X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilindustrien nær sin ende...


Svar
AnastacioAnastacioSkrevet 06/05-05 20:30, rettet 06/05-05 20:39 
Hey all.

Er jeg den eneste der mere eller mindre er sprunget fra denne industri? Jeg køber ikke spil mere og det er der kun én grund til - spillene mangler fornyelse!

Som set i tråden "Realisme? Jeg vil charmeres!" går folk ufatteligt meget op i realisme og grafik. Dette gør også mig irriteret, og desværre kan jeg enemand ikke bare løse dette, hvilket jeg heller ikke vil prøve på.

Desværre kan jeg heller ej løse den manglende fornyelse og er ikke stolt over, at jeg har supporteret firmaer, der ikke har gjort noget for at forny.

Jeg takker dog Nintendo for at have udgivet NintendoDS (selvom jeg endnu ikke har haft fingrende i den) og Microsoft for at have udviklet Live netværket.

Det er dog i spiltitlerne det hele falder sammen. I sidste generation så vi massevis af kvalitetsspil i form af CrashBandicoot1, Spyro1, Mario64, TonyHawk1, MetalGearSolid, FinalFantasy osv.

I dag er det blot som om, at firmaerne lever på at udvikle forsættelser. Helt ærligt, jeg har fået nok af Hitman, TombRaider, Halo, MetalGearSolid, SplinterCell, Driver, Jak og alle dem.

Sandheden er, at Halo2 ikke bød på meget nyt og alligevel sælger det som varmt brød, hvilket får mig til at reagere. Det viser, hvor lidt der skal til for at blive overbevist, Microsoft sætter en ordentlig marketingskampagne igang og tjener millioner.

HVORFOR køber og elsker folk forsættelser, forstår det bare ikke. Halo2 gav mig intet nyt, man havde set køretøjs-kapringer og double-guns før.

Jak2: Renegade var velkommen, men behøvede vi virkelig en tréer der kører på samme formular?

Electronic Arts er et af de største problemer for mig, mainstream spillere køber årligt Fifa, NHL, NBA, Burnout og TimeSplitters titler.

Se nu på Future Perfect, køre igen på samme opskrift som sin forgænger, nu med køretøjer og online - alt sammen noget vi har set før! Og selvfølgelig slipper vi ikke for uendelige, dumme Sims2 udvidelser.

Behøver vi i realiteten Forza Motorsport? Ikke efter min mening, ligesom med GranTurismo4 har vi set det hele i fortiden - licenserede biler, skader, realistiske baner og customization. Godt nok køre Forza det hele et level op, men det er stadig ikke nok.


Selv Square/Enix er begyndt at malke i denne generation med FinalFantasyX-2 og uendelige kommende FinalFantasy7 spil. Hvorfor skal 12. afsnit nu indeholde realtime combat?

Capcom gør det ikke meget bedre selv, men får desværre så meget ros fra alle parter. Resident Evil 4 var ganske enkelt blot endnu et action spil med få tilføjelser. Onimusha er malket med en toer og tréer. Og de var underligt nok hurtigt ude med en ViewtifulJoe2 og malker nu også denne serie. Jeg behøvede ikke selv en Dante’s Awakening, for det er på mange måder etteren, kun federe, sværere og med små tilføjelser.

Den fornyligt udgivne Sony PSP gør det ikke meget bedre. Vi ser nedgraderede spil fra TonyHawk, WipEout, Fifa og andre serier. Behøver vi det? Åbenbaret når det står til mainstreamere og firmaer.

UbiSoft har også udtalt sig om EA og deres egen kvalitet, men i min verden byder ikke engang dette firma på bedre kvalitet end andre.

De fyre den ene forsættelse af efter den anden, WarriorWithin tog ganske enkelt en forkert retning, GhostRecon2 gik over og blev noget vi havde set før og Chaos Theory var i teorien blot etteren med ny grafik.

Ikke engang det store N gør det bedre i denne generation. StarFoxAssault, MarioSunshine, DoubleDash, KirbyRacer, Pikmin2 og flere forsættelser. Godt nok lever Nintendo blandt andet på deres store karaktergalleri, men helt ærlig - jeg er træt af malkningerne.

Sony er en af de værste, uendelige ligegyldige Eyetoy spil, Black Monday, som endnu engang var mislykket. TIF fodbold spil i uendelige opdateringer, og de udkommer selvom de ikke kan komme med i toppen af konkurrencen.

Vivendi Universal har destrueret Crash og Spyro totalt med lunkne forsættelser uden de store fornyelser. Og hvorfor skal vi nu bruge HalfLife2 udvidelser - gavner dém - ikke mig.

Endnu et godt eksempel er Doom3, det er set før og gider ikke igennem det endnu engang med flottere grafik. Godt nok udtalte id Software, at de ville være tro mod etteren, men den gider jeg ikke tage til mig. Så ville alle udviklere kunne sige, at det næste Jak&Daxter, Wolfenstein, HalfLife, Halo, Burnout osv. skal være tro mod originalerne.

Selv Live & Reloaded er mange hardcore gamere hyped på, fordi det jo er Conker. Men det er blot Bad Fur Day, i en genudgivelse og dertilhørende online-vanvid. Jeg skal dog ikke udtale mig så meget om denne titel eftersom det ikke er afprøvet, men ved altså at det ikke bliver noget for mig.

Er jeg den eneste der ser problemet med gamle idéer, der bliver genbrugt? Og jeg går ud fra jeg er den eneste på dette forum der ikke gider spil når de ikke er fornyede.
Spil holder idag kun i to til syv dage, hvilket er trist, men sådan er det for mig.

Endnu mere trist er det, at jeg kan nævne hundrede vis af dårlige spil fra denne generation efter min egen mening. Har lavet en lille liste herunder, hvor jeg kommer med korte beskrivelser for, hvorfor jeg ikke bryder mig om disse spil:

-Halo2 (HVORFOR skal vi have det samme spil med noget vi har set før?)
-MetalGearSolid2 (Godt nok er dette et spil jeg har brugt mest tid på, men føltes stadig som etteren på mange punkter)
-Black Arrow (Nej tak Ubi, vi behøver ikke "udvidelses" pakker til jeres serier)
-Chaos Theory (Yes, har rost det i min anmeldelse, men har siden da opdaget, at dette blot er etteren med meget små tilføjelser og rettelser)
-TwinSnakes (Vi behøver ikke genudgivelser, ødelægger det hele)

Selv Vice City holdte i små syv dage fordi det for mig, bare føltes som treeren om igen.

Jeg savner bare den glade følelse, fantasien og den eventyrlige stemning i spil. Det giver realistiske spil og forsættelser ikke. Et af de få spil der gav mig denne glade følelse var Jak & Daxter, som var et nemt og simpelt spil og endda farverigt. Efterfølgerne har bare været noget jusk.

Jeg er personligt blevet så træt af industrien at jeg ikke gider købe spil længere. Går naturligvis med til anmeldereksemplarer og kan derved komme med en realistisk anmeldelse. Synes bare "store" spil får alt for meget opmærksomhed i disse dage.

Jeg kunne blive ved og ved, men denne post udtrykker vel nok min frustration over manglende nytænkning og irriterende støtte til ”store” udgivelser. Jeg ser hellere de ”små” titler og japanske titler får mere opmærksomhed på hele jorden, men det er vel blot ønsketænkning.

Store spil er for mig de mest ringe...

Hvad synes I andre? Køber I disse forsættelser, nye titler og kan I se et problem i det? Eller er jeg bare en dum person der har postet et dumt topic?
Winners make it happen, Losers let it happen!
GakuGakuSkrevet 06/05-05 20:40 
Og i gamle dage var det serierne; Mario, Zelda, Sonic, Megaman, Street Fighter II, FF m.m.

Så jeg tror at du huske de gamle dag lidt idyllisk lys.
AnastacioAnastacioSkrevet 06/05-05 20:54 
Hehe, synes bare problemet er langt stører idag^^
Winners make it happen, Losers let it happen!
GreaseballGreaseballSkrevet 06/05-05 20:59 
Eller måske er det fordi vi er blevet (uha)ældre og ikke ser spillene på samme måde som da vi var... øh ynger? Lidt lige som med StarWars filmene.

Jeg vil enig i at mange firmaer satser for meget på serier(nogen der sage EA?).
HankyHankySkrevet 06/05-05 21:15 
Jeg ved ikke helt hvor jeg skal begynde, men et sted skal jeg jo.

Først kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad du _så_ spiller, hvis du overhovedet spiller mere? For mig at se, tramper du markedet godt all-around, og lader ikke mange spil have en chance.

Jeg kan dog sagtens selv se problematikken med genudgivelser og malkninger (Kan vi vidst alle?), men endnu et nyt kapitel i form af fx. en fremragende serie som Jak & Daxter (3), ser jeg overhovedet intet problem i.
Tager man fx. Crash Bandicoot 3, synes jeg da ikke at dét var en fiasko.

Man kan tale om malkninger ved fx. Mario-serierne, som efterhånden kan fylde en hel olympiade selv. Dog ser jeg det ikke personligt som et problem. Så længe jeg bliver underholdt, er jeg tilfreds, men når dette så er sagt og hvis man så skal se det lidt fra det generelle markedes synspunkt, virker det da en smule kritisk for hvad der i fremtiden ville ske.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 06/05-05 21:18 
Jeg kan følge dig langt af vejen, men alligevel synes jeg det virker utopisk at tro, at man kan blive ved med at spytte originale serier, figurer og koncepter ud. Jeg køber flere af disse fortsættelser fordi jeg har nydt forgængerne og glædes over de nye ting, baner og historier, som forsættelserne byder på.
Halo 2 skuffede mig på nogle punkter, men ingen af punkterne havde noget at gøre med gentagelser fra etteren.

Men jo, den kammer tit over, og specielt alle sportstitler med årstal i navnet går jeg udenom, for denne genre er i forvejen mere eller mindre blottet for nyskabelser.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 06/05-05 21:26, rettet 06/05-05 21:27 
Egentlig havde jeg bestemt for ikke at kommentere din post, med andet end en smart kommentar om at du nok er nået dertil hvor du burde pakke konsollerne væk, og finde på noget andet at lave. Finde en kæreste, starte et band, gå til fodbold osv ;)

Men...

game killer>
Electronic Arts er et af de største problemer for mig, mainstream spillere køber årligt Fifa, NHL, NBA, Burnout og TimeSplitters titler.

Jeg bliver lige nødt til at inskyde, at Timesplitters langt fra er en årlig gentagelse. Etteren var hvis ikke en direkte launch-titel i EU, så i hvert fald meget tidligt ude, det er kun treeren i serien EA har udgivet, og der er faktisk ret store forskelle på de tre spil i serien.

Og med risiko for at det bliver tolket som værende nedladende (hvilket ikke er intentionen), så vil jeg nok mene at hvis alle spil kun holder 2-7 dage for dig, samtidig med at du anmelder. Så kan du da ikke have særligt meget andet at tage dig til i din hverdag, hvilket automatisk resulterer i at man med tiden kan blive træt af hvad som helst. Så min teori er, at problemet nok er at du er ved at være træt af hele mediet, end at der mangler fornyelse og gode idéer.

:)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RaGeRaGeSkrevet 06/05-05 21:41, rettet 06/05-05 21:44 
Jeg tror det hele hænger sammen med at vi er ved at blive ældre... Jeg kan simpelthen ikke sætte mig ned mere og leve mig ind i et spil, da jeg hele tiden har alt andet kørende i mine tanker. Jeg mangler faktisk fuldstændig koncentration og indlevelsesevnen, så det bliver faktisk mere en frustration når jeg spiller... Tilgengæld er jeg altid spændt på at høre hvad der sker af ting og sager på konsolmarkedet og alt omkring spil. Måske er det også som game killer nævner, der mangler nytænkning og udvikling på området.

Jeg har dog en forventning omkring det nye Zelda, at jeg får et comeback og min lyst til at gennemføre et spil bliver vækket igen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/05-05 21:49 
Måske kan game killer bare ikke lide computerspil mere?
Det lyder sådan! Man kan sidde og gå i detaljer og angribe alle spil, hardware og software i denne generation.
Nintendo DS = har prøvet at spille den slags spil, på en palm før. Old news. Mangler fornyelse.
Jak and Daxter = Har samlet orbs og rendt rundt i forskellige verdener og fulgt to gakkede helte med samme sæt animationer og moves i andre spil før(Banjo-Kazooie, DK64). Mangler fornyelse.
Xbox Live = Jeg har spillet online før. Hvad skal jeg bruge dette her til? Mangler fornyelse.

Du kan sige det samme om computerspil generelt.
At sidde foran et TV med et joypad = Mangler fornyelse. Det har været gjort siden 70erne.


Måske synes folk bare det er sjovt at spille spil?
Når folk sætter sig ned og spiller Halo 2 eller Final Fantasy 10, måske vil de så gerne have mere af hvad de kan lide, men med forbedringer?

Forventer du at hvert enkelt spil skal være ligeså innovativt som Katamari Demacy?

Game Killer skriver at Halo 2 ikke bød på meget nyt. Fra et vis synspunkt, har ingen FPS budt på "meget nyt" siden Wolf 3D kom ud for over et årti siden.
Vi sidder stadig på det samme principper og spiller computerspil, som vi gjorde tilbage med Pong og Atari.
Måske er det bare for langt ude forventninger, fra game killers side?

Jeg mener også der er massere af positivitet i den nye teknologi.
Mange mennesker har jo tydeligvis fundet interesse i at blive trukket ind i en anden verden. Simulator spil som Full Spectrum Warrior er jo et bevis på det. Realisme? Er vores hverdag realistisk ved at gå i krig i mellemøsten?

Jeg mener også at vi virkelig begynder at kunne få fortalt historier i spil. Som jeg sagde i den anden tråd, så er jeg uhyggeligt imponeret over MGS3s kvaliteter. Den måde som slutningen blev integreret på(lige efter den sidste boss) ved at mikse cinematics og gameplay, var genial, og rørte mig sgu på et følelsesmæssigt niveau.

Kig på Zelda. Hvis du tager A Link to the past og Ocarina of time og sætter dem op mod hinanden. Hvilken havde så den mest følelsesvækkende historie? Jeg tror at en stor del fans af serien, vil påstå at førstenævnte er et bedre spil, men jeg også igen at ikke mange vil benægte den sidste nævntes kvaliteter i form af meget bedre lyd, grafik og cut scenes som driver historien og meget af den der... Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det på dansk, men; "immersion"? eller - "indlevelse"?

Når jeg sidder og spiller Zelda, så vil jeg være Link. Jeg vil have at det skal føles som om at jeg ikke sidder med et joypad og spiller i en sofa, men at jeg er 100% fanget og betaget af oplevelsen. Det er derfor at jeg tror så mange af os var dårligt indstillede overhvor Wind Waker. Det lignede jo at knægten havde fået mascara på, og hvordan skulle man kunne tage sådan en underlig verden seriøst!? Det kunne man måske ikke, eller jeg kunne personligt ikke have den samme mængde sympati for personerne som jeg kunne i de forværgende spil, men så alligevel følte jeg at TWW havde andre geniale kvaliteter.
Tingle var en af dem. At se verden på havet forandre, sig sådan i real time, var en anden.
Men hvis man ville være kritisk ville man jo kunne sige at TWW var et latterligt spil fordi det brugte cel chading og det føltes som de forrige spil på andre punkter.
Men så igen, det er vel, hvad fans vil have?

Når jeg sidder nu og venter på Halo 3, Metal Gear solid 4 og det næste Zelda, så håber jeg jo ikke på at spille fortsættelser der ikke har noget med de forrige spil at gøre. Jeg vil skam gerne have ny tiltag og innovation, men på samme tid forventer jeg at få mere af hvad jeg elsker, og gerne forbedret gameplay.

Mine 2 øre.
Well crucify the insincere tonight...
SephirothSephirothSkrevet 06/05-05 22:23 
Du kommer godt nok hele vejen rundt, men du glemmer de små niche-titler, bl.a. fra Japan, som vi faktisk får et ordentligt læs af. At de ikke sælger er en anden sag, men denne generation af konsolspil har altså ikke budt på mindre fornyelse end så mange andre.

game killer>
Spillene mangler fornyelse!
...
Hvorfor skal 12. afsnit nu indeholde realtime combat?

Hvis det ikke er fornyelse i FF-serien, så ved jeg ikke, hvad det er!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Michael_Michael_Skrevet 06/05-05 22:36, rettet 06/05-05 22:36 
Spilindustrien er end ikke tæt på at være ved vejs ende.
Muligvis får vi et scenarie som i filmindustrien, hvor udelukkende (primært) store navne, franchises, efterfølgere etc. får al opmærksomheden og de store indtægter.
Et positivt biprodukt af en sådan situation er imidlertid, at undergrundsmiljøet florerer, og mange "indie" firmaer udvikler fantastiske produkter.

Hvad kan vi gøre?
Lad være med at købe det nye FIFA el. Tekken. Køb de gode spil, hvor få der end må være tilgængelige. Støt de små, de uorganiserede.
Brug mund-til-mund metoden, især hvis du er i en position hvor du kan påvirke andre (sagde han og kom utilsigtet til at genåbne debatten om hvilke faktorer der spiller ind når magasiner anmelder).

Spilindustrien er styret 100% af økonomi. Det betyder dog ikke at ALLE de store kommercielle titler nødvendigvis er dårlige og skal nedgøres.
Der slipper årligt et par gode igennem - endnu.
AnastacioAnastacioSkrevet 07/05-05 00:32 
Kan følge jer alle i flere tilfælde.

Først kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad du _så_ spiller, hvis du overhovedet spiller mere?

Hmm...spiller ikke ligefrem meget længere, men det bliver til WinningEleven8 mange gange.

om at du nok er nået dertil hvor du burde pakke konsollerne væk, og finde på noget andet at lave. Finde en kæreste, starte et band, gå til fodbold osv ;)

Det kan du bestemt have ret i, tror også det bare er mig der er ved at blive træt af det.

Jeg bliver lige nødt til at inskyde, at Timesplitters langt fra er en årlig gentagelse. Etteren var hvis ikke en direkte launch-titel i EU, så i hvert fald meget tidligt ude, det er kun treeren i serien EA har udgivet, og der er faktisk ret store forskelle på de tre spil i serien.

Det skulle heller ikke lyde som en årlig udgivelse, men hele tre spil, der minder så meget om hinanden er lidt i overkanten på de få år serien har eksisteret mener jeg.

Så min teori er, at problemet nok er at du er ved at være træt af hele mediet, end at der mangler fornyelse og gode idéer.

Jeg er måske træt af mediet igen, men jeg vil gerne indskyde, at der bestemt mangler stor fornyelse på det amerikanske markede. Jeg forventer dog stadig en fed online oplevelse med den kommende 360'er.

Jeg tror det hele hænger sammen med at vi er ved at blive ældre...

Bestemt, det føltes klart som noget andet der man var yngre, men det er desværre for "seriøst" i disse dage.

Forventer du at hvert enkelt spil skal være ligeså innovativt som Katamari Demacy?

Absolut ikke, det er heller ikke det jeg siger - ikke engang indirekte. Jeg kræver blot mere fornyelse, end egentlige additions som man har set i andre spil. Giver ikke 300-500,- for et spil med få fornyelser, som jeg egentlig kan gemme og bruge på andet i mit liv.^^

Måske er det bare for langt ude forventninger, fra game killers side?

Eller måske bare mig, der er kørt træt af denne genre for det er jeg bestemt, men derfor kan man jo stadig kræve mere end få additions man har set i andre spil. Men det er godt nok ikke ligefrem noget man kan kræve af en genre der hedder "FPS".

Når jeg sidder nu og venter på Halo 3, Metal Gear solid 4 og det næste Zelda, så håber jeg jo ikke på at spille fortsættelser der ikke har noget med de forrige spil at gøre. Jeg vil skam gerne have ny tiltag og innovation, men på samme tid forventer jeg at få mere af hvad jeg elsker, og gerne forbedret gameplay.

Klart, forventer da også mere af det samme, men for at jeg skal købe et produkt skal der være acceptable fornyelser, som kan føre genren frem. Nu har jeg det sådan, at jeg sagtens kan undvære de produkter jeg elsker - kig på Mafia, et godt eksempel på, at succeser ikke behøver forsættelser.

Hvis det ikke er fornyelse i FF-serien, så ved jeg ikke, hvad det er!

I mine øjne er det ikke fornyelse fordi det er set før.

Spilindustrien er end ikke tæt på at være ved vejs ende.

Det jeg skriver er, at industrien er på vej til sin ende, hvis vi ingen store nyskabelser får, i hvert fald for mig personligt. De store firmaer som Sony, EA, Microsoft og Nintendo har jo massere af penge så industrien går jo ikke død på den måde.
Winners make it happen, Losers let it happen!
jaesjaesSkrevet 07/05-05 01:28, rettet 07/05-05 01:38 
En klog mand sagde engang noget i stil med (fordømt, at jeg ikke kan huske hvem), at hvis man er kørt fast kreativt, så er der to lige gode kure: At holde en pause eller kaste sig over nye, kreative udfordringer. Begge dele kan være med til, at kreativiteten, i forbindelse med det oprindelige projekt, vender tilbage.

Ovennævnte kan snildt overføres til meget andet her i livet, også spiltræthed, vil jeg mene :)

Jeg lider ikke nævneværdigt af spiltræthed, men har det seneste halve års tid kastet mig over indie- og freeware-scenen. Ydermere er jeg også begyndt at spille mange spil med et simpelt, fængende og evt. også anderledes gameplay. Og det med ret stor fornøjelse. Så, er du trist og ked min ven, så prøv evt. noget nyt eller hold en pause :)

EDIT: Lidt pluddersludder er rettet, jeg er lidt trætzzzzz.
HeroldHeroldSkrevet 07/05-05 03:23 
Spilindustrien har brug for mainstream og kedelige fortsættelser for at kunne fornye sig. Hvis alle spil partout skal være nye og anderledes, ville der ikke kommer mange spil. Som det er nu lever en stor del af industrien på hinandens idéer, for det er alt andet lige penge det handler om. Men det er heller ikke en skidt ting, for de gode idéer, som der måske var i den første generation, bliver vendt og drejet (og malket) til det bedre i mange tilfælde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/05-05 15:06 
Personligt venter jeg blot på næste generation. Synes ikke der er så meget at komme efter lige nu.
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 08/05-05 16:10 
Jeg er uenig;)

Jeg synes at det går alt for hurtigt. Jeg er slet ikke klar til næste generation nu.

Okami, FF12, Zelda, PoP3, Quake 4, Katamari Demacy 2, Genji, Onimusha 4, Wanda, Hitman: Blood money, socom 3, Tales of Rebirth, Killer 7, black and white 2, the movies, Grafitti kingdom, Nintendogs, soul calibur 3, geist, tales of eternia(psp), kingdom hearts 2, serious sam 2 og Battlefield 2 er alle spil jeg er interesseret i, i den nærmeste fremtid.
Det virker klart for mig at Gamecube virkelig har problemer nu, men jeg synes stadig at PS2 skriger sig igennem som aldrig før.

Ligenu har jeg mere lyst til at vente et år ekstra på PS3 også få den ekstra power, end at købe Xbox 2 inden dette års udgang. Det går virkelig stærkt. Xbox og Gamecubes lifecycle har været virkelig lav, synes jeg.
Well crucify the insincere tonight...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/05-05 22:35 
Quake 22, Hitman 13, Socom 7... Kunne ikke være mere ligeglad.

Vil se fornyelse i form af en ny stationær konsol med nye muligheder. Men de respektive firmaer skal godt nok tage sig sammen, før jeg klapper i mine hænder. Som RJK nævner i et andet topic, mangler der virkelig charme. Måske endda magi.
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 00:53 
Jeg havde egentlig besluttet mig til at ignorere denne tråd, men jeg kan ikke lade den stå ukommenteret...

game killer>
I dag er det blot som om, at firmaerne lever på at udvikle forsættelser.

Nu står der ikke under din profil, hvor gammel, du er, men ud fra ovenstående udsagn skyder jeg på omegnen af 20. Vi, der var med, i de gode gamle dage som du åbenbart ser i et idyllisk lys, husker, at der kom seks (6) Mega Man alene til NES. Jeg kunne nævne adskillige andre eksempler.

game killer>
Helt ærligt, jeg har fået nok af ...Halo...

Sandheden er, at Halo2 ikke bød på meget nyt og alligevel sælger det som varmt brød, hvilket får mig til at reagere. Det viser, hvor lidt der skal til for at blive overbevist, Microsoft sætter en ordentlig marketingskampagne igang og tjener millioner.

Halo 2 sælger ikke (kun) på grund af biografreklamerne. Halo 2 sælger, fordi det er den bedste konsol-fps endda med en temmelig bred margin. Hvis spillet ikke havde leveret varen, ville knap ½ million forskellige spillere ikke stadig logge på hvert døgn så lang tid efter spillets udgivelse. Det gør de, fordi spillet er godt.

HVORFOR køber og elsker folk forsættelser, forstår det bare ikke.

Om et spil er en fortsættelse eller ej, er fuldkommen ligegyldigt. Der findes fortsættelser i alle kvalitetsniveauer, ganske som der findes 'ettere' i alle kvalitetsniveauer.

Halo2 gav mig intet nyt, man havde set køretøjs-kapringer og double-guns før.

Som redaktør på xboxlife tvivler jeg på, at du ikke har et Live-abonnement. Halo 2 bragte spillet online, hvilket gjorde en gigantisk forskel.

-Halo2 (HVORFOR skal vi have det samme spil med noget vi har set før?)

En fortsættelse skal jo helst have en hvis sammenhæng med forgængeren, ellers ville man da blive skuffet. Halo 2 - The Puzzle Game, Halo 2 the Trading Card Game etc. ville bare ikke gøre det for mig og sandsynligvis heller ikke for andre. Ganske som jeg ville blive skuffet, hvis AC/DC pludselig lavede et pop-album, eller Blur gik over til at lave Pavement-inspireret støj i stedet for brit-pop (doh).

game killer>
Jeg ser hellere de ”små” titler og japanske titler får mere opmærksomhed på hele jorden, men det er vel blot ønsketænkning.

Der er vel ingen, der forhindrer dig i at spille disse - udbredelse eller ej? Men måske du skulle lave ps2life.dk i stedet, hvis du vil have en muntrere hverdag?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Jack_DJack_DSkrevet 09/05-05 13:33 
Wehner>

Halo 2 sælger ikke (kun) på grund af biografreklamerne. Halo 2 sælger, fordi det er den bedste konsol-fps endda med en temmelig bred margin. Hvis spillet ikke havde leveret varen, ville knap ½ million forskellige spillere ikke stadig logge på hvert døgn så lang tid efter spillets udgivelse. Det gør de, fordi spillet er godt.

Halo2 sælger pg.a. den marketing samt at der til Xbox ikke er andre alternativer få at et FPS.
Så ja du har ret i at det er det bedste FPS...på Xbox vel at mærke. Situationen er anderledes hvis de andre konsoller/PC skal inddrages.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
KilroyKilroySkrevet 09/05-05 13:44 
Jack_D>
Halo2 sælger pg.a. den marketing samt at der til Xbox ikke er andre alternativer få at et FPS.
Så ja du har ret i at det er det bedste FPS...på Xbox vel at mærke. Situationen er anderledes hvis de andre konsoller/PC skal inddrages.


Hvis man skulle være FPS-gal, så kan man jo købe Star Wars Commando, TimeSplitters, Band of Brothers eller et af de mange andre FPSere der findes til maskinen der tilbyder Live.
Kilroy Was Here
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 13:44 
Jack_D>
Halo2 sælger pg.a. den marketing samt at der til Xbox ikke er andre alternativer få at et FPS.

?

Det skulle da lige være Ghost Recon-serien, Rainbow Six-serien, Brothers in Arms, Unreal Championship 2, Timesplitters 3, Star Wars: Battlefront, Counter Strike, Chronicles of Riddick, osv. osv.

Så ja du har ret i at det er det bedste FPS...på Xbox vel at mærke. Situationen er anderledes hvis de andre konsoller/PC skal inddrages.

Vi er vel enige om, at de andre konsoller intet har at byde på i den retning, der kan konkurrere med Halo 2 og Xboxens udvalgt generelt set?

Hvad PC angår er det selvfølgelig en anden sag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Jack_DJack_DSkrevet 09/05-05 14:03 
Wehner>

Så ja du har ret i at det er det bedste FPS...på Xbox vel at mærke. Situationen er anderledes hvis de andre konsoller/PC skal inddrages.

Vi er vel enige om, at de andre konsoller intet har at byde på i den retning, der kan konkurrere med Halo 2 og Xboxens udvalgt generelt set?

Hvad PC angår er det selvfølgelig en anden sag.


På ingen måde, der dog ikke mange men Killzone er et af de få der er bedre end HALO2.
Desuden er online play jo intet nyt på konsoller.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 09/05-05 14:05 
Wehner>
Vi er vel enige om, at de andre konsoller intet har at byde på i den retning, der kan konkurrere med Halo 2 og Xboxens udvalgt generelt set?

Hvad PC angår er det selvfølgelig en anden sag.


Hvorfor mener du ivørigt, man skal differentiere mellem PC og Xbox?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RJKRJKSkrevet 09/05-05 14:07, rettet 09/05-05 14:08 
Jack_D>
der dog ikke mange men Killzone er et af de få der er bedre end HALO2.

Selv _jeg_ synes den udtalelse er fuldstændig unfair overfor Halo ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PlaykidPlaykidSkrevet 09/05-05 14:08 
Af ren nysgerrighed spørger jeg. Hvilke gode FPS'ere findes der til PC, hvis man ser bort fra HL serien (minus HL2 :P)og Doom 3?

Jeg prøvet spil som Battlefront, Counter Strike, Wolfenstein, et spil jeg ikke kan huske, men som var en stor online kamp. Jeg har ikke prøvet Farcry.

Bortset fra Wolfenstein som er ganske udemærket, synes jeg resten af udvalget jeg er stødt på er ret middelmådigt.
Nu spiller jeg heller ikke så meget PC, og er derfor ikke stødt på så mange PC FPS titler, hvilket er grunden til mit spørgsmål.
Spiller nu: Halo 3
Jack_DJack_DSkrevet 09/05-05 14:15 
PS2 playkid>
Af ren nysgerrighed spørger jeg. Hvilke gode FPS'ere findes der til PC, hvis man ser bort fra HL serien (minus HL2 :P)og Doom 3?

Jeg prøvet spil som Battlefront, Counter Strike, Wolfenstein, et spil jeg ikke kan huske, men som var en stor online kamp. Jeg har ikke prøvet Farcry.


Farcry, er helt klart i toppen, der udover er der Joint Operations, og det gamle Delta force 1-2 det havde helt klart sine kvaliteter som faktisk ikke er set siden.
Det er dem som jeg lige umiddelbart kunne komme på og som jeg har brugt mest til med.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 09/05-05 14:16 
RJK>
Jack_D>
der dog ikke mange men Killzone er et af de få der er bedre end HALO2.

Selv _jeg_ synes den udtalelse er fuldstændig unfair overfor Halo ;)

hehe, hvad mener du med det ;-)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 14:17 
RJK>
Jack_D>
der dog ikke mange men Killzone er et af de få der er bedre end HALO2.

Selv _jeg_ synes den udtalelse er fuldstændig unfair overfor Halo ;)

Det burde vel sådan set lukke den diskussion ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Jack_DJack_DSkrevet 09/05-05 14:24, rettet 09/05-05 14:25 
Wehner>

Det burde vel sådan set lukke den diskussion ;)


aha, så du giver mig ret i, at Killzone er et bedre spil, det var da altid noget og så er vi måske ikke så langt fra hinanden alligevel.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 14:25 
Jack_D>
På ingen måde, der dog ikke mange men Killzone er et af de få der er bedre end HALO2.

Jeg kan altså ikke lige lade være med at spørge til, hvilke de andre er ud over Kilzone. Listen burde vel ikke være længere, end at du lige kan remse den op her.

Desuden er online play jo intet nyt på konsoller.

Hvilket du lige nævner i denne sammenhæng fordi?


Og så lige for the record: Jeg spiller ikke på min PC, og derfor diskuterer jeg ikke PC-spil - af den simple grund, at jeg ikke kender nok til dem, til at udtale mig kvalificeret. Derfor skelner jeg, men også fordi fps med controller og fps med mus/keyboard vel er at betragte som to forskellige om end beslægtede ting.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 14:28 
Jack_D>
Wehner>

Det burde vel sådan set lukke den diskussion ;)


??

Det er nok lidt indforstået, men Rune er bestemt ikke hverken Halo eller fps-tilhænger, og spiller så vidt jeg kan bedømme fra hans udtalelser markant mere på sin PS2 end sin Xbox. Så når selv _han_ kan se, at din udtalelse om Killzone vs Halo 2 er helt ude i hampen, så burde enhver kunne se det.

Tror det var det, Rune mente.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 14:29 
Jack_D>
Wehner>

Det burde vel sådan set lukke den diskussion ;)


aha, så du giver mig ret i, at Killzone er et bedre spil, det var da altid noget og så er vi måske ikke så langt fra hinanden alligevel.

Hvis du ikke vil forsøge at diskutere seriøst, så lad venligst helt være.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Jack_DJack_DSkrevet 09/05-05 14:36 
Wehner>

Det er nok lidt indforstået, men Rune er bestemt ikke hverken Halo eller fps-tilhænger, og spiller så vidt jeg kan bedømme fra hans udtalelser markant mere på sin PS2 end sin Xbox. Så når selv _han_ kan se, at din udtalelse om Killzone vs Halo 2 er helt ude i hampen, så burde enhver kunne se det.

Tror det var det, Rune mente.

Det du egentlig plædere for er, at der kun kan være en valid holdning til HALO2 og det er, at det er World Class, Spitzenklasse mv. og alt andet er ikke gyldigt, vås, langt ude i hampen???
Jeg kender umiddelbart kun til éen der kunne finde på noget lignende og det er Okotta.

Nu kender jeg så til to.

Go figure
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 09/05-05 14:36, rettet 09/05-05 14:51 
Jack_D>
aha, så du giver mig ret i, at Killzone er et bedre spil, det var da altid noget og så er vi måske ikke så langt fra hinanden alligevel.

Søg hjælp!

Nu er Hr. O vel ikke tilbage i ny forklædning?
Bede-xBede-xSkrevet 09/05-05 14:42, rettet 09/05-05 14:42 
Jack_D>
aha, så du giver mig ret i, at Killzone er et bedre spil, det var da altid noget og så er vi måske ikke så langt fra hinanden alligevel.

Det gør Wehner netop IKKE.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 09/05-05 14:42, rettet 09/05-05 14:44 
Beano>
Jack_D>
aha, så du giver mig ret i, at Killzone er et bedre spil, det var da altid noget og så er vi måske ikke så langt fra hinanden alligevel.

Søg hjælp !

Nu er Hr. O vel ikke tilbage i ny forklædning ?


Hehe, der skulle åbenbart ikke mere til før Wehners tro væbner og HALO2 über fanboy kom til undsætning.

Men hvad er det der gør at man ikke man mene at Killzone er bedre end Halo2???

Er jeg ikke min gode ret til at mene at Halo2 intet nyt bragte med sig, at det er grumt overvurderet og middelmådigt?
At der findes spil til PS2, PC, eller sågar Xbox som er bedre end Halo2???
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 09/05-05 15:02, rettet 09/05-05 15:05 
LOL - så jeg er pludselig Halo 2 fanboy og endda Wehner's "tro væbner"?

Det er det vildeste jeg har hørt længe...
WehnerWehnerSkrevet 09/05-05 15:03 
Du har ellers lige hørt at Killzone er bedre end Halo 2 ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/05-05 15:05 
Men alligevel - med min holdning til Halo 2 at blive kaldt for "ûber Halo 2 fanboy" er sku' for morsomt :)
Bede-xBede-xSkrevet 09/05-05 15:08 
Jack_D>
Men hvad er det der gør at man ikke man mene at Killzone er bedre end Halo2???

Du kan selvfølgelig mene hvad du vil. Men som du sikkert vil se, både hos gamers og anmeldere, er der ikke mange der er enige i dit synspunkt.

Jack_D>
Halo2 sælger pg.a. den marketing samt at der til Xbox ikke er andre alternativer få at et FPS.
Så ja du har ret i at det er det bedste FPS...på Xbox vel at mærke. Situationen er anderledes hvis de andre konsoller/PC skal inddrages.

Det er jo noget sludder. Enhver ved da at en af Xboxens stærkeste sider netop er FPS. Om den så er bedre end PC vil jeg ikke diskutere, men den er da tydeligt foran PS2 og GC.

Det er vel ikke nødvendigt at remse titler op eller lave sammenligninger?

Er jeg ikke min gode ret til at mene at Halo2 intet nyt bragte med sig, at det er grumt overvurderet og middelmådigt?

Jo. Om du kan lide det er da helt op til dig. Men måden Halo 2 er integreret med Bungie.net på er ikke set før. Så noget bragte det med sig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 09/05-05 20:27, rettet 09/05-05 20:27 
Jeg kan heller ikke se, at der skulle være nogen tvivl om, at Xboxen er den konsol med det bedste FPS-udbud. Gamecuben har det fremragende Metroid Prime, men det er jo dårligt nok et FPS, og PS2'en har Killzone, som der er meget delte meninger om. Xboxen har stort set alle de andre konsol-FPS'er, hvor der er væsentligt flere end bare Halo-spillene, som er værd at eje.
KilroyKilroySkrevet 10/05-05 15:21, rettet 10/05-05 15:22 
Beano>
Nu er Hr. O vel ikke tilbage i ny forklædning?

RJK og de andre har helt sikkert tjekket mht. IP o.l., men det var da mystisk nok hvad jeg også tænkte.;)

Men jeg vil da helt sikkert melde mig under fanen af "Vi er glade for Halo 2". Ganske vist er spillet ikke så perfekt som det blev hypet til at være, men det er stadigvæk nok den ultimative FPS-oplevelse på konsoller. Killzone var et ganske fornøjeligt spil, men det manglede... Det manglede noget "umph", lige det sidste. Det som Halo 2, og Halo i øvrigt, er i besiddelse af.
Kilroy Was Here
BomberBomberSkrevet 14/05-05 02:53 
Hep, haløj og goddav.

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden og det gider jeg heller ikke. Men har fået en ide om emnet.

Så vil jeg bare lige sige. Handler det hele ikke bare om "UNDERHOLDNING" / "TIDFORDRIV" (mangler kursiv her), Om at hygge sig, enten alene eller sammen med andre. Jeg spiller for eks. et online spil der hedder heroes. (www.heroes.dk) Det er pisse simpelt, og der er næsten ingen grafik, men alligvel bruger jeg timer på det hver eneste dag. Jeg har det sjovt sammen med en masse andre og der bliver også arrangeret sociale arrangementer. osv. Jeg har fået 7 nye venner IRL.

Så spiller jeg også et gammelt spil der hedder port royale som handler om pirater og handelen i det caribiske hav. (minder lidt om det gamle pirates)

Det jeg mener at jeg har masser af underholdning i disse 2 spil i mange, mange timer endnu. Jeg har ikke brug for Halo2, Hitman8 eller Spyro 47.

Et godt gameplay eller hvad skal man kalde det. En god ide. Jeg synes tit de simple spil er de sjoveste. Så jeg vil bare lige sige til alle jer derude, lad vær med at spilde jeres penge på noget som alligevel i sidste ende kommer til at samle støv på hylen.

Og til ham som startede denne tråd: Det "næste" skridt i spil-verdenen, bliver vel virtuel-realyty. Hvor man tager et par briller på også er man selv med i det pågældende spil. Spørgsmålet er så om: har vi brug for det? Eller et andet spørgsmål: vil man så kunne gå i seng med en kvinde i et spil? :-P Og hvor er vi så henne?

Problemet i dag er måske at man netop har får mange valgmulighedder. Også kan man ikke se skoven for bare træer. Jeg vil da mene der sikkert findes masser af gode spil derude. Og du bestemmer jo selv hvilke du vil spille og hvilke du synes er sjove. Der er ingen der siger du SKAL købe Halo2.

Åben sindet op og tag din egen holdning.

Det er jo trods alt kun et spil. Som man siger.

Ps. Fuck stavefejl og kommaer.

[Bomber]

Vikinge Online spil.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig