X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Out of This World er freeware til GBA


Svar
jaesjaesSkrevet 29/04-05 21:53 
http://gameboy.ign.com/articles/608/608383p1.html?fromint=1
JmogJmogSkrevet 30/04-05 00:51 
Der er dælme godt gået. En skam jeg ikke har en cartridgelæser, ellers ville jeg da straks hente spillet.
RJKRJKSkrevet 30/04-05 01:10 
(navlepilleren:)

the original PC game.

Er det ikke originalt et Amiga-spil? Jeg mente at alle Delphines gamle spil - Another World, Flashback, Future Wars, Operation Stealth, Cruise For A Corpse - oprindeligt var Amiga-spil (et par af dem sikkert multiplatform med Atari ST og måske ogå pc, men...).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 30/04-05 01:41 
Jeg mener også det kom til Amiga først.
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/04-05 07:58 
RJK>
...Another World, Flashback, Future Wars, Operation Stealth, Cruise For A Corpse...

Fantastiske spil, man får helt lyst til at tude...
HeroldHeroldSkrevet 30/04-05 11:08 
Hvorfor hed det egentlig både Out of this world og Another World? Jeg husker det mest som Another World, men den anden titel siger mig noget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/04-05 12:03 
King Chaos>
Fantastiske spil, man får helt lyst til at tude...

Helt enig. Muligvis de spil jeg har brugt mest tid på. Får lyst til at hive dem frem igen
RJKRJKSkrevet 30/04-05 12:37 
Jeg mener at Another World er det originale navn. Det har så fået titlen "Out Of This World" i USA af en eller anden grund. Sikkert fordi der var et eller andet, der hed noget i retning af det første, i staterne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/04-05 12:38 
Jmog>
Der er dælme godt gået. En skam jeg ikke har en cartridgelæser, ellers ville jeg da straks hente spillet.

Nu ved jeg, hvad jeg skal spille i toget den næste uges tid. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 30/04-05 12:40 
Herold>
Hvorfor hed det egentlig både Out of this world og Another World? Jeg husker det mest som Another World, men den anden titel siger mig noget.

Det hed Out of This World på PC, SNES og Genesis i USA. Tror ikke det hed det i Europa på noget tidspunkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 30/04-05 12:42 
Jeg mener også, at Another World var det originale navn. Lidt ligesom Operation Stealth var den oprindelige titel, før det kom til USA og blev døbt "James Bond: The Stealth Affair" :)
RJKRJKSkrevet 30/04-05 12:49 
Ja, det er jo så tilgengæld bare direkte idiotisk, kommercielt tænkt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 30/04-05 13:47 
Måske er Out of This World bare mere "EXTREEEEME!!!!!!!1" end Another World? :)
Amerikanske titler skal jo helst være noget man kan sætte udråbstegn bag.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 30/04-05 14:28 
Er der nogen der har testet det på en GBA? Det kører ikke helt godt på en emulator. Manglende musik (måske?) og lidt hakkende grafik.

Det er iøvrigt nok det første GBA-spil jeg har set der ikke bruger tiles og sprites, men istedet bare opdaterer et bitmap hele tiden. Måske derfor emulatoren kører det så dårligt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 30/04-05 15:36 
Zzap!>
Amerikanske titler skal jo helst være noget man kan sætte udråbstegn bag.

Der er de da langt være i Japan. Der kommer tit to-tre udråbstegn på. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 30/04-05 15:59 
Chrono>
Det er iøvrigt nok det første GBA-spil jeg har set der ikke bruger tiles og sprites, men istedet bare opdaterer et bitmap hele tiden. Måske derfor emulatoren kører det så dårligt.

Det gør SNES-versionen også, og sikkert også alle de andre versioner. Gør det nok lidt nemmere at porte. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 30/04-05 16:06 
Helt sikkert. Jeg ville forresten have skrevet "...første 2d-GBA-spil...", for jeg har set nogle 3d-demoer der fungerer på samme måde.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 30/04-05 16:15 
Bruger Another World ikke også noget manuelt vektor-gejl til grafikken? Eller måske se det bare sådan ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 30/04-05 16:22 
Det er da helt bestemt vektor.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/04-05 16:26 
Jeg ved at videosekvenserne bruger det, men kunne ikke huske om det også galt ingame-figurerne. Men det giver selvfølgelig mening. På den måde bryder de også ud fra Amiga/SNES/GBA'ens hardwarebegrænsninger, og de kan tilmed tage højde for den ændrede opløsning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 30/04-05 16:27 
Ja, det må det gøre. Ellers ville de mellemsekvenser nok fylde alt for meget til et GBA-cartrigde. Det er sikkert kun baggrundene i selve spillet der er statiske, mens figurer og mellemsekvenser genereres dynamisk.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 30/04-05 17:29, rettet 30/04-05 19:43 
Jeg vil lige benytte lejligheden til at spørge om, hvad der ellers findes af sidelæns scrollende action-adventures (kan kun komme på Zelda II), og så lige anbefale Heart of Darkness, der er en slags åndelig efterfølger til Another World og Flashback. Det er nok mere action-orienteret end Another World, men det vil jeg lade folk, der kender mere til AW, svare på.

EDIT: Jeg mente: Spil, hvor man bevæger spilfiguren sidelæns. My bad. Scrolling er underordnet i denne her sammenhæng.
SumezSumezSkrevet 30/04-05 17:49 
Well, der er jo de indlysende Metroid og de senere Castlevania-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 30/04-05 18:22 
Hvad med de to første Abe/Oddworld-spil - jeg mindes svagt at have spillet et af dem, og er det ikke samme genre?

Det der kendetegner genren er vel, at der ikke scrolles og at hvert skærmbillede i sig selv udgør en kort puzzle eller action-sekvens.

Oddworld
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 30/04-05 18:25 
Der er også Wik And The Fable Of Souls. Udviklet af uafhængige spiludviklere, men bestemt rigtigt godt alligevel - og flot. Jeg har dog kun spillet den tidsbegrænsede demo. Der er også en meget anderledes måde at styre på (som forresten ville virke ret godt på DS'en), og generelt virker spillet ret originalt.

Wik And The Fable Of Souls
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 30/04-05 18:34, rettet 30/04-05 18:46 
Chrono>
Det der kendetegner genren er vel, at der ikke scrolles og at hvert skærmbillede i sig selv udgør en kort puzzle eller action-sekvens.

Om der scrolles eller ikke scrolles, bør vel ikke definere genren "2D-action-adventure med sidelæns bevægelse", men jeg skrev sidelæns scrollende fordi, at jeg troede, at AW rent teknisk foregår sådan :)

Jeg har også prøvet Wik-demoen, og den kan i høj grad anbefales. Jeg synes dog ikke, at det er et action-adventure men nærmere en action-puzzler, men det kan bare være mig.

EDIT: Når jeg tænker på 2D-action-adventures, så tænker jeg på forløberne til spil som Zelda: OoT, Tomb Raider, Metal Gear Solid, ICO m.fl. Altså spil, der fokuserer på både opgaver/puzzles og action, lægger vægt på stemning og atmosfære, indeholder en eller anden form for historie, som udvikler sig undervejs (uanset om den er overfladisk eller dybdegående). Evt. forekommer der også dialog med NPC'er.
SumezSumezSkrevet 30/04-05 19:10, rettet 30/04-05 19:11 
Det burde næsten sige sig selv, men jeg vil alligevel gerne nævne det originale Prince of Persia. Jeg tror der er en del, der aldrig har fået spillet det (og efterfølgeren) ordenligt. Det er en oplevelse man ikke bør snyde sig for. Især hvis man holder af Ico, der i stor grad trækker fra elementerne i PoP.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 30/04-05 19:13, rettet 30/04-05 19:13 
EDIT: jaes>
Okay, jeg troede jo at vi blev on-topic og talte om spil der ligner Another World. Du nævner jo selv Heart Of Darkness (det husker jeg iøvrigt også som værende fremragende).

Men ellers har Sumez jo ret i at Metroid og Castlevania vel nærmest definerer genren.

Jeg synes nu ellers det gør en stor forskel om der scrolles. Der er f.eks. ikke store områder uden betydeligt indhold, som i Castlevania og Metroid, når alt koncentreres på små områder. Tempoet synes også lidt langsommere når der ikke scrolles, og så er der hele tiden en umiddelbar tilfredstillelse ved at komme videre til næste skærmbillede. I Metroid og Castlevania er der længere imellem at man føler at man kommer videre. Ikke at jeg synes det er negativt for de to serier, for i stedet er der plads til mere udforskning og stemningsopbygning.

Black Thorne skal da forresten også nævnes blandt de spil der ikke scroller, har lavt tempo og består af små gennemtænkte spilområder. Hovedpersonen har nok den mest blærede måde at håndtere en shotgun på i noget spil før _indsæt tilfældigt FPS_.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 30/04-05 19:39, rettet 30/04-05 19:47 
Jeg er enig i, at det gør en stor forskel om, der scrolles eller ej. Det var mere set ud fra det synspunkt, at de fleste sikkert kan lide begge typer "sidelæns-spil" :)

Tak for forslag. Det var mest for at få slukket min spilhistoriske nysgerrighed for genren - min to-play-liste er for lang til, at de skal spilles forløbig ;)

EDIT: Har sat en edit på det første indlæg, så nu skulle der ikke være tvivl længere...
SumezSumezSkrevet 30/04-05 20:20 
jaes>
Tak for forslag. Det var mest for at få slukket min spilhistoriske nysgerrighed for genren - min to-play-liste er for lang til, at de skal spilles forløbig ;)

Lige netop Super Metroid og Symphony of the Night fortjener vist at springe over i køen på de fleste folks to play-lister. :P De tager heller ikke så lang tid at spille gennem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 01/05-05 00:55 
Chrono>Det der kendetegner genren er vel, at der ikke scrolles og at hvert skærmbillede i sig selv udgør en kort puzzle eller action-sekvens.
Så må Impossible Mission da næsten være det første i den "genre"?
Born to kill space
ZaarinZaarinSkrevet 01/05-05 02:53 
Jeg trodde det originalt var et PC-spill. PC-versjonen av spillet er faktisk lengre enn Amiga-versjonen så for meg så virket det som at de forkortet spillet og så portet det til Amiga.
HeroldHeroldSkrevet 01/05-05 04:00 
Der kom da iøvrigt et tredje spil - i 3D - gjorde der ikke?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 01/05-05 08:49 
Jo, Fade To Black. Det var rimelig godt, men jeg foretrækker nu 2D-udgaverne.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/05-05 11:07 
Her er noget info fra "nettet":

Another World
(Atari ST 1992 / PC DOS 1991 / PC Windows 3.x 1994 / Mac / SNES 1992 / Genesis/Megadrive 1992 og Amiga 1991)
(tilsyneladende europæisk titel, kendt som Out of This World i USA, også dengang det udkom)

Flashback
(Amiga 1992 / PC DOS 1993 (+1995 Enhanced version) / Genesis 1993 / Jaguar 1995 / Sega CD 1994 / SNES 1993)

Fade To Black
(PC DOS 1995 / Playstation 1996)

Personligt foretrak jeg "Flashback".
Per SPer SSkrevet 01/05-05 12:42 
Der skulle være et ekstra spil mellem Flashback og Fade To Black, som jeg mener i hvert fald eksisterer til Mega CD.

Nogen der ved noget om det?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Bede-xBede-xSkrevet 01/05-05 13:27, rettet 01/05-05 13:37 
Heart of the Alien som også indeholdte det originale Another World, var forsættelsen til Another World. Mener at man styrede en af npcerne fra Another World, ham alienen.

Spillet listes som Out of This World 2 på Gamefaqs, men ikke i de gamefan jeg har som anmelder det:

http://www.gamefaqs.com/console/segacd/game/587978.html

Det må være det, du tænker på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ElgenElgenSkrevet 02/05-05 09:06 
Nu er det jo ikke for at vætre lyseslukker eller noget, men er denne tråd ikke mod forummets regler?
Citat fra FAQ:
-----------
Backups

- Omtale af backups, brændere, medier og lignende er ikke tilladt. Det er korrekt, at der findes tilladte former for backups, men det er vurderet, at det reelt primært drejer sig om piratkopiering. Den eneste måde at have en klar linie er derfor ikke at tillade noget af det.
------------

Da jeg selv forsøgte at registrere mit Flash2Advance sæt som samler fik jeg en henstilling af en moderator om at 'det betragtes som piratudstyr'. Det undrer mig derfor at selv samme moderator kommer med et indlæd her i denne tråd som om intet er galt!?
Misforstå mit nu ikke, jeg er ikke mod emner som disse, men det undrer mig at nogle gerne må og andre ikke (er reglerne lidt for difuse her?).

Jeg har i øvrigt også set skrevet om GBA emulatore i denne tråd, og det er vist heller ikke efter bogen:
Igen citat fra FAQ'en:
----------
- Omtale af emulering af hardware og software som er under ti år gammelt er ikke tilladt. Reglerne for links og download gælder også her.
----------

Jeg mener derfor at reglerne bør lempes på dette punkt, da der blandt brugerne jo åbenlyst er stor interesse for disse emner.

Dette er ikke ment som et surt optrød, men som bare lidt tankevækker }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/05-05 10:21 
Nøh, er der noget ulovligt her?

Vi taler om et gratis spil til GBA, som lovligt kan hentes. Derudover har der været snak om de andre spil i serien.

Det er også over 10 år gammelt.

Ingen snak om ROMS, links til downloads eller noget... så hvad skulle være ulovligt?
SumezSumezSkrevet 02/05-05 10:27 
Det er selvfølgelig fuldt lovligt, ingen gråzoner her.
Når vi ikke tillader generelt snak om ROM downloads, flashkort, osv., skyldes det naturligvis at det i næsten alle tilfælde bruges til ulovlige formål. Det skal ikke forhindre os i at snakke om reelle, lovlige udgivelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 02/05-05 10:34, rettet 02/05-05 10:36 
OK, jeg synes bare det var værd at nævne, da jeg før har set folk herinde blive 'banned' for mindre }:-)

EDIT: Ok, så måske ikke nødvendigvis 'banned' (smurte vist lidt tykt på), men så i hvert fald fået et drag over nakken af en moderator.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 02/05-05 11:25 
Per S>
Der skulle være et ekstra spil mellem Flashback og Fade To Black, som jeg mener i hvert fald eksisterer til Mega CD.

Nogen der ved noget om det?
Ja, og det er svært. Har haft det med til nogle af de første P:R.
Du må fange det næste gang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
silverstarsilverstarSkrevet 02/05-05 17:46, rettet 02/05-05 17:47 
Er megacd den eneste platform som dette spil (Heart of the Alien) eksisterer til? Jeg er rystet over at der rent faktisk findes et spil i Another World-serien som jeg ikke har spillet :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ChronoChronoSkrevet 13/04-06 19:26 
Nu genudgives Another World igen. Denne gang i høj opløsning og til pc (tror jeg da). Det ser egentlig meget godt ud, selvom jeg ikke tror det vil føles mærkbart anderledes at spille.

Det bliver heller ikke freeware som GBA-udgaven.

Nyhed hos Edge
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 13/04-06 20:00, rettet 13/04-06 21:03 
Tænk jeg ikke så dennetråd da den var her sidst , har "med det vuns" hentede GBA udgaven :)

Edit:
HAr i foresten set DS strippoker de har lavet:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig