X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste bipspil-minder


Svar
RJKRJKSkrevet 09/05-05 19:52, rettet 09/05-05 20:02 
Ja, overskriften siger det hele :)

1. Fire Attack - En enlig ranger skal nakke alle angribende indianere, inden de sætter ild på fortet.

Bedste bipspil-minder

Fordi det var det første, jeg havde :) Et af de spil man kan spille utroligt længe, og som bliver sindssygt svært, men aldrig umuligt. Måske det mest actionprægede bipspil.

2. Green House - Angribende insekter skal stoppes med giftsprøjten, inden de æder planterne. Samme koncept som Fire Attack.

Bedste bipspil-minder

Det første dobbeltspil jeg havde, og efter min mening det bedste af dem. Krævede noget mere is i maven og overblik end Fire Attack.

3. Rain Shower - Vasketøj skal trækkes frem og tilbage, for at undgå at blive ramt af regndråberne.

Bedste bipspil-minder

Mærkeligt undervurderet spil, som måske objektivt er det bedste og sødeste. Kræver ret stort overblik og hukommelse, fordi dråberne falder igennem de to rækker med tøj.

Andre nævneværdige: Manhole, Donkey Kong II, Mario's Cement Factory, Mario Bros., Epoch-Man (omtrent eneste gode ikke-Nintendo-spil)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/05-05 20:02 
Ah ja, Green House havde jeg også. Det var ganske glimrende :)

Min favorit var dog Mario Bros, der i sin enkelthed gik ud på at flytte pakker fra A til B, B til A, A til B, osv osv i en uendelighed.

Sådan ser det ud
SumezSumezSkrevet 09/05-05 20:14, rettet 09/05-05 20:20 
Min personlige favorit må være Donkey Kong II, som du selv nævner.
Det hjælper selvfølgelig at man har gode minder om det fra barndommen, men det er også et af de få bip-bip-spil, der faktisk virkelig holder i dag. På Game & Watch Gallery 3, som jeg købte fra Star Soldier for nylig, spillede jeg næsten udelukkende de nye versioner af spillene, men Donkey Kong II, som kun er med i originaludgaven, spillede jeg faktisk mere end nogen af disse. Det er også det eneste G&W-spil jeg ejer.
Bedste bipspil-minder
Baseret på samme koncept som det første Donkey Kong, er det et simpelt platformspil, hvor det dog bliver lidt mere hektisk med at man f.eks. også skal passe på hvornår man hopper over krokodillerne for samtidig at undgå gnisterne.
Og så er det altid fedt med to skærme!


Et andet godt minde må være Oil Panic. Jeg har ikke spillet det i knap 15 år, men jeg husker det som værende ret sjovt.
Bedste bipspil-minder
Igen, to skærme. :)


Derudover har jeg gode minder om et bip-bip-spil, der hed noget med Pizza (husker det som Pizza Panic, men det har jeg ikke kunnet finde noget om på nettet). Det gik ud på at man er to pizzabagere, der skal sende pizzaer frem og tilbage mellem højre og venstre skærm for at bage dem. Det har sikkert været en klon af G&W-spillet Mario Bros. Hvor tæt op ad det, det er, skal jeg ikke kunne sige.
Men en af de fede ting var i hvert fald at man kunne spille to samtidig og samarbejde. Det blev man også grundigt uvenner over.

Og så er jeg uenig med Rune mht. Rain Shower og Mario's Cement Factory, jeg bryder mig ikke om nogen af de to. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/05-05 20:24 
RJK>
Et af de spil man kan spille utroligt længe, og som bliver sindssygt svært, men aldrig umuligt. Måske det mest actionprægede bipspil.

En af de ting, der kendetegner et godt bip-bip-spil.
Green House er nærmest undtagelsen, der bekræfter reglen. Det er et rigtig godt spil, men på et eller andet tidspunkt går det så hurtigt, at det er næsten helt umuligt.
Donkey Kong II bliver sindssygt svært, når det går stærkt, men når man endelig dør, er det altid fordi man dummer sig, og ikke fordi spillet er umuligt.


En anden ting, jeg godt kan lide ved de fleste G&W-spil er det med at hvis man når 300 point uden at miste nogen liv, blinker scoren og man får dobbelte point indtil man mister sit første liv. Det tilføjer et sjovt twist, og skaber en ekstra udfordring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 09/05-05 21:25 
Tak for at trække bib-spil minderne over i en anden tråd :)

Jeg havde kun ét G&W bib-spil.
Bedste bipspil-minder

Jeg var ikke særligt god til det - synes det blev vildt svært når det gik hurtigt, så jeg fik aldrig redet Donkey Kong ret mange gange. Kan være jeg lige skulle finde det frem og se om det stadig er svært.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 21:33 
1. I særklasse Donkey Kong Jr.:

Bedste bipspil-minder

Det var det første jeg fik til en eller anden fødselsdag og jeg havde ønsket mig det brændende. Jeg spillede det helt grotesk meget, og blev tilsvarende helt grotesk god til det. Kunne nulstille scoren 7-8 gange på game a og 4-5 gange på game b.

2. Donkey Kong II - Se Sumez' indlæg.

3. Jungle Hero fra Epoch Pocket Game

Bedste bipspil-minder

Ikke så kendt som de andre, men fremragende og jeg er på udkig efter det i dag. Rune nævner jo, at Epoch-Man holder, som et af de få ikke-Nintendo-spil, så dette firma må jo have kunnet noget.

4. Der var et mærke, hvor spillene havde solceller (og måske to skærme). Det her var noget Dracula-agtigt noget. Nogen, der kan lede mig yderligere på sporet trods yderst sparsom info?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 21:35 
Chrono>
Jeg havde kun ét G&W bib-spil.

Så valgte du det rigtige :) Jeg havde selv kun det og Green House dengang, selvom jeg senere har købt et par af de andre. Men det var altså ikke særlig svært ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 09/05-05 22:05, rettet 09/05-05 22:15 
Jeg har spillet en masse bib-bib spil i mine folkeskoledage, og nogle af mine favoritter er allerede nævnt. Jeg synes dog i dag at dette spil er det G&W spil med mest kød på:
Bedste bipspil-minder

Et ikke-G&W spil som jeg stadig hiver frem i ny og næ er Mouse Maze fra Tiger, som også er yderst underholdende:
Bedste bipspil-minder

EDIT: Så har vi billeder på :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 22:13, rettet 09/05-05 22:13 
Brug kommandoen IMG
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 09/05-05 22:18, rettet 09/05-05 22:18 
Wehner>
Rune nævner jo, at Epoch-Man holder, som et af de få ikke-Nintendo-spil, så dette firma må jo have kunnet noget.

Flere af de andre Epoch-spil er også bedre end fx Gakkens.

Epoch-Man er i øvrigt en Pac-Man-klon i samme design som Jungle Hero, der vist er godt inspireret af Jungle King.

4. Der var et mærke, hvor spillene havde solceller (og måske to skærme). Det her var noget Dracula-agtigt noget. Nogen, der kan lede mig yderligere på sporet trods yderst sparsom info?

Heh, ja. Det har jeg faktisk også. Terror House fra Bandai.

Bedste bipspil-minder

Jeg tænkte på at nævne det, men jeg kan ikke huske om det rent faktisk var GODT, eller om jeg bare synes det var uhyggeligt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
seebergseebergSkrevet 09/05-05 22:34 
Disse to satte standarten for min bibspiltid:

Bedste bipspil-minder

Bedste bipspil-minder
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
NaieraNaieraSkrevet 09/05-05 22:37, rettet 09/05-05 22:37 
Jeg havde den nederste. Den var ikke så ring' endda. Jeg havde også en masse andet ragelse, blandt andet noget Robocop-halløj der var en del af en større serie med forskellige spil, hvor enkelte havde licenser og andre bare var voldsomt stereotypiske.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/05-05 22:53 
Mit første var (vist nok) "Trojan Horse". Derudover skal jeg vist lige kigge gennem en liste med titler for at kunne huske alle dem jeg havde.

Hvad med 3 skærme? :-) "Jungle"-something-or-other.
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 23:00, rettet 09/05-05 23:06 
RJK>
Flere af de andre Epoch-spil er også bedre end fx Gakkens.

Jeg kunne ikke lide Gakkens så vidt jeg husker. Var det ikke det små kave nogen, hvor man bl.a. spillede tandlæge (Mr. Driller)?

Epoch-Man er i øvrigt en Pac-Man-klon i samme design som Jungle Hero, der vist er godt inspireret af Jungle King.

Jungle King kender jeg slet ikke. Hvem lavede det?

Heh, ja. Det har jeg faktisk også. Terror House fra Bandai.

Jeg tænkte på at nævne det, men jeg kan ikke huske om det rent faktisk var GODT, eller om jeg bare synes det var uhyggeligt :)

Efter at have et billedet forstår jeg, hvorfor jeg var i tvivl, om der var to skærme eller ej. Men nu kan jeg sagtens huske det - en til solcelle og en til spil, ja. Kommer man ud på en kirkegård i det? Jeg husker nemlig spillet som hvidt.

EDIT: Måske var det der her, jeg tænkte på:

http://www.handheldmuseum.com/Bandai/Frank.htm

Eller måske har jeg prøvet begge to. Ham, der havde dem, gik ud af skolen omkring 2. klasse, så det er et par år siden :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 09/05-05 23:13 
Ja, man går rundt på en kirkegård. Måske også et slot. Jeg kunne heller ikke lige genkende billedet af spillet, fordi jeg ogå husker det meget som hvidt. Men som man også kan se på billedet, så er det hvidt udenpå, og altså helt hvidt, når det er klappet sammen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 23:27 
Nåja, så godt havde jeg ikke lige set efter. Jeg husker det som sjovt. Måske man skulle tage alle sine bip-spil med til et træf engang...

Min beskedne samling:

Donkey Kong Jr.
Donkey Kong (skægt det ikke er nævnt endnu)
Donkey Kong II
Green House x 2

Og så i den genudgivne version:
Zelda
Super Mario Bros
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 09/05-05 23:49, rettet 10/05-05 00:14 
Popeye, fordi det var mit første elektroniske spil overhovedet. Og så følte jeg mig lidt hardcore, fordi jeg kunne nå ret langt i det på den hårdeste sværhedsgrad og med billedet vendt på hovedet. Spillets mekanik taget i betragning, er det i virkeligheden ikke nogen speciel stor bedrift :/

Bedste bipspil-minder

Donkey Kong, fordi jeg var lidt misundelig på dem, der måtte få det, så det var en fryd, når jeg lånte det fra venner og bekendte.

Og så et jeg ikke kan huske navnet på. Det var gult, og man skulle vist nok først redde nogle mennesker fra et synkende skib og derefter enten dræbe hajer eller undgå hajer. Jeg syntes, det var ret fedt, fordi gameplayet bestod af to eller tre delelementer, og det var derfor en del mere varieret end de fleste af de øvrige spil, der også kun havde én skærm.

EDIT: Ang. solcelle-spil, så var der en pige fra min klasse, som havde et, der var hvidt eller lysegråt med lidt sort på, og vist nok, kun én skærm. Man skal balancere med en masse pizza-æsker. Jeg mener der fandtes flere i samme serie.
TweelTweelSkrevet 09/05-05 23:51 
Zelda bip spillet er min favorit. Jeg var vild med det før jeg anskaffede mig min GameBoy, og lærte alle banerne og de ting man kunne vinde uden ad. Jeg kunne gennemførte det mange gange i træk uden at kede mig(!) Faktisk var det dét der fik mig til at anskaffe Zelda 3 til SNES (og senere GameBoy versionen, da den udkom).
Mit første bip spil er forsvundet, og jeg ved ikke hvad det hed. Det var et simpelt spil hvor man kunne styre et fly mellem 3 positioner nederst i skærmen, og så skyde en række angribende fjender. Det havde 4 knapper, to til at styre højre/venstre, samt en "fire" knap over hver af de to andre.
Turtles spillene var også ganske interessante, men da jeg anskaffede dem var jeg svjh allerede godt hooked på GameBoyen.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
MrCaseMrCaseSkrevet 10/05-05 08:37 
Jeg vil gerne stemme på Donkey Kong Jr.

Det er en af de eneste bipbip-spil jeg har spillet som ikke var låst i en eller anden langsom rytme man skulle passe sit spil ind efter. Hér var der virkelig mulighed for at komme op i et spil-tempo der gav noget action og spænding :)
Have you considered sucking less?
KalicolaKalicolaSkrevet 10/05-05 09:14 
haha RJK din oldschool gamer :D

Donkey kong jr ingen tvivl!!!

Jeg husker et spil (ved ikke om det var mario), men man skulle hoppe opad på en masse platforme, og nogle gange kom der en bullet bill flyvende. Jeg husker at man kunne se igennem skærmen, så man skulle spille det i sådan en hvid flamingo æske. Jeg husker ikke hvad spillet hed, men det var mega fedt. Måske er der nogen som kan hjælpe med at opfrisk min hukommelse? Det er jo mange år siden :)

haha!!! Jeg havde også det der cat & mouse spil, kæft det spillede jeg også meget.
For The Love Of The Game
happyEDhappyEDSkrevet 10/05-05 10:25 
Jeg havde et STORT bibspil altså virkelig stor , på størelse med en PSone.
Og kan ikke huske hvad det hedder men det var virkelig godt, Man startede i en bane hvor man skulle skyde astroider ned, så var det små rumskibe, og begge dele. og til sidst kom man til en stor boss.
Det var sku godt men det er forlagt nu.

Ellers er jeg også vild med mit Donkey kong jr
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/05-05 13:14 
Er der ikke en hel del af de gamle bip-spil, der er genudgivet på GameBoy? Det er vel ikke til at opdrive de "ægte" gamle spil, hvis man fik lyst igen.
WehnerWehnerSkrevet 10/05-05 13:18 
De er faktisk ikke så dyre, som man måske skulle tro - specielt ikke, hvis man kan leve uden æsker. MEn det løber jo nok op, hvis man skal have all sammen :)

Game & Watch-spillene er i hvert fald lette at finde, mens nogle af de andre mærker er sværere. Jeg kan i hvert fald ikke opdrive Jungle Hero :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 10/05-05 13:28 
Hyakotake>
Er der ikke en hel del af de gamle bip-spil, der er genudgivet på GameBoy?

Jo, som Game & Watch Gallery. Både til GB og GBA. Men det er jo ikke lige det samme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 10/05-05 13:30 
Mon det ville være mere det samme på en DS for dobbeltskærm-spillene, hvis Nintendo lavede sådan en pakke?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 10/05-05 13:31 
Endelig noget, som DS'ens to skærms-koncept kan bruges til ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 10/05-05 13:33 
Mht. Donkey Kong Jr., som mange taler positivt om, er det så ikke bare en simplificeret et-skærms-udgave af Donkey Kong II? Det var i hvert fald med den tanke, at jeg ikke selv nævnte det. Når man havde Donkey Kong II, var der ikke rigtigt grund til at spille det andet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 10/05-05 13:46 
Donkey Kong Jr. havde et eller andet, der gjorde, at jeg foretrak det frem for DKII. Måske var det nødden, og lianerne spillede helt sikkert ind - de gav mange strategiske muligheder ifht. de to andre gængse DK-spil, måske var det det bedre pace, jeg ved det ikke. Jeg syntes og synes bare, at det er sjovere :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 10/05-05 14:16, rettet 10/05-05 14:17 
RJK>
Jo, som Game & Watch Gallery. Både til GB og GBA. Men det er jo ikke lige det samme.

Det er selvfølgelig ikke det samme, men igen igen vil jeg gerne lige reklamere for den spilserie. De har deres helt egne kvaliteter. Udover at hver af dem indeholder originalversioner af ti forskellige G&W spil, har fem af de ti også nye versioner, der er mindst ligeså sjove som de gamle (og i mange tilfælde sjovere). Og så er der jo et bedre indbygget highscore-system, hvor man optjener stjerner (som bl.a. kan unlocke nye spil) for hver 200 point man scorer. Det skaber en god entusiasme, der mangler i de gamle G&W-spil.

RJK>
Endelig noget, som DS'ens to skærms-koncept kan bruges til ;)

Det kommer helt sikkert.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 10/05-05 18:31 
Ahh ja, de gamle G&W spil er lækre, den slags kvalitets-bipspil laves ikke mere.
Det spil jeg har flest minder om fra dengang er DK II. Jeg fik aldrig købt DK I før senere, men jeg husker det som den tabte gral fra min ungdom ;o)
For mig er en af de lækre ting ved G&W spillene også "indpakningen". Man får lyst til at tage en bid af spillene med deres farver og lækre metalplade foran. Fra DK I's orange appelsinfarve til Oil Panics mælkehvide skal. Mums, hehe.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Zzap!Zzap!Skrevet 10/05-05 21:25 
Det eneste G&W spil jeg ejer er DK II, men jeg er helt enig i at en af de største atraktorer ved Nintendos bipspil var det überlækre design. Jeg synes på ingen måde at de har mistet deres appeal på det område (hvis overhovedet nogen).

Nintendo skulle lave alt deres hardware i variationer af den stil. Der er bare at eller andet ubeskriveligt ved den der gør, som silverstar skrev, at man næsten får lyst til at bide i dem.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 10/05-05 21:29, rettet 10/05-05 21:48 
Var det første DS-design ikke mere ala klassisk G&W? Jeg mener vi havde det oppe i en tråd, hvor majoriteten blev gladere, da Nintendo moderniserede designet.

Jeg søger lige lidt.

Edit: Her snakkes i hvert fald om det endelige design: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=12491&sort=0&start=0

Edit2: Og her er et lille billede af det originale design: http://www.usatoday.com/life/lifestyle/2004-05-11-nintendo-ds_x.htm Jeg kunne ikke finde et større.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 10/05-05 21:43 
Nej tværtimod, om noget så er det nye design tættere på G&W idealet. Prototype DSen var rigtig billig og nasty at se på. Den havde grimme afrundede kanter, en gullig glød i den fake aluminiumen og tydelige støbesømme.
G&W spillene var lavet i tyk lækker plastik med rigtig alu folie, og udstrålede i det hele tage kvalitet (hvad det så er).
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 10/05-05 21:50, rettet 10/05-05 21:51 
Tager jeg meget fejl, eller har den endelige DS ikke helt runde kanter stort set overalt? Jeg har ikke en selv...

Nogen, der kan finde et bedre billede af prototypen, end det, jeg linkede til i forrige indlæg? Jeg vil gerne lige se, hvor forkert jeg husker.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 10/05-05 22:33 
Wehner>
Tager jeg meget fejl, eller har den endelige DS ikke helt runde kanter stort set overalt? Jeg har ikke en selv...

Ikke på samme måde som prototypen. Den bestod i store træk a to rektangler den øverste lidt mindre end den nederste og med cirkelbuede afrundinger hvor SPen er relativt firkantet.

Den endelige DS har langt flere folder/creases til at bryde afrudetheden. Så har den også den kontrast ting kørende, med den alufarved top og sort bund og knapper.
Prototypen havde en SVJH en leverfarvet plexiglas plade som ramme på den nederste skærm (gyser).
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig