X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Okotta


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/04-05 15:04, rettet 30/04-05 15:05 
Efter en kort snak med RJK og en opfordring fra Per S, har jeg besluttet at oprette denne tråd med henblik på at få en afklaring af, præcist hvorfor Okotta blev udelukket.

Grunden til at jeg opretter tråden er, at jeg uanset hvor hårdt jeg prøver ikke kan se Okotta som et problem af den størrelse, folk gerne ville gøre ham til. Jeg tror desuden ikke, at jeg er den eneste af den holdn... Se hele indlægget
82 emne(r).
« < 1 2

Svar
RJKRJKSkrevet 01/05-05 14:18 
Nu er det jo heller ikke ligefrem mig, eller os, der har lavet dette emne. Jeg dementerer bare nogle ting.

Hvor vidt det er at betragte som en "forbedring", at man holder sig på måtten i en uge hver gang der svinges med sablen, og derefter falder tilbage i samme rille, ser vi så åbenbart ikke ens på. Den "forbedring" drejede sig jo bare om at undgå den mere-end-truende udelukkelse. Ikke om den grundlæggende attitude-ændring, som var påkrævet.

Jeg ønsker ikke at bidrage til denne dikussion mere, for der er ikke rigtigt noget at diskutere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 01/05-05 14:25 
Vi præsenterer Okottas seneste brugerprofil: Herold :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 01/05-05 14:44, rettet 01/05-05 14:57 
Jeg er 100% enig med Herold, så du kan også kalde mig Okotta, som jeg i øvrigt så en gradvis men klar forbedrelse hos fra start til udelukkelse. Jeg finder hans udelukkelse dybt problematisk, da jeg regnede hans mere ophidsede "modstandere" for at være et mindst lige så stort problem, som hans udtalelser. Udelukkelsen er, på den baggrund, forkert i mit verdensbillede. Igen kan jeg kun dømme ud fra, hvad jeg selv har set og læst. Jeg har sikkert ikke set det hele, da jeg i perioder ikke frekventerer etablissementet.
dRxLdRxLSkrevet 01/05-05 15:14 
I en "Okotta" tråd der blev slette, skrev jeg nogenlunde det samme, nemlig at Okotta et langt stykke henad vejen kæmpede med det indtryk folk havde af ham.

Lad ham da bare komme tilbage med en ny brugerprofil og se så om han kan finde ud af at styre sig så meget at folk ikke gætter hvem han er.

Man kunne måske også ønske at han var teknisk dygtigere, så han kunne omgå Playrights Okotta detektor ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/05-05 15:22 
Jeg kan, som nævnt tidligere, slet ikke se noget galt i udelukkelsen af Okotta. Det er rystende, at der er så mange, som seriøst kan sidde og forsvare Okottas opførsel.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 01/05-05 15:55 
Nu er det jo ikke fordi du pakkede kanonerne væk, når du var uenig med ham, vel Palle? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/05-05 16:05, rettet 01/05-05 16:16 
Det gør jo ikke Okotta til et mindre problem vel? Hvis mods mener jeg ikke kan opføre mig ordenligt, er de velkommen til at udelukke mig også og hvis du mener, at bl.a. jeg er skyld i Okotta udelukkelse, så kunne det ikke røre mig mindre.

Men den der med, at det var folks opfattelse af Okotta der er problemet, er bullshit - hvorfor mon folk har den opfattelse af ham?? Det er ikke fordi har har ført saglige diskussioner i hvert fald.

Okotta er væk - lær' at leve med det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JAAJAASkrevet 01/05-05 16:09, rettet 01/05-05 16:10 
Jeg skulle lige til at sige, at du, Palle, da i højeste grad har været én de medvirkende til, at stemningen i hans tråde kunne blive så aggressiv til tider. Jeg kan forstå, at du følte trang til at reagere på hans udtalelser, men det kan jo gøres på forskellige måder.
HeroldHeroldSkrevet 01/05-05 17:27 
Nu hvor jeg har fået understreget hvem der er de aggressive parter, er jeg vist også færdig her :)

Tak for dit input, RJK.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JloweJloweSkrevet 01/05-05 17:30 
Wehner>
Vi præsenterer Okottas seneste brugerprofil: Herold :p

Sørgeligt forsøg på humor :-/

Har aldrig mødt Okotta - men vores forum er blevet noget fattigere uden en personlighed som hans.
Jeg synes også at der var flere personer her på forummet som jagtede Okotta når de havde muligheden for det. Hans (for det meste) saglige kritik af Halo 2 blev ihvertfald meget tit vendt til en række personlige angreb fra typer som Wehner, Palle, Per mfl. I retfærdighedens navn burde de også have fået en karantæne i det mindste så?? Og nej Palle du var ikke særlig god til at ignorere Okotta - og du skulle 9 ud af 10 gange liiiige kommenterer hans indlæg.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
MarcusMarcusSkrevet 01/05-05 17:37 
Pøbelens manglende indsigt som RJK nævner, skyldes netop at det eneste vi får at vide er det absolut minimale. Begrundelser etc. holdes uden for emnet, i stedet bliver det skrevet med den dikterende "fed". Heldigvis tyder rettelser i begge stentavler og det at staben, efter opfordringer fra flere brugere, accepterer en diskussion om emnet(selvom det virker som om at udfaldet er givet) på at der for en gangs skyld, er lidt usikkerhed i sagen.

Hvis dette ikke er tilfældet hvad er så grunden til at i har tilladt denne tråd?

Kald også mig Okotta iøvrigt.
RJKRJKSkrevet 01/05-05 17:42, rettet 01/05-05 17:42 
Marcus F.M>
Hvis dette ikke er tilfældet hvad er så grunden til at i har tilladt denne tråd?

Jeg håber seriøst ikke at nogen som helst tror, at denne tråd har "overlevet" fordi vi som moderatorstab ønker en diskussion om det, eller fordi vi overvejer at ændre noget.

Denne tråd er her kun, fordi vi ikke mener censur i sig selv fører noget godt med sig, og fordi vi ikke gad at se en masse andre tråde udvikle sig off-topic på grund af dette.

Ikke noget som helst andet. Som sagt er der ikke noget at diskutere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/05-05 17:43 
Wehner>
Vi præsenterer Okottas seneste brugerprofil: Herold :p

AHA! En hel masse ting falder pludselig på plads! Jeg har næret en slange ved mit bryst :D
WehnerWehnerSkrevet 01/05-05 17:43, rettet 01/05-05 17:44 
J-Lo --->

Når man er på et debatforum, er det ikke meningen, at man skal ignorere en brugers indlæg, men derimod netop at kommentere disse. Jeg synes det er for cool, at Palle forsøges gjort til skurk her. Når en person går efter at provokere, kan man ikke klandre andre for rent faktisk at blive provokerede.

Og modsat hvad flere har givet til kende her i tråden, så kræves der kun én person for at provokere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 01/05-05 18:23 
Nej, det er meningen man skal forholde sig til det. Men hvis man ikke kan være konstruktiv, og rent faktisk bidrage med noget, der er bare en smule intelligent, burde man så ikke overveje om man hellere skulle tage sig lidt frisk luft/gøre stramajbroderiet færdig/vaske bilen istedet for at være med til at ned på et lavere niveau?

Føler man sig provokeret af Okotta i så høj grad, at det bliver et problem, så bliver man selv en del af problemet. Jeg har diskuteret med Okotta i efterhånden fem år nu, og jeg har ikke én gang været nødsaget til at bruge egentligt mudder. Og tråden her viser klart at vi er rent faktisk mange der godt kan finde ud af at debattere med Okotta, trods hans ret utraditionelle måde at fremlægge tingene på.

Jeg siger ikke at Okotta ikke er problematisk at have i en debat. Problemet bliver bare gjort større end det er af jer. Jeg siger heller ikke nødvendigvis at der ikke var brug for at banne ham - jeg mener bare at det godt kunne være håndteret på en alternativ måde. Om den er bedre... ja, det finder jeg nok aldrig ud af.

Tag det dog som det er i stedet. Don't feed the troll, if you don't want to see it grow up.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 01/05-05 18:33 
Lige præcis. Do not feed the troll, hvilket jeg flere gange har tænkt. Sådan er det jo på Usenet, fordi man ikke bare kan få folk til at gå væk. Dengang jeg hang ud på alt.guitar.bass var der en gut, der hed Jarl Sigurd, der altid postede sine (bundelendige) midi-heavy-metal-symfonier og fortalte om, hvordan basguitar i dag er et overflødigt instrument, der bedre håndteres af maskiner.

Der var flere trolls end ham. Vi er vel ikke uenige om, at Usenet ville være et rarere sted uden disse?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 01/05-05 18:52, rettet 01/05-05 18:55 
Mht. at ignorere, så kunne man jo lave en slags "stille kritik" hvor man ganske enkelt kunne erklære sig uenig i indholdet af et indlæg.
Der ville være mange kræfter sparet ved at man i denne mere enkle måde at tage afstand fra et synspunkt.
Som læser af tråden kunne jeg så bare springe de indlæg over som tilpas mange havde markeret at de ikke fandt lødige.

Problemet er at et dårligt indlæg ofte fører til en hel serie af svar/modsvar som tit overtager tråden og får den til at gå off-topic.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 01/05-05 19:04 
Wehner: Overhovedet ikke. Men jeg vil nu ikke umiddelbart definere Okotta som klassisk Usenet-troll. Der er ikke tvivl om at han sagtens kunne gøre karriere, men jeg mener også at han har meget mere at byde på. Og her tænker jeg ikke på underholdningsværdi når lavinen først ruller :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TweelTweelSkrevet 01/05-05 19:16 
Wehner, jeg kiggede lidt i Googles Usenet arkiv, og ingen af de posts jeg har læst af Okotta er i nærheden af at være så provokerende/irriterende trollende og ignorante som det Jarl Sigurd lavede. Hvis Jarl Sigurd postede her og blev banned ville der ikke være nogen der spurgte "Hvorfor?", men garanteret en masse der skrev "Endelig!", og det selv hvis han blev banned efter én post - Usenet trolls ala ham er vel stort set alle selv bevidste om at de ER trolls, og gør deres for at leve op til rollen. Efter min bedste overbevisning prøvede Okotta at undgå at være en troll, uanset om det lykkedes for ham.
Han er væk nu, vær tilfreds med det, ingen grund til at svine ham yderligere til.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
WehnerWehnerSkrevet 01/05-05 19:27 
Hvis du lægger mærke til det, så skriver jeg skam meget forsigtigt og generaliserende af netop den grund.

Jeg synes bare, at nogen måtte give moderatorerne en smule back-up, da tråden begyndte at se lidt for ensidig ud.

Men sjovt nok at der er andre end mig, der er stødt på Jarl Sigurd :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 01/05-05 20:08 
Er jeg den eneste, der er stødt ind i Gerner? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
gammagammaSkrevet 01/05-05 20:38, rettet 01/05-05 23:04 
Jeg tror næppe at man bliver banned bare fordi man gør noget en smule forkert 1 gang. Altså han blev banned fordi han overgik en grænse slut.
JAAJAASkrevet 01/05-05 20:48 
Fedt sagt!
JimPPJimPPSkrevet 01/05-05 21:00, rettet 01/05-05 23:04 
dRxL>
Problemet er at et dårligt indlæg ofte fører til en hel serie af svar/modsvar som tit overtager tråden og får den til at gå off-topic.

Har bittert konstateret at netop det skete alt for ofte når Okotta startede eller kommenterede en tråd, så med det grundlag syntes jeg det er helt fint at han blev udelukket. (selv om han ikke var alene om det, så var det spøjst at det altid skete når han var indblandet?)

Manden fik også en del advarsler, og vist nok også nogle karantæne dage (som den første?). Jeg vil mene at moderatorene har været meget tålmodige og givet chancer nok.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 01/05-05 21:56 
Wehner>Og modsat hvad flere har givet til kende her i tråden, så kræves der kun én person for at provokere.

Nej, den dans kræver to eller flere.
Hvis man ikke syntes om Okottas naragtige måder at levere tingene på, kunne man bare undlade at kommentere dem.
DarkenDarkenSkrevet 02/05-05 03:13, rettet 02/05-05 03:22 
Især i de tråde hvor det var okotta der blev provokeret pga tidligere tråde, sådan som jeg læser denne tråd er jeg ikke alene om at have den opfattelse.

Han er banned, jep true story, surt men sådan er livet, han har ikke ville/kunne lære og det har han måtte tage konsekvenserne af. Synes bare at nogle folk viser en lidt for meget selvretfærdig holdning, som jeg synes de måske ikke helt har ret til at føle, de har selv været nede på det niveau de "menings udvekslinger" (hvis jeg må udtrykke det sådane) har foregået på og det bør de måske tage med i deres overvejelser, når de nu kommenter ting de selv har være indblandet i.

.

Men må sige at moderatorne har gjort det fint, er glad for at I ombestemte jer og lod tråden her køre videre, istedet for også at censurer denne her. Elsket(heh?), hadet eller bare fundet mildt humoristisk, har vi vist alle haft nogle ting vi gerne ville ud med, med hensyn til Okotta.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/05-05 19:20 
Wehner>
Når en person går efter at provokere, kan man ikke klandre andre for rent faktisk at blive provokerede.

Så provokation > provokation? Der er forskel på at blive provokeret og på at provokere igen.
Home is where the hardware is..
yokanabsteryokanabsterSkrevet 02/05-05 20:38 
Wan Dou Chou>
Wehner>Og modsat hvad flere har givet til kende her i tråden, så kræves der kun én person for at provokere.

Nej, den dans kræver to eller flere.
Hvis man ikke syntes om Okottas naragtige måder at levere tingene på, kunne man bare undlade at kommentere dem.

Helt ærligt, hvilken dimension lever i, i? Der skal da ikke 2 til at provokore, det er da for fjollet at sige. Der skal 1 til at provokere, og en til at blive provokeret. Men det er jo stadig kun 1 der provokerer. Men du må gerne komme nytænkning på området, for dette har jeg dog aldrig hørt!
soon the world will be one big computer
dRxLdRxLSkrevet 02/05-05 21:02 
Rart at se at tråden er ved at udvikle sig i Okottas ånd ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 02/05-05 21:59, rettet 02/05-05 21:59 
Yokanabster>
Der skal 1 til at provokere, og en til at blive provokeret.

Den ene kunne jo unødvendigt føle sig provokeret ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AsseAsseSkrevet 02/05-05 23:05, rettet 02/05-05 23:06 
Jeg må sige at det er retfærdigt at han blev udelukket, da han jo havde fået karantæne flere gange, og stadig ind i mellem overtrådte reglerne.

Men jeg har, som andre, set en klar udvikling af hans 'opførsel', i hans tid på dette forum. Jeg er 100% enig i, at det sidste lange stykke tid, blev han opfattet provokerende, og det blev opfattet at hans tråde var 'kaos-skabende', fordi han blev angrebet af visse så snart han oprettede en ny 'det spil er fedt' tråd.

Personlingt kunne jeg ikke drømme om at have udelukket ham, men det er ikke mit valg, og jeg accepterer 100% moderatornes valg, det er deres forum, og deres ord der er lov.
LessCDTLessCDTSkrevet 02/05-05 23:16, rettet 02/05-05 23:32 
Hvad er der mere at diskutere i denne tråd?
Jeg vil hverken være for eller imod Okotta. Folk har udtrykt deres holdninger med hensyn til emnet, de er blevet diskuteret, og nu begynder det at køre i ring.

Det gør, for okottas vedkommende, hverken fra eller til om i diskuterer mere om emnet, og med den stemnings-retning tråden her er ved at udvikle sig i, tror jeg ikke vi ser en positiv udvikling, men snarere en potentiel mudderkastning. Folk har haft deres positive og negative erfaringer med Okotta, og det kan ikke ændres.

Men faktum er:
Okotta er ude - Kan man lide det eller ej er op til en selv - men sådan er det bare.
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
82 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig