X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forgrenede tråde


Svar
dRxLdRxLSkrevet 17/04-05 12:33 
Se eksemplet med Conker tråden for hvor galt det kan gå.
Jeg synes vi skal indføre muligheden for at en tråd kan splittes op i flere grene så man kan undgå at få sine gode seriøse tråd ødelagt af Troll'ere.
Jeg gidder f.eks. sætte mig ned og læse Conker tråden, da jeg ved den er fuld af lort som jeg ikke gidder have med at gøre, selvom jeg gerne vil snakke om spillet.

Det skulle så foregå ved at man vælger et punkt hvorfra tråden så bliver delt op i den oprindelige tråd som bevarer den oprindelige tittel og en spinoff tråd som får en ny tittel.
Den oprindelige tråd skal indeholde alle posts som er okay i forhold til topic. Spinoff tråden indeholder så posts fra den oprindelige tråd indtil det punkt hvor den begynder at bevæge sig i en anden retning.

I praksis går man ind og vælger et punkt hvorfra skal splittes op og evt. vælger de indlæg fra før opsplitningspunktet som skal med over i spinoff tråden.

Jeg synes at den oprindelige tråd-starter skal have lov til at gøre dette (evt. med en modelators godkendelse) og selvfølgelig også modelatorerne.

Andre der synes det er åndsvagt at alle tråde skal drejes over på Halo, og hvor kvalificerede enkeltmedlemmer er som anmeldere?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/04-05 12:58 
Jeg kender godt muligheden fra andre fora. Det fungerer sådan set meget godt.

Men der har bare ikke været behov her på P:R før "nu" (indenfor de sidste par uger eller deromkring). Folk har holdt sig mere stringent til emnet, og moderatorerne har sørget for at holde let slingrende folk på sporet med en "NU SKAL VI VIST LIGE TILBAGE TIL EMNET"-kommentar i ny og næ.

Så det er vel enten: ultra-hård moderation (som vi kender det) eller oprettelse af en ny splitter-funktion.
RJKRJKSkrevet 17/04-05 13:19 
Vi har såmænd overvejet det før, og jeg tror faktisk også jeg har kodet funktionen en gang, men vi er hver gang blevet enige om, at modereringen er bedre. En af grundene er, at offtopic-udviklingen ofte dør hurtigt ud, og ikke rigtigt begrunder en selvstændig tråd. En anden ting er at det jævnt ofte er en positiv udvikling, der opstår af disse offtopic-tendenser. Altså hvor et "banalt" emne, bliver løftet til at handle om mere generelle træk indenfor samme.

Men jeg er helt enig i, at der har været et par uheldige situationer på det sidste, hvilket må tilskrives svigtende moderering, og det er selvfølgelig ikke godt nok. Måske var det en naturlig konsekvens af en længere omgang kritik mod at vi modererede alt for meget og hårdt. Selvom den slags ikke får nogen til at ændre mening, så virker det naturligvis demotiverende...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/04-05 14:03, rettet 17/04-05 14:03 
Conker-tråden er løbet så meget af sporet, at det næsten er morsomt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
OmenOmenSkrevet 17/04-05 16:22, rettet 17/04-05 16:23 
Uden at have forhåbninger om et ultra restriktivt forum, synes jeg ideen drxl kommer med er ganske god.

Alternativet er at moderatorerne må til at stramme lidt op på tonen herinde. Og kan vi så ikke samtidigt få trumfet igennem at en påstand altid skal kunne følges op med et argument?
Vote Ficus!
KalicolaKalicolaSkrevet 18/04-05 09:41 
Jeg syntes at det er meget deprimerende sådan som conker-tråden har udviklet sig. Det er sørgeligt at folk ikke kan finde ud af holde sig til topic. Hvor svært er det lige at tænke, hey, den her tråd handler om Conker, så er det nok ikke her jeg skal svinde okotta til, Hey, jeg kigger lige om der er en svin-okotta-til tråd, og så går jeg derover med mine bemærkninger. Helt ærligt drenge, det er meget tarveligt over for os andre som GERNE vil snakke om Conker.

Det er helt på sin plads at tråden blev låst.. Sørgeligt, men på sin plads.

Det burde ikke være nødvendigt at lave forgræninger på trådene, jeg syntes det lyder meget mærkeligt. Hvad med om moderatorene bare slår lidt hårdere ned på ligegyldige/spydige indlæg, og slettede dem?
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 18/04-05 15:19, rettet 18/04-05 15:45 
RJK>En af grundene er, at offtopic-udviklingen ofte dør hurtigt ud, og ikke rigtigt begrunder en selvstændig tråd.

Hvor meget koster hver tråd i oprettelse? ;)

En anden ting er at det jævnt ofte er en positiv udvikling, der opstår af disse offtopic-tendenser.

Set i sammenhæng med din foregående sætning er det besynderligt at off-topic tendensen både dør hurtigt ud og fører til positive udviklinger. Mit bud er at det ofte fuldstændig ødelægger den oprindelige trådsstarters intention.

Altså hvor et "banalt" emne, bliver løftet til at handle om mere generelle træk indenfor samme.

Eller som vi har set det bliver drejet over på at handle om 3 åbenbart evigt aktuelle emner:

1) Halo
2) Final Fantasy er over/undervurderet
3) Person X Y som også poster på playright er en god/dårlig anmelder og utroligt lidt/meget troværdig.

Men jeg er helt enig i, at der har været et par uheldige situationer på det sidste, hvilket må tilskrives svigtende moderering, og det er selvfølgelig ikke godt nok. Måske var det en naturlig konsekvens af en længere omgang kritik mod at vi modererede alt for meget og hårdt. Selvom den slags ikke får nogen til at ændre mening, så virker det naturligvis demotiverende...

Måske er det netop fordi at hård moderering ikke altid er til det bedste.
Jeg vil hellere sige "lad tusind blomster(tråde) blomstre" men hver for sig, så de ikke suger kraften og fokus ud af hinanden.
Dog ved jeg af (bitter ;)) erfaring bedre end at begynde at diskutere med dig når du først har bestemt dig, så jeg vil ikke gå videre med mit lille forslag, selvom jeg synes det kunne være fint at prøve at skrue lidt ned for modereringen og lidt op for brugernes ansvar/medindflydelse. Man kan jo altid gå tilbage hvis det viser sig ikke at virke efter hensigten.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 18/04-05 15:23 
dRxL>
Set i sammenhæng med din foregående sætning er det besynderligt at off-topic tendensen både dør hurtigt ud og fører til positive udviklinger.

Pointen var selvfølgelig, at det i hovedparten af tilfældene er netop det ene eller det andet af de to ting ;)

Eller som vi har set det bliver drejet over på at handle om 3 åbenbart evigt aktuelle emner:

Det har vi forhåbentligt lige sat en stopper for.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig