlaykidSkrevet 19/05-05 00:18 
Hahahahaaa

:(
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 19/05-05 00:28 
Så er der mere nyt om Perfect Dark Zero hos IGN:

http://xbox360.ign.com/articles/616/616196p1.html

"Forget the crappy screenshots you've seen. They completely misrepresent the game. Forget that Microsoft didn't show its number one game at its news conference. That was a mistake, in hindsight. My first appointment to Microsoft's booth on day one of E3 was with the Rare team responsible for the upcoming Perfect Dark Zero, and I was wowed."

"After our 30-minute demo I was smiling, excited and still a little perplexed. Why didn't Microsoft show this on the showfloor, why didn't this very demo appear in motion in front of the hundreds of people crowded into the Shrine Auditorium? The demo I saw of Perfect Dark Zero, using an alpha kit running on a current-generation graphics card, is only running at 30% capacity. And it looked gorgeous. Absolutely beautiful, and nothing like the screenshots or clips you've seen so far."

SÅDAN SKAL DET LYDE!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/05-05 08:30 
PS2 playkid>
Hahahahaaa

:(

For du ikke skal tro jeg er helt på crack, så var der det mest underlige billede af en Japaner på siden igår nat?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/05-05 10:05, rettet 19/05-05 10:20 
Respekt MS! Det her interwiew skulle de have brugt istedet for den MTV-pop stil de har kørt...

Ikke noget BS og hype.

Edit: Overvejer seriøst en Xbox360 efter det her.

J-Allard taler frit
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
WehnerWehnerSkrevet 19/05-05 10:53 
Godt interview, men det tegner dårligt for 360ens generelle bagudkompatibilitet, den måde han snakker om PS1/PS2 på.

Ikke desto mindre ville det gå over min tekniske forstand, hvis de ikke 'bare' laver en Xbox1 emulator på Xbox360. Umiddelbart forekommer det mig som et kæmpe, kæmpe arbejde, hvis man skal programmere til hver enkelt 'top-sellling Xbox-game'.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 19/05-05 12:15 
BedeX: det er gode nyheder. De skulle ALDRIG ha vist det de viste på mtv eller de der billeder. Det skadede vidst mere end det gjorde gavn :(

Men jeg har meget stor tiltro til Rare, og ikke mindst Perfect Dark Zero

Hit med flere perfect dark nyheder, jeg sulter jo
For The Love Of The Game
KeenKeenSkrevet 19/05-05 12:42 
Born2Play>
Respekt MS! Det her interwiew skulle de have brugt istedet for den MTV-pop stil de har kørt...

Ikke noget BS og hype.

Jeg er enig, men jeg tror der ville være mange, specielt mange Mtv seere, der ikke ville gide se på en eller anden mand snakke så lang tid...
Min trang til Xbox360 blev da også styrket lidt...

Edit: Overvejer seriøst en Xbox360 efter det her.

Først nu? ;)
WehnerWehnerSkrevet 19/05-05 12:47 
Jeg tror også helt klart at MTV-showet gjordet ligeså meget for MTV-seerne, som interviewet her gør for de mere dedikerede gamere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 19/05-05 13:05 
nye kameo impressions :)

Det lyder jo absolut fantastisk. de skam roser det jo :)

Rare er på banen igen drenge :)

http://xbox360.ign.com/articles/616/616768p1.html
For The Love Of The Game
JmogJmogSkrevet 19/05-05 15:44 
JAA>
Det tænkte jeg faktisk på i forbindelse med alle disse nye PS3 og 360 spil. Skal jeg have et nyt fjernsyn for at få glæde af detaljerne?

Både og.

Hvis du vil udnytte den højere opløsning som alle Xbox 360 og PS3-spil vil køre i, så er du nødt til at købe et tv (eller andet display), som rent faktisk kan køre i de opløsninger.

Alle de andre grafiske kvaliteter, såsom grafiske effekter (lys, textures, antialiasing) vanvittige antal polygoner på skærmen og så videre, vil være det samme på alle displays.

Man kan så sige, at i de højere opløsninger vil ovenstående forbedringer være endnu mere tydelige. Sammenlign det med din PC. Du kan jo godt køre et spil i 640x480 og 1024x768 med alle de samme effekter slået til i options. Det vil bare virke mere detaljeret i den højere opløsning (og du vil kunne se længere), fordi billedet er meget finere.
Bede-xBede-xSkrevet 19/05-05 19:03, rettet 19/05-05 19:04 
Born2Play>
Respekt MS! Det her interwiew skulle de have brugt istedet for den MTV-pop stil de har kørt...

Ikke noget BS og hype.

Jeg bryder mig ikke om kommentarerne vedrørende bagudkompatibilitet. Det lyder som om Allard prøver at tale os fra, at det er en god ide. Synd for Allard at han ikke havde meget at bruge det til, men jeg fortrækker at kunne bruge mine gamle spil på de nye konsoller.

Dog skal de have kudos for at lave en worldwide launch, også selv om det ikke bliver på nøjagtig samme dag, men bare i samme periode.

Nu kan vi vel forlange det samme af de andre firmaer, selv om det med PSP lader til at Sony forsætter i samme rille. Lad os håbe det ændrer sig...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KilroyKilroySkrevet 19/05-05 19:13 
E3: Xbox 360 "backwards compatibility" explained

Current-gen Xbox games to be "recompiled" for Xbox 360

Following earlier indications that the Xbox 360 will only be backwards compatible with some Xbox games, Microsoft has admitted that existing software will need to be recompiled before it can be run on the new console.

The problem, it says, is down to hardware incompatibility - since the current Xbox uses an Intel processor, but the 360 will use IBM's PowerPC architecture, while NVIDIA's graphics solution is being replaced with an ATI one.

As many commentators have pointed out over the last few months, this means backwards compatibility problems. The solution Microsoft has reached is apparently to recompiled current-gen Xbox games so that they can be played on the 360. First on the list, it says, are the best-selling Halo titles.

The news has raised more questions than it answers, however, as it suggests that gamers may need to purchase titles they already own in order to play them on an Xbox 360 - and almost certainly means that only a sub-set of Xbox games will ever be playable on the new console.

Sony and Nintendo have already confirmed that their next-gen consoles - the PS3 and Revolution - will play all the games in their respective back catalogues, offering consumers a huge choice of titles at launch. Microsoft was unavailable for comment at the time of writing.

Det endelige dødsstød mod bagudkompatibel Xbox 360?

Gameindustry
Kilroy Was Here
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/05-05 10:18, rettet 25/05-05 10:18 
Det er lidt spild at lave en helt ny tråd for det her - Er det MS's plan at blive ved at med udvikle til Xbox langt ind i 2006? Jeg ser nemlig nogle fede Xbox titler på Gamespot med udgivelsesdato på den anden side af nytår.

Jeg har lige opdaget Jade Empire (jeg elsker PC/Konsol RPG amalgams). Har ikke engang prøvet Halo 2 endnu, Doom 3 er netop kommet og Half Life 2 er på vej! Conker og Xbox udgaven af GTA:SA kommer i næsten måned. Har simpelthen for travlt til at tænke i nye konsoller!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-05 11:01 
Born2Play>
Det er lidt spild at lave en helt ny tråd for det her - Er det MS's plan at blive ved at med udvikle til Xbox langt ind i 2006?

Der vil stadig komme spil fra tredieparts firmaerne, men MS's inhouse teams lader til at være dedikeret til Xbox360 i 2006.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/05-05 11:03 
Taget fra GameSpot:

"The big surprise to me is that Microsoft is not taking any more Nvidia chip-sets after this quarter. And that means to me that once Microsoft runs out of the chips that they've inventoried, that they've stored to make future Xboxes, there won't be anymore Xbox.

I don't know how many that is. Microsoft was kind of cryptic about it. They very artfully stated that they would support the Xbox well into 2006. They didn't say they would produce the Xbox well into 2006. I don't think they would stockpile more than those, and so we may see Xbox discontinued by the end of this year.

...

The problem is, what retailer is going to carry current-generation Xbox games next year if there's no Xbox being made? If you remember back to the N64 when the GameCube came out, we saw no more N64s. What happened to N64 games? They disappeared."

Interview med en industrianalytiker
(...)
BeanoBeanoSkrevet 25/05-05 11:34 
Det er ingen hemmelighed at MS er ved at standse produktionen af Xbox (hvis det ikke allerede er sket).
Og 1. parts spil er også ved at blive afviklet.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 25/05-05 11:48 
Det skal da lige siges at MS supporter og udgiver Xbox1 dev kits frem til slutningen af 2007, først derefter vil MS lokke udviklerne til at glemme Xbox1 og hoppe over på XB360...

(Et inter view fra J Allard(eller var det Peter Moore??? kan ikke lige huske)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-05 12:29, rettet 25/05-05 12:30 
De er skam allerede ved at lokke udviklerne over på Xbox360 og har været det i lang tid.

Som Michael Patcher siger i linket: "Microsoft seems to be taking the strategy that they are going to abandon the current-generation console...they don't really care about legacy software sales. But it hurts the publishers, it gives consumers fewer choices, and the Xbox essentially is going to turn into a paperweight in 2006."
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 25/05-05 12:31 
Een ting er hvad man siger officielt og en anden er hvad man gør :)

Tvivler ikke på at de "holder liv" i udviklingen ved at opdatere og supporte XDK'en... men når de ikke længere producerer hardware og spil, så er det et tydeligt signal til både forbrugere og udviklere.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig