X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo på E3


Svar
WehnerWehnerSkrevet 17/05-05 12:35 
I denne tråd kan diskuteres alt om alle Nintendo-relaterede afsløringer i løbet af E3, så vi slipper for en separat tråd til hvert eneste spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
384 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
ZaPeZaPeSkrevet 19/05-05 21:38 
Reggie nævner, at controlleren er speciel, og at de derfor ikke vil afsløre den endnu. :/ - Ærgeligt, at der ikke blev sagt mere om Revolution.
BobbeBobbeSkrevet 19/05-05 21:41 
Hey klokken er jo kun 13 på messen, der er hele 2 timer endnu ;P
Spiller nu: Wii
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/05-05 21:42 
MS og Sony ville ikke engang møde op til Gamespots round-table.

De ved Reggie ville æde dem verbalt (og brække deres ben).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 19/05-05 21:43 
Han sagde at controlleren skulle kunne bruges til både NES, SNES, N64 og GC-spil - hvor speciel kan den lige være så? :/

Anyway, nu kan vi jo i stedet tale om de fede spil Nintendo faktisk også har med :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HankyHankySkrevet 19/05-05 21:44 
Yes, Reggie er en cool fyr.
Han kan kværke dem allesammen, alene med hans taleevner...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 19/05-05 21:46, rettet 19/05-05 21:46 
"GameSpot journalist farer vild og finder Disney's stand"... *shock*

Så er alt vist blevet vist på E3 !
crying outcrying outSkrevet 19/05-05 21:48 
he - det er vist længe siden, at så meget hype er løbet ud i det rene ingenting...
Jusqu'a ici tout va bien....
FourDFourDSkrevet 19/05-05 21:48, rettet 19/05-05 21:48 
Ja al mulig respekt til Reggie.
Hmm.. Jeg sidder lidt og spekulerer på om downloadningen af gamle N64/NES/SNES spil bliver gratis, og om der overhovedet er plads til mere end 2-3 N64 spil på de 512mb som er indbygget i maskinen..?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
dchangdchangSkrevet 19/05-05 21:48 
Nu vil jeg snakke rent ud af posen, jeg syntes at det er superduper fantastisk at man vil kunne downloade spil fra NES, SNES og N64. Så behøver man sgu ikke flere konsoller end Revolution. Helt ærligt, hvor mange spil "fænger" i disse tider, som de gjorde dengang?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HankyHankySkrevet 19/05-05 21:48, rettet 19/05-05 21:49 
Beano>
Så er alt vist blevet vist på E3 !

Hehe, true.
En time tidligere, var det Java-mobilspil der stod for tur.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BobbeBobbeSkrevet 19/05-05 21:49 
Chrono>
Han sagde at controlleren skulle kunne bruges til både NES, SNES, N64 og GC-spil - hvor speciel kan den lige være så? :/

Den skal da være meget speciel, N64s Z-knap og Snes' Select ville da ikke passe med en GC-controller.

Og nogen mener at....
Spiller nu: Wii
psychomantispsychomantisSkrevet 19/05-05 21:59 
Hold nu op, spillene skal jo styres med tankens kraft ;-)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/05-05 21:59 
dchang>
Nu vil jeg snakke rent ud af posen, jeg syntes at det er superduper fantastisk at man vil kunne downloade spil fra NES, SNES og N64. Så behøver man sgu ikke flere konsoller end Revolution. Helt ærligt, hvor mange spil "fænger" i disse tider, som de gjorde dengang?

Enig! Men overvejer at købe Paper Mario.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
WehnerWehnerSkrevet 19/05-05 22:11 
bobbe>
Den skal da være meget speciel, N64s Z-knap og Snes' Select ville da ikke passe med en GC-controller.

N64s Z kunne vel bare være GCs L mens Select kunne være GCs Z. Ser ikke det som noget problem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 19/05-05 22:16 
Øh? Bweh. Nu var det ellers lige lykkedes jer at køre mig op.
Hvem er det så, der har reggiestreret nintendoon.com?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BobbeBobbeSkrevet 19/05-05 22:25 
Wehner>
N64s Z kunne vel bare være GCs L mens Select kunne være GCs Z. Ser ikke det som noget problem.

Z kunne godt være SNES' Select, men hvad med N64s L?
Eller hvad med knapperne, de passer ikke i samme 'mønster', jeg tror ikke at det er muligt at spille SNES, med en GC-controller.
Men jeg tror dog heller ikke at Nintendo laver en 'standard controller', men noget helt nyt og specielt.
Spiller nu: Wii
dchangdchangSkrevet 19/05-05 22:27 
Born2Play>

Enig! Men overvejer at købe Paper Mario.


Det kan jeg da absolut godt forstå. Sidste års bedste spil efter min mening.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/05-05 22:55 
bobbe>
Og nogen mener at....

Hehe :/ Måske. Jeg syntes i hvertfald at Nintendo skuffede! Jaja, flot konsol, og nyt Zelda, meeeeen. Ps3 har SKAL jeg have og 360'eren har virkelig også fået mig op af stolen. Imens Nintendo virkede mærkelig uparatte til e3. Men så har vi jo micro, men helt ærligt, så fantastisk er den altså ikke!
soon the world will be one big computer
JoachimMAJoachimMASkrevet 19/05-05 23:27, rettet 19/05-05 23:27 
Nintendo's E3 var fælt skuffende. Jeg havde regnet med at se nogle ikke spilbare demoer fra revolution, men ikke engang det kunne de diske op med.
Hvordan konsollen ser ud, er jeg hamrende ligeglad med, så i mine øjne har Nintendo's E3 været hamrende ligegyldig hvis man kun kigger på næste generation.

MEGATON!!!!!
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/05-05 23:36 
RuneSP>
Der SKAL i hvert fald ske et eller andet spændende i aften, for ellers så tager Nintendo så meget pis på os at det ikke engang er sjovt :(


<PROVO>

Undskyld mig, men jow, det er hylende morsomt!! Det er hylende morsomt, at se jer Nintendo drenge gå HELT i selvsving og så sker der ikke en skid. Puha, det er en fæl en at sluge... Men god underholdning for os andre...

;-)

</PROVO>
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JAAJAASkrevet 19/05-05 23:41 
Enig med Palle. Det har været underholdning af højeste kaliber at følge Nintendofans over alt på nettet de sidste 48 timer. :D
RuneSPRuneSPSkrevet 19/05-05 23:43, rettet 19/05-05 23:50 
Men inderst inde havde jeg heller ikke regnet med mere. Højest nogle tech demoes fra Revolution, men ikke noget jeg turde håbe på. De havde jo udmeldt før E3 at det var minimalt hvad de ville vise af Revolution. Men det ændrer selvfølgelig ikke at de havde et dårligt show.

Det sagt så synes jeg heller ikke konkurrenterne gjorde det meget bedre. Microsoft går dog klart med præmien IMO, de fik da i det mindste vist nogle fede spil, sådan ca. som de højst sandsynligt kommer til at se ud, imodsætning til sony der bare ville skabe noget hype.

Men lad os nu se E3 er jo ikke omme endnu :P Eller er det :)?

Desuden er der stadig lang tid til at Revolution kommer så Nintendo kan *stadig* nå at imponere hehe :P

Dertil så synes jeg nu at Nintendo gjorde sit for stadig at få GameCube til at virke attraktiv. Et punkt som konkurrenterne åbenbart valgte at overse, mere eller mindre :/
jaesjaesSkrevet 19/05-05 23:53 
Jeg var allerede gået igang med at lave en hjelm i papmaché :o

Ej, men jeg kan godt forstå, at folk gik amok, og jeg var da heller ikke selv helt uberørt. VR tiltaler mig mere og mere. Har sgi' ventet på det siden floppet i midten af 90'erne :/
SumezSumezSkrevet 20/05-05 00:00 
Det kunne have været århundredets fedeste marketingsstunt. Det ville have været stort. Ikke noget at sige til, at folk blevet gearet op. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 20/05-05 00:11, rettet 20/05-05 00:12 
Shigy siger, at Rev ikke bliver ligeså kraftig som de andre børn.

"IGNcube: Coming back to power. We apologize, but if we don't get some answers our readers are going to go insane. What are the tech specs for Revolution? Or, to put it another way, is Revolution as powerful as Xbox 360?

Shigeru Miyamoto: You know, in regard to the power of the Nintendo Revolution versus, say, the Xbox 360, we're looking at making a small, quiet, affordable console. If you look at trying to incorporate all that, of course we might not have the horsepower that some other companies have, but if you look at the numbers that they're throwing out, are those numbers going to be used in-game? I mean, those are just numbers that somebody just crunched up on a calculator. We could throw out a bunch of numbers, too, but what we're going to do is wait until our chips are done and we're going to find out how everything in the game is running, what its peak performance is, and those are the numbers that we're going to release because those are the numbers that really count.

I do think it's very irresponsible for people to say, "This is what we're running on. This is the power of our machine," when they're not even running on final boards. I think the professional's job is to not believe those numbers."

http://cube.ign.com/articles/617/617000p1.html?fromint=1

EDIT: "affordable" - goodbye VR?
BeanoBeanoSkrevet 20/05-05 06:19 
Ja ja Palle... jeg enig med dig i at det er morsomt, men altid nemt at have en holding om det BAGEFTER :)
DavaliDavaliSkrevet 20/05-05 07:26 
Digi-Lsd>
Ja al mulig respekt til Reggie.
Hmm.. Jeg sidder lidt og spekulerer på om downloadningen af gamle N64/NES/SNES spil bliver gratis, og om der overhovedet er plads til mere end 2-3 N64 spil på de 512mb som er indbygget i maskinen..?

Så vidt jeg husker, fylder de N64 roms fra nettet ca. 32-64mb. Så vis det bare er roms, man henter, er der da plads til en del.
HankyHankySkrevet 20/05-05 07:55 
Faktisk mindre, selvom vi nok ikke bør diskutere det herinde...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 20/05-05 08:24, rettet 20/05-05 08:25 
N64 spillene fyldte faktisk kun 8MB-32MB (mega bytes).

Feks. Mario 64 var en 8MB titel... så bruger man komprimering er der vel plads til en del ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/05-05 16:30 
Jeg mener RE2 til N64 var på et 128 MB cartridge. Det største nogensinde - og det eneste.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RuneSPRuneSPSkrevet 20/05-05 19:54 
ya pga de mange cut (og flotte) scener...
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-05 20:02, rettet 20/05-05 20:04 
Var det ikke kun 64 MB(512meg) og var Conker ikke lige så stort?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Zzap!Zzap!Skrevet 20/05-05 20:12 
64Mb for RE2.
For mig er det stadig ufatteligt at det var muligt.
Husk på der var måske 5 minutters FMV, godt nok i letterbox, et par hundrede billeder til de forskellige scener, ca. 10 minutters digitaliseret tale i rimelige kvalitet og sidst, men ikke mindst en næsten perfekt konvertering af musikken (af Chris Hüelsbeck) plus alt det andet, alt sammen på 64Mb!
Dét er stadig en fantastisk bedrift.

At styringen så også var analog-relativ (samme som i DMC) hjælper kun med til at gøre N64 versionen af RE2 til den bedste af alle.
Born to kill space
GatmanGatmanSkrevet 20/05-05 20:12, rettet 20/05-05 20:13 
CBFD er 512MBit, jo. Og ifølge http://ign64.ign.com/articles/160/160798p1.html (og sikkert en del andre, jeg ikke lige fandt) er RE2 ligeså.

Edit: Lidt for langsom...
FourDFourDSkrevet 20/05-05 21:30 
Ok.. Men bliver det gratis at downloade spillene eller hvad? Jeg har ikke rigtig fulgt med.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
BeanoBeanoSkrevet 20/05-05 21:37 
Nej selvfølgeligt ikke :)
solid snakesolid snakeSkrevet 20/05-05 22:04 
dchang>
Nu vil jeg snakke rent ud af posen, jeg syntes at det er superduper fantastisk at man vil kunne downloade spil fra NES, SNES og N64. Så behøver man sgu ikke flere konsoller end Revolution. Helt ærligt, hvor mange spil "fænger" i disse tider, som de gjorde dengang?

Ja det var tider dengang hvor spillene kun blev lavet i 2d.
Jeg mener at de bedste og sjoveste spil blev lavet dengang.
Så jeg er total ening med dig. :O)

Det er synd der ikke kommer så mange spil i 2d længere.
Gid de ville lave om på det. Heldigvis kommer der jo stadig opsamlings spil med noget af det bedste fra dengang. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DommergaardDommergaardSkrevet 20/05-05 22:28 
Lidt news fra Gamespot ang. Revolution.

Revolution
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/05-05 22:05 
Men Hov? Husker I sidste år til E3? Brugte Nintendo ikke vildt meget energi på at fortælle os, hvordan de ville komme først med deres konsol denne gang?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RuneSPRuneSPSkrevet 21/05-05 22:37 
Sagde de ikke bare at de ikke ville være de sidste?
ChronoChronoSkrevet 21/05-05 22:41 
Zzap!>
At styringen så også var analog-relativ (samme som i DMC) hjælper kun med til at gøre N64 versionen af RE2 til den bedste af alle.

Er det den udgave der er konverteret til GameCube?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 21/05-05 22:42, rettet 21/05-05 22:43 
RuneSP>
Sagde de ikke bare at de ikke ville være de sidste?

Det bliver de jo hvis Revolution kommer i juni :/

Jeg læste forresten at Revolution kun er et kodenavn endnu. Det kan ændre sig ligesom Nintendo 64 ikke kom til at hedde Project Reality (og det var vel også et lidt overdrevet navn).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RuneSPRuneSPSkrevet 21/05-05 22:53 
Chrono>
RuneSP>
Sagde de ikke bare at de ikke ville være de sidste?

Det bliver de jo hvis Revolution kommer i juni :/

Tja, det er jo ikke sikkert endnu. Desuden tror jeg også at det de mente var at de ikke ville være 1½ år bagefter...
RJKRJKSkrevet 21/05-05 23:10 
Der er jo ikke rigtigt noget nyt i, at Nintendo siger deres konsol er ude først/samtidig med de andre og så ender de, ja, sidst...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 22/05-05 01:34 
Nintendo er da vist også åbenbart de eneste der viser den mindste interesse for at holde den nuværende generation lidt kørende endnu...
SumezSumezSkrevet 22/05-05 01:53 
Rent personligt er min holdning også at det er alt for tidligt at skifte til en ny generation, hvis den ikke har mere at byde på, men rent konkurrencemæssigt, kommer det jo til at gå hårdt ud over Nintendo at de bliver det sidste. Det andet lyder mest som en dårlig undskyldning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 27/05-05 11:14 
Fra IGN:

Q: Is Revolution "two-to-three times more powerful than GameCube"?

A: USA Today reported this news based on a comment from Nintendo of America's vice president of corporate affairs, Perrin Kaplan. The information was later determined to be false. We do not yet know how much more power Revolution wields over its predecessor.

Og nogle specs rygter fra et andet forum:

This is from Han_Solo from the G4 forums. he works for factor 5 if no one knows who he is.

Alright, i think im gonna do that "Clear up some more black smoke" for you mate

Im pretty sure the info im gonna release is already out in the japanese news and chinese, maby western also. But this info i have right now got to me in Feburary this year. So i dont know if you guys have seen it already, i hope not though . Also this info wasnt released by nintendo themselves , so i might be taking a risk...lol...

You ask about 2-3 times more powerful, what if its 20-30 times more powerful .

Alright, here are some specs from my sources about Revolution. Its still not the complete or "Satisfied" specs, but they are the numbers that would rival xbox 360 and PS3, like i have been saying all this while.....


Revolution Specs

CPU: IBM Custom PowerPC 3.5 GHz + 4 internal Power PC G5 cores running at 2.5 GHz each. Each core will have 128 KB or 256 Kb L1 cache. The whole CPU will share 512 KB - 1 MB of L2 cache. As you can see they are deciding wether to go up one notch. But never the less, its a very powerful CPU with 4 custom G5 cores.

There will also be two hardware threads per core, 8 hardware threads total.

12 billion dot product operations per second

Theoritical of 10 GHz total + 3 GHz CPU speed

Xbox 360 CPU:

Three symmetrical cores running at 3.2 GHz each = theoritical of 9.6 GHz + 3.2 GHz CPU speed
Two hardware threads per core; six hardware threads total
VMX-128 vector unit per core; three total
128 VMX-128 registers per hardware thread
1 MB L2 cace

Revolution GPU

ATI Custom based RN520 core. the "N" stands for nintendo, and is because the ArtX team is with them, thats why its an "N". There will be 2 GPU cores (just like the nVidia SLI motherboard with two Graphics Chips), this will use ATI's alternative, and will be the first in any console.

Both GPU's will have 256 MB's of GDDR4 memory, with an addional 16 MB of eDRAM total. eDRAM is an onboard f!ash memory, just like the 3 MB on
the gamecubes flipper.

The cores will run at 600 MHz each, (rumours are that its possible 500 MHz each), but i doubt that.

24-to-48 way parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines for each core with unified shader architecture.

Polygon Performance: 500 million triangles per second theoritical, average ingame would be around <100 Million/sec

Shader Performance: 48 billion shader operations per second

Revolution memory

512 MB of 700 MHz Updated 1T-SRAM (its a totally redone design of something new, remember the nitrous i talked about)

Also, as I said I’m going to add more info, the Revolution will support a PPU chip (Physical Processing Chip). This chip is very new to computer architecture, and it will mainly help in the physics area. There will be 32 MB’s of its own RAM, which will link to the CPU and GPU. To compare to the usage of physics used in current games, Half Life 2 only used 5 MB’s, Rebel strike used around 1.3 MB’s, and RE4 used 3 MB’s, but this is off main memory, which made performance issues.

There will also be a separate sound card that will support only DD 5.1 – DTS 7.1, rumours has it will have 16 MB’s, like the Cube DSP.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/05-05 17:19 
RuneSP>
Sagde de ikke bare at de ikke ville være de sidste?

Det lader det dog til, at de bliver alligevel...

Revolution til november 2006 -> marts 2007?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 27/05-05 18:00, rettet 27/05-05 18:24 
Jeg tvivler nu godt nok på, at Sony lancerer deres maskine i foråret. Måske i Japan, men ikke andre steder.

Iøvrigt skuffende at se at Europa igen skal vente på Nintendos produkter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 27/05-05 18:32 
Rart at ikke alle skal haste ud med nye maskiner. Og hvis de rygter er rigtige, så bliver Revolution jo alligevel den kraftigste af dem alle. Hvilket vel også er logisk hvis den kommer så meget senere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
384 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig