X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 2 bliver til Halo?


Svar
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 16/04-05 00:11 
På mandag kommer den længe ventet "auto update" til Halo 2.
Og det med nogle drastiske ændringer:

I Bungies Weekly What's Update, står det hele forklaret. Bl.a. at de vil få Halo 2 til mere at ligne det første spil i serien. Det vil Bungie gøre ved at gøre granater og "melee attacks" kraftigere. Endvidere vil de også resette stats systemet.

Bung... Se hele indlægget


Bungies Weekly What's Update
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 16/04-05 00:11 
På mandag kommer den længe ventet "auto update" til Halo 2.
Og det med nogle drastiske ændringer:

I Bungies Weekly What's Update, står det hele forklaret. Bl.a. at de vil få Halo 2 til mere at ligne det første spil i serien. Det vil Bungie gøre ved at gøre granater og "melee attacks" kraftigere. Endvidere vil de også resette stats systemet.

Bungie hævder også at de har fået styr på cheating problemet, om dette passer må vi jo få at se...

Om disse ændringer vil komme os til gode må vi jo se.
Helt sikkert er det i hvert fald, at man kommer til at skulle ind i den gamle Halo rytme...

Bungies Weekly What's Update
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 00:39 
Nå, så Bungie har osse selv opdaget, at det første Halo er et bedre spil i multiplayer.

Det er jo ganske interessante nyheder, og samtidigt kilden til megen morskab; Nogle patches og en større update senere, og vupti - Halo 2 er blevet tryllet om til Halo.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PlaykidPlaykidSkrevet 16/04-05 00:52 
Og dog.
Der kommer 1 seriøs update, den anden var jo kun forbeholdt HDTV og unloack af banen foundation. Det havde jo intet med spillets gameplay at gøre.

Og nej, det bliver ikke tryllet om til Halo 1 og det betyder ikke Halo 1 var bedre i MP, at de ændre nogle ting. Derimod bliver gameplay balancen tunet i Bungies Matchmaking fordi de har indset af der er ubalance i deres regler.

Der bliver fikset nogle ting, men det kan jo alt samme læses i updaten.
Spiller nu: Halo 3
OmenOmenSkrevet 16/04-05 01:02 
Og du HAR rent faktisk spillet, spillet denne gang Okotta?
Man skulle ikke tro det med sådanne udtalelser...
Vote Ficus!
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 01:13 
Dét med den forrige patch, var samtidigt et svar - og en hentydning - til, at spillet i allerhøjeste grad var rushed. Hvis det var så perfekt som flere giver udtryk for, så havde det aldrig behøvet alle disse fejlrettelser.

Helt ærligt; Hele den måde man er begyndt at omtale mange Live spil på, efterhånden: "Den næste patch fixer dit og dat", "Jeg håber der snart kommer en patch der ordner det og det". Det er ved at minde forbandet meget om hvor galt det kan gå, når et PC spil ikke virker ordentligt ved udgivelsen. Vi er dog ikke helt ovre i Operation Flashpoint halløjet - heldigvis. Men da det spil blev færdig udviklet - via. et pænt antal patches - så blev det faktisk et rigtigt godt spil (9/10 i Edge). Man snakkede dengang om, at Codemasters havde udsendt det "færdige" boxed spil, til beta testing i Europa, og når så alle folk havde rapporteret de fejl de fandt, så udgav man det rigtige, og færdige, spil, alle andre steder. Den amerikanske udgave var således et helt andet spil, da det blev udgivet derovre. Kan godt være at jeg har byttet om på rækkefølgen, mht. Amerika og Europa, men I ved vel hvad jeg mener.

Halo 2 kan på denne måde, jo stadig godt nå at blive færdig - det virker bare helt forkert at det skal foregå sådan.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 01:15 
Omen>
Og du HAR rent faktisk spillet, spillet denne gang Okotta?
Man skulle ikke tro det med sådanne udtalelser...

Spørger du mig om jeg har spillet Halo 2?

Jeg havde håbet at to gennemførelser i Campaign + flere timer online, at det talte - bare en smule.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 16/04-05 02:13 
Sjovt som okotta altid skaber splid :) .. det er griner nok.

Jeg håber at de fjerne de der åndsvage beton klodser som gør at man ikke kan køre sin jeep ind i bygningerne.. De var der ikke i 1'eren.. hvorfor er de i 2'eren? Få dem væk, og det kan være at jeg overvejer at spille det igen :)
For The Love Of The Game
PlaykidPlaykidSkrevet 16/04-05 02:36, rettet 16/04-05 02:37 
Okotta>
Dét med den forrige patch, var samtidigt et svar - og en hentydning - til, at spillet i allerhøjeste grad var rushed. Hvis det var så perfekt som flere giver udtryk for, så havde det aldrig behøvet alle disse fejlrettelser.


Der var udforudset problemer med nogle HDTV, ikke alle. Det blev rettet, ja.
Foundation blev kun unlocket via. patchen fordi Bungie mente den var for svær at unlocke ellers.
Jeg kan ikke se hvad det har med et rushed spil at gøre.

Okotta>
Halo 2 kan på denne måde, jo stadig godt nå at blive færdig - det virker bare helt forkert at det skal foregå sådan.

Men spillet er jo færdigt, og kan sagtens spilles til stor fornøjelse for mange spillere.
Snyd kan jo sagtens opstå i et spil, så er det jo naturligt at fikse det fremfor at lade det være.
De små rettelser bliver lavet til fordel for spillets gameplay sådan at det bliver mere balanceret, og det er jo fint.

Det er meget små fintuninger af spillet, så jeg kan på ingen måde se hvor sætningen "Halo 2 kan jo stadigt godt nå at blive færdigt" høre henne.

Darknon>
Jeg håber at de fjerne de der åndsvage beton klodser som gør at man ikke kan køre sin jeep ind i bygningerne.. De var der ikke i 1'eren.. hvorfor er de i 2'eren? Få dem væk, og det kan være at jeg overvejer at spille det igen :)

Hvad vil du inde i bygningen med en warthog?
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 16/04-05 06:00, rettet 16/04-05 06:03 
PS2 playkid>
Jeg kan ikke se hvad det har med et rushed spil at gøre.

Hvis Halo 2 er rushed, så er næsten alle spil rushed. Kigger man på størrelsen af spillet versus antallet af bugs, virker spillet næsten perfekt.

Prøv fx at finde et par glitch guides til Majoras Mask, Perfect Dark eller Vice City. Halo 2 er vand i forhold til.

Jeg er selvfølgelig ikke ude på, at kritisere nogle af de nævnte titler, som alle har mange kvaliteter, men blot understrege at de fleste spil har bugs af varierende størrelser.

PS2 playkid>
De små rettelser bliver lavet til fordel for spillets gameplay sådan at det bliver mere balanceret, og det er jo fint.

Ja, der er så spørgsmålet. Nogle af de ting de nævner i updaten, har ikke brug for ændringer. Måske virker det bedre end det lyder, men umiddelbart studser jeg lidt over følgende ting:

"grenades felt very weak and often simply ensured that a player would be hurt rather than killed(..)The grenade goes from being a dangerous distraction to a potent, flexible weapon"

Nu ved jeg ikke helt hvem det er Bungie spiller med, men granaterne virker allerede på denne måde, hvis brugt af en god spiller. Godt nok bliver man som oftest ikke slået ihejld, hvis man rammes af EN granat, mens man er på fuld health, men der skal ikke meget til at tage en ned bagefter.

Fra mit synspunkt giver det ikke mening at hæve skaden.

"Other slight reductions include the softening of the Plasma Rifle and SMG combo, to bring it in line with other combos"

Har de overhovedet spillet spillet? Der er ingen af de bedste dualwield kombinationer, der inkluderer SMG og Plasma Rifle/SMG er aldrig mere end bare ok. Noget man går med, indtil man finder noget bedre.

Hvorfor skal det tones ned?

"the changes aren’t severe enough that they actually add “new” combos. However, they do make single-wielding more competitive with dual-wielding"

De får det til at lyde som om folk kun løber rundt med dual-wielding, fordi andet ikke kan betale sig. Det er bare ikke tilfældet...

Det kan selvfølgelig tænkes at der er tale om MEGET små ændringer. Bungie skriver trods alt:

"I imagine that most people will not even notice these changes consciously(..)And again, they're subtle. You can play perfectly well for ages without noticing."

Det bliver ihvertfald interessant at prøve.

Darknon>
Jeg håber at de fjerne de der åndsvage beton klodser som gør at man ikke kan køre sin jeep ind i bygningerne

Det er noget sværere at få jeepen ind i bygningerne i Halo 2, men det kan godt lade sig gøre med lidt opfindsomhed.

I en bane som Headlong er det faktisk ret let.

Så måske du skulle finde spillet frem igen, Darknon :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/04-05 09:56 
Okotta>
... spillet i allerhøjeste grad var rushed.

Ja! Bungie's test-hold skulle mindst have spillet 10 millioner online-kampe før de udgav den gang bras :-) Nogle "fejl" viser sig først efter overdrevent brug, under hvilken kategori 'Halo 2' vist let indplacerer sig.

Mere power i melee attacks? Jeg går ud fra at det er våbnenes "rifle butt" funktion og ikke sværdet, der bliver opgraderet. For sværdet er da næsten one hit-one kill som det er i forvejen.
PlaykidPlaykidSkrevet 16/04-05 10:37 
Det fremgår da tydeligt af updaten?
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 10:38, rettet 16/04-05 10:39 
Johan -->

Det er også korrekt. En af de ting ved opdateringen, jeg ser frem til.

Men ellers undrer flere af tingene mig - jeg synes hverken det er nødvendigt at forbedre granater eller forringe dual wield og da specielt ikke SMG/Plasma Rifle, som i forvejen om ikke er en nødløsning, så i hvert fald ikke særlig eftertragtet.

Man kan sige, at mange af tingene de fikser ikke er en patch for at ændre noget, der ikke holder, men i stedet for at flytte spillet strategisk i en ny retning.

Indtil videre vil alt vi skriver her jo kun være gisninger og effekten vil være spændende at se de næste par uger.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 11:31, rettet 16/04-05 11:33 
Bede-x>
Hvis Halo 2 er rushed, så er næsten alle spil rushed. Kigger man på størrelsen af spillet versus antallet af bugs, virker spillet næsten perfekt.

Prøv fx at finde et par glitch guides til Majoras Mask, Perfect Dark eller Vice City. Halo 2 er vand i forhold til.

Jeg har ikke selv oplevet et spil, på nogen andre konsolformater, som har så mange fejl og mangler, som Halo 2's multiplayer del.

Iøvrigt behøver jeg vel ikke minde dig om dit eget humør, dagen efter Halo 2's udgivelse, tilbage i November? Kan du huske hvor sur du var, over spillets online muligheder og over at du ikke frit kunne vælge *hvem* du ville spille med, og *hvad* du ville spille. På det tidspunkt var du nærmest ikke til at drive ind i en kamp, med os andre.

Med tiden har du vel bare vænnet dig til manglerne og fejlene.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 16/04-05 11:39 
Okotta>
Kan du huske hvor sur du var, over spillets online muligheder og over at du ikke frit kunne vælge *hvem* du ville spille med, og *hvad* du ville spille.

Det kan man da også, så tager man bare et custom game?
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/04-05 11:40 
Nu strækker du den Okotta;)

Halo 2 har altså ikke SÅ mange fejl og mangler:) Ihvert fald ikke hvis man har prøvet at spille Turok, Timesplitters og den slags:P

Personligt synes jeg at det er fedt. Jeg synes også altid at jeg bare tager et til våben op, bare for at dual wielde og have mere at skyde med:-) Det ville være rart at bare "fræse" rundt med EN SMG, og lave lidt melee her og der:-)
Well crucify the insincere tonight...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/04-05 12:05 
Jeg tror Okotta har en anden opfattelse af "fejl og mangler". Det er ikke deciderede "bugs" og "glitches" han mener, det er hvad spillet tilbyder kontra hans egne forventninger, dvs. en ren subjektiv holdning til at spillet ikke lever op til det, han havde håbet på det ville være. (Det er kun et gæt udfra indlæggene, men det lyder bare sådan).
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 12:17 
Okotta har slet ikke spillet Halo 2s multiplayer på et højt nok niveau til at opleve alvorlige problemer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 16/04-05 13:45, rettet 16/04-05 13:46 
Rolig nu. Se min tagline. Jeg var i en periode nok Danmarks største Halo fan. Og jeg er nu efter lang tid med Halo2 sikker på at det ikke lever op til 1'eren. Misforstå mig ikke, Halo2 er et glimrende, rigtig fedt spil. Bedre end det meste. Jeg er kun en, blandt mange gamle hardcore Halo fans der har samme mening. Så for at forstå hvad jeg (og måske Okotta) mener sammen med hunreder af andre "gamle fans" så læs Mothergoats reflektioner af Halo, Det er lige mine ord!

Mothergoat sings about Halo2 ( det langt, men virkelig spændene at læse )
soon the world will be one big computer
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 14:35 
Wehner>
Okotta har slet ikke spillet Halo 2s multiplayer på et højt nok niveau til at opleve alvorlige problemer.

Om du spiller på level 0 eller 4000, så oplever du problemerne uanset hvad.

Du siger iøvrigt bare til, når du skal ha' klaps i en 1 on 1 - så skal jeg nok få fat i en Halo 2 kopi.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 14:39 
Hyakotake>
Jeg tror Okotta har en anden opfattelse af "fejl og mangler". Det er ikke deciderede "bugs" og "glitches" han mener, det er hvad spillet tilbyder kontra hans egne forventninger, dvs. en ren subjektiv holdning til at spillet ikke lever op til det, han havde håbet på det ville være. (Det er kun et gæt udfra indlæggene, men det lyder bare sådan).

Dit gæt er desværre forkert. Halo 2 har de fejl osv, det nu engang har; Nogle har vænnet sig til at leve med dem - jeg har bare ikke lyst til det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
GreaseballGreaseballSkrevet 16/04-05 14:53 
Lader til at Bungie også vil nulstille HALO 2´s leaderboards nogen uger efter at Autoupdate og de første par maps er frigivet.

Skal nok få nogen af dem som har sidet på LIVE hver dag for at få en høj level til at blive muggene ;)
OmenOmenSkrevet 16/04-05 15:13, rettet 17/04-05 00:54 
Okotta>
Dit gæt er desværre forkert. Halo 2 har de fejl osv, det nu engang har; Nogle har vænnet sig til at leve med dem - jeg har bare ikke lyst til det.

(Som altid) har jeg tilbøjelighed til at kalde dine personlige påstande for sludder Okotta, men bare for en ordens skyld kan du så ikke lige nævne de aspekter, som i så høj grad gør Halo 2 multiplayer "rushed"?

Ligesom i de fleste af dine andre højtråbende posts, virker det endnu engang som om du for alt i verden vil være "Prins modsat" og hentyde til at andres meninger skulle være inferiører.

Hvis det virkeligt står sig så galt, at du ikke kan se andre forskelle på Halo 1 og 2 i multiplayer, end et par forbedringer og opstramninger, synes jeg allerede du har bevist at du ikke bør deltage i dette emne.

Din evigt negative holdning til updates (eller patches som du oftest omdøber dem) afslører tydeligt hvor du har dine holdninger placeret, og det er ærlig talt trættende, for slet ikke at tale om forudsigeligt.
Vote Ficus!
JmogJmogSkrevet 16/04-05 15:14 
Sjovt at de sidestiller kraftigere granater med en tilbagevenden til stilen fra Halo. Det første, jeg bemærkede, da jeg spillede toeren, var, at man ikke kunne kaste granaterne nær så langt. Det måtte de gerne lave som i etteren.
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 15:30 
Omen>
(Som altid) har jeg tilbøjelighed til at kalde dine personlige påstande for sludder Okotta, men bare for en ordens skyld kan du så ikke lige nævne de aspekter, som i så høj grad gør Halo 2 multiplayer "rushed" ?

Du er altid velkommen til at læse de andre tråde igennem, for et svar på det spørgsmål.

Iøvrigt er det ikke kun Halo 2's multiplayer der føles rushed og ufærdigt; AI'en der står og kigger ind i væggen, selv på de højere sværhedsgrader, hæslige episoder med fjender der popper ud og ind, når de ligger døde på jorden ("jamen Okotta, det er jo fordi spillet ikke loader". Maskinen har en harddisk(!!) Fix det!). Cutscenes ufærdige tilstand, med megen pop-up osv ("Jamen det er jo fordi spillet ikke loader").


Din evigt negative holdning til updates (eller patches som du oftest omdøber dem) afslører tydeligt hvor du har dine holdninger placeret, og det er ærlig talt trættende, for slet ikke at tale om forudsigeligt.

"There will never be a patch released for an Xbox game" (Microsoft - ca. 2002)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OmenOmenSkrevet 16/04-05 15:49 
Okotta>
Du er altid velkommen til at læse de andre tråde igennem, for et svar på det spørgsmål.

Iøvrigt er det ikke kun Halo 2's multiplayer der føles rushed og ufærdigt; AI'en der står og kigger ind i væggen, selv på de højere sværhedsgrader, hæslige episoder med fjender der popper ud og ind, når de ligger døde på jorden ("jamen Okotta, det er jo fordi spillet ikke loader". Maskinen har en harddisk(!!) Fix det!). Cutscenes ufærdige tilstand, med megen pop-up osv ("Jamen det er jo fordi spillet ikke loader").

Men nu var det jo ikke singleplayeren vi snakkede om vel.

Du sagde:
Jeg har ikke selv oplevet et spil, på nogen andre konsolformater, som har så mange fejl og mangler, som Halo 2's multiplayer del.

og jeg spørger stadig hvad det er for fejl som er så katastrofale at de skulle berettige ovennævnte påstand? Jeg har endnu ikke kunnet finde dem her på forummet så måske du ville være venlig at finde dem frem igen?


"There will never be a patch released for an Xbox game" (Microsoft - ca. 2002)

Her understreger du jo præcis hvad jeg skrev før!
Der er en forskel på update og patch, kender du den?
Vote Ficus!
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 15:59, rettet 16/04-05 16:05 
Omen>
Men nu var det jo ikke singleplayeren vi snakkede om vel.

Præcist; Det har jeg allerede skrevet om før - hvorfor jeg henviser dig til at læse de andre tråde. Men nu skrev jeg så alligevel til dig, hvorfor singleplayer føles rushed.

Hvad multiplayer angår, så har jeg allerede skrevet om det (igen, igen), i denne tråd, samt i andre af slagsen.


"There will never be a patch released for an Xbox game" (Microsoft - ca. 2002)

Her understreger du jo præcis hvad jeg skrev før!
Der er en forskel på update og patch, kender du den?

Måske spiller du bare dum, og har glemt alt om bl.a Ghost Recon 2 osv osv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/04-05 16:32 
Okotta>
...Halo 2 har de fejl osv, det nu engang har...

Aah, ja. Det er jo et "faktum" :-)
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 17:35 
Ja - det er ihvertfald et faktum at Bungie synes det samme, ellers ville de vel ikke begynde at fixe det :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KilroyKilroySkrevet 16/04-05 17:37, rettet 16/04-05 17:38 
think these changes make for better multiplayer stories. After a fight in the shipping version, the story is usually pretty simple. Either it’s “I ran around the corner and he had the shotgun and blew me away.” or even worse it’s “I saw him first and starting shooting and then he saw me and started shooting, but I started shooting first.” With these changes, the stories get a lot more interesting and varied. Now sometimes it’s “He came up behind me and started shooting so I ducked around the corner and dropped a grenade and he ran right into it!” or “He jumped down at me just as I was reloading, but he got in too close and I beat him to death with my battle rifle.” The fights last longer and each player has several options.

Hvis dette er sandt, så glæder jeg mig til den fix. Jeg er træt af at være dødsdømt hvis jeg spawner, og en dukker op med dualwielding. Jeg er træt af at skyde først, men dø selvom jeg logisk nok burde nå at tildele langt mere skade til modstanderen end jeg. (Det skal dog også nævnes at jeg også er træt af den der Assault Rifle, da jeg altid bliver dræbt af den, mens jeg aldrig dræber nogen med den...)

Alt i alt lyder det som som lidt af en behagelig update.
Kilroy Was Here
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/04-05 17:59 
Kilroy>
Jeg er træt af at være dødsdømt hvis jeg spawner, og en dukker op med dualwielding. Jeg er træt af at skyde først, men dø selvom jeg logisk nok burde nå at tildele langt mere skade til modstanderen end jeg.

Fuldstændig enig. Jeg hader at kunne nakke en i ryggen på klods hold med en shotgun for blot at se ham vende sig og nakke mig med et headshot... Det er alt for svært at dø i Halo, og derfor gider jeg ikke spille det.
Spiller man uden energyshield bliver det en hel del sjovere!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 18:21 
Hvis du dør af et headshot, er det vel ikke for svært at dø, hehe.

Anyway, så er det for mig en stor del af Halos charme, at man netop ikke bare dør. Har været med til at spille nogle 'Rifle only' uden skjold. For mig var det elendigt, og her vil jeg meget hellere spille Rainbow Six og Ghost Recon, hvis det skal være one shot = one kill.

Men det viser stadig noget af spillets alsidighed, at du bare kan pille skjold af og så få en hel anden oplevelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 18:25 
Okotta>
Om du spiller på level 0 eller 4000, så oplever du problemerne uanset hvad.

Det er ikke korrekt. På de ekstremt lave levels, altså dem under 10, hvor Okotta befinder sig, er spillerne så inkompetente og uvidende, at man kun sjældent oplever snyd og udnyttelse af glitches i en grad, der kan være til gene. Når det rent faktisk sker, er det typisk fordi en høj/medium level spiller lige har lavet sig et nyt gamertag og er på vej op.

Mine 1 on 1 skillz har intet med det at gøre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 18:36 
Darknon>
Sjovt som okotta altid skaber splid :) .. det er griner nok.

Man skraldgrinede ad det i begyndelsen.

Så kluklo man ad det.

Derefter smilede man ad det.

Efter nogen tid blev det til ligegyldighed.

Senere kedede det en.

Nu er det irriterende.

Det er et fænomen min ven Gaku har døbt "Okotta-kurven".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 18:46, rettet 16/04-05 18:46 
Wehner >

A ha - så spillerne på under level 10, er altså både inkompetente og uvidende?

Fortæl os lige igen hvorfor det er, at den eneste grund til at dit level er over 10 - var det fordi du klæbede dig fast til Level 1, og deltog i flere af deres kampe, således dit level begyndte at stige lidt hurtigt? Ja, det var det jo vist. Men det siger jo ikke meget om dine reelle skills.

Siden dit level er så meget højere end mit, så burde det jo være en smal sag for dig at jorde mig..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 18:57 
Okotta>
Fortæl os lige igen hvorfor det er, at den eneste grund til at dit level er over 10 - var det fordi du klæbede dig fast til Level 1, og deltog i flere af deres kampe?

Bare lige for the record, så klæber jeg mig ikke på nogen:

Jeg har spillet to matchmade games med Level 1, som vi begge tabte, fordi jeg trak deres niveau for meget ned, når det kommer til firemandsspil. Jeg er level 11 i Team Slayer, hvilket jeg er blevet ved at joine tilfældige spil med tilfældige mennesker og nogle gange i splitscreen med Kamma. Dette er den sværeste måde at stige på overhovedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 16/04-05 19:00, rettet 16/04-05 19:01 
Haaaaaaaalooooo! Prøv lige at pakke jeres latterlige diskussion sammen, og læs noget baggrunds viden.
I stedet for at kaste lort efter hindanden! Fra en af de største fans inden for Halo-web-universet.

Læs hvad nogen syntes er galt!
soon the world will be one big computer
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 16/04-05 19:14, rettet 16/04-05 19:16 
Det skal lige siges at Wehner har en anden account, som han kun bruger til at spille sammen med sin kærste, og der er de faktisk level 11...

Edit: Arr, to posts mens jeg er i gang med at skrive min egen!
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 19:15, rettet 16/04-05 19:18 
---> Yokanabster:

Du har postet det en gang i samme tråd, makker. Hvis vi ikke gad læse det der, gør vi nok heller ikke nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 16/04-05 19:32, rettet 16/04-05 19:52 
Wehner>
Man kan sige, at mange af tingene de fikser ikke er en patch for at ændre noget, der ikke holder, men i stedet for at flytte spillet strategisk i en ny retning.

Det er helt tydeligt, det der er tilfældet. Iøvrigt noget det første Halo også kunne have haft brug for. Flere våben kunne godt afbalanceres bedre.

Yokanabster>
Haaaaaaaalooooo! Prøv lige at pakke jeres latterlige diskussion sammen, og læs noget baggrunds viden.

Vi har læst det hundrede gange Yoka. Længe før det du henviser til. Den baggrundsviden har vi haft i månedsvis.
Men det er noget der gælder mange spil i genren.

Okotta>
Jeg har ikke selv oplevet et spil, på nogen andre konsolformater, som har så mange fejl og mangler, som Halo 2's multiplayer del.

Prøv nu bare at være lidt objektiv. Og list lige fejlene, så vi kan gå dem igennem. Du har skrevet, at du gerne vil have at alle kunne joine. Det var en. Hvad er de andre fejl i multiplayerdelen?

Kan du huske hvor sur du var, over spillets online muligheder og over at du ikke frit kunne vælge *hvem* du ville spille med, og *hvad* du ville spille.

Det lød også underligt på det tidspunkt. Men det viste sig at virke. Bemærk i den sammenhæng, at jeg vil have matchmaking tilbage i Halo 3!

Med tiden har du vel bare vænnet dig til manglerne og fejlene.

Du snakker stadig kun om en fejl.

The Guardians>
Det kan man da også, så tager man bare et custom game?

Lige præsis.

Yokanabster>
jeg er nu efter lang tid med Halo2 sikker på at det ikke lever op til 1'eren. Misforstå mig ikke, Halo2 er et glimrende, rigtig fedt spil. Bedre end det meste. Jeg er kun en, blandt mange gamle hardcore Halo fans der har samme mening

Det er selvfølgelig vigtigt at pointere at "mange" i det her tilfælde, er en meget lille nichegruppe.

Greaseball>
Skal nok få nogen af dem som har sidet på LIVE hver dag for at få en høj level til at blive muggene ;)

Flere bifalder det faktisk, da der så vil blive ryddet op i leaderboardene. De fleste gode spillere har ikke spillet meget matchmaking i månedsvis.

De spiller custom games. Efter deres egen regelopsætninger ;)

Omen>
Hvis det virkeligt står sig så galt, at du ikke kan se andre forskelle på Halo 1 og 2 i multiplayer, end et par forbedringer og opstramninger, synes jeg allerede du har bevist at du ikke bør deltage i dette emne.

Ja, man bør nok ikke udtale sig om noget, man ikke ved noget om.

Din evigt negative holdning til updates (eller patches som du oftest omdøber dem) afslører tydeligt hvor du har dine holdninger placeret, og det er ærlig talt trættende, for slet ikke at tale om forudsigeligt.

En Okotta diskussion ender altid i et skænderi. Sådan er det bare Omen. Kig lidt rundt i andre tråde.

Men vi er flere, som er trætte af det.

Jmog>
Det første, jeg bemærkede, da jeg spillede toeren, var, at man ikke kunne kaste granaterne nær så langt. Det måtte de gerne lave som i etteren.

Buen granaterne flyver ville jeg også gerne have ændret. Det var meget lettere at ramme med granater over afstand i det første Halo.

Men der er mange der er uhyggelig præcise med de nye granater, så måske det bare er mig, der ikke kan vende sig til det.

Okotta>
AI'en der står og kigger ind i væggen, selv på de højere sværhedsgrader


De fleste spil i genren har visse AI fejl. Også det første Halo og Half-life 2. Uheldigt? ja. Uundgåeligt? tydeligvis ikke.

Omen>
og jeg spørger stadig hvad det er for fejl som er så katastrofale at de skulle berettige ovennævnte påstand? Jeg har endnu ikke kunnet finde dem her på forummet så måske du ville være venlig at finde dem frem igen?

Glæder mig også til at høre, hvad der gør Halo 2 til verdens mest fejlfyldte multiplayer spil på konsol.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
yokanabsteryokanabsterSkrevet 16/04-05 19:51 
Wehner: Okay, så bare fyr lys med jeres substansløse diskussion. Det her er så lavt. 4-6 mennesker fyrer dårlige argumenter af mod Okotta, der så giver igen. Hvad med at være oplyst og prøve at forstå hindanen, hvilket selvfølgelig er lidt svært med Okotta, men alligevel. Tag jer sammen.

Bede x: Det er ikke en niche gruppe. Jeg var en af dem der fulgte mest med på alle boards op til og efter udgivelsen. 9 ud af 10 poster på alle de store Halo bords, IGN, HBO etc. var "nøøøj jeg er skuffet", eller "jeg vil have mine penge igen" poster. Det er selvfølgelig kun dem som elsker halo 2 der er blevet hængende, og derfor ser man ikke det store flertal. Desuden er mange af de skuffede nogen af de største Halo fans der har været.
soon the world will be one big computer
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/04-05 19:54 
Udfordring: Hvem kan nævne et spil med perfekt/fejlfri AI?

Den mest fejlfyldte AI, man kan møde i 'Halo 2', er at finde i multiplayer-kampene. :-)
Bede-xBede-xSkrevet 16/04-05 19:58, rettet 16/04-05 20:06 
Jeg har fulgt med på de samme boards, Yoka. Jeg sidder på dem hver dag. Følger i allermindste detalje Halo communitiet.

Der er tale om en lille gruppe. Tit nogen som først brokker sig og vil have man spiller det første Halo med dem. Men som de fleste har erfaret, så bliver det spil kun spillet af en lille hård kerne.

Mange af dem der brokker sig, ser man senere på Live i færd med Halo 2.

Men undersøg det selv. Prøv at tænde for Live og se hvor let det er at få en kamp. Prøv derefter at finde kampe i det første Halo.

De fleste er skiftet til toeren.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 16/04-05 20:04 
Yokanabster>
Det er selvfølgelig kun dem som elsker halo 2 der er blevet hængende, og derfor ser man ikke det store flertal.

Det store flertal sidder og spiller Halo 2 dag efter dag, uge efter uge. I skrivende stund sidder 67,196 af dem og gamer. 397,952 forskellige gamertags har været på siden i går. Hvor mange tror du nogen sinde har været på XBC?

Faktisk vil jeg gætte på, at mange af de, der har droppet serien i overgangen fra CE til 2 er folk, der ikke havde de fornødne skills til at være topspillere længere, da konkurrencen steg så drastisk, fordi tonsvis flere spillere kom ind i community'et og man ikke længere kunne nøjes med at spille på sin egen server osv.

Så er det jo lettere at give skylden til spillet i stedet for at erkende, at man ikke længere er topspiller. Lyder det i øvrigt bekendt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 20:04 
Bede-x>
Prøv nu bare at være lidt objektiv. Og list lige fejlene, så vi kan gå dem igennem. Du har skrevet, at du gerne vil have at alle kunne joine. Det var en. Hvad er de andre fejl i multiplayerdelen?

Hvis Halo 2 havde en ganske normal Optimatch mulighed, så forestiller jeg mig at alle problemer ville være løst.

Se f.eks på PGR 2's Live del. Den er så smuk; Sådan skal det gøres.



En Okotta diskussion ender altid i et skænderi. Sådan er det bare Omen. Kig lidt rundt i andre tråde.

Men vi er flere, som er trætte af det.

Så undlod du helt at svare på spørgsmålet. Omen prøvede at spille smart, og fortælle mig at jeg ikke kender forskellen på en update og en patch. Han er åbenbart ikke den eneste som prøver at fortrænge hele Ghost Recon 2 affæren.

De fleste spil i genren har visse AI fejl. Også det første Halo og Half-life 2. Uheldigt? ja. Uundgåeligt? tydeligvis ikke.

Hverken i Halo (det første) eller i HL 2, har jeg set at fjenderne ligefrem stod og kiggede ind i en væg - hverken på de lavere sværhedsgrader, eller de svære. Og Bede - det har vi to osse tidligere snakket om, hvor du sagde, at de AI kiks vi så i Halo 2 - de forekom ikke i Halo (1). Du glemmer lidt for hurtigt, eller så fortrænger du det bare.


Glæder mig også til at høre, hvad der gør Halo 2 til verdens mest fejlfyldte spil på konsol.

Jeg er meget smigret over at du dermed går ud fra, at jeg har spillet og oplevet ALLE konsolspil i verden. Desværre er det slet ikke det jeg skriver:

"Jeg har ikke selv oplevet et spil, på nogen andre konsolformater, som har så mange fejl og mangler, som Halo 2's multiplayer del."

Hint: De spil jeg selv har spillet og oplevet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 16/04-05 20:17, rettet 16/04-05 20:29 
Er jeg helt forkert på den, når jeg føler, at tråden er stået helt af sporet?

Jeg synes, det er helt ok at forsvare de spil, man brænder for, men nogle gange er det bedst bare at trække på skuldrene og acceptere, at folks holdninger kan være vidt forskellige - også selvom man mener, at en eller flere lyder som om, de har sniffet lightergas.

Det er da trist som at tråde om Halo/Halo 2, Final Fantasy og andre "hjertebørn" altid ender i slagsmål. Eller er jeg bare en gammel hippie, der synes, at vi allesammen skal kramme hele tiden (ok, det synes jeg så heller ikke - diskussioner skal have lidt kant, ellers bliver de kedelige, men I forstår...)?
Bede-xBede-xSkrevet 16/04-05 20:28 
Okotta>
Hvis Halo 2 havde en ganske normal Optimatch mulighed, så forestiller jeg mig at alle problemer ville være løst.

Så der er altså tale om EN fejl. Selv om du skriver:

Okotta>
Jeg har ikke selv oplevet et spil, på nogen andre konsolformater, som har så mange fejl og mangler, som Halo 2's multiplayer del.

Bemærk ordet "mange". Efterfølgende spørger Omen:

Omen>
bare for en ordens skyld kan du så ikke lige nævne de aspekter, som i så høj grad gør Halo 2 multiplayer "rushed" ?

Hvortil du svarer:

Okotta>
Hvad multiplayer angår, så har jeg allerede skrevet om det (igen, igen), i denne tråd, samt i andre af slagsen.

Så lige for at opsumere: Først er der mange fejl i multiplayerdelen, som du allerede har uddybet flere gange i denne tråd. Bagefter er der kun en.

Du kan godt selv se det, ikke?

Han er åbenbart ikke den eneste som prøver at fortrænge hele Ghost Recon 2 affæren.

Jeg diskuterer slet ikke Ghost Recon 2. Har ikke fortrængt noget som helst. Spillet har ikke noget med mig at gøre.

Hverken i Halo (det første) eller i HL 2, har jeg set at fjenderne ligefrem stod og kiggede ind i en væg

Spil fx Assult on the Control Room banen. Gå ud til hvor du møder Hunters på den modsatte bro. Gå ned i enden af broen, hvor der er glas mellem dig og dem. Lig så mærke til hvordan de tåbeligt nok bliver ved med at skyde ind i glasset, selv om de ikke rammer dig. AIen forstår ikke at der er et objekt imellem jer.

Den står bare dumt og skyder på glasset.

Og Bede - det har vi to osse tidligere snakket om, hvor du sagde, at de AI kiks vi så i Halo 2 - de forekom ikke i Halo (1). Du glemmer lidt for hurtigt, eller så fortrænger du det bare.

NEJ. Jeg har intet fortrængt. Påstår ikke at der ikke er kiks.

Men fejlene i AIen skyldes, at den på andre punkter er blevet bedre. Måden de udnytter objekter på er mere avanceret. Derfor fejler de nogle gange. Det er både godt og ondt.

Hint: De spil jeg selv har spillet og oplevet.

Hvis Halo 2s multiplayerdel er det mest fejlfyldte konsolspil du nogensinde har spillet, så har du en meget begrænset viden om spil.

Men så bør du måske ikke udtale dig så skråsikkert i mange tråde ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 16/04-05 20:46 
Bede-x>
Så der er altså tale om EN fejl. Selv om du skriver:

Det skal åbenbart bøjes i neon.

Den manglende Optimatch mulighed er skyld i de MANGE fejl i online delen. De mange fejl gi'r sig udslag i de mange ting man ikke kan få lov til at gøre; Du ved selv hvor mange muligheder man har med en gængs Optimatch, og de muligheder har man bare ikke i Halo 2.

Vi kan godt begynde at drage 4 player splitscreen ind i billedet: Halo 2 er uspilleligt i 4 player splitscreen, pga. en syg lav framerate med fire spillere på én skærm. Det første Halo havde iøvrigt ikke det problem med frameraten der.

Jeg diskuterer slet ikke Ghost Recon 2. Har ikke fortrængt noget som helst. Spillet har ikke noget med mig at gøre.

Istedet fik du lige lukket en syrlig bemærkning ud, fordi du bare MÅTTE svare på Omen's "spørgsmål".


Den står bare dumt og skyder på glasset.

AI'en har i det mindste opdaget dig - hvilket er mere end man kan sige om ditto AI i Halo 2, i flere tilfælde.


Hvis Halo 2s multiplayerdel er det mest fejlfyldte konsolspil du nogensinde har spillet, så har du en meget begrænset viden om spil.

Jeg spiller flere spil end dig i dag. Du har uden tvivl spillet flere spil end mig, i de gamle dage. Men når det kommer til *nye* spil i dag..

Men så bør du måske ikke udtale dig så skråsikkert i mange tråde ;)

Ditto ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OmenOmenSkrevet 16/04-05 20:54 
Okotta>
Præcist; Det har jeg allerede skrevet om før - hvorfor jeg henviser dig til at læse de andre tråde. Men nu skrev jeg så alligevel til dig, hvorfor singleplayer føles rushed.

Hvad multiplayer angår, så har jeg allerede skrevet om det (igen, igen), i denne tråd, samt i andre af slagsen.

Du tåger rundt i din egen verden uden på noget tidspunkt at kunne uddybe hvad det er dine egne holdninger er, flot. Sjovt at det netop er samme metode du før har prøvet at sable Naiera med...

Nu er vi jo tilsyneladende flere der ikke har kunnet finde dine "argumenter" så i sted for at blive ved med at bruge den nemme "de er her et eller andet sted, i skal bare finde dem" kunne du måske liste dem, det kan vel ikke være så svært, for du ved vel godt hvad de er?

Måske spiller du bare dum, og har glemt alt om bl.a Ghost Recon 2 osv osv.

Hvorfor bliver du VED med at køre diskussionen over på noget andet. Da vi før diskuterede Halo 2 multiplayeren begynder du pludseligt at snakke om singleplayer (igen, uden at kunne argumentere for noget) og nu kører du den over på et helt andet spil.

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det kan være dig så svært, simpelt at skrive dine argumenter ned, så vi alle kan forholde os til den egentlige diskussion.

Ydermere er det også enormt modent at ty til mudderkastning hver gang du kommer i knibe.

Omen prøvede at spille smart, og fortælle mig at jeg ikke kender forskellen på en update og en patch. Han er åbenbart ikke den eneste som prøver at fortrænge hele Ghost Recon 2 affæren.

Spille smart?
Hvem er det i denne diskussion der med det samme begynder at svine andre til, i og med de kommer i tvivl om deres egne holdninger og argumenter.
Når du end ikke har formået at svare på de stillede spørgsmål uden straks at sprænge til andre emner, synes jeg måske det er dig der ikke er så "smart".

Som jeg skrev før Okotta, du er forudsigelig og jeg kan simpelthen ikke forstå at du ikke snart at kommet dig over det stadie i dit liv, hvor du tror du kan imponere andre ved konstant at have modsatte holdninger, af den grund alene at de er modsatte. Du brænder tydeligtvist for spil (hvilket jeg tror vi alle gør) men det er svært for deltagerne herinde at tage dig seriøst, når du "diskuterer" som du gør.
Vote Ficus!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/04-05 21:00 
jaes>
Er jeg helt forkert på den, når jeg føler, at tråden er stået helt af sporet?

Det er jo ikke fordi at tråden er gået "off-topic". Det startede jo bare med en oplysning fra The Guardians om, at 'Halo 2' snart bliver opdateret (og et spørgsmål i overskriften, om H2 så kommer til at ligne H1 mere), og så er det gået over i at være en nitpicking diskussion om dybere detaljer i de to titler (hvilket man kun kan forvente med et sådant emne og sådanne brugere).

Så "af sporet"? Næ, det synes jeg ikke. Og der er da rigelig kant på snakken *sching* :-)
Bede-xBede-xSkrevet 16/04-05 21:34 
Okotta>
Jeg spiller flere spil end dig i dag. Du har uden tvivl spillet flere spil end mig, i de gamle dage. Men når det kommer til *nye* spil i dag..

Det gør du givetvis. Jeg spiller kun Halo. Ser og prøver andre spil, men kommer ikke ordenlig ind i de fleste. Men jeg udtaler mig også primært om Halo.

Ditto ;-)

Det er Halo 2 vi diskuterer. Det er et spil jeg kender i detaljer. Derfor udtaler jeg mig skråsikkert om det.

Ikke sådan at forstå, at jeg ikke kunne udtale mig om andre spil, men de interesserer mig ikke i øjeblikket.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig