X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SEGA og Sammy = gået i vasken.


Svar
JAAJAASkrevet 07/05-03 21:02, rettet 07/05-03 21:03 
Sega, Sammy To Scrap Merger Plans
TOKYO (Nikkei)--Game software developer Sega Corp. (7964) and pachinko slot machine maker Sammy Corp. (6426) have decided to abandon their merger negotiations as they failed to agree on a merger ratio and other details, The Nihon Keizai Shimbun learned Wednesday.

Vildt. Det må kaldes "i sidste time". Nyt håb for Namc... Se hele indlægget
53 emne(r).
1 2 > »

Svar
JAAJAASkrevet 07/05-03 21:02, rettet 07/05-03 21:03 
Sega, Sammy To Scrap Merger Plans
TOKYO (Nikkei)--Game software developer Sega Corp. (7964) and pachinko slot machine maker Sammy Corp. (6426) have decided to abandon their merger negotiations as they failed to agree on a merger ratio and other details, The Nihon Keizai Shimbun learned Wednesday.

Vildt. Det må kaldes "i sidste time". Nyt håb for Namco/SEGA?
RJKRJKSkrevet 07/05-03 22:46 
Segas uprofessionalisme skræmmer mig...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 07/05-03 23:05 
Det mest skræmmende er næsten, at man efterhånden er vant til det.
3of193of19Skrevet 07/05-03 23:29 
Det er jo næsten ved at blive til en sæbeopera...
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/05-03 23:36 
RJK >
Segas uprofessionalisme skræmmer mig...

Hvorfor? De laver gode spil. Hvad er det skræmmende? For min skyld kan de teame-up med Coca Cola, Al-kvaj-da og Vatikanet, så længe jeg får nye udgaver af Vektorman, Daytona, Baku Baku, Osv.
Ja, jeg er fuldstændig kynisk. Jeg er af den faste overbevisning at det ville være godt hvis de fusionerede med Nintendo, Namco og Capcom eller hvis de blev købt af Microsoft.
JAAJAASkrevet 07/05-03 23:41 
Jeg tror Rune snakker om det, at de bakker ud af en stort set done deal praktisk talt dagen før der skal underskrives.

Selv er jeg meget godt tilfreds, jeg håber på Namco :P
3of193of19Skrevet 07/05-03 23:42, rettet 07/05-03 23:47 
IMO ville det bedste være en friendly takeover fra Microsofts side. MS ser ud til at give sine dev teams relativ stor frihed i deres udviklinger (bare se på BLiNX, True Fantasy Live Online, Psychonauts, MechAssault, Halo mm). Med MSs penge og marketing og Segas fantastiske spil burde der ikke være noget der kunne stoppe dem. Casual gamers vil kunne lide Panzer Dragoon, Space Channel 5 og Billy Hatcher, hvis bare de for at vide at de skal kunne lide dem. Det har MS penge til at sørge for, Namco har ikke. Den anden fordel er selvfølgelig at man som Sega fanatiker kun behøver at have en konsol, hvilket hjælper enormt på pengepungen :D
SumezSumezSkrevet 07/05-03 23:45 
Der er forskel på "det bedste" og det vi gerne vil se jo. For mig ville et Microsoft-opkøb af Sega være det endelige tegn på at al det jeg jeg er vokset op med, alt det jeg elsker ved konsolscenen i sandhed ER dødt, slået ihjel af store amerikanske selskaber.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/05-03 23:48 
Amerikanske selskaber som Sony?
la0sla0sSkrevet 07/05-03 23:48 
enig Sumez.. enig
Hvad sker der?
MarcKMarcKSkrevet 07/05-03 23:51 
JAA >
Jeg tror Rune snakker om det, at de bakker ud af en stort set done deal praktisk talt dagen før der skal underskrives.

Nu er det både Sega og Sammy som har besluttet ikke at indgå aftalen alligevel, der er altså ikke tale om at Sega "bakker ud".
SumezSumezSkrevet 08/05-03 00:03 
3of19 >
Amerikanske selskaber som Sony?

Nu var det da Microsoft vi snakkede om? Men nu du nævner Sony, kan jeg da heller ikke benægte at de har kørt meget på amerikansk markedsføring, hvilket jeg personligt heller ikke har set så lyst på, men lad nu mine følelser mod den slags ligge...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 08/05-03 00:10 
Marc Klemp >
Nu er det både Sega og Sammy som har besluttet ikke at indgå aftalen alligevel, der er altså ikke tale om at Sega "bakker ud".

Det er helt sikkert Sega der har ødelagt fusionen efter hvad jeg ved. Og, ja, det var selvfølgelig det jeg mente, som JAA sagde. Det er ekstremt uprofessionelt at gå så langt og så alligevel bakke ud.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 08/05-03 00:13 
Nu er det både Sega og Sammy som har besluttet ikke at indgå aftalen alligevel, der er altså ikke tale om at Sega "bakker ud".

Joo, men SEGA har igennem hele forløbet været lidt .. ustabile, mens Sammy hele tiden har meldt meget klart ud.

Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at SEGA er hovedårsag til sammenbruddet, men det kunne da give én en idé i den retning.
MarcKMarcKSkrevet 08/05-03 00:31 
RJK >
Det er helt sikkert Sega der har ødelagt fusionen efter hvad jeg ved.

Uddyb venligst.
RJKRJKSkrevet 08/05-03 00:35 
Selvfølgelig kan vi ikke vide, hvad der er sket bag lukkede døre, men som også sagt af JAA har Sammy hele tiden fastholdt, at de ville gennemføre fusioneringen, mens Sega blandt andet pludselig melder officielt ud, at de vil overveje Namcos bud istedet for. Det er Sega der har sået tvivl om fusionen udadtil og deraf kan man også med rimelighed konkludere, at de også har gjort det indadtil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 08/05-03 12:11, rettet 08/05-03 12:11 
du antager og gætter RJK.. fyyyh skamme! :)
Hvad sker der?
3of193of19Skrevet 08/05-03 12:33 
Det er måske et komplot fra Namcos side.
Langt ude spekulation:
Namco har altid ligget efter Sega i arkade sektoren. På hjemmefronten var Sega ikke nogen reel konkurrance, da de kørte med deres egne konsoller. Men nu er de direkte konkurrenter, også i hjemmet. Namco ved at deres spil ikke holder en meter i sammenligning med Segas, men Sega mangler penge til at hamre dette "fact" i hovedet på folk som tror at Soul Calibur og Tekken er verdens bedste fighter spil. Namco så sig truet af Sega Sammy alliancen, så de meldte ud at de var interesseret i at fusionere med Sega for at torpedere Segas forhold til Sammy. Sega er i økonomiske vanskeligheder og er nok nødt til at fusionere med nogen for reelt at kunne overleve (de mangler penge til marketing, salg af spil til hardcore gamere er ikke nok nutildags at holde et firma igang).
Det ville ikke undre mig hvis Namco melder fra, nu hvor Sega-Sammy alliancen er brudt.
Ja, jeg er SÅ kynisk.
RJKRJKSkrevet 08/05-03 14:02 
Er jeg så den eneste der ikke kan se, hvad Namco skulle have at byde Sega? Namco er ikke nogen sikker pengetank.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 08/05-03 14:05 
Stordrift fordele, hvor de kan dele salg/produktion/udvikling osv.
RJKRJKSkrevet 08/05-03 14:08 
Opvejer det fx den indbyrdes konkurrence de vil få? Tekken vs Virtua Fighter fx.

I forvejen har de desuden stort samarbejde omkring arcadeafdelingerne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 08/05-03 14:10, rettet 08/05-03 14:10 
Det giver faktisk en smule mening. Jeg er ikke enig i, at Namcos spil ikke holder en meter i sammenligning med Segas, men jeg tror heller ikke, at et Sega i fuldt økonomisk flor er et firma, Namco drømmer søde drømme om at have som konkurrent. Jeg tvivler på, at Namco vil bakke ud, det virker som om, de er reelt interesserede i fusionen, men der er deadline for Segas svar til Namco i morgen, så det får vi snart at se.
olmeolmeSkrevet 08/05-03 14:16 
RJK >
Opvejer det fx den indbyrdes konkurrence de vil få? Tekken vs Virtua Fighter fx.

Tjaa, det tror jeg. Spil branchen er meget om brands (Panzer Dragoon, Virtua, Tekken, Pacman osv.) derfor er det for mange ikke hvilken fighter der er bedst, men hvad de har spillet i en tidligere version.
Jeg tror da også at sega, ville have det bedre med en partner der har flere penge, men det betyder ikke at namco/sega er en dårlig sammensætning.
3of193of19Skrevet 08/05-03 14:20 
Nå ser ud til jeg fik ret: Namco trak tilbuddet tilbage i morges klokken 11.10 (læste det lige nu på www.Gamefront.de ). Namco hævder at Sega siger de ikke kan beslutte på så kort varsel, derfor har Namco trukket tilbuddet tilbage.

Forbes
JAAJAASkrevet 08/05-03 14:22 
Hold kæft en farce.
RJKRJKSkrevet 08/05-03 14:25 
olme >
Jeg tror da også at sega, ville have det bedre med en partner der har flere penge, men det betyder ikke at namco/sega er en dårlig sammensætning.

Jeg siger som sådan ikke at det er en dårlig sammensætning, blot at hvis Sega vitterligt vil bide i det sure æble og fusionere, så er Namco IMO en af de mindst oplagte kandidater. Det er ikke nogen langtidsløsning på Segas problemer. Det er næsten ligeså "slemt" som at fusionere med Capcom. Som jeg ser det har Sega brug for en penge- og - især - marketingsmaskine, som kan få deres produkter ud til flere og måske også slå dem lidt på plads, så de tænker mere profitabelt. Indenfor spilmarkedet tror jeg umiddelbart kun Microsoft og Sony (muligvis Nintendo) kunne have den rolle.

Men nu tror jeg så heller ikke på, at Sega fusionerer i denne omgang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 08/05-03 14:29 
Du har ret i at sony eller microsoft ville være gode partnere. Men det ville være bedre for os brugere at de forblev "uafhængige", så deres spil kommer ud på flere platforme.
RJKRJKSkrevet 08/05-03 14:30 
Tjah, men vi må vel også være realistiske.

Det bedste for os brugere vil være, at Sega også eksisterer om ti år...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 08/05-03 14:33 
Er de i så store problemer?
3of193of19Skrevet 08/05-03 14:34 
Det er jeg ikke helt enig med. Hvis Sega bliver partner med Microsoft/Nintendo/Sony behøver de kun koncentrere sig på en konsol og behøver derfor ikke "spilde" udviklings resourcer på så mange platforme og kan derved lave endnu bedre spil. Hvis f.eks. alle Segas spil kom ekslusivt til Xbox, ville de være teknisk bedre. Derudover kunne Sega fans spare en masse penge på hardware.
3of193of19Skrevet 08/05-03 14:35 
olme >
Er de i så store problemer?

Tja, deres aktiekurs har vist aldrig været lavere. I mandags var den nede på ca 5€.
olmeolmeSkrevet 08/05-03 14:37 
Hvis de skulle tjene penge, skulle de vel udvikle til PS2, da deres kundebase er større ;-)
RJKRJKSkrevet 08/05-03 14:40 
olme >
Er de i så store problemer?

Jeg har glemt hvor mange år de har haft underskud i træk, men det er mange. For mange...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 08/05-03 14:45 
Jep, $149mill sidste år
RJKRJKSkrevet 08/05-03 15:12 
3of19 >
Hvis Sega bliver partner med Microsoft/Nintendo/Sony behøver de kun koncentrere sig på en konsol og behøver derfor ikke "spilde" udviklings resourcer på så mange platforme og kan derved lave endnu bedre spil.

Det er en af mine gamle kæpheste, så jeg er selvfølgelig enig.

Hvis vi skal vedblive med at have tre store konsoller på markedet, så har de enkelte brug for at skille sig mere ud. EA skal nok sælge deres multiplatform-sportsspil, men de sælger ingen konsoller. Sony er måske ikke presset lige nu og Nintendo har det i sig selv, men især Microsoft har brug for at have en mere tydelig profil. De har brug for ikke bare at have teknik der skiller sig ud, men også spil. Rare var et skridt, men kun et lille. De laver ikke spil nok.

Umiddelbart virker et Microsoft opkøb af Sega som den perfekte løsning for begge firmaer. Microsoft får alle de spil de mangler og Sega får de penge de mangler. Jeg tror det er vejen frem, at vi får flere eksklusive titler og mindre multiplatform. Vi får bedre eksklusive titler, hvis de enkelte udviklere knytter sig mere til de enkelte konsoller.

Microsoft + Sega
Nintendo + Capcom + Namco
Sony + Konami + Square/Enix

Det ville være et bud herfra på, hvordan en ny generation kunne hænge sammen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 08/05-03 15:28, rettet 08/05-03 15:29 
Du sammenkæder eksklusive titler, og god kvalitet. Er det rimeligt? Der er da udviklet gode multiplatform, som MGS2, SC.
Jeg mener at eksklusive titler kun gavner konsolfirmaerne, og måske forlænger brugerens investering i konsolen.
RJKRJKSkrevet 08/05-03 15:30 
olme >
Du sammenkæder eksklusive titler, og god kvalitet. Er det rimeligt?

Du kan jo se på historien. Hvor mange (seriøst) gode multiplatformspil har der været?

Der er da udviklet gode multiplatform, som MGS2, SC.

MGS2 er så absolut ikke multiplatform - det er lavet som en eksklusiv titel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 08/05-03 15:31, rettet 08/05-03 15:31 
MGS2-substance ;-)
RJKRJKSkrevet 08/05-03 15:34 
Det antager jeg som om du giver mig ret :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 08/05-03 15:38 
RJK >
Du kan jo se på historien. Hvor mange (seriøst) gode multiplatformspil har der været?

Hvad mener du med seriøst :-)
Segas 2K3 sportsspil (Hvis man ser bort fra controller problemet), Splintercell, Burnout?
KTCKTCSkrevet 08/05-03 15:39, rettet 08/05-03 15:43 
RJK >
Microsoft + Sega
Ja, jeg har været ret vild med det, de allerede har spyttet ud til Xboxen...

RJK >
Nintendo + Capcom + Namco
Puha, de to ville jeg være meget ked af at miste, men så måtte jeg jo bare købe mig en storebror til min NES ;)

RJK >
Sony + Konami + Square/Enix
Square/Enix er ok, for de er så knyttet til Sony i forvejen, men Konami ville jeg da være ked af at miste, for jeg har ikke planer om at skaffe mig en PS2...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 08/05-03 15:40 
Du skuffer mig, KTC..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 08/05-03 15:42 
Ok, hvorfor?
Square/Enix eller hvad? Jeg er bare aldrig blevet fanget af deres spil endnu...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 08/05-03 15:45, rettet 08/05-03 15:46 
olme >
Hvad mener du med seriøst :-)

Jeg mener;

Super Mario, Halo, Final Fantasy, Gran Turismo, Zelda, Metroid, Metal Gear Solid, Virtua Fighter, Chrono, Dragon Quest. SERIØST gode spil.

Jeg tror umiddelbart at Soul Calibur II bliver en "first". Og jeg tror at eftertiden vil se hårdt på Splinter Cell...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 08/05-03 16:12 
Selvom jeg er kæmpe fan af NBA 2K3, giver jeg RJK ret. Det er ikke et af disse SERIØST gode spil, selvom det er RIGTIGT GODT, da det er sport/NBA/årlig opdatering (og nej, 3of19, det er FF ikke), og den slags føles stadigvæk ikke unik nok, ligemeget hvor latterligt meget tid jeg i sidste ende vil bruge på det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 08/05-03 16:14 
KTC >
Puha, de to ville jeg være meget ked af at miste

Pointen er selvfølgelig, at alle der var seriøst interesserede i spil ville være "tvunget" til at købe alle tre konsoller, da der kom seriøse klassespil til allesammen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 08/05-03 16:24 
I har da begge ret i det.
Men jeg kan bare ikke se logikken i at det har noget at gøre med at det er lavet eksklusivt til en platform. Hvis man ser på EA's Ringenes herre, er det da 3 næsten ens spil på tværs af platformene (har ikke prøvet spillet på XBOX og GC, men kun læst anmeldelser).
Kunne man ikke gøre det samme med et seriøst godt/unikt spil, og overføre det gode gameplay/følelse?
3of193of19Skrevet 08/05-03 22:12 
Naiera >
Selvom jeg er kæmpe fan af NBA 2K3, giver jeg RJK ret. Det er ikke et af disse SERIØST gode spil, selvom det er RIGTIGT GODT, da det er sport/NBA/årlig opdatering (og nej, 3of19, det er FF ikke), og den slags føles stadigvæk ikke unik nok, ligemeget hvor latterligt meget tid jeg i sidste ende vil bruge på det...

Det har jeg aldrig sagt om FF, det kommer jo ikke hvert år, så det kan jo næppe være en årlig opdatering :) Seriøst laver Square jo også meget mere ud af deres FF spil end EA ud af deres sportspil.
SumezSumezSkrevet 08/05-03 23:03 
Ja, der er faktisk forskelle mellem to spil i den serie ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 08/05-03 23:29 
olme >
Men jeg kan bare ikke se logikken i at det har noget at gøre med at det er lavet eksklusivt til en platform.

Hvis man skal lave noget til multiplatform (eller værre endnu: pc) er man nødt til at tage en masse kompromiser pga. forskellige hardware. For eksempel havde der garanteret ikke været den meget omtalte regnvejrseffekt i MGS2, hvis det havde været udviklet som multiplatformspil.

Skal et spil udvikles til ét sæt låst hardware kan man presse det bedre, dermed udnytte det bedre og dermed lave et bedre spil. Det er ret logisk :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
53 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig