X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fordele til PR-brugere og/eller til PR


Svar
IkarugaIkarugaSkrevet 19/04-05 21:43, rettet 19/04-05 21:44 
Vi har tænkt lidt over følgende:

Lad det være sagt med det samme. Jeg ejer Overstock. Bare så der ikke er misforståelser.

Vi kunne godt tænke os at lave et eller andet for PR's brugere - evt. til gavn for PR.

Det kunne være:
Hver uge finder vi et 'ugens PR-spil' Dette spil kunne f.eks. være Pro Evo Soccer 4 til Xbox. Vi fik det hjem i sidste uge og kan... Se hele indlægget
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
IkarugaIkarugaSkrevet 19/04-05 21:43, rettet 19/04-05 21:44 
Vi har tænkt lidt over følgende:

Lad det være sagt med det samme. Jeg ejer Overstock. Bare så der ikke er misforståelser.

Vi kunne godt tænke os at lave et eller andet for PR's brugere - evt. til gavn for PR.

Det kunne være:
Hver uge finder vi et 'ugens PR-spil' Dette spil kunne f.eks. være Pro Evo Soccer 4 til Xbox. Vi fik det hjem i sidste uge og kan sælge det til en fin pris på 239 kr. Fedt tilbud, som vi kunne lave lidt sjov med.
Vi kunne lave et special PR-tilbud, hvor PR's brugere kunne købe spillet til 199 kr. Måske poste under aktuelle spiltilbud. PR-brugerne sparer 40 kr.

ELLER

Sælge spillet til 239 kr. (altså normal-pris i shoppen) og lade PR få 'rabatten' på 40 kr. Altså, når man som PR-bruger købte spillet, sender vi 40 kr. afsted til PR.

ELLER

Man kunne evt. også 'dele' en given rabat, så brugeren fik 20 kr. i rabat og samtidig støttede PR med 20 kr.

Rent teknisk kan det lade sig gøre at lave et specielt link, så vi kan se, at en ordre er genereret gennem et klik fra PR.

Vi kunne således være medvirkende til enten at give PR's brugere en rabat, som ikke tilkommer andre, eller at lade PR's brugere 'sponsorere' PR ved et køb. De ekstra penge kunne være et tilskud til driften, tilskud til nye forbedringer osv.

Jeg ved ikke om det bliver for 'reklameagtig' til PR's koncept, men man kunne da godt tænke sig, at andre shops også ville være med på den ide. Der kunne laves regler fra PR's side om, at man kun kunne tilbyde en vare pr. uge eller lign.

Naturligvis gør vi det ikke for vores blå øjnes skyld og vi vil også tjene på handelen, men når det samtidig kan kombineres med et tiltag som ovennævnte, synes jeg det kunne være interessant for PR også.

Hvad siger I som brugere? Ville I have interesse i dette.
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/04-05 21:49 
100% mate:)

Jeg har selv købt spil fra din side før i tiden, og har kun anbefalet den til alle jeg har mødt. Fin og hurtig levering og gode priser:-)

Det ville jeg helt bestemt være interesseret i, men uanset hvad, så tak for initiativet til dette forslag.
Well crucify the insincere tonight...
quadquadSkrevet 19/04-05 21:51 
Uden at have nogle som helst relationer til hverken ejerne af siden P:R eller butikken Overstock - finder jeg forslag nummer to yderst brugbart, og funktionelt. Forslaget gavner alle parter, og med de for nyligt offentliggjorte økonomiske problemer P:R medfører, er denne avancerede udgave af donationssystemet, for mig, en yderst givtig måde at støtte siden på.

Om en nærmere granskning af P:R-brugernes mening ville afsløre punkt 3 som favoritten, må vel fremstå af meningerne i denne tråd.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-05 22:02 
Forslag 2 er en fin tanke. Men jeg tvivler på, hvor mange der vil købe ét bestemt produkt uden selv at få noget ud af det.

Så thumps-up for forslag 3, herfra!
Spiller nu: Phantasy Star IV
RuneSPRuneSPSkrevet 19/04-05 22:23 
Både forslag nr 2 og 3 ville i hvert fald godt kunne få mig til at købe spil hos spil lidt oftere hos jer :-) Hvilket af dem er jeg sådan set ligeglad med...
JAAJAASkrevet 19/04-05 22:25 
Både forslag 1 og 3 kunne jeg nemt tilslutte mig. Jeg tror dog, at det der i længden ville give flest penge til PR, ville være en 75%/25% fordeling i brugerens favør. Det lyder måske tosset, men jeg tror, at den større besparelse for brugeren vil gøre det meget mere interessant at benytte ordningen, mens PR stadig bliver hjulpet på vej.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 19/04-05 22:37 
Ser gerne at den liste med DC spil(80-100titler)kommer herind så mankan bestille dem man mangler i sin samling.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KeenKeenSkrevet 19/04-05 22:57, rettet 19/04-05 23:10 
Det JAA siger er jeg faktisk enig i, jeg tror også der er flere der vil benytte sig af sådan et tilbud end ellers, og samtidid vil det hjælpe på P:R's pengeproblem

Jeg personligt er egentlig mest til at hele rabaten går til P:R, for 40 kroner fra eller til er i min bog ikke noget så meget. Hvis jeg ser noget hos f.eks. overstock som jeg godt kunne tænke mig og som jeg mener er billigt, så køber jeg det(hvis jeg har råd ;)), og at det går til et godt formål gør det jo bare bedre!
JmogJmogSkrevet 19/04-05 23:42 
Jeg synes, det lyder som en glimrende idé med enten en rabat til PR's brugere eller en 50/50 rabatordning, som både PR og brugerne nyder godt af.

En større procentdel til brugerne, tror jeg også, vil virke endnu bedre. PR ville sikkert ikke engang få mindre end ved 50/50-ordningen, da større brugerrabat ville medføre øget salg og dermed øget støtte til PR.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/04-05 18:06 
Jeg synes grundlaget for idéen er genial, det ville være en rigtig lækker feature. :-)
Forslag nr 3 og JAA's variant (eller en blanding?) lyder meget fornuftigt, den er jeg helt me' på!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/04-05 18:28 
Ikaruga>
Naturligvis gør vi det ikke for vores blå øjnes skyld og vi vil også tjene på handelen...

Det lyder generelt som en virkelig (virkelig!) god idé! Men er der slet ingen "hager" ved det? Hvad dækker ovenstående udtalelse over? Og skal P:R så plastres til i bannere eller er hvad?
RJKRJKSkrevet 20/04-05 18:32 
Hyakotake>
Og skal P:R så plastres til i bannere eller er hvad?

Det skal vi selvfølgelig under ingen omstændigheder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 20/04-05 18:43 
Hyakotake>

Hvad dækker ovenstående udtalelse over? Og skal P:R så plastres til i bannere eller er hvad?


Mon ikke bare han mener, at denne aftale mellem P:R og Overstock, vil medføre at han sælger flere spil, og derved tjener flere penge, samlet set? Det virker da ret åbenlyst for mig i hvertfald.
JloweJloweSkrevet 20/04-05 18:51 
Super initiativ. 75/25% er jeg med på også..
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
IkarugaIkarugaSkrevet 20/04-05 21:12 
Hyakotake>

Hvad dækker ovenstående udtalelse over? Og skal P:R så plastres til i bannere eller er hvad?


Næ, der er jo ikke bannere på PR, så det vil være noget med at lave et tilbud i en tråd. Vi har f.eks. lavet det første tilbud under 'aktuelle spiltilbud', hvor Full Spectrum Warrior til Xbox kan købes. Men som sagt kan andre jo måske også være interesserede i dette, så man skulle måske lave en PR-specialtilbuds-kategori
gammagammaSkrevet 20/04-05 22:14 
Jeg har aldrig købt fra overstock men hvis det med 50/50 blev lavet kunne jeg nok godt købe ting fra jer.
silverstarsilverstarSkrevet 20/04-05 22:42 
Så længe det kommer til at foregå under klart formulerede regler, som f.eks. hvor mange posts og i hvilket forum det må foregå. Jeg har set andre sites drukne i reklamer/spam, fordi der ikke blev lagt en klar begrænsning for hvad der var tilladt, og det skal vi jo gerne undgå.
Jeg vil ihvertfald gerne være fri for reklameposts i de enkelte konsol-forums, så hellere holde alle disse posts i et til formålet dedikeret forum, f.eks. et "forhandler salg" under handel. Måske kunne man endda nøjes med at annoncere de titler, hvor P:R-brugere får rabat på selve sælger-sitet.
Jeg indrømmer at jeg ikke er ubetinget begejstret for ideen, jeg kommer hovedsageligt her for at deltage i debatter, lære nyt og diskutere min interesse for konsolspil med ligesindede. Hvis dette tiltag kan hjælpe med at støtte P:R's drift er det dog et væsentligt lyspunkt.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/04-05 09:44, rettet 21/04-05 09:46 
silverstar>
Måske kunne man endda nøjes med at annoncere de titler, hvor P:R-brugere får rabat på selve sælger-sitet.

Så vidt jeg har forstået bliver der kun postet specielle PR-månedenstilbud, og ikke noget andet fra shoppen. Dette kan næppe medfører en overflod af reklame og spam.

Jeg stemmer for 50/50.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PlaykidPlaykidSkrevet 21/04-05 10:01 
Jeg synes det lyder som en tiltalende ide.
Hvor jeg faktisk er af samme holdning som Knight Keen. En besparelse på 40 kr. betyder for mig ikke det store. SÅ hellere at P:R får gav af penge donationerne.

Desuden er overstock en af de onlineshops jeg har haft mest gavn af, og størst tillid til:)
Spiller nu: Halo 3
HeroldHeroldSkrevet 21/04-05 10:58 
Jeg synes umiddelbart at det er en dårlig ide. Jeg værdsætter at PlayRight er neutralt og forholdsvis frit for skidt og møg - ikke at en tråd en gang om ugen/måneden ville genere mig, men grænsen skal trækkes et sted.

Hvis en shop får lov til at gøre dette, hvad skal så forhindre en anden i at gøre det? At de har fået lov? Hvorfor skal andre så ikke have lov - de har måske bedre tilbud, og mere interessante spil? Det kunne være første skridt til noget meget, meget grimt.

Lad os hellere holde den slags i "Aktuelle spiltilbud"-tråden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
quadquadSkrevet 21/04-05 13:45 
Så længe det ikke forstyrrer den gode stemning, og naturligvis besværliggør den daglige drift af sitet - vil enhver økonomisk hjælp, med så få forpligtelser som her, vel være velkommen.
BlossomBlossomSkrevet 21/04-05 14:01 
Jeg synes idéen om en rubrik/emne/tråd der omhandler forhandler tilbud er helt iorden.

Selvfølgelig skal der være regler osv., og det skal efter min mening gå igennem RJK det hele, så han holder styr på det.

Jeg tror ikke der er nogen forretninger der kunne finde på bare at smide en masse tilbud ind uden først at have fået tilladelse til det.

Man kunne måske lave det sådan at forretningerne's indlæg i en eventuel tilbuds-rubrik ikke kan ses af brugere før det er godkendt af RJK.

Hvis der kunne laves sådan en kategori med tilbud fra forretninger, så kunne folk jo også bare vælge at gå langt udenom.. Det har intet med reklame at gøre..

Kun til gavn for P:R, brugerne og forretningerne..

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad P:R stab selv kunne tænke sig, og hvordan de kunne forestille sig at det kunne laves ...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/04-05 16:00 
Hørt, lav en forhandler tråd :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DommergaardDommergaardSkrevet 21/04-05 17:26 
Det lyder som en rigtig god idé som alle parter vil få noget godt ud af. En 50/50 ordning ville være rigtig godt! Glæder mig til at høre nærmere om det endelig resultat. Godt initiativ Ikaruga!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/04-05 17:40 
Hear, hear... 75/25 lyder som en god idé
JmogJmogSkrevet 21/04-05 23:27 
Herold>
Hvis en shop får lov til at gøre dette, hvad skal så forhindre en anden i at gøre det? At de har fået lov?

Ja, det er der vel intet problem i.

Hvorfor skal andre så ikke have lov

Hvis de både giver en besparelse for brugerne og en donation til P:R, kan de vel også få lov. Under forudsætning af at det er en shop, som P:R-staben har godkendt på forhånd selvfølgelig.

Jeg kan ingen ulemper se ved, at P:R laver et samarbejde som dette med en dansk web-shop, der har rygte for god service.
HeroldHeroldSkrevet 22/04-05 01:08 
Faren ved det er selvfølgelig at P:R mister sin "uafhængighed, som den er i dag". Jeg har sat det i anførselstegn, da det jeg personligt kan lide ved det er det meget rene koncept, som for mig gør stedet unikt og ikke-kommercielt.

Jeg bryder mig iøvrigt heller ikke om at denne besked er rettet mod brugerne af sitet, og ikke i stedet er rettet til staben på P:R, som i virkeligheden er dem der skal tage stilling til om det skal gøres eller ej - og om det såvidt overhovedet er nødvendigt. Det har intet med os at gøre overhovedet. IMO skal sådan et spørgsmål stilles af P:R selv, og ikke folk udefra.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 22/04-05 01:23 
Blossom>
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad P:R stab selv kunne tænke sig, og hvordan de kunne forestille sig at det kunne laves ...

Nu er dette en noget mærkelig form for kommunikation efter mine begreber. Men i hvert fald har vi ingen "officiel" henvendelse fået omkring dette, og så tager vi heller ikke stilling til noget.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/04-05 09:27 
Mærkelig kommunikation? Der er vel 2 parter, som skal høres i denne sag: staben og brugerne. Hvis staben siger "Ja, fint" og brugerne bare synes det er en rigtig dårlig idé og aldrig køber rabat-spil, gider Ikaruga da ikke spilde tid på at sætte noget i stand. Omvendt hjælper det heller ikke noget, hvis alle brugerne jubler, og staben så siger nej.

Så om den ene eller anden part høres først er vel egentlig ligegyldig? Oppefra eller nedefra?

Nu virker det da som om Ikaruga har fået feedback nok fra brugerne til at gå "officielt" videre til staben, og så ligger den endelige afgørelse selvfølgelig dér. Og det er vel ikke sådan at staben så stilles i et dårligt lys, hvis det ender med et nej. Brugerne kan nok godt forholde sig til de argumenter, som taler imod, hvis der ikke er enighed mellem stab og brugere.
The DaneThe DaneSkrevet 22/04-05 14:15 
Kunne i sig selv være en (forholdsvist) god ide, men det kommer også an på hvilke spil der blev sat op. Hvis det ikke er andet end "spil som bliver smidt i hovedet når man går"-spil, så kan jeg være foruden - jeg tror næppe kendere ville købe den type spil alligevel.

Hvad angår rabatten, så har jeg nok ikke noget imod det hele gik til PR (så længe prisen var rigtig) - ikke at sige den skulle være superlav, men tidligere nævnte eksempel var fint nok for mig.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 22/04-05 21:03 
Hyakotake>
Så om den ene eller anden part høres først er vel egentlig ligegyldig? Oppefra eller nedefra?

Nej, god gængs forretningsskik er at spørge de egentlig involverede parter først - og derefter gå til kunderne.


Selvfølgelig er folk da interesserede i gode tilbud, men da det ikke er dem det i første omgang handler om, er de heller ikke relevante til at starte med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/04-05 21:04 
Jeg er nu enig med Hyakotake, jeg kan ikke se problemet i den måde, det er forgået på indtil videre...

I den sidste ende er det vel også ligegyldigt, hvem der bliver spurgt først? Resultatet bliver formentligt det samme
IkarugaIkarugaSkrevet 22/04-05 21:41, rettet 22/04-05 21:42 
Herold>
Selvfølgelig er folk da interesserede i gode tilbud, men da det ikke er dem det i første omgang handler om, er de heller ikke relevante til at starte med.


Sjovt, vores indgangsvinkel var egentlig lige modsat. Selvfølgelig er PR interesserede i at få økonomisk support - endda fra sine egne brugere, så vi mente egentlig ikke at det så meget handlede om PR i første omgang, men om folk herinde var interesserede i en model som skitseret.

Og ærlig talt. Så mente vi at 'de involverede parter' var hele PR. Der var jo egentlig ikke så meget ved at drøfte ideen med PR før det var afklaret om brugerne overhovedet synes om den. Det ville da være at spilde både vores og PR's tid. Vi kunne jo tage nok så mange drøftelser om diverse modeller, men i sidste ende, synes vi, at det var smartest at 'vejre stemningen' for de folk, der skal bære hele ideen igennem - nemlig brugerne.

Hvis stemningen fortsætter med at være så positiv som hidtil, vil vi naturligvis tage fat på PR i starten af næste uge.
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/04-05 23:04 
Jeg synes godt nok også at det er underligt at du ikke har spurgt Rune & Co først. Det er det samme som at spørge min datter om hun vil have en pose slik og bagefter checke om det er okay med hendes far. Det er rigtig svært for mig at sige nej til hende når først du har viftet hende om næsen med lækkerierne.

Jeg synes det er fedt du ønsker at støtte PR (det er en rigtig god sag!), måske kunne du bare donnere et beløb?
HeroldHeroldSkrevet 22/04-05 23:09, rettet 22/04-05 23:10 
Ikaruga: Du behøver ikke at spille helgen. Det er tydeligt nok at du er her for at sælge i forvejen, så skal vi ikke lade P:R afgøre hvad P:R er interesserede i? :)

Edit: Klarificering af hvem jeg henvendte mig til.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 22/04-05 23:10, rettet 22/04-05 23:13 
Et eller andet er vendt på hovedet her.
Når tilbud som dette er under overvejelse, er det naturligeste da at på til "ledelsen" først.
Det overrasker mig noget, at det kan være svært at se. Det er i sidste ende dem der bestemmer om dette foreslag kan realiseret, så derfor er det selfølgelig der man begynder.

Nu er eksempler generelt aldrig gode at tage i brug, da de aldrig helt svare til den ønskede situation, men netop hér, mener jeg i høj grad det svare til en markedsplads.

Spørgsmålet er om man bare banker en bod om for at finde ud af om der er et marked for det, eller først checker ved ledelsen, for at finde ud af om man overhovedet må være der, eller om der er gængse regler. Argumentet om at det er "kunderne der bestemmer" er total urelevant i starten, da man lige skal finde ud af om man overhovedet må være på jorden.

Det virker lidt som om at man har valgt at gå "public" med det, fordi så er det sværere at få underkendt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JAAJAASkrevet 23/04-05 00:34, rettet 23/04-05 00:36 
Jeg tror nu sagtens, at Rune og Co. kan stå imod "presset" og sige nej til et eventuelt tilbud, hvis de ikke finder, at det spiller sammen med deres idéer om PR. Men jo, det havde måske nok været smartere lige at høre ledelsen først.

Når det så er sagt, så synes jeg da vi skal prøve at undgå, at en eventuel ordning, der kan gavne alle parter, bliver skudt i sænk bare fordi den ikke blev søsat på bedste måde. Lad os da se på, hvad resultat vil blive, i stedet for at fokusere på vejen dertil, og så arbejde hen i mod noget, alle kan blive blive glade for, om muligt.
IkarugaIkarugaSkrevet 23/04-05 07:58 
King Chaos>
Det er det samme som at spørge min datter om hun vil have en pose slik og bagefter checke om det er okay med hendes far. Det er rigtig svært for mig at sige nej til hende når først du har viftet hende om næsen med lækkerierne.

Vel ikke helt det samme? Jo hvis jeg samtidig spørger dig om du vil have en tyver for at sælge en pose slik til din datter til nedsat pris?

Jeg ved ikke om det er fordi King Chaos og Herold 'driver' Boomtown-forretningen og selv skal leve af at sælge spil, at de er så negative. Jeg er da sikker på at Boomtown også vil være velkommen til at detalge i en evt. ordning?


Det er da bestemt ikke i nogen ond mening vi har taget dette initiativ og dybest set, kan jeg med min bedste vilje ikke se nogen tabere i dette forslag. Kan I?
SyrefoxSyrefoxSkrevet 23/04-05 09:07, rettet 23/04-05 09:09 
God idé med billige spil, det tror jeg næsten alle herinde kan tilslutte sig.

Jeg er så bare bange for at vi vil få en masse useriøse brugere herinde, som kun kommer her for rabattens skyld.

Jeg siger ikke dette for at skyde ideen ned fra starten af men hvis den skal føres ud i livet, synes jeg bare man skulle lave det sån at man først kunne få rabatten når man havde været et aktivt medlem i f.eks. 1 år på P:R.

For jeg ville nødig have dette site skulle ende som et vist andet forum, hvor man kan oprette et seriøst indlæg og måske få 10 svar, hvor de 8 svar er så useriøse at man ikke gider bruge tiden på at se om der skulle være nogle gode svar.

Men som sagt synes jeg det er en god idé, og så gerne nogle billige nintendo spil.

Men jeg ligger trygt ansvaret og beslutningen i P:R´s "ledelse´s" hænder, jeg ved i vil finde den rigtige løsning for os.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/04-05 09:44 
King Chaos>
Det er det samme som at spørge min datter om hun vil have en pose slik og bagefter checke om det er okay med hendes far.

Hvis ikke du er din datters far, hvem er du så? :-)

JAA>
Jeg tror nu sagtens, at Rune og Co. kan stå imod "presset" og sige nej til et eventuelt tilbud, hvis de ikke finder, at det spiller sammen med deres idéer om PR. Men jo, det havde måske nok været smartere lige at høre ledelsen først.

Jeg tror netop også, at staben ikke vil have problemer med at tage stilling til spørgsmålet, med eller uden opbakning fra brugerne. Jeg ser generelt brugerne som meget loyale overfor de beslutninger staben træffer. Det er da sjældent at der er direkte indædt modstand overfor indførte tiltag, er det ikke? (Jeg kan i hvert fald ikke lige huske nogen?)

Syrefox>
Jeg er så bare bange for at vi vil få en masse useriøse brugere herinde, som kun kommer her for rabattens skyld.

Hvis det teknisk kan lade sig gøre som Ikaruga skriver, vil det ikke kræve at man er oprettet som bruger. Se quote:

Ikaruga>
Rent teknisk kan det lade sig gøre at lave et specielt link, så vi kan se, at en ordre er genereret gennem et klik fra PR.

Hvilke konsekvenser det SÅ vil have er noget helt andet. Men det er vel en snak som skal tages EFTER staben har fundet ud af om det er JA eller NEJ.
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/04-05 09:59 
Ikaruga>

Vel ikke helt det samme? Jo hvis jeg samtidig spørger dig om du vil have en tyver for at sælge en pose slik til din datter til nedsat pris?


Så længe du spørger mig først, det var det du lige glemte...

Ikaruga>
Jeg ved ikke om det er fordi King Chaos og Herold 'driver' Boomtown-forretningen og selv skal leve af at sælge spil, at de er så negative. Jeg er da sikker på at Boomtown også vil være velkommen til at detalge i en evt. ordning?


Du ved ikke om det er derfor, men du var nødt alligevel at nævne det? Jeg har som såden ikke forholdt mig til ideen, blot til dine metoder. Min Boomtown-hat kommer på ingen måde i spil her, af to gode grunde:

1) PRs brugere er slet ikke Boomtown Shoppens hovedkunde-gruppe. Alle er naturligvis velkomne, men vores primære fokus er på vores City Members. Vi kan, prismæssigt, slet ikke konkurre med udlandske sites, som en del PR-brugere, benytter. Vi har heller ikke mulighed for at indkøbe parallelt og dumpe priserne, da vi forsøger at fastholde en ordentligt forhold til de danske distributører.

2) Jeg er personligt stor tilhænger af gode tilbud. Jeg cykler gladeligt 6 km den ene vej, og 6 km den anden, bare for at købe et GBA-spil på tilbud. Jeg har fra dag 1 støttet "Aktuelle spiltilbud/hardwaretilbud" og peger gladeligt folk i retning af alle mulige gode tilbud som ikke nødvendigvis er hos Boomtown. Jeg har som du ved endda købt spil i din shop, når der ellers var noget jeg kunne bruge.

Jeg kan sagtens skelne mellem fritid og arbejde. Kan du?


Når det så er sagt, så er der ingen måde hvorpå Boomtown Shoppen kan give specielle rabatter til nogen andre end City Members eller støtte andre foreninger end Boomtown.

Personligt har jeg ikke taget stilling til om dette er den rigtige måde at understøtte PR på. Men det er da ærgeligt at du "skyder først og spørger bagefter". Dine metoder sætter spørgsmålstegn ved dine intentioner.

Btw: HrRald driver ikke Boomtown Shoppen (det gør jeg) og han skal på ingen måde leve af at sælge spil. Men at du på den måde drager hans redaktionelle integritet i tvivl, finder jeg usmageligt.
IkarugaIkarugaSkrevet 23/04-05 10:44 
King Chaos>

Jeg kan sagtens skelne mellem fritid og arbejde. Kan du?

Nej, som selvstændig er man altid på arbejde......

King Chaos>
Dine metoder sætter spørgsmålstegn ved dine intentioner.

Som jeg skrev før, kan jeg ikke se andet end at det er en win/win/win-situation. Kan du?

King Chaos>
Men at du på den måde drager hans redaktionelle integritet i tvivl, finder jeg usmageligt.

Det er da vist kun dig, der har nævnt dette?


Jeg synes ikke der er grund til at fortsætte denne diskussion. Vi sender en mail til PR-staben og så må de tage stilling...
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/04-05 10:56 
Ikaruga>
Det er da vist kun dig, der har nævnt dette?

Ikke rigtigt.

"..Herold 'driver' Boomtown-forretningen og selv skal leve af at sælge spil.." Må vel for fanden betyde at du mener han lever af at sælge spil? Det gør han ikke, men er derimod redaktør. Dermed siger du da at han gør sit arbejde for at sælge spil. Læser du ikke hvad du selv skriver? Eller er det fordi der ikke var nogen skillevæg mellem arbejdet på MSN Games og salget af spil hos Overstock?
JloweJloweSkrevet 23/04-05 11:28, rettet 23/04-05 11:46 
Er den her tråd ikke ved at kamme lidt over?
Seriøst - så synes jeg faktisk at det er en god ide ham hr. Overstock er kommet med. Fordi nogen tydeligvis har "grudges" imod ham, betyder vel ikke at vi andre brugere ikke kan få glæde af sådan et forslag? Der er 3 brugere som ikke vil have det - men resten af indlæggene i tråden er positive - ærgeligt at de 3 pisker sådan en negativ stemning op. Jeg vil gerne have et godt tilbud og hvis jeg kan støtte stabens gode arbejde samtidig - ja men hvad diskuterer vi så! Fraser om at det hele bliver for kommercielt og at intregiteten af forummet falder, er jo helt ude af proportioner. Det er jo bare en tråd med tilbud - I kan da bare lade være med at åbne den!
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
MarcusMarcusSkrevet 23/04-05 12:10, rettet 23/04-05 12:16 
Jeg er enig med Jlowe, jeg synes det er et rigtig godt initiativ og jeg ser ikke nogen grund til mistanke og utilfredshed, jeg stoler fuldt ud på at RJK ved hvornår der skal siges fra hvis det i det hele taget bliver nødvendigt hvilket jeg tvivler på.

Jeg tror at tilbuddet vil gavne begge parter.

Og ang. "mærkelig kommunikation" så kan det jo i tilfælde af at P:R staben ikke er interesserede altid blive til 100% til kunderne, og derved flere P:R brugere = mere handel, mere aktivitet osv. Altså er det også relevant for os.

Er det iøvrigt imod relementet hvis han bare poster særlige tilbud i f.eks. aktuelle spiltilbud? (Som foreslået)
HeroldHeroldSkrevet 23/04-05 13:38 
Ikaruga>
Det er da bestemt ikke i nogen ond mening vi har taget dette initiativ og dybest set, kan jeg med min bedste vilje ikke se nogen tabere i dette forslag.

Hvis du læser hvad jeg skriver, sætter jeg ikke umiddelbart spørgsmålstegn ved at _du_ får lov til at sælge herinde - men at _nogen_ gør det. Det er der jeg i høj grad er urolig. Så er det sådan set ligemeget om det er dig, din fætter eller Fona.

Derfor mener jeg at det lige så godt kan falde ind under aktuelle spiltilbud istedet (en forhandlertråd er i det hele taget også en ganske udmærket ide, men eftersom der kun er halvanden shop repræsenteret herinde, så ville det nok blive en småstille tråd). Den tråd er ganske udmærket til den slags, og det giver ikke Play:Right en grim smag - så kan du jo bruge halvdelen af indtjeningen på at holde P:R kørende, og skilte med det samtidigt.

Din agenda er jo i sidste ende at tjene penge og få kunder - det er jo ikke fordi du er aktiv herinde med dine 27 post, hvori du bruger halvdelen på at drive heksejagt på GameReactor. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 23/04-05 13:47 
Og så taler alle lige ordentligt til hinanden igen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MurphyMurphySkrevet 23/04-05 16:23, rettet 23/04-05 16:26 
Herold>
Hvis du læser hvad jeg skriver, sætter jeg ikke umiddelbart spørgsmålstegn ved at _du_ får lov til at sælge herinde - men at _nogen_ gør det. Det er der jeg i høj grad er urolig. Så er det sådan set ligemeget om det er dig, din fætter eller Fona.

Uden jeg skal forsvare nogen (og hvordan skulle jeg kunne have noget imod at få mine spil billigere?) så lugter det altså lidt af at Boomtown folkene er imod Overstocks forslag, pga. at Boomtown "kun" kan tilbyde rabatter til deres City Members og ikke andre (og dermed ikke brugere af Play Right), hvor i mod Overstock ville kunne gøre det, vha. deres tilbud her.

Rettelse: Altså noget med reklame og alt sådan noget dér :-)
Excuse me, I have to go. Somewhere there is a crime happening
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/04-05 16:43 
Jeg har som nævnt ikke taget stilling om det er en god idé eller ej. Jeg stiller kun spørgsmålstegn ved måden at introducere ideen på.

Som beskrevet ovenfor er PR's brugere ikke min primære målgruppe, og jeg har hverken sortiment eller prispunkt til at servicere jeres behov. Så længe jeg kan få en større og større gruppe af TDCs bredbåndskunder til at købe i min shop er det såmænd godt nok til mig ;) I øvrigt køber de ansvarlige i Boomtown, al den reklameplads til mig jeg har brug for.

Jeg forventer da at andre end Overstock vil benytte sig af muligheden for at reklamere for deres varer, skulle det blive besluttet at gennemføre ideen. Og jeg vil da sandelig også selv benytte mig at eventuelle tilbud som falder sammen med min smag.

Jeg har kun noget imod den måde Tommy prøver at gøre tingene på, ikke nødvendigvis selve ideen.
RuneSPRuneSPSkrevet 23/04-05 16:53 
Hvad så med at finde ud om idéen dur til noget og hvordan det skal være, i stedet for at sidde fast i samme rille omkring noget som alligevel ikke fører til noget?
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig