X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Phantom Dust


Svar
NeruNeruSkrevet 15/05-05 19:29 
Har læst at der ikke er nogen planer om en PAL/EU udgivelse af Phantom Dust
Nogen der ved om det er regions frit så jeg kan importere det fra USA?
Også er der nogen der har prøvet det og kan sige ud fra egne erfaringer om det er importeringen værd hvis det altså er regions frit?
NaieraNaieraSkrevet 15/05-05 20:23 
Det er ikke regionsfrit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NeruNeruSkrevet 15/05-05 23:09 
:( surt
underligt at lave et spil for kun at sælge det til halvdelen af verden når det kan sælges over hele kloden
JmogJmogSkrevet 16/05-05 01:20 
Det mener de jo så netop, at det ikke kan.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/05-05 01:41, rettet 16/05-05 01:43 
Det tog næsten også et år (mener jeg) før det kom i USA, fra udgivelsen i Japan.

En skam hvis det ikke kommer i EU. Et af de bedste spil til maskinen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/05-17 05:22, rettet 16/05-17 05:26 
Genudgivelsen udkommer i dag på XO/PC og er gratis:

https://mobile.twitter.com/aarongreenberg/status/864239501383684096

Der er vist microtransactions i spillet, men de påstår så vidt jeg forstår, at det bruger det gamle spils balance og optjeningsprincip uændret. Mere info her:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1374567
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 17/05-17 03:46 
Hvordan er det man downloader dette spil? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/05-17 07:24 
Altså snakker vi om en genudgivelse af det gamle originale xbox spil?

Jeg burde få fat på originalen.
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 17/05-17 09:16 
Naiera>
Hvordan er det man downloader dette spil? :)

Windows Store til PC.
Kunne heller ikke finde det på Xbox One i går aften.
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-17 09:28 
Det er også kommet op på Xbox nu.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-17 09:42, rettet 17/05-17 10:02 
neros>
Altså snakker vi om en genudgivelse af det gamle originale xbox spil?

Næsten. De vil helst ikke kalde det en remake, både fordi det ikke er det remake projekt, der blev aflyst tidligere, men også for at holde forventningerne på et realistisk niveau. Det er originalen genskabt uden den endelige source kode med nogle få ændringer, lavet for et begrænset budget som Shannon Loftis fandt i overskud hos Xbox afdelingen (og i øvrigt uden at fortælle Phil Spencer om det). En af MS folkene beskrev projektet sådan her på Gaf:

The game is a re-release of the 2004 game with improvements that were possible to do without having final source code. I get that many just don't care about that point (should you need to?) but it is what it is and it is a huge deal to not have access to source yet try to improve things anyway. Could we have done more if we had working final source code? Yes, without a doubt, but that wasn't the case.

Let me add that Code Mystics (the development team) are absolute ninjas. This was a 2004 4:3 game. They cracked open and rewrote the renderer, fixed the culling (making the screen display 16x9 is only the first part of the issue), added LIVE support, enabled easy balance tuning, got cross-play working, re-enabled hundreds of custom shaders and VFX (DX8 to DX11 is not a fun conversion, I've learned), made UI changes, and got the framerate to a massively stable 30 FPS on any machine / platform, all while not being able to truly modify the game at its core. That is a feat. Likely you have to be in development to appreciate that, but it's not easy work.

Man skulle tro når de genskabte så meget af det, at det så ville være nemmere at lave forbedringer, men det skal jeg nok ikke forsøge at gøre mig klog på :)

Mere om projektet fra samme MS gut her:

https://youtu.be/imfEL1N12CA
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 17/05-17 12:16 
Aha ok cool nok men tror jeg vil gå efter originalen i stedet for til den gamle Xbox.
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 17/05-17 12:42, rettet 17/05-17 12:42 
Hvorfor dog? (Udover ren samlerværdi)
Originalen er regionslåst (udkom kun i Japan og USA) og kan ikke længere spilles online, som er en af spillets stærkeste sider.
Og til PC/One er det gratis. Det samme spil i højere opløsning 16:9, online, og balance patches.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig