X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Name that game!


Svar
SephirothSephirothSkrevet 07/05-05 22:25, rettet 07/05-05 22:30 
Det er mange, mange år siden, jeg spillede dette spil, og jeg fattede næppe halvdelen af det dengang :)

Der er tale om et adventure-spil i stil med Maniac Mansion, hvor du styrer en mand, der kan spille på Kazoo (hvilket intet har med hovedhandlingen at gøre). I spillet rejser du - så vidt jeg husker - verden rundt og kommer bl.a. til Peru. Rejserne foregår via flyture, som man vist osse spiller.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/05-05 23:05, rettet 07/05-05 23:08 
Zak MacKraken and the Alien Mindbenders?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/05-05 23:10 
... som iøvrigt er et fantastisk spil
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 07/05-05 23:18 
Ah ja, en ægte klassiker =D
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
SephirothSephirothSkrevet 08/05-05 00:06, rettet 08/05-05 14:05 
Tak, Chaos!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BobbeBobbeSkrevet 08/05-05 00:21 
Nu når vi er i gang, kan i måske hjælpe mig også.
Spillet var til sega eller SNES, man styrede Onkel Joakim (eller en anden and), første bane havde at slags vampyr-tema, og bossen var hvist også Dracula/vampyr-agtig.
Håber i kan hjælpe :)
Spiller nu: Wii
SephirothSephirothSkrevet 08/05-05 00:38 
Det kan vist ikke være andet end Duck Tales...?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 08/05-05 07:10 
Jeg vil da også lige benytte lejligheden til at efterlyse et af de allerførste spil, jeg spillede. Vil nemlig gerne se nogle screenshots af det og se om grafikken virkelig er så flot, som min hukommelse bilder mig ind.

Jeg spillede spillet omkring 1990; spilleren styrede en kat, som gik rundt i en baggård. Katten kunne så hoppe ind i forskellige lejligheder og "løse"/spille forskellige opgaver, f.eks. lege katten-efter-musik i en oste-labyrint.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/05-05 10:21 
Øhm, hvilken computer/konsol?

Jeg kan huske "Bad Cat" (1987) og "Tales of the Cat" (1986) til Commodore 64... men derudover... ?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/05-05 10:31, rettet 08/05-05 10:38 
Det er Ally Cat (1984), som er lavet af IBM.
Et genialt DOS-spil (for dets tid), som havde fantastisk grafik og super gameplay ;-)
Desuden sætter det sin egen clock-hastighed, hvilket gør, at det kører uden problemer på selv de nyeste PCer.
Lækkert!!!
AV Intelligent Terminal
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 08/05-05 11:39 
Tusind tak for hjælpen - nu skal jeg ikke gå og tænke mere over det.
Det var Ally Cat. Men grafikken er godt nok overhovedet ikke som jeg huskede den! Tænk at ens hukommelse kan snyde så meget.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RuneSPRuneSPSkrevet 08/05-05 12:34 
jamen nu når vi er så godt i gang...

Spillede engang et spil til SNES som var delt op i to dele. Den ene del var man en kriger som "side scrollede" sig gennem banerne. Den anden del skulle man få stablet en by op ved at bygge veje etc... og sådan vekslede det frem og tilbage... egentlig et fedt spil, men jeg kunne ikke læse hvad navnet var på kassetten så har egentlig aldrig vidst hvad spiller hed :-)
RJKRJKSkrevet 08/05-05 12:35 
Actraiser
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 08/05-05 12:40, rettet 08/05-05 12:42 
ahh ja, der var den :-)
fedt men lidt svært spi :P
SumezSumezSkrevet 08/05-05 14:54 
Hvorfor kommer jeg altid for sent til de her tråde. :(
For en gangs skyld kunne jeg alle spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 08/05-05 16:12 
Så vil jeg også lige bede om lidt assistance. Jeg kan huske jeg engang (på PC) spillede et spil der mindede utroligt meget om Paratrooper. Den store forskel var at grafikken var bedre, og der var en smule humor i titlen. (Hver eneste bane sluttede med at et pizzabud dukkede op og leverede pizza til kanonhuset.)
Nogen der kan hjælpe?
Kilroy Was Here
LessCDTLessCDTSkrevet 08/05-05 17:55 
Årh kan jeg også huske - fedt spil =]

Men jeg mangler også et par titler. Det var på en konsol, hvor controlleren nærmest var en håndgranat. Man retningen på sådan en lille pind på toppen, og action blev udført på en lignende håndgranatsudløser. Til denne konsol var der to spil, et hvor man som onkel anders skulle arbejde og derefter bygge en legeplads til ungerne for de surt opsparede penge, og det andet var et klassisk flyshooter hvor man bare fløj rundt og skød fjenderne ned =] ikke særlig specifiseret..
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
APHAPHSkrevet 08/05-05 18:01, rettet 08/05-05 18:01 
LessCDT>
et hvor man som onkel anders skulle arbejde og derefter bygge en legeplads til ungerne for de surt opsparede penge.
Det er Donald Duck's Playground. (til C64?)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
CronossCronossSkrevet 08/05-05 18:08 
Det er Donald Duck's playground, der som en lille sjov detalje er udviklet af Al Lowe, manden bag Larry-serien :)

Tryk mig
CronossCronossSkrevet 08/05-05 18:09 
Øv, hurtigst :)
ChronoChronoSkrevet 08/05-05 18:35 
LessCDT>
Det var på en konsol, hvor controlleren nærmest var en håndgranat.

En af mine venner havde sådan en controller til sin Commodore 64.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
LessCDTLessCDTSkrevet 08/05-05 19:51, rettet 08/05-05 19:51 
Mange tak! Det kan godt passe det med C64'eren men da jeg ikke interesserede mig særligt for konsollen dengang, og kun spillede, har jeg rent faktisk ingen anelse om hvordan den så ud... =]
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
RJKRJKSkrevet 08/05-05 19:55 
Commodore 64 er ikke en konsol. Det er en computer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 08/05-05 20:28 
Chrono>
En af mine venner havde sådan en controller til sin Commodore 64.

Hvor grineren, den havde jeg også :D

Den havde jeg helt glemt...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 08/05-05 20:50 
Det var en relativt udbredt controller, skulle jeg mene. Den var i øvrigt udtænkt og lavet i Danmark, hvis jeg ikke husker galt. Var det Predator eller Terminator, den hed?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
psychomantispsychomantisSkrevet 08/05-05 21:19 
Terminator, og jeg kan også huske den. Må som RJK siger have været ret udbredt.
APHAPHSkrevet 08/05-05 21:19, rettet 08/05-05 21:20 
Jeg havde også den controller, og hvis jeg ikke husker helt galt så hed den "Terminator".

EDIT: Too slow.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
WehnerWehnerSkrevet 08/05-05 23:33 
Og den er dansk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MrCaseMrCaseSkrevet 09/05-05 09:06 
Åååårrhh... håndgranaten. Det var da den fedeste kontroller. Helt genial til Sensible Soccer samt kampspil!
Have you considered sucking less?
ElgenElgenSkrevet 09/05-05 09:52 
Som ekstra koriosum kan det det nævnes, at den var resultatet af en læserkonkurence i et af datidens store danske computerblade (jeg tror det var 'Soft'). Man skulle designe et joystick, og vinderen blev jo som sagt 'The Terminator' (the one and only handgrante). Udover æren og et eksemplar af det færdige joystick, vandt man vist også en mængde spil (sansynligvis til C64).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KilroyKilroySkrevet 09/05-05 12:05 
Inden I fortaber jeg helt i den håndgranat, kunne I så ikke hjælpe mig;)

Det er egentligt mystisk nok, for man skulle jo tro at spillet hed noget i stil med Paratrooper, men det gør det åbenbart ikke:!
Kilroy Was Here
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig