X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jade Empire - Impressions


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 28/04-05 21:16 
Nu da Jade Empire er kommet på markedet, overvejer jeg kraftigt at anskaffe mig det. Det har fået gode anmeldelelser osv. men jeg vil gerne høre nogle beretningenr og meninger fra folk herinde der har prøvet det?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
KTCKTCSkrevet 28/04-05 21:30 
Jeg har lige haft det startet en enkelt gang, og jeg synes det virker velskabt. Fin framerate, flot grafik, god stemning i spillet. Det var en del samtale i starten af spillet, så jeg kom ikke for alvor i gang med kampene.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/04-05 08:23 
Jeg har spillet det en del - hvad vil du vide?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
MurphyMurphySkrevet 29/04-05 11:33 
Jade Empire er rigtigt godt. For en (well - mig) der ikke interesserer sig meget for RPG'ere, så nyder jeg spillet i fulde drag.

Det er ikke for svært, action er der nok af (i real time - heldigvis ikke ligegyldigt tur-baseret), karakterene er interessante osv. Måden man administrerer sin egen karakter på, er også en kærkommen feature. Hvilket vil sige at det er utroligt nemt at administrere sin egen figur, da det aldrig bliver forvirrende og for "RPG agtigt". Ens moves (dem man har til at starte med, og som man senere opgraderer til nogle badass showpieces + de nye moves man kan købe senere) er sjove at bruge i de mange kampe. Faktisk er kampene og kampsystemet ret simpelt, og det handler ikke om bare at hamre knapper (som nogle anmeldelser får det til at lyde til). Men der er altså ingen tvivl om at Jade Empire er et "RPG Light" spil, og det er garanteret derfor jeg så godt kan li' det.

Jeg er lige ankommet i The Imperial City (Chapter 3) og er ca. 11 timer henne i spillet indtil nu. Jeg har nydt det så meget, at jeg endda har taget alle de sub quests jeg kunne finde; Der er én af slagsen, hvor man skal finde en kæreste til en meget selvstændig, dominerende og peppet kvinde, som jeg nød meget. Dialog mulighederne i den scene var opfindsomme, og man havde rig mulighed for at bruge sin Charm, Intimidation og Intuition skills, til at dreje samtalerne. Det blev næsten helt "LucasArts-adventure-agtigt".

Dårlige ting ved spillet er loadetiderne, og slowdown (både i selve hoved spillet, og de mini games som foregår som en vertikal shooter). Spillet saver selv inden vigtige hændelser, men det måtte det gerne gøre lidt oftere, da det kan være irriterende at dø og starte længere tilbage end man ønsker, fordi spillet ikke har savet et checkpoint. Man kan dog også selv save når man ønsker det, så det er jo en god ting.
Excuse me, I have to go. Somewhere there is a crime happening
KalicolaKalicolaSkrevet 29/04-05 12:10 
Palle: han vil gerne vide hvad du syntes om spillet
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/04-05 12:16, rettet 29/04-05 12:16 


Her er min mening om Jade Empire
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/04-05 14:01 
Tjaeh - jeg må erkende at min tålmodighed med spil er faldet gevaldigt siden jeg spillede Baldur' Gate i timevis.


Jeg er begyndt at afsky de der dialogtræer som Bioware altid bruger, som man bare pine død skal igennem, hvis ikke man vil gå glip af halvdelen af spillet.

Jeg spillede kun indtil den første boss - hvis man da kan kalde ham det - og jeg følte at jeg kedede mig mere end jeg var underholdt.

Omvendt har Bioware stadig en stor plads i mit hjerte, så jeg vil prøve at give spillet et chance igen, når jeg får tid.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 29/04-05 14:50 
Jeg er sådan set enig med Seventh Sun. IMO er det fordummet en hel del, og lever sådan set kun på den historie som Bioware altid får skruet sammen, og ikke på gameplayet, som før gjorde det til en fantastisk kombination.

Alt for mainstream, og alt for åbenlyse valg. Det er mere for børn end for gamere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/04-05 15:23 
Dvs. KOTOR, bare med en god historie, i stedet for en elendig? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/04-05 20:09 
Ja, KOTOR har heller aldrig sagt mig noget. Og det er sådan set ikke fordi jeg er til de mere hardcore rollespil (og Fable røg da heller ikke ind på min top 10). Jeg kender faktisk flere hardcore rollespillere, der har spist KOTOR råt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig