X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Soul Calibur 2 er i huset !!


Svar Sortering
ComradeComradeSkrevet 08/05-03 11:51 
Yes, så fik jeg sq Soul Calibur 2 i dag, på japansk vel og mærke. Jeg fatter ik så meget af menuerne, men heldigvis er nogle af menuerne på engelsk!
Men for dælen det spil er fedt!
Nå men jeg vil tilbage til spillet! :)

Skriv, hvis der er noget i gerne vil ha' svar på!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
3of193of19Skrevet 08/05-03 11:55, rettet 08/05-03 12:23 
Indtil videre ser det ud til at være etteren med "nye" characters og en anelse pudset grafik. VF4Evo forever :)
NaieraNaieraSkrevet 08/05-03 12:08 
Hvor købte du det?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ComradeComradeSkrevet 08/05-03 12:14 
http://www.lik-sang.com/info.php?category=53&products_id=2603&

Har ikke spillet etteren så vildt meget ud over, nede i den lokale ungdomsklub, men ja indtil videre er det "bare" nye chars.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KTCKTCSkrevet 08/05-03 12:22 
Prøv at fatte en meter af quests... ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 08/05-03 14:00 
3of19 >
Indtil videre ser det ud til at være etteren med "nye" characters og en anelse pudset grafik.

Hvilket så allerede gør det til bedste fighter ever :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 08/05-03 14:07, rettet 08/05-03 14:07 
Øhm...

Nej!

Måske den bedste amatør-fighter ever...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 08/05-03 14:09, rettet 08/05-03 14:12 
Jeg har selv haft SCII i "langt tid", det er SMUKT og musikken er extrem god (elsker når der bliver snakket før en fight begynder), MEN som i nok ved så kan jeg bare ikke snuppe det med at Link er med, det har gjort at jeg ikke gider at spille det, jeg bliver pissed hver gang jeg ser den "nar", derfor ligger SCII bare inde i skabet og glor, pga. link er det ikke en keeper for mig (crap).

Jeg kan godt recommend soundtracket til spillet, det kommer i en fed indpakning (størren end A4, der er inc. en bog med artwork, der er virkelig gjort noget ud af det!!).

EDIT: jeg kan se at du har XBOX ver., jeg snakker selvf. om GC versionen.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
KTCKTCSkrevet 08/05-03 14:50 
Så er PS2-versionen nok den mest "ægte" hvis man ser på gameplayet, da Heihachi passer lidt bedre i SC-universet end Spawn eller Link...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
olmeolmeSkrevet 08/05-03 14:52 
Lyder lidt lamt at man skulle vælge ud fra en figur ud af mange ;-) Styringen er sikkert bedre på PS2 alligevel.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/05-03 14:57, rettet 08/05-03 14:57 
Star Soldier >
Jeg har selv haft SCII i "langt tid", det er SMUKT og musikken er extrem god (elsker når der bliver snakket før en fight begynder), MEN som i nok ved så kan jeg bare ikke snuppe det med at Link er med, det har gjort at jeg ikke gider at spille det, jeg bliver pissed hver gang jeg ser den "nar", derfor ligger SCII bare inde i skabet og glor, pga. link er det ikke en keeper for mig (crap).

Jeg kan godt recommend soundtracket til spillet, det kommer i en fed indpakning (størren end A4, der er inc. en bog med artwork, der er virkelig gjort noget ud af det!!).

EDIT: jeg kan se at du har XBOX ver., jeg snakker selvf. om GC versionen.

Siger samme person som lige har rost TWW til skyerne :)

Men kan da godt forstå hvad du mener anyway..
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 08/05-03 15:04 
olme >
Lyder lidt lamt at man skulle vælge ud fra en figur ud af mange ;-)

Jeg følger Star Soldier, som vi vist også har været inde på tidligere.

Jeg har prøvet Xbox-versionen og jeg synes at det er SLEMT med Spawn og Necrid. De er belastende for min oplevelse af spillet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 08/05-03 15:11 
Er det fordi de ikke passer ind med de andre figurer?
RJKRJKSkrevet 08/05-03 15:14 
Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 08/05-03 15:18, rettet 08/05-03 15:21 
Efter at have spillet Soul Calibur til DC siden det udkom, og have besejret arcade versionen af Soul Calibur 2 i Londons arcadehaller, bestilte jeg den japanske PS2 version for lidt tid siden.

Gamle DC fans, som kender til det første SC's dybde bør nok indstille sig på at skulle spille den nye titel lige så meget inden de nye features og balance begynder at give mening.
Necrid ER forfærdelig, mens PS2'ens Heihachi i starten virker for stærk (dog ikke Cervantes stærk) men som man lærer figurerne, findes den samme hårdfine balance snart igen. SC var uden tvivl den dybeste fighter jeg nogensinde har spillet (her medregnes både 2d og 3d, og ja Naiera også nogle af KOF spillene) og det nye spil er kun endnu dybere.
Som eksempel kan nævnes Kilik der før havde lidt problemer med "close-combos", i det nye spil har han fået flere angreb til at skabe plads mellem hans modstander og ham selv, samt han er blevet lettere at juggle med.

Det eneste egentlige minus, er at Cervantes stadig virker for stærk, dog ikke lige så slemt som i SC1.
Spillet er HELT suverænt, og alle figtingfreaks bør investere i det når de får mulighed for det.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 08/05-03 15:32, rettet 08/05-03 15:33 
Hvis du har spillet det så meget:

Raphael. Han virkede umiddelbart ekstremt ubalanceret. Hans lette komboer er meget hurtige og har meget lang rækkevidde.

Er det slet ikke et problem på lidt længere sigt?

EDIT: Og, ja, Spawn er lige så latterlig som Necrid... :((
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 08/05-03 15:45 
Jeg kan godt tage button masher der spiller med raphael med Astaroth af alle langsomme figurer ;-)

Ivy virker til at være blevet forbedret ganske meget (udover de større bryster) og Voldo er blevet direkte spilbar =)

Gameplayet virker indtil videre mere varieret end 1'eren, med større forskel på karakterne, men grafikken forekommer mig grimmere end DC versionen. Hvilket jeg skylder på en kombination af PS2 kompatible lavopløsningsteksturer og dårligt art design.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 08/05-03 15:47 
Haha, eller falske minder.

Det er _klart_ flottere end SC til DC. Du ved at jeg ved det :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 08/05-03 16:08 
Omen >
SC var uden tvivl den dybeste fighter jeg nogensinde har spillet (her medregnes både 2d og 3d, og ja Naiera også nogle af KOF spillene)

Lige meget hvor dybt de lavede Mortal Kombat 7, ville jeg aldrig vælge det fremfor KOF 2000 eller 2001. Jeg er ligeglad med dybde, hvis jeg ikke synes om spillet generelt. KOF synes jeg GODT om...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 08/05-03 18:00 
RJK >
Det er _klart_ flottere end SC til DC. Du ved at jeg ved det :)

Mmmm især close ups af ansigterne når man vælger character. Du ved lige så godt som jeg at det ser dårligt ud.
Musikken er også dårligere. Jeg har dog tiltro til at gameplayet nok skal vise sig at være bedre i længden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ComradeComradeSkrevet 08/05-03 18:17 
RJK >
Jeg har prøvet Xbox-versionen og jeg synes at det er SLEMT med Spawn og Necrid. De er belastende for min oplevelse af spillet...

Jeg finder det nu ikke irreterende at Spawn er med i spillet, men det er rigtigt at han ikke passer så godt ind i mængden.

Mht. til Raphael har jeg ikke afprøvet ham endnu, men jeg skal da prøve at kigge på det!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/05-03 18:40 
Star Soldier >
MEN som i nok ved så kan jeg bare ikke snuppe det med at Link er med, det har gjort at jeg ikke gider at spille det, jeg bliver pissed hver gang jeg ser den "nar", derfor ligger SCII bare inde i skabet og glor, pga. link er det ikke en keeper for mig (crap).

Cameltoe! *lol*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
AmbyAmbySkrevet 08/05-03 18:52 
Meget fedt i starten, men efter et stykke tid indser man at det bare er et "blip" på VF skalaen
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OmenOmenSkrevet 08/05-03 19:05, rettet 08/05-03 19:12 
Det synes jeg ikke kan sammenlignes.
VF er et meget langsommere kampspil som i højere grad belønner præcise angreb og counters, hvor SC serien handler om reflekser og generel "fanden i voldsk-hed". Selvom jeg ser VF som et sublimt stykke software, har jeg aldrig oplevet mere intense kampe, end de der findes i SC.

RJK:
Rafael spilles og modspilles ligesom en svagere version af Hwang. Hans comboer er nemme at lære, og derfor også nemme at undgå. Desuden slår han ikke særligt hårdt og kan derfor nemt klares af en figur som Nightmare, hvis man har evner med ham.
Vote Ficus!
ComradeComradeSkrevet 08/05-03 19:40, rettet 08/05-03 20:19 
Jeg har efterhånden også de fleste beat-em-up spil, dog udover Tekken, som er en omgang møg IMO.
Og jeg vil da sige at alle spillene er gode på hver sin måde, og de er ikke altid til, at sammenligne med hinanden.

Efter min mening er der lidt for meget "taktik" i VF, og lidt mere, som du siger "fanden i voldskhed" i SC2. - Det er den slag jeg vil have. :-)
Der mangler bare lige blodet fra Mortal Kombat!

EDIT: lidt tastefejl..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 08/05-03 20:51, rettet 08/05-03 20:53 
"Beat-em-ups" er spil som Final Fight, hvor man går hen ad gaden og så kommer der nogle idioter man skal slå ned.

Har du også 2D fighters, eller snakker vi kun 3D hø, når du snakker "beat-em-ups"?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 08/05-03 21:11 
Naiera >
"Beat-em-ups" er spil som Final Fight, hvor man går hen ad gaden og så kommer der nogle idioter man skal slå ned.

Tag f.eks MarvelVS.Capcom2 til DC, så bliver det beskrevet som et Beat-em up på bagside noten. Citat:"The greaste beat-em up of all time" Det gælder måske kun 2D fighters eller hvá, fordi slår man på folk, slår man dem, om det er i 2D eller 3D det er skú hip som hap.
ComradeComradeSkrevet 08/05-03 21:34 
Det var nu også hvad jeg mente...

Ellers er det jo min fejl..sorry..

Hmm..Hvad kalder man denne genre så ?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ComradeComradeSkrevet 08/05-03 21:38 
Det nærmeste bud jeg kan komme med, må være noget med Kamp spil / Fighting game ..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 08/05-03 21:44 
Fighter...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ComradeComradeSkrevet 08/05-03 21:48 
Jaja, så har jeg også lært noget i dag! O:)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 08/05-03 21:51 
Greaseball >
om det er i 2D eller 3D det er skú hip som hap.

Nu var det jo ikke forskellen på 2D og 3D fightere jeg snakkede om...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 08/05-03 21:51 
Der findes ikke nogen officiel betegnelse (skal der drages referencer fra nogen steder må det vel være Capcoms egen "beat'em'up" betegnelse der er den mest korrekte) så her er kun snak om ordkløveri.
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 08/05-03 21:54 
Vi blev dog enige om noget andet, da vi havde diskussionen for et stykke tid siden...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 08/05-03 22:27, rettet 08/05-03 22:29 
Det er da fuldstændig ligegyldigt! Kan være ret så irreterende når nogen kan lave en større diskution om det er fighter eller beat'em up, sålænge man ved hvad det drejer sig om.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 08/05-03 22:31 
Omen >
Det synes jeg ikke kan sammenlignes.
VF er et meget langsommere kampspil som i højere grad belønner præcise angreb og counters, hvor SC serien handler om reflekser og generel "fanden i voldsk-hed". Selvom jeg ser VF som et sublimt stykke software, har jeg aldrig oplevet mere intense kampe, end de der findes i SC.

Nu har jeg ikke så meget erfaring i highlevel Sould Calibur, mewn jeg tager lige en DVD med til P.R. 3.1. af en VF4 Evo turnering fra sidste efterår. Der skal du se hurtigt VF gameplay. :)
OmenOmenSkrevet 08/05-03 22:36 
Heheeheheheh, jeg er ikke en tvivl om VF's kvaliteter som et spil, og heller hvilke muligheder der ligger gemt i det, men generelt er SC er langt hurtigere spil end VF serien.

Desuden kommer jeg ikke til P.R. 3.1.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 08/05-03 23:34 
RaGe >
Det er da fuldstændig ligegyldigt!

Men den tilstand vi har, hvor alting degenerer til at være FPS'er og hvad ved jeg, så er det da vigtigt at holde fast i de traditionelle genrer.

Beat 'em up = scrolling fighter = Final Fight, Double Dragon, Golden Axe, Altered Beast, Dragon Ninja etc.

(Traditionel) fighter = Street Fighter 2, King Of Fighters, Virtua Fighter, Tekken, Soul Calibur, Garou, Darkstalkers etc.

Og hvis vi skulle til at basere vores definitioner på, hvad marketingsfolk skrev på spilæskerne, så ville alting da falde til jorden...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 08/05-03 23:39 
Plejer nu at kalde VF, SF, m.m. for "VS fighters" generelt, og dernæst underdele i 2d og 3d.
OmenOmenSkrevet 08/05-03 23:42 
Omvendt kan du vel også sige at hvis vi skulle til at kalde de forskellige genrer, hvad gud og hvermand fandt på af genretitler, ville vi stå i en pokkers situation... hvilket vel egentligt lidt er hvor vi står nu =)
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 08/05-03 23:42, rettet 08/05-03 23:43 
Sure, men det gør dem stadig ikke til beat 'em ups :)

Ligesom en first person shooter heller ikke bliver til et shump/shoot 'em up, bare fordi nogen siger det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 09/05-03 00:00, rettet 09/05-03 00:03 
RJK >
RaGe >
Det er da fuldstændig ligegyldigt!

Men den tilstand vi har, hvor alting degenerer til at være FPS'er og hvad ved jeg, så er det da vigtigt at holde fast i de traditionelle genrer.

Beat 'em up = scrolling fighter = Final Fight, Double Dragon, Golden Axe, Altered Beast, Dragon Ninja etc.

(Traditionel) fighter = Street Fighter 2, King Of Fighters, Virtua Fighter, Tekken, Soul Calibur, Garou, Darkstalkers etc.

Og hvis vi skulle til at basere vores definitioner på, hvad marketingsfolk skrev på spilæskerne, så ville alting da falde til jorden...

Ja fint nok, men jeg synes der opstår en næsten irrelevant diskution mange gange, når man definerer en genrer så præcist, når man ved hvad det drejer sig om - bringer ligesom emnet lidt på sidespor. Desuden, så findes der folk der simpelthen insisterer ekstrem meget på, at de har ret (kost hvad det vil) Det virker lidt fanatisk!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 09/05-03 00:07 
Det er ikke fanatisme, når man HAR ret ;p

Og så tilbage til emnet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 09/05-03 00:08 
RJK >
Og hvis vi skulle til at basere vores definitioner på, hvad marketingsfolk skrev på spilæskerne, så ville alting da falde til jorden...

Det tænkte jeg også på at nævne ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 09/05-03 00:11 
RJK >
Det er ikke fanatisme, når man HAR ret ;p

Og så tilbage til emnet...

Ja, nu trak jeg selv emnet ude på et sidespor :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig