X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det døde forum


Svar
AndréAndréSkrevet 29/04-05 15:51 
når jeg sidder og kigger på det her forum er det bare ikke som før i tiden det er blevet for "avanceret", handel sektionen er latterlig og det hele virker for uoverskueligt, det er sgu lige før konsolforum er bedre nu, det er ikke for at være kæphøj og provokerende og jeg tager hatten for dem der har arbejde med forummet
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
JmogJmogSkrevet 29/04-05 15:55 
Jeg er nu ret glad for handel, som det er i dag. Der er dejligt nemt og overskueligt at få oversigter over spil til salg for en specifik konsol.

Jeg var her også, før de ændrede forummet, men jeg kan nu ikke huske noget, der var bedre før. Hvad hentyder du til?
salsalSkrevet 29/04-05 16:09 
Ok?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
JAAJAASkrevet 29/04-05 16:10 
Jeg synes, at forumet er rigtigt lækkert, men jeg er helt enig i, at der er adskillige ting, der ikke er intuitive.
AndréAndréSkrevet 29/04-05 16:12 
ja lige når man kommer ind kan jeg godt lide at man kan se om der er nye posts, og hader at man skal trykke flere gange for at i det hele taget komme ind på oversigten, det er heller ikke så meget selve forummet er er noget galt med det er som om at antallet af posts er reduceret, der sker bare ikke så meget som før i tiden.
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
RJKRJKSkrevet 29/04-05 16:16 
André>
det er ikke for at være kæphøj og provokerende
...
handel sektionen er latterlig

Nåeh... Så det er for at komme med konstruktiv kritik...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 29/04-05 16:24 
André>
og hader at man skal trykke flere gange for at i det hele taget komme ind på oversigten

Øhm? Det kræver ét klik at komme til forum-oversigten. Faktisk kræver det kun ét klik at komme frem til de fleste centrale sider. Jeg tror du ville være utilfreds hvis det krævede færre :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/04-05 16:26 
Jeg elsker den her slags tråde :)

Når jeg læser den første post, kan jeg slet ikke se, hvad den skal gøre godt for
HankyHankySkrevet 29/04-05 16:46, rettet 29/04-05 16:48 
Hehe, jeg er flad af grin.
Jeg troede der var tale om et eller andet polsk spilleforum for de ukendte, men nej..

Dette site har noget af det mest overskuelige system jeg har set overhovedet, og så synes du at systemet er latterligt og for uoverskueligt?

Tror du skal pakke dine Gameboys og Lommeregnere væk, og hive en kugleramme og en PingPong-maskine frem ;) .. Se, så kan det ikke blive mindre avanceret.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AndréAndréSkrevet 29/04-05 17:42 
ok hanky sviner jeg dig til personligt?? og er det her ikke et forum hvor man må komme med sine meninger? jeg siger bare at det var bedre før i tiden med det gamle forum. der skete mere
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
NaieraNaieraSkrevet 29/04-05 17:59 
Nej, det gjorde der ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 29/04-05 18:11 
Det er da fint at du kommer med kritik til siden, men hvis du skal gøre det, så gør det konstruktivt. Hvad skal RJK bruge udtalelser som "handel sektionen er latterlig" osv. til? Du lægger jo overhovedet ikke op til konstruktiv debat med din post.

Jeg er selv yderst tilfreds med handelsektionen og siden generelt. Siden er blevet udvidet, men jeg synes ikke den er blevet mere uoverskuelig af den grund.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Michael_Michael_Skrevet 29/04-05 18:12, rettet 29/04-05 18:13 
André>det er blevet for "avanceret"

Prøv at definere "avanceret" nærmere.
AndréAndréSkrevet 29/04-05 19:19, rettet 29/04-05 19:20 
ja men jeg gider ikke rigtigt at grave dybere i enmet, da jeg nok bare skulle holdt min mening for mig selv, jeg kan bare huske at der var mange der sagde den gang at det gamle forum var bedre hvilket også er min mening, og jeg kender da også et par stykker som bruger konsolforum i stedet da det er mere overskueligt og hurtigere at bruge end PR, og det var også hurtigere at få solgt sine ting før end det er nu.
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
Michael_Michael_Skrevet 29/04-05 19:28 
Helt ok, og jeg synes da ikke du skal holde din mening for dig selv.
Det vil selvfølgelig gøre det lettere at forstå dine kritikpunkter, hvis du uddyber dem en anelse.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/04-05 19:29 
Der er ingen der siger, at du skal holde din mening for dig selv. Du har samme ret som alle andre til at komme ud med den. Problemet består i, tror jeg, at der ikke var der mindste konstruktive indhold i din første post. Når du lægger ud på den måde, får folk automatisk en negativ holdning til det du prøver at sige, og det bliver svært at tage din kritik seriøst.
BlossomBlossomSkrevet 29/04-05 19:42, rettet 29/04-05 19:59 
Når nu vi endelig er igang med denne tråd, og det første indlæg samt overskriften har skabt så meget opmærksomhed, så har jeg da en lille ting..

Meget lille, men alligevel noget jeg har tænkt lidt på..

I handelssektionen...

Hvorfor (til RJK) har I valgt kun at lade salgsannoncer komme frem i Handel i forummet?

Jeg spørger af den simple grund, at jeg stort set aldrig husker at kigge inde under Købsannoncer hvis jeg har noget jeg vil af med, og samtidig så får jeg stort set heller aldrig respons hvis jeg selv har en annonce derinde..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HankyHankySkrevet 29/04-05 19:54 
Ja, dem synes jeg også godt vi kunne få lidt frem i lyset.. Der er ingen der har svaret på mine købsannoncer *snøft*

;P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AndréAndréSkrevet 29/04-05 20:00 
KidCaffeine>
Der er ingen der siger, at du skal holde din mening for dig selv. Du har samme ret som alle andre til at komme ud med den. Problemet består i, tror jeg, at der ikke var der mindste konstruktive indhold i din første post. Når du lægger ud på den måde, får folk automatisk en negativ holdning til det du prøver at sige, og det bliver svært at tage din kritik seriøst.
ja det kan jeg da godt se, lagde nok forkert ud ;-(
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
HeroldHeroldSkrevet 29/04-05 20:13 
Jeg tror måske det er væsentligt at tænke på at PlayRight ikke bare er et forum, men så mange andre ting efterhånden.

Jeg kommer her mest for foraets skyld dog, og er glad for det som det er, samt de mennesker der kommer her.

(aaawwww ;´))
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 29/04-05 20:48, rettet 29/04-05 20:58 
Du har ikke tilfældigvis hængt ud ovre på YakYak den seneste tid? :)

(Aaaaawwww, fluffy P:R people :) ).
ChronoChronoSkrevet 29/04-05 20:48 
Blossom>
Hvorfor (til RJK) har I valgt kun at lade salgsannoncer komme frem i Handel i forummet?

Nu er det jo ikke noget RJK alene har besluttet :)

Så vidt jeg husker var argumentet at der ville komme alt for mange annoncer på Aktive-listen. Det er ihvertfald det argument jeg vil bruge mod forslaget nu :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 29/04-05 20:49, rettet 29/04-05 20:50 
Blossom>
Hvorfor (til RJK) har I valgt kun at lade salgsannoncer komme frem i Handel i forummet?

At man kan se salgsannoncer her i første omgang er mere en slags bivirkning, fordi salgsannoncer egentligt bruger forummet. Der er ikke rigtigt nogen grund til at købsannoncer bruger forummet, fordi der ikke rigtigt er nogen grund til at offentligt byde eller spørge om noget på en købsannonce. Salgsannoncer er jo egentligt bare en liste over, hvad man er interesseret i.

Men jeg tror de fleste er enige om, at købsannoncerne ikke rigtigt fungerer efter hensigten. Det gør de vel i øvrigt sjældent nogen steder. Despåagtet er det noget vi gerne vil forbedre. På et tidspunkt ;) Og ikke nødvendigvis på den måde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BlossomBlossomSkrevet 29/04-05 22:13 
Tak for et fyldestgørende svar, og et dejligt forum, med fantastisk seriøsitet fra staben.

Vi roser jer for sjældent for arbejdet bag... c¨,)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SyrefoxSyrefoxSkrevet 29/04-05 23:53 
André>
handel sektionen er latterlig

Synes det er ok at komme med kritik, hvis man selv har nogle forslag til hvordan det kan gøres bedre, men det synes jeg ikke du kommer med. På konsolforum, virker det da slet ikke, for der bumper brugerne deres salgsannoncer hele tiden, og kommer med latterlige svar i sin salgstråd som ikke har noget med emnet at gøre. Så til nogen kommer med forslag om hvordan det kan gøres bedre, synes jeg denne tråd burde lukkes ned. Personligt synes jeg at det fungere fint nu, men også at forbedringer altid er velkommne.
JmogJmogSkrevet 30/04-05 00:49 
Syrefox>
På konsolforum, virker det da slet ikke,

Når nu vi sammenligner, så er jeg også rigtig glad for, at man gennem P:Rs "avancerede" system tvinges til at udfylde diverse detaljer såsom region, stand og præcis angivelse af, hvilket produkt det er. Så slipper man for at skulle spilde tid på at spørge om noget, sælgeren skulle have oplyst i selve annoncen.
RJKRJKSkrevet 30/04-05 03:15 
André>
der sker bare ikke så meget som før i tiden.

Jvf. din sammenligning med andet forum undrede jeg mig bare lidt. Nu følger jeg ikke med på andre danske spilfora, men jeg erindrede nu ikke netop Konsolforum, som værende voldsomt meget mere aktiv end P:R.

Derfor valgte jeg for min egen fornøjelses skyld at lave en lille sammenligning mellem forummet på P:R, Konsolforum og Gamereactor. Jeg har talt antal indlæg i de forskellige områder, der er postet indenfor den sidste uge. Jeg har selvfølgelig ikke medtaget salgstråde nogen steder, og på Konsolforum har jeg derudover ignoreret forummerne dedikeret til "piratchips".

Resultatet ser sådan her ud:

Det døde forum

Overraskende for mig overgår P:R faktisk lige præcis GR, og har tydeligvis langt mere aktivitet end KF. Derfra kan vi jo så tage en diskussion om, hvilke af de tre fora, der har de bedste og mest relevante indlæg, for antallet i sig selv er jo ikke udtryk for kvalitet. "Spændende" tråde jeg stødte på i min gennemgang var fx den om at det er nemmere at pisse i bukserne, hvis man ikke lige gider gå på toilettet og den om hvorvidt sex med svin skal forbydes... Hvad er det Palle plejer at sige? "Niveauet er søreme højt herinde på P:R..."? Tjah...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 30/04-05 09:17 
jaes>
Du har ikke tilfældigvis hængt ud ovre på YakYak den seneste tid? :)

(Aaaaawwww, fluffy P:R people :) ).

Lød lidt som Gridrunner++ "Aaaaawww Fluffy Sheepy";)

YakYak er faktisk et af de fora som hastigt er ved at degenerere, er jeg bange for.
Siden meddelelsen om UNITYs ærgerlige endeligt efteråret 2004, er der kommet så utroligt meget støj på siden, at størstedelen af de brugere der faktisk udgjorde et godt, informativt og visionært forum, nu er forsvundet.
AndréAndréSkrevet 30/04-05 10:33 
havde været sjovt hvis du havde taget markedet med i din undersøgelse;-)
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
HankyHankySkrevet 30/04-05 11:17 
André>
havde været sjovt hvis du havde taget markedet med i din undersøgelse;-)

Hvorfor det?
Sådan at du kunne se, hvor meget mere handelsaktivitet der er herinde, end på de andre fora?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AndréAndréSkrevet 30/04-05 11:28 
ja nemlig
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
SumezSumezSkrevet 30/04-05 12:33 
Jeg er også overrasket over at P:R faktisk er mere aktivt end GR, der jo ellers er langt mere kendt ude i det ganske land.
Men når man besøger forummet adskillige gange om dagen, kommer det vel nok til at føles mindre aktivt. :)

GR har dog også tråde med kommentarer til nyhededsartikler og anmeldelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 30/04-05 12:41 
Sandt nok. Det er ikke en 100% videnskabelig undersøgelse der tager alle detaljer med i overvejelse ;) Beskeder er fx også en del af aktiviteten, men jeg kan jo af gode grunde ikke vide hvor mange der sendes af dem de andre to steder. Der er _mange_ herinde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 30/04-05 14:04, rettet 30/04-05 15:21 
Sumez>
GR har dog også tråde med kommentarer til nyhededsartikler og anmeldelser.

Det er dog også fint, at de ikke tæller med. Første kommentar til en anmeldelse er ofte "Det her spil interesserer mig ikke en skid og PS2 sux!", og så går den ellers derfra...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 30/04-05 14:17 
Nåh ja, men det skal de jo have lov til at mene. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
MurphyMurphySkrevet 30/04-05 14:19 
En lille håndfuld rumsterer lidt i en tråd om Halo 2's nye baner, og en anden lille håndfuld rumsterer lidt i en tråd om en japansk shooter.

Andre prøver med en god diskussion om overvurderede spil (som ingen rigtigt gider tage virkeligt seriøst).

Den længste tråd herinde handler om hvad man fik i sin postkasse idag, og den anden-længste tråd handler om hvilken musik man lytter til lige nu.

Derudover er der lidt om whiskey og en af mine egne tråde om Midnight Club 3, blev belønnet med dumme kommentarer om beskidte harddiske, og så døde den tråd også.

Og I undrer jer over at her er "lidt" dødt?

Jeg blev anbefalet og næsten opfordret til at kigge herind igen, efter ikke at have gidet bruge stedet i snart to år, men jeg græmmes desværre fortsat af in-aktiviteten herinde, så jeg får stadig min diskussions lyst styret andre steder, og det er på de udenlandske spil fora.

Det er trist, men på danske spil forums diskuteres der bare ikke særligt ihærdigt om spil, og når der forsøges med et tilløb til noget, så halter niveauet som regel bagefter.

Ovenikøbet så banner man Okotta. Man kan altid sige noget om hans måde at SKRIVE tingene på (jeg kender ham IRL og han er faktisk en rigtig flink fyr), men han forstod immervæk at starte flere vedkommende diskussioner og at deltage i disse samt andre diskussioner.
Excuse me, I have to go. Somewhere there is a crime happening
JloweJloweSkrevet 30/04-05 14:57, rettet 30/04-05 14:57 
Murphy>
Ovenikøbet så banner man Okotta. Man kan altid sige noget om hans måde at SKRIVE tingene på (jeg kender ham IRL og han er faktisk en rigtig flink fyr), men han forstod immervæk at starte flere vedkommende diskussioner og at deltage i disse samt andre diskussioner.


Enig, jeg kender ikke manden - men han startede sgu' nogen skægge diskutioner - og satte lidt gang i forummet. Vi er alt for mange rygklappere herinde, det er sjovere hvis man får lidt ophedede diskutioner igang.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
RitesRitesSkrevet 30/04-05 15:26 
Hvis du syntes det er så problematisk at komme hen til de sider du interesserer dig for, så opret nogle genveje i din profil?
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 30/04-05 15:39 
Naiera>
Det er dog også fint, at de ikke tæller med. Første kommentar til en anmeldelse er ofte "Det her spil interesserer mig ikke en skid og PS2 sux!", og så går den ellers derfra...

Sådn er forummet jo også. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 30/04-05 16:32 
Jeg har ikke nogen konkret grund til det, men jeg syntes heller ikke at forummet er så godt som det var engang. Der mangle nogle mennesker (Nogle af dem sidder og skriver på det andet konsolforum) og det er ikke så interresant i forummet som det var engang.

Jeg var tit inde og skrive indlæg i det gamle forum og startede også selv tråde op nogle gange. Men jeg syntes at der mangler et eller andet herinde, som var der dengang.

Der er rigtig mange muligheder på P:R og det er måske bare folk som skal lære at udnytte div. funktioner... Det komplekse skræmmer måske nogle væk fra sitet?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
AndréAndréSkrevet 30/04-05 19:43 
det er det jeg mener, du har fat i den lange ende
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig