X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox360 og PS3 og Nintendo Revolution


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 11/05-05 19:48, rettet 11/05-05 19:50 
Jeg læste lige en tråd herinde hvor der blev snakket om næste generation af spil, og en sagde at xbox360 vil komme i 2 udgaver, hvad er nu det for noget? Der var også en som sagde at ps3 vil være den næste første rigtige "next generation", hvad skal det sige? Er den så kraftigere end xbox?

Jeg har ikke rigtigt fuldt med i det her fra starten så jeg aner faktisk ikke så mege... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
283 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 11/05-05 19:48, rettet 11/05-05 19:50 
Jeg læste lige en tråd herinde hvor der blev snakket om næste generation af spil, og en sagde at xbox360 vil komme i 2 udgaver, hvad er nu det for noget? Der var også en som sagde at ps3 vil være den næste første rigtige "next generation", hvad skal det sige? Er den så kraftigere end xbox?

Jeg har ikke rigtigt fuldt med i det her fra starten så jeg aner faktisk ikke så meget om de næste konsoller, andet end at nintendo er meget stille og har sikkert i sinde at gøre et eller andet tåbeligt igen :(

Det er svært at finde info om konsollerne som er til at forstå for almindelige mennesker. Jeg får altid fundet noget med en masse mærkelige tal og bogstaver.

Så hvis vi kan vil jeg gerne dedikerer denne tråd til brugbar info om næste generations konsollerne.

Og lad os starte fra bunden af med hvad vi ved, og arbejde deropad. Og lad os dele vores info indlæg op i de 3 kategorier, så man nemt kan finde info'erne hvis man skimter siderne igennem, sådan her:

-----------------
XBOX: Vil have en spiludvikler teknologi som hedder XNA, som er en rimelig advanced game engine (som unreal engine 3), specielt beregnet til xbox360... Ret mig hvis jeg er helt galt på den.

PS3: Sony's udgave til næste generation

NINTENDO: Aner ikke hvilken teknologi de vil bruge, men det er sikkert noget med bongo trummer og knæbeskytter.
---------------

Ovenstående er et exempel på hvordan vi burde stille vores info op, så det er nemt at overskue, fremfor en smørre af sammenrodet text og ævl :)

Det ville også være en stor hjælp for andre som ikke aner hvilken maskine de skal købe når den tid kommer.

Skal vi prøve drenge (og piger)
For The Love Of The Game
HankyHankySkrevet 11/05-05 19:54 
Hvorfor skal vi hele tiden have "Vs." diskussioner :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KalicolaKalicolaSkrevet 11/05-05 19:55, rettet 11/05-05 19:57 
Undskyld, det er ikke en VS diskusion, det er INFO om konsollerne, FAKTS... En neutral snak.

Jeg troede at jeg havde gjort det klart nok.

Overskriften er i mangel på bedre.
For The Love Of The Game
RonaldoRonaldoSkrevet 11/05-05 20:01 
E3 er lige om hjørnet. Du skal bare vente til en gang i næste uge. Vi bliver nok alle væltet omkuld med informationer, billeder, film osv. af hvad der bliver tilbudt i den næste generation.
WehnerWehnerSkrevet 11/05-05 20:03 
Darknon>
Undskyld, det er ikke en VS diskusion, det er INFO om konsollerne, FAKTS... En neutral snak.

Jeg troede at jeg havde gjort det klart nok.

Overskriften er i mangel på bedre.

Rettet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 11/05-05 20:37, rettet 11/05-05 20:41 
Darknon>
Vil have en spiludvikler teknologi som hedder XNA, som er en rimelig advanced game engine (som unreal engine 3), specielt beregnet til xbox360... Ret mig hvis jeg er helt galt på den.

Lidt galt er du vist på den :)

XNA er et multi-platform API+tools som kan sammenlignes mest med RenderWare og DirectX (dog på et lidt højere niveau ) - men nok vigtigst af alt, XNA rækker over flere "MS-platforme" som Xbox, PC, Pocket PC, Mobile. Det vil specielt gøre det nemmere for udviklere at lave spil til både Xbox og PC end det er i dag på DirectX alene.
Så XNA er ikke en egentlig engine men mere et API - ihvertfald sårn som jeg har forstået det ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/05-05 21:03 
Der er ikke så meget at gå fra.

PS3 - Vi ved at det vil bruge Blue-Ray og have en hammer dyr Cell Prossesor lavet i samarbejde med IMB og et par andre firmaer.


Xbox 360, er der flere informationer om. Du kan se afsløringen snart på et specielt show på MTV.
Men som Ronaldo sagde - Vent til E3. Der vil der være solidt info.
Well crucify the insincere tonight...
KalicolaKalicolaSkrevet 11/05-05 21:24 
tak wehner

beano: hmm... Jeg var sikker på at det var en form for engine med fysik og lys og alt det der klar til brug.

Valkyrie: Det er så her du skal fortælle os hundehoveder hvad blue-ray er for noget :)
Og det der mtv program. hvornår bliver det vist? dansk tid tak :)
For The Love Of The Game
JmogJmogSkrevet 11/05-05 22:02 
Valkyrie>
PS3 - Vi ved at det vil bruge Blue-Ray

Det er der faktisk begyndt at komme lidt mere end en smule tvivl om.

For dem der ikke ved det, så er to grupper af elektronikgiganter på vej med hver deres bud på en arvtager til DVD. Toshiba står bag HD-DVD og Sony står bag Blu-ray. Begge er beregnet til film i HD-opløsning og kan indeholde langt større mængder data (Blu-ray 25-50GB og HD-DVD 15-30GB ). Det var meningen, at PS3 skulle bruge Blu-ray, men nu er de begyndt at forhandle om muligvis at forene de to formater til ét.

Vi kan kun håbe, at historien gentager sig. Før DVD blev officielt fastlagt som standard, havde to lejre, hvor Toshiba og Sony sjovt nok også stod i hver lejrs spids, hver deres bud på DVD. Her satte computerfirmaerne foden ned og overtalte dem til at blive enige. Det er ikke lykkedes denne gang, men jeg kunne forestille mig, at filmindustrien ryster i bukserne over at DVDs efterfølger bliver en fiasko pga. formatkrig.

DVD-formatet har efterhånden overhalet biografindtægter i regulær profit.

Det er ikke helt officielt, men teorierne går på, at et kompromis ville gå ud på at bruge Blu-ray diskstruktur (=den højere kapacitet) med HD-DVDs software (mere effektiv komprimering).
KeenKeenSkrevet 11/05-05 22:24 
Darknon>
det der mtv program. hvornår bliver det vist? dansk tid tak :)

D. 13. Maj 2005 Kl. 22:00 for at være helt precis ;)
SephirothSephirothSkrevet 11/05-05 22:56 
Tror godt, du kan regne med et recap fra showet fredag morgen, da det bliver vist onkring kl. 4 dansk tid - jeg har i hvert fald tænkt mig at holde mig vågen den nat, eller i det mindste stille uret ;)

Men ærlig talt, tror jeg ikke, at MTV-eventen bliver noget særligt. Der bliver garanteret større forus på stjernerne, end der gør på den nye konsol.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/05-05 00:48 
Siden at vi taler om next gen her, så tænkte jeg at dette fortjente et indlæg;

"One area that Wada seems to be impressed with is a particularly controversial side of Nintendo's Online plan. In his comments posted at Impress Game Watch yesterday, Iwata states that Nintendo is going through with the idea of letting players connect only to players whom they've met in real life. While it's unclear how strict Nintendo plans to be with this idea (Animal Crossing DS is reported to allow for play amongst strangers), Wada applauds the move in his comments today, stating "It gives the image of taking the real world seamlessly into the virtual world." This new structure could lead to a number of changes in the current network gaming system, with Wada suggesting "the means of building a community will be completely different, and support and services will also change."

The stance Square Enix takes on the new networking plan in relation to Revolution is the most intriguing. "What increased our interest further," states Wada regarding the networking plan, "is that the next step is already being prepared for Revolution." Nintendo's networking plan is, according to Wada, "not just a portable, not just a console -- it's exactly what we wanted in that it's the birth of a completely new platform."

Wada finishes off on the note of support from Square Enix: "From here on, we'll have to challenge ourselves with content in response to what Nintendo offers. We would like to give strong support." "

Wow. Det lyder rigtig godt for Nintendo. Så nu vil deres gratis online plan måske lykkes!? Jeg har aldrig forstået hvad Wi-Fi er eller hvordan det fungere.

Cube.Ign.com
Well crucify the insincere tonight...
KeenKeenSkrevet 12/05-05 12:46, rettet 12/05-05 12:47 
Sephiroth>
Tror godt, du kan regne med et recap fra showet fredag morgen, da det bliver vist onkring kl. 4 dansk tid - jeg har i hvert fald tænkt mig at holde mig vågen den nat, eller i det mindste stille uret ;)

Hvis jeg er alligevel er vågen på det tidspunkt, kan jeg da lige så godt se om der er noget. Men hvis ikke, gider jeg godt nok ikke vente oppe hele natten på noget som måske ikke kommer, og når det jo nu kommer om aftenen, så vil jeg hellere se det der... min søster kommer også forbi min lejlighed og ser det med mig ;)

Men ærlig talt, tror jeg ikke, at MTV-eventen bliver noget særligt. Der bliver garanteret større forus på stjernerne, end der gør på den nye konsol.

Jeg har nu heller ikke de store forventninger til showet udover at få div. tilbehør og konsollen vist, og at de lige tænder den ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-05 13:00 
Eh...? Sagde manden ikke, at showet IKKE ville blive vist om aftenen? Men derimod kl 4 om natten?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 12/05-05 13:07, rettet 12/05-05 13:14 
Showet bliver vist klokken 22 om aftenen fredag i danmark, sådan har det hele tiden været...

Jeg ved ikke lige hvor han har det der med klokken 4 om morgenen fra? tror det er noget med at USA ser det næsten en dag før danmark pga. tidforskellen...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-05 13:21 
Jeg tror nu det er mest sansynligt at amerikanerne får lov at se det kl 10. Og at vi andre må bøde for tidsforskellen. Med mindre at det bliver sendt på forskellige tidspunkter? Men skulle showet ikke være live?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 12/05-05 13:24, rettet 12/05-05 13:25 
Når de siger på mtv at det kommer klokken 22:00 CET kommer det klokken 22:00...

Det vil så åbentbart sige at vi i europa må nøjes med en genudsendelse, mens USA får det live.
Men man kan så måske se det live ligesom USA klokken 4 om natten i danmark...
SephirothSephirothSkrevet 12/05-05 13:26 
Showet blev optaget i sidste uge og pga tidsforskellen bliver det ganske rigtigt først vist nogle timer senere i Danmark. Så der vil altså ikke være meget nyt at se, når det bliver vist i morgen aften, medmindre man garderer sig mod spoilers :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-05 13:29 
Bliver vist d. 12/5 9:30 pm i USA.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RuneSPRuneSPSkrevet 12/05-05 13:38 
mht Nintendo online så har de lige udsendt et "survey" (hvad dælen hedder det nu på dansk, lol?):

http://www.nintendo.com/user_survey/online.jsp?entry=1
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-05 13:39, rettet 12/05-05 13:43 
Det hedder en 'gallup undersøgelse'.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KeenKeenSkrevet 12/05-05 13:44, rettet 12/05-05 13:49 
Sephiroth>
Showet blev optaget i sidste uge og pga tidsforskellen bliver det ganske rigtigt først vist nogle timer senere i Danmark. Så der vil altså ikke være meget nyt at se, når det bliver vist i morgen aften, medmindre man garderer sig mod spoilers :)

Så er det bare om Mtv UK (som de fleste af os ser) sender det klokken halv 4 om natten også (tvivler lidt)...

Konsolkongen>
Bliver vist d. 12/5 9:30 pm i USA.

Thu 05/12 9:30 PM EST (03:30 CET)
Thu 05/12 11:00 PM EST (05:00 CET)
Sun 05/15 9:00 AM EST (15:00 CET)
BeanoBeanoSkrevet 12/05-05 13:47 
Konsolkongen>
Det hedder en 'gallup undersøgelse'.

Faktisk hedder det "meningsmåling".

Gallup er bare et firma der laver meningsmålinger :)
HankyHankySkrevet 12/05-05 13:49 
Eller bare en undersøgelse :)
Alle deres spørgsmål pejer desuden i retningen af, at de meget gerne vil ind på det online markede...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 12/05-05 13:51, rettet 12/05-05 13:52 
Jeg håber lidt du er sarkastisk, men hvis du ikke er, vil jeg da lige fluekneppe dit emne ihjel :)

"Gallup" er et firma, der foretager den slags undersøgelser. En "gallup undersøgelse" er derfor foretaget af Gallup. Alt andet er reelt kun en spørgeskemaundersøgelse :)

Tilbage til emnet :)

Edit: Bah, too late :) What Beano said.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 12/05-05 13:55 
Anywho, så sagde Monsieur Sveigaard fra Microsoft i Danmark at showet blev vist i USA først den 13. og så på vores breddegradder den 14. Jeg håber dog at kunne snuppe den amerikanske udgave (som er anderledes fra den europæiske - med andre mennesker, igen iflg. MS), da jeg sidder i flyet på vej til E3 den 14. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-05 13:56 
Herold>
Jeg håber lidt du er sarkastisk

Det var jeg selvfølgelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
crying outcrying outSkrevet 12/05-05 15:11 
Herold>
Anywho, så sagde Monsieur Sveigaard fra Microsoft i Danmark at showet blev vist i USA først den 13. og så på vores breddegradder den 14.

MTV FR sender udsendelsen den 13. kl 19 :) ... og ifølge mtv.co.uk sender de også den 13.
Jusqu'a ici tout va bien....
NaieraNaieraSkrevet 12/05-05 16:16 
Ifølge DR.dk sendes udsendelsen d. 13. kl. 22.00 på MTV Nordic.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 12/05-05 17:04 
Ok der er ingen som ved hvornår det kommer... Cool!

Jeg satser på imorgen klokken 22:00 hvis ikke, er det bare ærgeligt.

tilbage til emnet, drenge. Hvorfor fås xbox360 i 2 udgaver? hvad er forskellen?
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-05 17:28 
Godt spørgsmål, der har jo været snak om at den skulle komme i en version med HD og uden. Det er selvfølgelig kun rygter...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/05-05 17:29 
Sats bare - det kommer kl. 22.00 ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 12/05-05 17:52 
Konsolkongen. Med HD og uden HD... Jeg ved det står for hi definition, men hvad indebærer det?
For The Love Of The Game
JmogJmogSkrevet 12/05-05 18:04, rettet 12/05-05 18:04 
Konsolkongen mente med og uden HDD - altså "harddisk drive".

Hi definition (som begge modeller har) er blot højere opløsninger. Det kan den gamle Xbox også klare, der er blot ikke så mange spil, der understøtter det. Grunden til at Microsoft snakker så meget om HD med Xbox 360 er, at alle spil udgivet til den angiveligt skulle udnerstøtte HD-opløsninger.

Det betyder dog absolut intet for folk med almindelige TV. Man skal have et TV/display, der kan klare enten 720p eller 1080i, før det er relevant. Hvis du ikke ved, hvad det er, så kan dit TV ikke.
BeanoBeanoSkrevet 12/05-05 18:24 
Konsolkongen>
Godt spørgsmål, der har jo været snak om at den skulle komme i en version med HD og uden. Det er selvfølgelig kun rygter...

Rygter som mere eller mindre er bekræftet at de billeder der har været lækket - deriblandt dem fra OurColony.
Men om der kommer to forskellige Xbox 360 "pakker" på gaden (en med og en uden HDD ) eller om HDD'en skal købes seperat, er så en lidt anden sag.
HeroldHeroldSkrevet 12/05-05 18:56 
Hvordan bekræftet af billederne? :)

Der er forskel på hvordan noget ser ud, og så på hvordan det i virkeligheden hænger sammen ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 12/05-05 19:06, rettet 12/05-05 19:09 
Valkyrie>Jeg har aldrig forstået hvad Wi-Fi er eller hvordan det fungere.

Det er meget simpelt, det er simpelthen trådløs forbindelse, for det meste brugt til internet eller LAN forbindelser.

Det kræver at du har en WiFi radio tilsluttet din netforbindelse og ligeledes en radio tilsluttet/indbygget i din konsol/computer.

Forskellen til Bluetooth er at WiFi er hurtigere og rækker længere, men kræver mere strøm.
Bluetooth er hovedsageligt beregnet på at erstatte alle de kabler man har til at forbinde sine computer remedier, som tastatur, mus, printer, skanner og forskellige transportable apparater.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 12/05-05 19:44 
Herold>
Hvordan bekræftet af billederne? :)

Man kan tydeligvis se en "snap-on dims" der sidder ekstern på maskinen på toppen når den står oprejst og endda med teksten "40GB" på et af billederne (hvis jeg husker rigtigt).
Hvilket også passer med de hårdnakkede rygter der har floreret længe inden billederne blev lækket.
HeroldHeroldSkrevet 12/05-05 19:48 
Meeeen, det eneste billeder jo rent faktisk viser, er at harddisken kan tages ud ;)

(hvilket var der jeg ville hen)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/05-05 19:56 
Det er selvfølgeligt rigtigt - men jeg tvivler alvorligt på at de har gjort HDD'en ekstern og detachable blot for at brugeren kan tage sine data under armen.
Er mere sandsyneligt at det er for at gøre den til en option sammen med Media Center mulighederne og evt. også Xbox kompatibilitet IMO ;)
BeanoBeanoSkrevet 12/05-05 19:57 
Lidt flere "leakede" info jeg lige faldt over - ved ikke om de har været nævnt her før.

Mere info
HeroldHeroldSkrevet 12/05-05 20:29 
At kunne tage den under armen er kun et aspekt... og umiddelbart ville det være dumt. Men du misser et vigtigt punkt ved at kunne pille harddisken af. :)

Mht. den leakede info... Ja, så ved vi mere i morgen ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Michael_Michael_Skrevet 12/05-05 20:36, rettet 12/05-05 20:36 
Har der været talt om hvorvidt den vil være 100% bagudkompatibel med XBOX spil?
BeanoBeanoSkrevet 12/05-05 20:57, rettet 12/05-05 21:02 
Herold>
Men du misser et vigtigt punkt ved at kunne pille harddisken af. :)

Som er?


Palmer Eldritch>
Har der været talt om hvorvidt den vil være 100% bagudkompatibel med XBOX spil?

Officielt intet.
HeroldHeroldSkrevet 12/05-05 22:02 
Upgrades!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/05-05 22:53 
Ja større harddiske er selvfølgeligt en mulighed - men jeg tvivler stadig på det er grunden til den kan pilles af.
Nok om det... for nu ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/05-05 23:05 
Jeg tror ikke at denne generation vil kunne "Wow'e" mig på nogen måde, men lad os nu se.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/05-05 07:07 
Enig, B2P... de skal gøre meget mere end at opbiffe grafikken og slynge om sig med tflops. Forløbig er jeg mest imponeret over at Microsoft har fundet på at man kan skifte skins :P
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/05-05 08:30 
Har lige set nogle video'er på IGN - Det er bare ikke godt nok MS! I får ikke mine penge denne gang :-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HankyHankySkrevet 13/05-05 08:38 
.. Og hvilke video'er var så det?
De får i hvert fald mine penge, dog har jeg ikke tænkt
mig at bruge dem på det kommende 'Kameo'. Det ligner godt nok
noget der burde være udgivet til 1'eren for længst...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
283 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig