X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 11/05-05 19:48, rettet 11/05-05 19:50 
Jeg læste lige en tråd herinde hvor der blev snakket om næste generation af spil, og en sagde at xbox360 vil komme i 2 udgaver, hvad er nu det for noget? Der var også en som sagde at ps3 vil være den næste første rigtige "next generation", hvad skal det sige? Er den så kraftigere end xbox?

Jeg har ikke rigtigt fuldt med i det her fra starten så jeg aner faktisk ikke så mege... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
283 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar
RuneSPRuneSPSkrevet 19/05-05 17:16 
... og se pissede mit Radeon X800 XT lige i bukserne :O!

Det ser jo alt for nice ud. Gothic II var også et ganske udmærket spil...
KeenKeenSkrevet 19/05-05 17:34 
jaes>
Har I tjekket Gothic 3? Det er også vanvittigt flot. Desværre kommer det kun til pc.
http://www.tothegame.com/screenshot.asp?id=2511

Hvad laver det så i den her tråd?!
jaesjaesSkrevet 19/05-05 17:46, rettet 19/05-05 17:47 
Rolig nu, Mr. Mod. ;)

Jeg synes grafikken har en del ligheder med Oblivion, men det er jo bare op til en moderator at slette den, hvis de synes det er for meget off-topic. Jeg kan da godt se, det er på grænsen, men det er vel ikke værre end de andre grænsetilfælde, der dagligt finder sted i forummet.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/05-05 18:38 
jaes>
Har I tjekket Gothic 3? Det er også vanvittigt flot. Desværre kommer det kun til pc.
http://www.tothegame.com/screenshot.asp?id=2511

Dino'erne ligner ass. Ellers er det vildt flot.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 19/05-05 18:57 
Knight Keen>
bliver det egentlig en Xbox360 release titel?! mener at det skulle udkomme i år...

De sagde på pressekonferencen, at det ville komme i launch vinduet...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KeenKeenSkrevet 19/05-05 19:28 
jaes>
Rolig nu, Mr. Mod. ;)

Hehe ;P

Bede-x>
Knight Keen>
bliver det egentlig en Xbox360 release titel?! mener at det skulle udkomme i år...

De sagde på pressekonferencen, at det ville komme i launch vinduet...

det mente jeg også, jeg glæder mig til den dag det kommer...
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-05 22:55, rettet 20/05-05 22:55 
Første analytiker er nu ude med meninger om, hvem der vandt E3:

http://www.gamespot.com/news/2005/05/20/news_6126197.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
yokanabsteryokanabsterSkrevet 20/05-05 23:06 
Interresant vinkel, hvis 360 virkelig slår Ps3 ud. Jeg tror det dog ikke... Ps3 virkede for overlegen. Men det er nok ikke andet end at vente 1 års tid...
soon the world will be one big computer
Bede-xBede-xSkrevet 20/05-05 23:41, rettet 20/05-05 23:42 
Det gør Goodman heller ikke. Der står:

"While Goodman said he expects whatever head start Microsoft gets in this console war to eventually be overcome by Sony, he was not so bullish on the fate of Nintendo in the coming years,"
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/05-05 23:56, rettet 20/05-05 23:57 
Er jeg den eneste der synes det er sjovt at folk nu siger at PS3 er overlegen? Hvordan?

Misforstå mig ikke - Jeg kan ikke vente til MGS4. Jeg gik amok da jeg så den MGS4 promo, med Kojima:=)

Men vi så jo ikke nogen ps3 spil. Vi så en bunke CGI film. Vi hørte ikke om hvordan de ville gøre online! Vi har endnu ikke set et spil køre i real time. Vi har ikke set hvordan maskines interface vil se ud etc etc etc.

Har vi virkelig brug for Blue-Ray? Er det ikke overkill med alle de ethernet ports?

Også sammenligner folk de tech demoer mod Xbox 360s in game alpha hardware kits. Jeg synes selv at jeg har været den mest anti Xbox agtige person på det seneste, men selv jeg må indrømme at det ikke er en fair sammenligning, og ærlig talt synes jeg at MS er sluppet godt fra E3 i år.
MTV og MS pre press conference var en katestrofe. Rundt omkring i hele verden er Killzone allerede blevet erklæret "PS3 in game grafik" og ps3 for fremtidens teknologi!
Men der findes mange sider af sagen, og en hel del sites er begyndt at påstå at Xbox 360 er seriøst overlegen på visse punkter, efter ATI udgav noget nyt info om Xbox 360s GPU.

Oblivion og Gears of War var flot. Kameo var imponerende med de 2000 figure på skærmen. Selvfølelig var der også skuffelser. Top Spin 2 og Amped 3 f.eks.
At de fjernede PDZ var forfærdeligt og jeg er sikker på at vi alle havde forventet meget mere af DOA4, og skuffet over at de lavet et DOAX Vollyball før et Ninja Gaiden 2. Men sådan er det.

For mig virker det som om at Sony bruger den samme fremgangsmåde, som med Dreamcast Vs PS2 dagene. De ridder på hypen. Folk æder råt hvad Sony siger, ik?
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 21/05-05 00:06 
Valkyrie>
Men vi så jo ikke nogen ps3 spil. Vi så en bunke CGI film. Vi hørte ikke om hvordan de ville gøre online! Vi har endnu ikke set et spil køre i real time.

Jack Tretton siger i et interview på IGN, at Killzone-demoen var gameplay. Jeg ved ikke, hvor meget han plejer at være inde i tingene, men han er trods alt "executive vice president" i SCEA, så jeg formoder da, at han ved hvad han taler om, selvom jeg har været lidt skeptisk og læst meget forskelligt om Killzone-demoen. Det er lidt kryptisk det hele.
ChronoChronoSkrevet 21/05-05 06:26 
Sony skulle helt sikkert have talt online - hvis de ikke gør det bedre end deres Central Station gør nu, så kan de ikke følge med Microsoft (og Nintendo?). Central Station er alt for besværligt som det er nu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
yokanabsteryokanabsterSkrevet 21/05-05 13:07 
Valkyrie>
Vi har endnu ikke set et spil køre i real time.

Jeg vil altså stadig lige pointere at Sony fremviste meget, meget imponerende realtime videoer af Fight Night, Unreal og ansigter! Selvfølgelig ikke "rigtigt in-game" da det kun er demoer, men stadigt en generation flottere end alt andet jeg så på E3. Men du har ret, mange sider er begyndt at tvivle på specs'ne. Og jeg er også i tvivl!
soon the world will be one big computer
yokanabsteryokanabsterSkrevet 21/05-05 13:39, rettet 21/05-05 13:40 
Ps3 ca. pris sluppet ud i Japan. En Sony medarbejder udtalte, under 50.000 yen.
soon the world will be one big computer
HeroldHeroldSkrevet 21/05-05 19:11 
Jack_D>
Svaret fra ham er "Nogle jeg kender, der er på E3..."

Hahaha, det kan man ikke bruge til noget. Jeg var der selv (hvilket reelt gør mig mere troværdig, hvis man går efter den slags logik), og det var ikke noget du kunne se overhovedet. At være på E3 er ikke ensbetydende med at du ved præcist hvad der foregår. Vi så en bunke flotte film, der angiveligt var rendered på PS3-hardware dagen inden.

"Du ved godt Jesper har forbindelser? Kan du sige admin på xbox.com?

Ja, og Jesper er nemlig supertroværdig med alt hans pral om at han har besøgt Lionhead adskillige gange, prøvet alle deres spil før andre, og desuden har fået børn med en fra Bungie. (det sidste var klar sarkasme) ;P


Hvis du ikke kan stole på Jesper når han siger sådan noget, så ved jeg ike hvem du kan stole på...
Hvorfor skulle han lyve?

Ja, hvorfor findes der mennesker, der er lystløgnere? Fordi det giver dem opmærksomhed. (ikke at jeg partout stempler nogen som sådan - der er da en uendelig lille chance for at det passer, men jorden kunne også gå under i morgen, ikke?)

På det europæiske pressemøde så vi kun film, det er rigtigt. Men Sonys udlægning af dette var at de kun havde kunne bruge deres kits den ene dag, hvorefter de skulle tilbage til udviklerne (og det er jo reelt nok - der findes sikkert ikke voldsomt mange maskiner). Derfor så vi kun videoer af det der skete.

Sonys udlægning er altså at det kørte på PS3-kits på det amerikanske pressemøde, hvor de efter sigende stoppede et par af dem, og bevægede sig rundt i demoerne.

Og hvis der er nogen der undrer sig over brugen af "development pc's"? Gee wiz, hvordan mon man laver spil?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
yokanabsteryokanabsterSkrevet 23/05-05 23:29, rettet 23/05-05 23:45 
Sony og Apple arbejder måske sammen om ny kombalitet. Fra MacDailyNews.com:



The moderator of PS3 Forums, "The Unofficial PS3 H.Q." has posted the following:

Apple + Sony = PS3

I am now hearing stronger rumors that Sony is indeed working with Apple on the PS3. Most of this work is based around support for iTunes and iPop on the PS3.

iPod connectivity - Ability to connect the iPod to the PS3 and play it's music through the PS3 to your stereo or other audio playback devices. Will also provide some graphical effects on your TV during playback

iTunes linkup - Access iTunes and your music through the PS3. Purchase and download additiona tracks through the PS3. Wirelessly play iTunes music from your PC/Mac through the PS3

Sync support - Use the PS3 to sync your iPod with iTunes, no need for a PC or Mac to sync and add/remove tracks and organize playlists.

Apple may also be helping Sony with some UI design for the PS3 dashboard interface. No links, and for that I appologize, but I figured people would like to hear this information anyways. If the rumors hold true, this would be mutually benefitical for Sony and Apple in a lot of ways.

Full post and forum discussion here.

And, over at Engadget, Joshua Fruhlinger is reporting that, "Merrill Lynch analyst Steven Milunovich thinks Apple and Sony could be working on some big things." Full article here.

Steve Jobs at MacWorld Expo 2005, Tuesday, January 11, 2005, "You know, we do work very closely with Sony on digital still cameras and these new camcorders, which is really great. And who knows, maybe someday, computers and music, too." QuickTime video of Steve Jobs' comment at 57:38.

EDIT:

Nu hvor jeg tænker over det, virker rygtet lidt tvivlsomt, selvom kilderne efter sigende skulle være rigtigt gode. Sony arbejder jo i øjeblikket på relanceringen af deres "Walkman"
franchise, imod iPod...

EDIT: Men jo, Sony og Apple er ved at lave aftaler på andre områder. Hmm, underlig strategi.
soon the world will be one big computer
yokanabsteryokanabsterSkrevet 24/05-05 00:18 
http://img.engadget.com/common/images/4622841285227142.JPG?0.6347108783472735

"Conceptual Controller"

Dette er altså IKKE, den endelige Ps3 controller!?
soon the world will be one big computer
IqonIqonSkrevet 24/05-05 02:39 
På alle de officielle billeder af PS3 fra Sony står der jo også "Design and specifications are subject to change without notice": http://image.com.com/gamespot/images/2005/features/ps3inandout/ps3inandout_screen001.jpg
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
KeenKeenSkrevet 24/05-05 09:01 
Det betyder jo ikke at de laver det om, men man kan jo altid håbe de laver om på controlleren :)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 25/05-05 14:21, rettet 25/05-05 14:24 
Flere spændene nyheder, Playstation 3 er ikke en spil-maskine udtaler Kutaragi.

Han siger også andre spændene ting som eks:

"Users will be able to store their content in an online storage server called the 'Cell Storage.' And the Cell processor, when it's not being used, can refine the content's quality. We call it the 'aging' process. For example, users can 'age' their Standard Definition (SD) video and up-convert it to High Definition (HD) video. We have many plans [for the PS3], but this 'Cell Storage' service is something that we definitely intend to launch. By using the Cell's security feature, users will be able to rip DVDs that include copyright protection and lay it in the storage area to refine its video quality."

hele artiklen her på Gamespot
soon the world will be one big computer
BeanoBeanoSkrevet 25/05-05 15:10 
Øjjj.... sikke ham Kutaragi dog kan vrøvle!
BeanoBeanoSkrevet 25/05-05 18:13, rettet 26/05-05 08:31 
Her er der en som vist har verdens nemmeste job!

Jeg vil omskoles!
RuneSPRuneSPSkrevet 25/05-05 18:16 
hehe griner nok :P
OmenOmenSkrevet 25/05-05 21:10 
Mine meninger om det hele:

http://www.dr.dk/Videnskab/Harddisken/Programmer/2005/05/0520101753.htm
Vote Ficus!
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-05 23:57 
Du rammer det hele ret godt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/05-05 08:15 
Beano>
Her er der en som vist har verdens nemmeste job !

Dr Guttenberg's first predictions are nothing short of astounding: "In the future, Eurogamer won't be on the internet - it will be psychically beamed into your head. From space. By monkeys," he says.

Jeg håber det er flying monkeys :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 26/05-05 08:25, rettet 26/05-05 08:31 
Gad vide hvad han har givet for den doktorgrad?
jaesjaesSkrevet 14/06-05 23:40, rettet 14/06-05 23:41 
Efter sigende har Official Xbox Magazine offentliggjort de fleste (alle?) launch-titler. Kan nogen bekræfte, at det er nedenstående titler? Hvis det passer, tyder det på, at MS får ret i, at det bliver et killer-launch...

"Call of Duty II (Activision)
Condemned (Sega)
Full Auto (Sega)
Kameo: Element of Power (Rare)
Need for Speed: Most Wanted (EA)
Perfect Dark Zero (Rare)
Project Gotham Racing 3 (Bizarre Creations)
Quake IV (Raven)
The Elder Scrolls IV: Oblivion (Bethesda)
The Godfather (EA)
The Outfit (THQ)
Tiger Woods PGA Tour 2006 (EA)
Tom Clancy's Ghost Recon 3 (Ubisoft)"
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 23:59 
Perfect Dark, Kameo og GR3 på launchen - så forlanger jeg ikke mere! Det ser lækkert ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-05 00:13, rettet 15/06-05 00:16 
Jeg tror ikke at det passer, men det er bare min intuition der taler, fremfor hårde facts. MS har ikke offentlig gjort hvad der kommer på launchen og hvornår det bliver, ud over at den kommer i Japan i december.

Jeg tvivler på, at der kommer to Rare spil samme dag, samt at Oblivion kommer på launchen.

Hvis det viser sig at være rigtigt, så bliver 360 launchen en sand spillefest...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RuneSPRuneSPSkrevet 15/06-05 00:29 
Oblivion er næsten* nok for mig til at købe den på launch.

(*men nu kommer det jo også til PC :)
jaesjaesSkrevet 06/05-09 18:32 
Tænker det er bedst at smide dette indlæg her...

Rygte om bevægelseskontrol-tingest til X360. Skulle virke lidt som EyeToy, men i 3D.
http://arstechnica.com/gaming/news/2009/05/microsofts-big-surprise-at-e3.ars
BeanoBeanoSkrevet 06/05-09 18:37 
Går også solide rygter om en ny 3D motion controller fra Sony som måske bliver annonceret på E3. Skulle bruges sammen med Eye kameraet.
283 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig