X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Zelda Timeline


Reply
QQSkrevet 26/04-05 02:42, rettet 26/04-05 13:51 
Nogen der har lyst til at give et bud på en komplet tidslinie over alle Zelda spillene?

Selv efter at have fundet Zelda-tidslinien som et hyppigt topic på (ekstremt) mange andre sider, har jeg endnu ikke kunnet finde min egen holdning til tidslinien...

Hvad er rækkefølgen!?!? (og please, la vær med at overbevise mig om at der er flere Link's osv... træls ide synes jeg :o(

EDIT: Okay, ideen med flere Links er i orden... Bare kom med jeres teorier...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 26/04-05 03:05, rettet 26/04-05 03:08 
Øhh? Der er ikke kun en Link.

EDIT: Nu har jeg ikke spillet de gamle så meget, men ved i hvert fald dette:

Ocarina of Time (Link #1) > Majora's Mask (Link #1) > Wind Waker (Link #2).
Home is where the hardware is..
QQSkrevet 26/04-05 03:08 
Okay... I orden med teorien om flere Links så...
Men så kom med jeres ideer... (Komplette timelines...)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 26/04-05 09:08, rettet 26/04-05 09:08 
Der er flere sites, der har givet deres bud allerede, men det er jo ikke til at sige noget bevist. Man må gå ud fra at Zelda II omhandler den samme Zelda/Link som 1'eren, men det er nok heller ikke helt galt at gå ud fra at de to spil slet ikke skal medregnes, da 3'eren så at sige begynder forfra på en ny udlægning af historien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 26/04-05 11:34 
IMO starter de forfra så mange gange, at der ikke er nogen egentlig tidslinie i Zelda-spillene. De er alle enkeltstående fortællinger med figurerne til fælles. Mere end det synes jeg ikke rigtigt der er i det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/04-05 11:42 
Altså, det er jo tydeligt at Ocarina er det første i en reel tidslinje. Handlingsforløbet i det spil, er tydeligvis det, der beskrives i introen til A Link to the Past. Wind Waker foregår så højst sandsynligt (mange generationer) efter det, men det er svært at sige.
Link's Awakening, Majora's Mask, Oracles, Four Swords og Minish Cap må siges at være sidehistorier, der er svære at placere. Men f.eks. i spillene med Vaati er tydeligvis ikke den samme Link som i de andre spil, og i forhistorien til Link's Awakening fastslås det at der er tale om den samme Link, der lige har reddet Hyrule i A Link to the Past, og ham i Majora's Mask er vist også den samme som i Ocarina of Time.

Jeg ville altså umiddelbart placere dem sådan her:

Ocarina of Time
Majora's Mask
--------------------
A Link to the Past
Link's Awakening
--------------------
The Wind Waker
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ThealmightyThealmightySkrevet 26/04-05 13:52, rettet 26/04-05 13:54 
Denne her side påstår, at kunne hjælpe hvis man er i tvivl om noget hvad angår Zelda.

EDIT: Link til påstået tidslinje er nederst på siden.


Link...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me