X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Barks på originalsproget?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 01/05-05 18:37 
Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig alt hvad Carl Barks har lavet, men på engelsk. Kan det lade sig gøre, og hvilken pris ville vi så være ude i at skulle betale?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 01/05-05 18:57 
Jeg hørte tilfældigvis her forleden at de er på vej med Carl Barks samlede værker. Det bliver MANGE bind, og det bliver IKKE billigt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 01/05-05 19:00 
På engelsk?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/05-05 20:45 
Alt alligevel? Har du lige arvet fra en gammel onkel eller hvad? Vi snakker mange mange tusinde kroner, hvis du skal have ALT Barks.

http://www.barksbase.de/english

Så vidt jeg kan se, er der 51+2+1+6+25+56 albums fra Gladstone (på engelsk).

"In January 1992 American publisher Gladstone launched the »Carl Barks Library of Walt Disney's Comics and Stories in Color« (CBLC-WDC), an ambitious project aimed at publishing all WDC stories by Barks in 51 colored albums. In August 1992 followed 2 albums with the collected Scrooge one-pagers (CBLC-USOP), in December 1992 a special issue with all Firestone giveaways (CBLC-FCG), and since February 1993 all Gyro stories were reprinted in a 6-volume series (CBLC-GG). In February 1994 Gladstone began to publish the long Donald adventures in 25 albums (CBLC-DDA), and in January 1996 a 56-volume series with the long Scrooge adventures (CBLC-USA) was launched, which was finished in late 1998, right in time for the expiration of the Disney license."
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/05-05 20:59 
Carl Barks har været udgivet komplet flere gange. Når vi taler "komplet" er det i sagens natur hans Disney-ting (hans Happy Hound, Barney Bear osv. er svjv kun trykt samlet i Barks Bear Book fra omkring 1979).

Another Rainbow udgav alle hans værker i hard cover i sort/hvid oversized 10 binds slipcase for en...20 år siden.

Der er "rettelser" i denne udgave i forhold til de oprindelige WDC&S osv. , men det er såvidt jeg ved småting i forhold til ombrydningerne i f.eks. Den Store Anders And.

Trykket står efter min mening meget smukt i sort/hvid, men det er måske svært at sluge for folk som er vant til farve trykket fra f.eks. AA&Co.

Derefter udkom det hele fra Gladstone (omkring 1990) i farver i album. Serien består af temmelig mange album, fordelt på forskellige serier.

Begge dele kan kun anskaffes antikvarisk. Og AR udgaven vil jeg tro ligger i en samlet pris af kr. 10.000+

Gladstone udgaven er nok billigere, men bliver nok svær at få med alle trade cards (hvert album var folieret og inkluderede et trade card... dog kun genoptryk af WDC&S, Donald Duck og Uncle Scrooge)

Egmont genoptrykker fortiden Gladstone-udgaven på dansk i en meget, meget begrænset oplag. Du skal melde dig til i abonnement og du kan ikke længere få det fra starten (et latterligt projekt IMO).

Eksempel på Another Rainbows CBL
HeroldHeroldSkrevet 01/05-05 23:32 
KingKylle: Så vidt jeg kunne forstå på Berger så var der et andet sæt på vej, eller tror du han har ment Gladstone-udgaven på dansk?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 01/05-05 23:50 
Jeg kan huske at hovedbiblioteket engang havde hele Another Rainbow samlingen i meget god stand. Men efter at de omlagde deres tegneserie afdeling forsvandt den. Gad vide hvad der blev af den?
Det ville være uendeligt synd hvis den bare er blevet solgt som enkeltbind ved et oprydningsudsalg.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig