X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Essential Dreamcast - A treasure-map


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 18/04-05 17:34 
Jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg har endelig fået skaffet mig en dreamcast, og glæder mig meget til at komme igang.
Jeg har været ude at kigge lidt på hvad der findes at spil, men det kan jo godt være lidt svært at overskue.

Så jeg tænkte om de herrer ikke ville hjælpe mig med en 'Essential Dreamcast' - liste med de spil som i absolut mener at jeg ikke må misse.

Jeg har selv forstået at Soul Calibur, Ikaruga, Samba de Amigo og Skies of Arcadia er vigtige titler.. andre?
Have you considered sucking less?
HellefiskHellefiskSkrevet 18/04-05 17:43 
Jeg vil også mene at Virtua Tennis er en vigtig titel..
NaieraNaieraSkrevet 18/04-05 17:47, rettet 18/04-05 17:49 
Hvad med at kigge lidt her på P:R?

Mars Matrix er i øvrigt vigtigere end Ikaruga, hvis du vil have en shooter i stedet for en puzzler.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/04-05 19:14 
Folk kan jo godt have nogle titler i tankerne, der ikke er vurderet voldsomt højt

Power Stone 1 & 2 har jeg haft rigtig mange gode aftener med, sammen med vennerne. Desuden er jeg selv meget stor tilhænger af Guilty Gear X, selvom jeg ved at ikke alle er enige :)
3of193of19Skrevet 18/04-05 19:18, rettet 18/04-05 19:18 
Hvis du har en Cube, behøver du ikke DC versionen af Skies of Arcadia, men det er et kanon spil.
En del af de store DC titler er blevet konverteret til Xbox/GCN/PS2 med tiden, men Jet Set Radio er i hvert fald en titel man skal eje og findes ellers kun på GBA :)
Grandia 2 er også et lækkert rollespil, og DC versionen skulle være bedre end PS2 udgaven.
Andre rigtig gode spil er bla.a. Bangai-o, ChuChu Rocket i multiplayer, Samba de Amigo ver. 2000, Ecco (er dog meget svært) og Shenmue 2 pga. de originale stemmer i PAL udgaven.
Er man til shooters er det også en del, f.eks. Border Down. Men det vil jeg overlade til dRxL :)
NaieraNaieraSkrevet 18/04-05 19:29 
KidCaffeine>
Folk kan jo godt have nogle titler i tankerne, der ikke er vurderet voldsomt højt

Måske, men toplisten er jo nok et godt sted at starte...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 18/04-05 19:38, rettet 18/04-05 19:39 
Skal jeg holde mig til nogle ganske få, som ikke også er blevet udgivet på andre platforme, vil jeg kraftigt anbefale dig at anskaffe følgende:

Jet Set Radio, Border Down, Shenmue II og Powerstone.

Jeg kunne anbefale fra nu af til dommedag, men de fire titler er essentielle.
RJKRJKSkrevet 18/04-05 19:44 
Mener du måske Shenmue (I)? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 18/04-05 20:44 
Hehe, nej. Jeg tilføjede Shenmue II (grundet stemmerne) efter at have skrevet introduktionen. Shenmue (I) er jeg mildest talt ikke ret benovet over.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/04-05 20:50 
Daytona, Tokyo racer 1+2, Soul calibur, Le-mans, House of the dead 2 og godt 100 andre titler :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
TweelTweelSkrevet 18/04-05 21:13, rettet 18/04-05 21:13 
3of19>
... men Jet Set Radio er i hvert fald en titel man skal eje og findes ellers kun på GBA :)

GBA, og selvf. XBox... (Ikke en konvertering, men efterfølger)
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/04-05 21:30, rettet 18/04-05 21:32 
Køb The Typing Of The Dead [US], 2 DC Keyboards (koster næsten intet) og en god ven (kan ikke købes) - så er du kørende.

Køb The House Of The Dead 2 og en eller to pistoler, så er du også godt kørende.

Virtua Tennis og Virtua Tennis 2 elsker jeg også (jeg ved godt at de fleste P:R'ere bedst kan lidt 1'eren).

+ massevis af andre, er der evt. nogle bestemte genrer du holder af?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 18/04-05 21:31, rettet 18/04-05 21:31 
Tweel>
GBA, og selvf. XBox... (Ikke en konvertering, men efterfølger)

Så findes JSR jo heller ikke til Xbox. JSRF er meget forsimplet i forhold til JSRF.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/04-05 21:39 
Naiera>
Måske, men toplisten er jo nok et godt sted at starte...

Good point :)
Michael_Michael_Skrevet 18/04-05 21:40 
Import:

Rez
D2
Trizeal

Pal:

Space Channel 5
Per SPer SSkrevet 18/04-05 21:40, rettet 18/04-05 21:45 
18 Wheeler
4 Wheel Thunder
Alien Front Online
Armada
Bangai-O
Border Down
Cannon Spike
Chaos Field
Confidential Mission
Cool Cool Toon
Cosmic Smash
Crazy Taxi
Crazy Taxi 2
D2
Daytona USA 2001
Dragons Blood
Evolution 1-2
Elemental Gimmick Gear
F355 Challenge
Fighting Vipers 2
Floigan Bros.
Giga Wing 1-2
Grandia II
Gunbird 2
Headhunter
The House of the Dead 2
Hydro Thunder
Ikaruga
Jet Set Radio
Le Mans
Maken X
Mars Matrix
Marvel Vs. Capcom 2
Metropolis Street Racer
Mr. Driller
Outtrigger
Phantasy Star Online 1-2
Power Stone 1-2
Project Justice
Psyvariar 2
Rayman 2
Record of Lodoss War
Rez
Samba De Amigo
San Francisco Rush 2049
Seaman
Sega Bass Fishing (med fishing controller selvfølgelig)
Sega Bass Fishing 2
Sega Marine Fishing
Sega GT
Sega Rally 2
Shenmue 1-2
Shikigami No Shiro II
Skies of Arcadia
Sonic Adventure
Sonic Adventure 2
Soul Calibur
Space Channel Five 1-2
Starlancer
Stupid Invaders
Super Magnetic Neo
Sword of the Berserk
Tech Romancer
Tee Off
Time Stalkers
Toy Commander
Tokyo Bus Guide
Trizeal
The Typing of the Dead
Virtua Tennis 1-2
Virtual On: Oratorio Tangram
Zero Gunner 2
Zombie Revenge


En del findes til andre konsoller, men er taget med fordi de skiller sig ud som enten Sega arcade konverteringer eller er sjovest at have til DC. Resten er en smagssag.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/04-05 21:45, rettet 18/04-05 21:48 
Naiera>
Hvad med at kigge lidt her på P:R?

Det er godt nok nogle lave vurderinger. Jeg mener, 80% er den højeste vurdering af et DC spil, og Mars Matrix, Samba De Amigo og Typing Of The Dead får alle under 70% - de vurderinger er, imho, intet værd.

Og f.eks. vurderingen af Bangai-O er direkte latterlig (ikke for at bashe RJK, men for at komme med et eksempel).
Smag er subjektivt, men come on... Ikke ét DC spil med en vurdering over 80%....

Bangai-O vurdering
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
ChronoChronoSkrevet 18/04-05 21:58 
Se så tilgengæld hvor få titler der er under 50%. Jeg kunne godt forestille mig at platformens gennemsnit er højere end for eksempelvis PS2 - kunne man få en statistik for det? :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 18/04-05 22:03, rettet 18/04-05 22:16 
Hvordan skulle det være "direkte latterligt", at vurdere Bangai-O som "Godt"? Helt ærligt...

At nogen ikke gider sætte sig ind i en karakterskala er altså et tyndt grundlag at angribe ting på.

Tilbage til emnet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 18/04-05 22:15 
Chrono>
kunne man få en statistik for det? :)

Xbox: 60%
Dreamcast: 60%
GameCube: 60%
PlayStation 2: 58%
Game Boy Advance: 58%
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 18/04-05 22:30 
Hvad med N64 versionen af Bangaio(eller hvordan det nu staves)?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JAAJAASkrevet 18/04-05 22:50, rettet 18/04-05 22:52 
Umiddelbart må jeg tilslutte mig det kor, der synger om at toplisten er forskruet i forhold til virkeligheden.

At et spil som Soul Calibur har et gennemsnit på 75%, er for mig uforståeligt, når man ser på sammenligningsgrundlaget. Det er bare ét eksempel. Garou som 9ende bedste titel til DC? Shenmue II bedste Dreamcast spil?

De fleste spil har kun en enkelt vurdering, og derfor ser listen ud, som den gør. Det skal man nok ikke gå på indkøb udfra.

Danny: Tænker du ikke på Yuke Yuke Trouble Makers?
Michael_Michael_Skrevet 18/04-05 23:01 
Nej jeg tror han mener N64 versionen af Bangai-O.

Dens rigtige titel er Bakuretsu Muteki Bangaioh.
RJKRJKSkrevet 18/04-05 23:01, rettet 18/04-05 23:02 
Undskyld, men har nogen sagt, at vurderingsstatistikkerne er de ultimative sandhedssigerne ned i de mindste detaljer? Det blev anbefalet at man kiggede på listen, hvis man intet kendte til Dreamcast. Det er da en fin anbefaling. Måske også en anbefaling der kunne få andre til lige at få vurderet det de har spillet, så enkelte vurderinger ikke havde så stor indflydelse herpå.

Som den største Soul Calibur-fan herinde (antager jeg) kan jeg heller ikke se problemet i 75%-scoren? Er "problemet" at den er for høj eller lav eller hvad?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 18/04-05 23:08 
Selvfølgelig for lav for et spil, der hele verden over regnes som noget af det ypperste inden for genren.

Mht. til at kigge på listen så mener jeg ikke, at det er en god anbefaling, at kigge på den som udgangspunkt for en ny Dreamcast ejer, når størstedelen af spillene kun har en enkelt vurdering. Så kunne man lige så godt sige: "spørg Allan". Al ære og respekt for listen, som nok skal blive mere brugbar til den slags med tiden.

Bangaio til N64? Den var sluppet forbi mig. Beklager :)
NaieraNaieraSkrevet 18/04-05 23:11, rettet 18/04-05 23:17 
JAA>
Det skal man nok ikke gå på indkøb udfra.

Hvad er det så for spil på den liste, der er så slemme, at det gør listen totalt ubrugelig? Nu er det jo ikke "Allan" der har vurderet alle spillene, men flere forskellige brugere. Der er et gennemsnit på 3,8 vurderinger per spil.

Der er ikke nogen spil på den liste, det ville være en forfærdelig tragedie for en nybagt Dreamcast-ejer at købe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 18/04-05 23:12 
3of19>
Hvis du har en Cube, behøver du ikke DC versionen af Skies of Arcadia,

Det afhænger lidt af hvilken udgave af spillet, han har, og hvilket display. NTSC-udgaven af Skies til DC kan jo køres over VGA-boksen, og så har GC-udgaven ikke meget at overgå den med.

Genialt designet video-output. Der er endnu ingen konsol, der har et klarere billede med flottere farver end DC'en via VGA.
JAAJAASkrevet 18/04-05 23:20 
Naiera>
Der er ikke nogen spil på den liste, det ville være en forfærdelig tragedie for en nybagt Dreamcast-ejer at købe.

Men det var ikke det, han spurgte efter. Han spurgte efter spil, man absolut ikke må gå glip af.

Nok om det. Mine råd er givet videre, og jeg stopper her, før det udvikler sig til en uløselig diskussion om toplisten.
RJKRJKSkrevet 18/04-05 23:20, rettet 18/04-05 23:22 
JAA>
Selvfølgelig for lav for et spil, der hele verden over regnes som noget af det ypperste inden for genren.

75,4% er tættest på karakteren 8/10. Hvilket i vores karakterskala er det tætteste man kommer "ypperste indenfor genren". Vores 9/10 og 10/10 er som udgangpunkt reserveret spil der påvirker hele mediet, og det synes ikke engang jeg, at Soul Calibur gør (selvom jeg gerne ville ;)).

Det kan vi sikkert lave mange og lange diskussioner ud af, men faktum er, at vores karakterskala ikke er opbygget som de fleste karakterskalaer er. 75,4% er, som karakteren beskriver det, en fremragende score. Måske forvirrende for folk der i årtier er blevet tilvænnet et system, hvor alle gode spil tildeles 90%+ i score, men sådan er det jo så...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 19/04-05 00:21, rettet 19/04-05 00:23 
Naiera>
Mars Matrix er i øvrigt vigtigere end Ikaruga, hvis du vil have en shooter i stedet for en puzzler.

Det er jeg så på ingen måde enig i.

Ikaruga mener jeg er et sublimt og innovativt shmup og essentielt for enhver "komplet" DC samling, mens Mars Matrix er ordinært og godt uden at være fantastisk.
Vote Ficus!
TweelTweelSkrevet 19/04-05 01:42 
Naiera>
Så findes JSR jo heller ikke til Xbox. JSRF er meget forsimplet i forhold til JSRF.

Og det mener du ikke er tilfældet med GBA versionen? :)
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
3of193of19Skrevet 19/04-05 05:51 
Gameplayet i GBA versionen er stor set det samme som på DC, bare med isometrisk perspektiv istedet for 3d.
JSRFs gameplay er ikke nær så "tight" som JSR til Dreamcast.
SumezSumezSkrevet 19/04-05 12:14 
JSRF er grundlæggende det samme og på mange måder forbedret over DC-spillet, men i at de har fjernet bane-opdelingen og tidsbegrænsningen, er spillet også blevet betydeligt nemmere, ja nærmest umuligt at tabe. Der er JSR godt for en god udfordring.

JAA>
Bangaio til N64? Den var sluppet forbi mig. Beklager :)

http://www.classicgaming.com/sfkosmo/treasure/games/bangaio/bangaio.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 19/04-05 13:32 
Jeg kender godt forskellen på JSR og JSRF (personligt foretrækker jeg dog JSRF af samme grund som i foretrækker JSR, der er mere tid til at nyde stemningen, og mindre pres), jeg kender dog ikke GBA versionen, men gik ud fra at det også var en anderledes oplevelse. Derfor mente jeg også XBox versionen skulle nævnes, men hvis GBA versionen ligner originalen mere end XBox versionen er det ok med mig at den nævnes først.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig