X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Universalfjernbetjening


Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 05/05-05 10:57 
Problemet er det, at min kæreste besidder et gammelt TV, hvor fjernbetjeningen er blevet væk. I stedet benytter hun en universalfjernbetjening fra Medion, hvor AV-knappen ikke virker.
Jeg ved ikke en hat omkring den slags udstyr, så er det muligt på en eller anden måde at indstille fjernbetjeningen til at AV-knappen virker på en anden måde, så det måske virker med TV'et?
Fjernsynet er iøvrigt et Schneider.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/05-05 11:40 
Jeg har også en Universelfjernbetjening til mit Prosonic fjernsyn. I starten havde jeg også problemer med at få den indstillet ordentligt. Du ved tilfældigvis ikke, hvilket mærke fjernbetjeningen er?

I manualen står der som regel flere forskellige indstillingsmuligheder. Nu er det jo ikke sikkert, at din fjernbetjening (eller rettere din kærestes) fungerer på samme måde som min, men sandsynligheden er nok, at fjernbetjeningne har en søgefunktion, hvor man skal trykke off-knappen ned en hel masse gange, og derefter trykke på stop-søgning-knappen når fjernsynet slukker. Hvis dette ikke gøres MEGET præcist, kan fjernbetjeningen sagtens virke, men knapperne har ikke de rigtige funktioner.

Derfor vil jeg foreslå dig og din kæreste at i prøver at indstille fjernbetjeningen igen!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 05/05-05 11:46, rettet 05/05-05 11:47 
To af de ting har jeg allerede svaret på i mit første indlæg: Mærket er Medion, og jeg ved ikke HVORDAN man indstiller den. :)

Jeg har heller ikke nogen manual til den, men der sidder en Setup knap på den, og det er vist et eller andet med at man skal holde den inde i et par sekunder og så trykke noget andet.
Jeg har set samme fjernbetjening i flere butikker og hjemme hos andre, så der er sikkert nogen, der kender den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/05-05 12:04, rettet 05/05-05 12:09 
Jeg undskylder de oversete ting - klokken er jo også kun 12.00 ;)

Jeg kiggede lidt på Medions tyske side (da alle de andre er noget hø). Den eneste jeg lige umiddelbart kunne finde var den her universelfjernbetjening.

Da siden bruger javascript kan jeg ikke linke direkte. Du kan finde fjernbetjeningen under: Medionshop->Zubehör->Tv,Video,DVD & HiFi

Edit: Så virker det igen!

Medion AG 8 in 1 universel Fernbedienung!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 05/05-05 12:13 
Det er ikke nogen af dem på Medions butiksside. Men det er ok, jeg har heller ikke brug for at købe en ny. Ville bare høre, om nogen har erfaringer med dem, eller lignende universalfjernbetjeninger. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 05/05-05 12:55, rettet 05/05-05 12:58 
Sumez>
Problemet er det, at min kæreste besidder et gammelt TV, hvor fjernbetjeningen er blevet væk. I stedet benytter hun en universalfjernbetjening fra Medion, hvor AV-knappen ikke virker.
Jeg ved ikke en hat omkring den slags udstyr, så er det muligt på en eller anden måde at indstille fjernbetjeningen til at AV-knappen virker på en anden måde, så det måske virker med TV'et?
Fjernsynet er iøvrigt et Schneider.

Jeg bruger selv en universal fjernbetjening fra Tiger, og knapperne fungerer som de skal :) Den kan både programmeres til alt muligt fx dvd + at den kun koster sølle 20 kr.

Jeg kan kun anbefale dig at investere i en.

Jeg har iøvrigt prøvet den med følgende mærker: Sanyo, Dantax og Goldstar og der var ingen problemer med at få den til at virke korrekt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 05/05-05 13:02 
Har også kigget på den, men det ville være lidt ærgerligt at købe sådan en, hvis AV knappen heller ikke virker der.

Jeg kender en anden, der har en Medion-fjernbetjening magen til vores, hvor AV-knappen virker, så det er nok ikke den, der er noget galt med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 05/05-05 13:03 
Vi har også den fra Tiger. Den er virkelig god, og vandt fornylig en test i Politiken foran fjernbetjeninger til over 1000 kr!

Men det hjælper næppe meget på Sumez problem med den Medion-fjernbetjening :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 05/05-05 19:50 
Hvor har I købt den Tiger-tingest, og har I evt. et link til billede og info (har Googlet).
SumezSumezSkrevet 05/05-05 20:30 
Jeg tror nok, de har dem i alle Tiger-forretninger, jeg har i hvert fald set den et par gange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 05/05-05 20:39, rettet 05/05-05 20:42 
Jeg anbefaler også Tiger fjernbetjeningen. Virker til både mit tv, DVD og andet, er overskuelig, behagelig og god fra alle vinkler. Man går ikke helt galt for de 20 kr. Det var intet problem at programmere den til mit lettere obskure Dantax tv og Mustek DVD. AV knappen virker også fint.
ChronoChronoSkrevet 05/05-05 21:09 
Den kan forresten også købes i Aldi - dog lidt dyrere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 06/05-05 22:10 
Jeg var inde i Tiger i dag og købe omtalte fjernbetjening. Ingen af koderne i manualen virkede, men den kunne så søge og selv finde signalet, så nu virker den fint. Med AV-knap og det hele. Tak for tippet.

til gengæld kom jeg til at indstille Medion-fjernbetjeningen forkert i forsøget på at få den til at virke, så nu virker den slet ikke. :!
Nogen der har en universalfjernbetjening fra Medion og stadig har manuelen, eller ved hvordan man gør??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 06/05-05 23:05, rettet 06/05-05 23:05 
Jeg har en Medion manual et eller andet sted, prøver lige om jeg kan finde den i morgen eftermiddag, når jeg er komme hjem fra job.

Og lad mig da være den første til at have en Tiger-fjernbetjening der ikke virker til det fjernsyn den er tiltænkt ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 06/05-05 23:47 
Tak!

Og har du brugt auto-søgefunktionen på Tiger-fjernbetjeningen? Som sagt virkede ingen af koderne på vores fjernsyn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 20/01-16 19:18 
Jeg bruger lige denne tråd:

Mine forældre har et Beovision MX-4002, som jeg lige tænkte jeg ville sætte en Sega Master System til. Der er ingen fjernbetjening og den universal fjernbetjening de har, kan ikke skifte hen til AV-kanalerne.

Nogen der har en ekstra Beo4 fjernbetjening eller nogle fif til at få TV'et hen på AV-kanalerne på andre måder?
WonderboyWonderboySkrevet 20/01-16 19:52 
Du kan også godt bruge en beolink 1000 fjernbetjening, tit jeg ser dem smidt ud i elektronik skrald på genbrugsstation, vi smider dem også nogle gange ud når vi har været ude ved kunder i av connection.
I love monster land
Soren47Soren47Skrevet 20/01-16 20:11, rettet 20/01-16 20:29 
Vi fandt faktisk lige en Beolink 1000!
Desværre ser det ud til den ikke virker mere. Ingen af knapperne fungerer. :(

Jeg må lige prøve at rense der hvor batterierne sidder i morgen. Ellers må jeg jo ud og lede i genbrugsbutikker.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig