X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 11/05-05 19:48, rettet 11/05-05 19:50 
Jeg læste lige en tråd herinde hvor der blev snakket om næste generation af spil, og en sagde at xbox360 vil komme i 2 udgaver, hvad er nu det for noget? Der var også en som sagde at ps3 vil være den næste første rigtige "next generation", hvad skal det sige? Er den så kraftigere end xbox?

Jeg har ikke rigtigt fuldt med i det her fra starten så jeg aner faktisk ikke så mege... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
283 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/05-05 16:06 
Knight Keen>

Jeg er også begyndt at tvivle på bagudkompatibilitet, men da jeg allerede har en xbox er det ikke så slemt i mine øjne, men stadig ærgeligt...

...nu handler det jo nok heller ikke så meget om hvorvidt du har den eller ej, men nærmere om at maskinen dermed er "født" med et katalog af spil. Som det har været tilfældet med GBA og PS2. Noget der hos familien Frederiksen er et kæmpe plus når de skal købe en ny konsol til sønnike.
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/05-05 16:09 
Herold>
Tanken om en konsol, der er vandkølet når du køber den i retail er grinagtig.


"Ja, frue, hold venligst pakken vandret indtil den skal placeres under træet, ellers kan der godt blive lidt vådt"
enfenenfenSkrevet 13/05-05 17:20 
Her er lidt mere info:

http://www.xbox360.com
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=6011

Det meste kender man i forvejen.
What is the Matrix?
RonaldoRonaldoSkrevet 13/05-05 17:57 
Se denne film! Det er fra NBA 2K6.

http://xbox360.ign.com/articles/613/613092p1.html

Det er godt nok de vildeste animationer jeg har set til dato.
jaesjaesSkrevet 13/05-05 18:10, rettet 15/05-05 01:57 
Born2Play>
...men seriøst, I kan ikke sige I er imponeret af det her? Jeg ser da frem til at følge maskinen, men det her vil jeg sgu have lov til at have dårlig smag i munden over!

Jeg er heller ikke videre imponeret. Bl.a. synes jeg grafikken i GR3, Test Drive og Full Auto kun er en lille smule bedre end springet mellem PS2 og Xbox.

Hvad er egentlig den bedste målestok for en konsols grafiske styrke? Polygoner pr. sekund, flops eller noget tredje? Det er selvfølgelig en sammensætning af mange faktorer, jeg undrer mig bare over, at Xbox yder ca. 125 mill. polygoner pr sekund (som det absolutte maksimum - i spil vil det være betydeligt mindre), mens Xbox 360 yder 500 millioner. Indtil videre må man jo gå ud fra, at det også er et maksimum, og så er springet jo meget lille - kun ca. en 1/2 generation.

Ja, en masse gætværk, og N64 spyttede også færre polygoner ud end PSX, selvom grafikken overall var bedre. Det undrer mig bare meget at springet er så lille.

Bortset fra det, så er hardwaren ret lækker. Fx de trådløse joypads og det, at den ene blæser slukker ved afspilning af DVD-film, er godt tænkt.
KalicolaKalicolaSkrevet 13/05-05 18:12 
Ronaldo. Det er ikke animation,.. Det er motion capture, der er stor forskel :)
For The Love Of The Game
The BruceThe BruceSkrevet 13/05-05 18:21 
Colour me disappointed- jeg synes godt nok heller ikke dette er noget DØDS-spring for den næste generation af konsoller- hvis det er dette vi må tage til takke med, så venter jeg gladeligt til prisen på hardware er blevet halvveret (2 Gange!) før jeg gider at investere i den!

Indtil videre, så kan jeg i hvert fald sagtens 'nøjes' med denne generation...(Fuck- den kommer jo senere i ÅR...!) I'll pass, thanks!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 13/05-05 18:30 
Herold>
Tanken om en konsol, der er vandkølet når du køber den i retail er grinagtig. No way in hell.

Bliver det ikke nævnt i den der video fra ourcolony? Jeg har da i hvert fald også hørt den udtalelse i hvad der lignede et officielt videoklip.
I win, you loose
APHAPHSkrevet 13/05-05 18:51, rettet 13/05-05 19:03 
fum>
Hovedtitlen for mig vil være pgr3. Det kan kun blive godt :-)

PGR3 er også grund nok for mig, til at invistere i en Xbox360.

Nu har jeg ikke rigtigt fulgt med i dette next gen ræs. Men er der frigivet nogle screens eller film fra spillet?

EDIT: Fandt en film på ign.

PGR3
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DavaliDavaliSkrevet 13/05-05 19:11 
Jeg har ikke nogen forstand på køling, men hvorfor vil det være så underligt, hvis der var vand køling. Og lige en anden ting, hvis jeg har forstået det rigtig larmer vandkøling ikke, hvorfor skulle den ene køler så slukke, når man ser dvd.
MrCaseMrCaseSkrevet 13/05-05 19:59, rettet 13/05-05 20:04 
Herold>
Tanken om en konsol, der er vandkølet når du køber den i retail er grinagtig. No way in hell.

Jeg nægter simpelthen at tro det, før jeg ser Microsoft skrive det.

Eat your heart out ;)

Vandkøling... det er da ret blæret. Den bli'r jo dog ikke helt lydløs pga. de 2 blæsere ind i kabinettet, men men... vandkøling på cpu'en er stadig et ret sexet move...

OurColony-videon hvor de nævner det
Have you considered sucking less?
JuggernautJuggernautSkrevet 13/05-05 20:06 
Paasch>
PGR3 er også grund nok for mig, til at invistere i en Xbox360.

Nu har jeg ikke rigtigt fulgt med i dette next gen ræs. Men er der frigivet nogle screens eller film fra spillet?

EDIT: Fandt en film på ign.

1'eren og 2'eren er to rigtig fede spil. Jeg har lidt svært ved at se hvor den store forskel skulle være på de antal sekunder man ser. Det er meget dunkelt og visse steder kraftigt overbelyst. Ikke at det ser ringe ud, niks nej, men jeg synes heller ikke det virker som en voldsom WOW oplevelse.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dchangdchangSkrevet 13/05-05 21:07 
Mht køling så kunne det også tænkes (medmindre de direkte nævner vand på Ourcolony-videoen, som jeg ikke selv har set), at det var i form af olie i et heatpipe-system. Som det fx bruges i Shuttle barebone-pc'ere.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KeenKeenSkrevet 13/05-05 21:10 
Det ser ud til at der kommer en opfølger til fable! jeg er helt oppe og køre nu!!!
BeanoBeanoSkrevet 13/05-05 21:35 
Herold>
Tanken om en konsol, der er vandkølet når du køber den i retail er grinagtig. No way in hell.

Jeg nægter simpelthen at tro det, før jeg ser Microsoft skrive det.

Xbox 360 har iflg. MS selv både vandkøling og to store blæsere. Det nævnes i OurColony videoen eller MTV reklamen (kan ikke huske i hvilken).

Men Dreamcast havde også vandkøling (ihvertfald den japanske udgave), så intet vildt i det.
HeroldHeroldSkrevet 13/05-05 21:57, rettet 13/05-05 22:03 
Jeg tænker nok på en anden slags vankøling, for jeg kender ikke nogen typer, der ikke kræver at man fylder på engang imellem... Men fair nok, det er heller ikke der jeg er teknisk stærkest, så jeg køber den :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RonaldoRonaldoSkrevet 13/05-05 22:21 
Darknon>
Ronaldo. Det er ikke animation,.. Det er motion capture, der er stor forskel :)

Hvis vi snakker medier, så betyder animation at skabe en illusion af bevægelse ved hjælp af forskellige værktøjer, deriblandt inanimerede ting.

Jeg er ligeglad om det er motion capture eller fri hånd. Det er resultatet i sidste ende, som jeg skal imponeres af.
dchangdchangSkrevet 13/05-05 22:29 
Damn hvor er jeg skuffet. Jeg har gået i 2-3 uger og ventet på Mtv-fremvisningen, og så viser det sig at være en minikoncert med Snow Patrol og The Killers. Ja altså lige udover det glimt man lige fik af Xbox 360. Hvor fesent, Microsoft!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KalicolaKalicolaSkrevet 13/05-05 22:43, rettet 13/05-05 22:44 
Ronaldo, ja måske. Jeg er selv animator, så det er lidt en selvfølge at jeg er modstander af motion capture. Ihvertfald skal animatorne ikke ha ros for det. Men ja, selvfølgelig skal man ikke sidde og håndanimerer til et spil som nba eller nfl. Og jo, det SER mega blæret ud :) Ja ok, lad os bare kalde det animation.

EDIT: Ja, KÆFT et fesent show... fy for'en
For The Love Of The Game
Zzap!Zzap!Skrevet 13/05-05 22:58 
Herold>
Jeg tænker nok på en anden slags vankøling, for jeg kender ikke nogen typer, der ikke kræver at man fylder på engang imellem... Men fair nok, det er heller ikke der jeg er teknisk stærkest, så jeg køber den :)
G5 tower Macerne har vandkøling og som allerede påpeget så havde både Dreamcast og PS2 heatpipe med vand i, i de første udgaver af hardwaren.
Forskellen er at det ene er aktiv køling, mens heatpipe er passiv køling.
Jeg kan ikke se hvorfor det er så svært at tro på. Det er jo blot et spørgsmål om at kunne lave en fuldstændig tæt beholder til vandet. Ikke nogen større ingeniørmæssig bedrift.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 13/05-05 23:14 
Du har helt ret. I min relativt indskrænkede hardware-verden, var det bare ikke noget der kunne lade sig gøre :) Det er det nu.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 13/05-05 23:35 
Kunne ellers være et super slogan for Xbox 360 : "Instant Gaming - Just add water" :)
HeroldHeroldSkrevet 13/05-05 23:49 
Jeg havde ellers lige billedet af familien Jones, der hev konsollen med ud under vandhanen for lige at fylde den op ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/05-05 06:33 
Beano>
Kunne ellers være et super slogan for Xbox 360 : "Instant Gaming - Just add water" :)

Genialt slogan!
nerosnerosSkrevet 14/05-05 11:12 
bongo trummer og knæbeskyttere til Nintendos næste generations spillemaskine. Mega grineren. haha!
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 14/05-05 20:14 
hvis stadig er nogle som syntes at perfect dark zero ligner noget der er løgn, så er der 2 nye screens her:

http://img191.echo.cx/img191/1029/newpdz0ur.jpg

http://media.xboxyde.com/gallery/public/1095/771_0003.jpg
For The Love Of The Game
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/05-05 20:16 
Darknon: Tak :-)

Det er sgu en del bedre.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PlaykidPlaykidSkrevet 14/05-05 20:16 
Du har ikke fået alle med:)

http://media.xboxyde.com/gallery/public/1095/771_0001.jpg

http://media.xboxyde.com/gallery/public/1095/771_0002.jpg

http://media.xboxyde.com/gallery/public/1095/771_0004.jpg
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 14/05-05 20:17, rettet 14/05-05 20:26 
Den er da til Xbox 360, ikke?

;)
KalicolaKalicolaSkrevet 14/05-05 20:45 
playkid: Jeg ved ikke helt med det første billede, det virker ikke rigtigt på mig. Ved ikke om det fremgår "fake" i min hjerne, måske. Det ligner bare ikke helt Joanna. Her er der fokus på hendes boobies, ,og talje. Der plajer at være fokus på hendes ansigt, øjne og hår. Jeg ved ikke.. Det her virker lidt forkert... Jeg tror sgu ikke helt på den :(
Desuden ser det ud som om at hun er stor som et træ, kan det være skidt photoshop arbejde?

Hmm... Måske er det bare mig, eller også lugter billedet lidt :/
For The Love Of The Game
KTCKTCSkrevet 14/05-05 21:35 
Vandkølingen kan som tidligere nævnt godt køre i et fuldstændigt lukket system. Fordelen ved det er ikke, at det larmer mindre, men at varmen bliver transporteret ud af maskinen mere effektivt, i stedet for at lave "sauna-effekt". Der vil dog stadig være brug for gode blæsere til at køle vandet af igen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SephirothSephirothSkrevet 14/05-05 21:53, rettet 14/05-05 21:54 
Darknon --> De er fra et tidligere build af spillet. Jeg er sikker på, at Rare nok skal få gjort et fantastisk stykke arbejde med PD0. Også visuelt, selvom det ikke ser sådan ud lige nu.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KalicolaKalicolaSkrevet 14/05-05 21:56 
sephiroth: du misforstår. Jeg er skam helt oppe og kører over de billeder, på den fede måde...

Men det er dette specifike billede jeg har et problem med http://media.xboxyde.com/gallery/public/1095/771_0001.jpg
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 15/05-05 09:33 
Sephiroth>
De er fra et tidligere build af spillet. Jeg er sikker på, at Rare nok skal få gjort et fantastisk stykke arbejde med PD0.

Ja, det tror jeg nu også. Jeg taler ihvertfald kun om spillets nuværende udseende at bedømme udfra MTV indslaget og nogle billeder - der er trods alt 5-6 måneder til spiller kommer.
Halo lignede jo også en bæ til E3 i 2001 (dog i mindre grad) og det blev jo et super spil alligevel :)
KalicolaKalicolaSkrevet 15/05-05 12:29, rettet 15/05-05 12:33 
Kameo... WOW

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution

Det ser seriøst lækkert ud. De 2 spil Kameo og PDZ er uden tvivl de 2 spil jeg ser allermest frem til. De spil har været under udvikling i 100år, først til den ene konsol, så til den anden, så til den trejde. Det har med garanti ikke været nogen fornøjelse for de udviklere at skulle lave spillet om hele tiden. Til gengæld må de jo så også ha haft tid nok til at finpudse gameplayet, og sørge for at vi får den optimale spil oplevelse ud af det.

Men der er jo desværre intet som er sikkert endnu. Men jeg er sikker på at de yder deres aller bedste.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 16/05-05 11:26 
GamingAge har flere detaljer vedr. Xbox 360 accessories...

http://www.gaming-age.com/news/2005/5/13-60

Men hvad er det lige med to controllere - en wireless og en "alm." med ledning ?
RuneSPRuneSPSkrevet 16/05-05 12:27 
Så er der jo ikke lang tid tilbage til E3, nogle der ved nogle gode sider som broadcaster de forskellige konferencer live, frit og uden noget bøvl? Og hvornår kommer konferencerne, lidt nederen hvis det er midt om natten :(
SephirothSephirothSkrevet 16/05-05 12:30 
Kig i E3 opsamlings tråden...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
GreaseballGreaseballSkrevet 16/05-05 14:41 
Beano>
GamingAge har flere detaljer vedr. Xbox 360 accessories...

http://www.gaming-age.com/news/2005/5/13-60

Men hvad er det lige med to controllere - en wireless og en "alm." med ledning ?

100 til 1 på at det er den med ledning som man får med når man køber maskinen.
Meget sjov ide med at bruge kuglen til at styre menuer med.
BeanoBeanoSkrevet 16/05-05 15:26 
Greaseball>
Meget sjov ide med at bruge kuglen til at styre menuer med.

Styre og styre... det er essentielt bare en knap der bringer Dashboardet op.
Men sku' cool at den vil indikere (blinke eller skifte farve?) når man får Xbox Live invites osv :)
ComradeComradeSkrevet 16/05-05 16:27 
Jamen der er jo ikke nogle controller ports på maskinen!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
JmogJmogSkrevet 16/05-05 16:33 
Der er én bagpå.
KalicolaKalicolaSkrevet 16/05-05 16:36 
kan man så ikke spille 4?
For The Love Of The Game
RuneSPRuneSPSkrevet 16/05-05 16:46 
Bruger de trådløse controllere så bare almindelige batterier? eller følger der sådan en slags "opladningsstation" med?
HankyHankySkrevet 16/05-05 16:49, rettet 16/05-05 16:59 
Der medfølger genopladelige batterier med, og så kan de lades op ved hjælp af porten...

Jmog>
Hvor ser du den henne?
Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 16/05-05 16:54 
Jmog>
Der er én bagpå.

Det er en USB port. Der sidder forhåbentligt flere controller porte bagpå hvis 360 også skal kunne anvende lednings controllers.
Eller kunne de anvende normalt USB stik så der kan tilsluttes to foran også :)


Hanky>
Der medfølger genopladelige batterier med, og så kan de lades op ved hjælp af porten...

Faktisk angives de genopladelige AA batterier som en "option", så dem skal man købe ved siden af.
HankyHankySkrevet 16/05-05 17:01 
Ja, okay. Det var nu ikke hvad jeg havde læst :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 16/05-05 17:09, rettet 16/05-05 17:12 
Kan selvfølgeligt tage fejl - der har også været nogen modsigende historier om det. Men en mindre ting, et par genopladelige AA batterer kan købes for en slik alligevel :)

Vedr. controller porte - så må 360 lednings controllers næsten benytte USB stik ;)
Passer også meget godt med hvis de skal være kompatible med longhorn.
RuneSPRuneSPSkrevet 16/05-05 17:12 
Det ville ellers være lækkert hvis man kunne sætte kontrolleren over i sådan en slags station så den kunne lade op igen, ligesom med logitechs trådløse mx muse...
BeanoBeanoSkrevet 16/05-05 17:17 
Der skal nok komme et billigt 3. parts produkt til det fra Kina... hvor svært kan det lige være :)
283 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig