X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 11/05-05 19:48, rettet 11/05-05 19:50 
Jeg læste lige en tråd herinde hvor der blev snakket om næste generation af spil, og en sagde at xbox360 vil komme i 2 udgaver, hvad er nu det for noget? Der var også en som sagde at ps3 vil være den næste første rigtige "next generation", hvad skal det sige? Er den så kraftigere end xbox?

Jeg har ikke rigtigt fuldt med i det her fra starten så jeg aner faktisk ikke så mege... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
283 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 17/05-05 11:12 
dark-light... Er det godt eller skidt? :)
For The Love Of The Game
AmbyAmbySkrevet 17/05-05 11:23, rettet 17/05-05 11:24 
Det er lidt som man tager det. Det er positivt man stadig man begejstres og lade hypen tage en. Bare man passe på med at ens udtagelser, i kampens hede, ikke blive reduceret til korte sætning som er overfodret med caps lock og udråbstegn.

Men for at vende tilbage til emnet, synes jeg det er en skam vi ikke ser et skift i den retning de 3 firmaer allerede har valgt.
Xbox360 er stadigvæk den maskine der bliver husets mediastation. Hvad enten det så er med vilje eller ej.
Jeg kan ikke se Sony har noget nyskabende overhovedet inde over deres 3gen maskine. Det hele er som man kunne regne med; HDD, wifi, trådløs controller osv. Her forsøger de ikke engang at tage pladsen som stuen mest brugte allaround "møbel". Jeg havde ellers en fantasi om et smukt Apple/Sony eventyr affødt af iHome rygter. En skam...

Revolution har jeg ikke så meget at sige til endnu, andet end det er den smukkeste af de 3. Jeg tvivler på de byder på andet end det de plejer. Anderledes spil.

Jeg håber dog på at æde mine ord, hvad angår alle 3 inden E3 er omme.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KalicolaKalicolaSkrevet 17/05-05 11:32 
Dark-light: ja jeg beklager min ukontrolleret begejstring. Jeg skal nok behærske mig :) Traileren til killzone 2 og motorstorm slog bare benene gevaldigt væk under mig.

Jeg tror vi skal vente med at sige noget om nyskabelse efter nintendos præsentation. De er jo tit rimeligt nyskabende.

Jeg håber man får et rigtig sværd med til det nye zelda spil, så kan man stå hjemme i stuen og hugge fjender ned :)
For The Love Of The Game
WehnerWehnerSkrevet 17/05-05 11:37 
Pas nu på med hvad du ønsker dig...det er trods alt Nintendo.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 17/05-05 11:49, rettet 17/05-05 11:49 
Darknon>
Jeg håber man får et rigtig sværd med til det nye zelda spil, så kan man stå hjemme i stuen og hugge fjender ned :)

Du kan sikkert bruge den nye PS3 controller som boomerang i Zelda ;)
HankyHankySkrevet 17/05-05 11:55 
Haha, nice one ;)
Jeg venter spændt på, hvad Nintendo vil bringe os - og endnu mere spændene, deres Controller-design.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 17/05-05 12:01 
Der er lidt mere om Revolution her i den nævnte artikel fra USA Today:

http://www.usatoday.com/tech/products/games/2005-05-17-revolution_x.htm?POE=TECISVA

Endelig en konsol der ser flot ud på billeder - omend jeg savner den lilla farve :)

Vildt at Xbox 360 vil være cirka 10 gange kraftigere end Xbox, PS3 cirka 35 gange kraftigere end PS2 og Revolution kun cirka 3 gange kraftigere end GameCube. Mon Microsoft og Sony pynter på talene, eller er forskellen virkelig så stor?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 17/05-05 12:26 
Kan du huske polygon talene? 65 mill. for PS2 og 125 mill. for xbox, mens GC var ærlig om en realworld performance på omkring 12 mill.
Se så på spil som RE4 og metroid.
Jeg ved ikke hvorfor Nintendo ikke hopper med på den samme hype vogn som de andre to, men de får da goodwill point i min bog for ærlighed.
Born to kill space
JinkJinkSkrevet 17/05-05 12:29 
Wow, Killzone 2 imponere mig. Ikke pga grafikken, men pga stemningen og det at det virker som om man er en hær og ikke en one man army. Det bliver dog sikkert ikke sådan i det færdige spil :!
Ellers må jeg bare sige at PS3 controlleren er grim!
ComradeComradeSkrevet 17/05-05 13:07 
Damn et imponerende design PS3'eren har fået .. Man kunne jo fristes til at tro de har fået B&O til at designe den for sig.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ChronoChronoSkrevet 17/05-05 13:15, rettet 17/05-05 13:16 
Jeg så lige PS3-konferencen. Hvad skal vi med gyro-controllers når det samme kan laves med EyeToy?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/05-05 13:21 
Chrono>
Vildt at Xbox 360 vil være cirka 10 gange kraftigere end Xbox, PS3 cirka 35 gange kraftigere end PS2 og Revolution kun cirka 3 gange kraftigere end GameCube. Mon Microsoft og Sony pynter på talene, eller er forskellen virkelig så stor?

Ja, det vil jeg også godt lige se "reelle" tal for (og gerne fra en uafhængig kilde). Hvad forstås ved ordet "kraftigere"? Der er jo mange faktorer, der spiller ind på den samlede "performance".
HankyHankySkrevet 17/05-05 13:26 
Og PS3 kan mere end man skulle tro...

Nyttigt!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 17/05-05 13:27 
LOL... folk er hurtige :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/05-05 13:28 
Puha! Så det er ikke kun mig, der kan se PS3 æder Xbox360 til morgenmad?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JAAJAASkrevet 17/05-05 13:52 
Nintendo har det med at give meget mere realistiske tal end resten af branchen, så forskellen ender nok ikke med at blive helt så stor, som man ellers kunne forledes til at tro.
KalicolaKalicolaSkrevet 17/05-05 13:58 
Ja og PS3 har nok bare været heldig med killzone 2 :) Og mon ikke også, at Killzone2 kan lade sig gøre på en xbox360? Det tror jeg.

Selvom det der volumetriske røg, med selfshadowing ser totalt nice ud.
For The Love Of The Game
SephirothSephirothSkrevet 17/05-05 14:01 
Mon det kan lade sig gøre på nogen af dem? ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/05-05 14:06 
En del af de andre spil, ser sgu lige så imponerende ud! Spider-man 2 demoen, EA spil - det hele!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/05-05 14:23 
*HOST* Lidt sjovt at se den store forskel på Spil, der rent faktisk ser spilbare ud (fra Sega og nogle andre større udviklere) og så spil som Killzone 2 og Warhawk.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 17/05-05 15:02, rettet 17/05-05 15:08 
born2play: Du har nok ret. Jeg er også bange for at Killzone 2 traileren bare er en cinematic :( nu hvor jeg kigger på det igen...

så vidt jeg kan se er der brugt en plugin til 3dsmax som hedder afterburn (til explosioner og røg), og et plugin som hedder AURA (til de brændende soldater). Noway det vil køre i realtime. Desuden er der alt for mange polygoner i soldaterne, og der er for mange af dem til at kunne køre realtime...

Det er pre-rendered, og jeg er meget skuffet :(

EDIT: Jeg frygter også det samme for MotorStorm :(
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 17/05-05 15:09 
PS3 er godt nok grim, den ligner en CDi, eller en blik-udgave af en Turbo Duo. :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CanonCanonSkrevet 17/05-05 15:19, rettet 17/05-05 16:06 
Synes sku' den ligner en havegrill:P

EDIT: Så ikke Hanky's billede:P
Bah...
BeanoBeanoSkrevet 17/05-05 15:42 
Darknon>
Det er pre-rendered, og jeg er meget skuffet :(

Fordi der findes filtre i PhotoShop der laver lignende effekter, så betyder det nødvendigvis ikke at de sekvenser vi ser er prerendered.
Men lad os nu lige klappe hesten og få nogle "hands-on rapporter" når E3 åbner dørene så vi ved hvad der er fup og fakta ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-05 16:07 
Chrono>
Vildt at Xbox 360 vil være cirka 10 gange kraftigere end Xbox, PS3 cirka 35 gange kraftigere end PS2 og Revolution kun cirka 3 gange kraftigere end GameCube. Mon Microsoft og Sony pynter på talene, eller er forskellen virkelig så stor?

Hvis forskellen bare er noget derhen ad. Så kan jeg virkelig ikke tro at Nintendo kan overleve denne generation.

Men ok. Der er vel ikke offentliggjordt nogle specs endnu. Måske slår den både 360 og PS3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SephirothSephirothSkrevet 17/05-05 16:45 
Beano>
Men lad os nu lige klappe hesten og få nogle "hands-on rapporter" når E3 åbner dørene så vi ved hvad der er fup og fakta ;)

Jeg tror desværre ikke, det bliver til meget PS3 hands-on på messen.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RuneSPRuneSPSkrevet 17/05-05 16:56, rettet 17/05-05 17:04 
Men denne gang er det vist PS3 som tager prisen for også at være et sofabord:

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution

Den er i hvert fald noget større end jeg umiddelbart regnede med da jeg først så den...
Det kan selvfølgelig også bare være manden som er lille :P
ChronoChronoSkrevet 17/05-05 17:06 
Af en japaner at være er ham der vist ret stor :p

Controller-sjov :)
http://85.220.32.78/Pics/chang3.jpg
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
yokanabsteryokanabsterSkrevet 17/05-05 17:11 
Hahahahahahah, dejlig dårligt lavet! Hvorfor tror du ikke der kommer meget "hands-on"?
soon the world will be one big computer
KalicolaKalicolaSkrevet 17/05-05 19:04 
Beano :) hehe... hvad hedder de der photoshop filtre?

Det kan kun være prerendere. Prøv at sammenligne med unreal engine 3. Dér kan man se de kantede polygoner, emd normal mapping på. Det kan man ikke i Killzone, der er meget stor kvalitets forskel på de 2. No Way killzone er realtime.

Og det ved i godt. Sony har endnu ikke vidst noget rigtigt ingame. hvorimod alt hvad xbox har vist, har været ingame.

Sony "fusker" og det er lidt svinsk. Tilsyneladende virker det, for der er jo mange som hopper på den. Jeg gjorde det endda selv første gang jeg så det.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 17/05-05 19:11 
her er xbox360 vs ps3 på ign...

http://gear.ign.com/articles/614/614837p1.html

Ikke fordi at jeg har forstand på de tal eller noget. men de er jo konstant højrere på ps3 ... hvem ville ha troet det?
For The Love Of The Game
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/05-05 19:54 
Jeg vil se spil, før jeg tror den ene er bedre end den anden. Umiddelbart lyder PS3 jo som et værre monster, men det sagde man jo også om Emotion Engine'en i sin tid... Glem ikke, at 360 har dobbelt så meget cache som PS3 - ikke sådan at undervurdere! Men som sagt vil jeg se spil!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BaggyBaggySkrevet 17/05-05 20:04 
Har i set unreal videoen ? de stopper den jo, styrer cam'et rundt osv... det da in-game.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 17/05-05 20:06 
Dark: Ps3 lyder da hurtigere.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
psychomantispsychomantisSkrevet 17/05-05 20:13 
Darknon>
Ikke fordi at jeg har forstand på de tal eller noget. men de er jo konstant højrere på ps3 ... hvem ville ha troet det?

Det ville jeg da godt. Skulle der være noget specielt underligt i det, fordi xboxen er kraftigere end ps2?
BeanoBeanoSkrevet 17/05-05 20:15 
Baggy>
Har i set unreal videoen ? de stopper den jo, styrer cam'et rundt osv... det da in-game.

Nej, det var et real-time demo.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 17/05-05 22:03 
Darknon>
Sony "fusker" og det er lidt svinsk. Tilsyneladende virker det, for der er jo mange som hopper på den. Jeg gjorde det endda selv første gang jeg så det.

Helt enig! Jeg syntes at sony/udviklerne fyrer rundt i special-dev kits, renders og animationer! Virkelig provokerende! Jeg fatter ikke helt den der "lad-os-gejle-alle-op-falskt" og skabe mega hype omkring en løgn! Det har jeg prøvet med Bungie og deres Dev-kit demoer, og jeg vil IKKE ned af den boldgade igen!
soon the world will be one big computer
SephirothSephirothSkrevet 17/05-05 22:19 
Darknon>
Sony "fusker" og det er lidt svinsk. Tilsyneladende virker det, for der er jo mange som hopper på den. Jeg gjorde det endda selv første gang jeg så det.

Virkelig?! Det lagde vi slet ikke mærke til ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
yokanabsteryokanabsterSkrevet 17/05-05 22:24, rettet 17/05-05 22:24 
Er der nogle der har links til PS3 Tech-demoerne der virker? dem med noget vand+ andet!
soon the world will be one big computer
Jack_DJack_DSkrevet 17/05-05 23:22 
Jeg bliver simpelthen nød til at poste denne tråd fra GR, da det vidner en del om niveauet derinde, men det kan vel ikke komme bag på nogen.

Det starter med at en af moderatorne siger Killzone2 demo var pre-rendered.

Dette er jeg ikke uenig i er en mulighed, jeg spørger ham som om han har en kilde som han kan henvise til.

Svaret fra ham er "Nogle jeg kender, der er på E3..."

ok, så. det lyder jo vældigt troværdigt.
Det gør jeg ham så opmærksom på og får følgende svar fra Bukutu, som må være noget nær den største Xboxfanbou derinde.

"Du ved godt Jesper har forbindelser? Kan du sige admin på xbox.com? Han var endda ovre i Redwood og se Xbox360 før alle andre (mener i hvert fald det var dig Jesper? =) ).

Hvis du ikke kan stole på Jesper når han siger sådan noget, så ved jeg ike hvem du kan stole på...
Hvorfor skulle han lyve?

Men jeg ville nu gerne se udviklernes GÆT på hvad de kan lave på Xbox360. Jeg tvivler på at du ville kunne se særligt stor forskel fra de gæt, og så til PS3 gættene.
Som Jesper siger, det er ikke et fair sammenligningsgrundlag.

De 360 spil vi ser nu, kører på alpha kits, som består af en PowerPC CPU med 2 kerner, clocked på 2 ghz. Og så et Radeon X800T, som for det første er en helt anden arkitektur end 360'erens, og er meget svagere. "

hmm, hvad kan man stille op mod den slags argumenter.
:-)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BaggyBaggySkrevet 17/05-05 23:43 
hehe..

Men det heller ikke lige fordi der mangler Xbox fans på denne side..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
JAAJAASkrevet 18/05-05 00:01, rettet 18/05-05 00:06 
Tja, jeg kan godt sige "Admin på xbox.com", men af en eller anden årsag får det mig ikke til i højere grad at finde en sådan persons udtalelser omkring PS3 grafik til at virke mere troværdig.

Det er så bortset fra det faktum, at folk, der virkelig ved noget, endnu ikke har afsløret præcis hvordan KZ 2 er lavet, og de går nok ikke til "Jesper" i første omgang. ;)

Muligvis refererer han til rygterne om, at et engelsk studie skulle have lavet demoen, og at én derfra efterfølgende fortalte en kammerat (på GA), at det var renderet.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/05-05 07:38 
Jack_D>
De 360 spil vi ser nu, kører på alpha kits, som består af en PowerPC CPU med 2 kerner, clocked på 2 ghz. Og så et Radeon X800T, som for det første er en helt anden arkitektur end 360'erens, og er meget svagere. "

hmm, hvad kan man stille op mod den slags argumenter.
:-)


360 Running at One-Third Power
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 18/05-05 08:26, rettet 18/05-05 08:28 
Er 360-hardwaren ikke engang klar til udviklerne endnu ?

Her kun 5-6 måneder før release hvor der også skal fabrikeres masser af maskiner nok til worldwise launch... damn de får travlt!

Lyder da for underligt - skal maskinerne ikke være hands-on på E3 ?
psychomantispsychomantisSkrevet 18/05-05 08:28 
Vi må da håbe det er rigtigt hvad der står i den artikel. For det må da være lidt pinligt for J Allard at stå og proklamere at "jaggies" er en ting der hører fortiden til, og så lade verden se de Top Spin 2 screens der er virkeligt uimponerende og fyldt med jaggies...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/05-05 08:30 
DOA 4 i HD kvali

Mega fil for de små-gale
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 19/05-05 15:28, rettet 06/05-09 18:34 
tjek lige det her.... Det næste morrowind :) very nice.

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution
For The Love Of The Game
HankyHankySkrevet 19/05-05 15:39 
Rigtig nice ;-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KeenKeenSkrevet 19/05-05 17:09 
bliver det egentlig en Xbox360 release titel?! mener at det skulle udkomme i år...
jaesjaesSkrevet 19/05-05 17:13 
Har I tjekket Gothic 3? Det er også vanvittigt flot. Desværre kommer det kun til pc.
http://www.tothegame.com/screenshot.asp?id=2511
283 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig