X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Component+5.1 kabel


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/04-05 14:49 
Hey

Har kig på et kabel som både har component (YPbPr) og optisk digital udgang.
En jeg kender købte det samme kabel bare med S-VHS signal. Der virkede digital-udgangen dog ikke efter hensigten, da det kun var et stereo-signal der kom ud.

Men det kabel jeg tænker på kan ses her:
http://www.lik-sang.com/info.php?category=83&products_id=6238&
De sælger det på gamebits.dk til 150 kr.

Hvis nogen af jer kender til kablet, og kan sige om det understøtter DD5.1 signal og ikke kun digital stereo, ville det være cool hvis I gad lige smide en note om det her :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 14/04-05 15:20 
Hvis et kabel kan overføre digital 2.0, så kan det da også overføre digital 5.1 ;p Mon opsætningen på hhv. Xbox og anlæg var korrekt, og pågældende spil understøttede 5.1...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-05 16:07 
Ellers så køb denne her:
http://www.lik-sang.com/info.php?category=83&products_id=1742&
Det er den originale. Jeg har den selv, og den virke upåklageligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/04-05 18:15 
RJK>
Ja sådan havde jeg det også, det måtte virke, men uanset hvad vi gjorde (enable/disable i menuen) var det ikke DD5.1, underligt, for vi tjekkede det hele, så opsætningen burde være god. Men måske, som du påpeger, kan det have været spillet så...hmmm.


Konsolkongen>
"for all Xbox consoles (Except PAL)" dvs. ingen HD, men dog YUV/YPbPr? (ved godt at lortet desværre skal moddes for at understøtte HD-spil) ... bare jeg kan få component :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 14/04-05 18:34 
Det er de færreste spil der er i 5.1. Halo er så vidt jeg husker, så det er jo nemt at teste med det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 14/04-05 18:38 
Azalon>
"for all Xbox consoles (Except PAL)" dvs. ingen HD, men dog YUV/YPbPr? (ved godt at lortet desværre skal moddes for at understøtte HD-spil) ... bare jeg kan få component :-)

Ja, det er kun almindelig interlaced component, men det gælder jo for samtlige componentkabler/VGA boxe til Xbox medmindre PAL maskinen er modded. Jeg vil dog tilslutte mig Konsolkongens anbefaling - det officielle kabel er absolut pengene værd.

Det kan faktisk lade sig gøre at lave en software-mod uden chipning, hvis man blot vil have 480p, 720p, 1080i. Der er en guide her:
http://www.xboxworld.com.au/forum/showthread.php?t=28489

Siden er ekstremt langsom og af og til nede, så du får lige en cut'n'paste:

----------------------
How to Enable High Definition on your Unmodded Xbox (PAL)


Note: This is not a hack for playing copied games, you need (EDIT: Randall Flagg - We don't talk about playing copied games at Xbox World) This is simply a tutorial on how to enable High Definition.

Requirements:

• Original copy of MechAssault or Splinter Cell
• An Xbox Memory Card or an Xbox Action Replay or Mega-X-Key device.
• A High Definition compatible TV, Plasma Screen or Projector
• An Advanced High Definition AV pack, Original Microsoft or 3rd Party.


Basically what you need is an original copy of MechAssault or Splinter Cell (not the 'Classics' version). Some non ‘Classic’ versions also do not work so you need to find the right version of the disc. You can tell by looking at the code engraved on the readable side of the game disc (see below).

MECHASSAULT CODE: MS02301L
SPLINTER CELL CODE: US0121OE-L1 1E

Using the GameSave File:

What you need is a Memory Card and the means to place the GameSave files from your PC to the Xbox Memory Card. One way is to purchase something like the Mega-X-Key or Xbox Action Replay. These are devices specially made for people who want to download other people’s Save Games or Cheats and use them on their own Xbox. Another way is to buy an Xbox Controller-to-USB cable from eBay (or make one). With the right Windows drivers this turns your Xbox Controller (Duke or S) into PC Controller. It also turns the Memory Card slots on the controller into what Windows calls a MASS STORAGE DEVICE (USB). Then you can access a Memory Card plugged into your controller from the PC using the free software that comes with Mega-X-Key or Xbox Action Replay.

Getting the GameSave on your Unmodded Xbox:

Before copying the hacked GameSave to your Xbox you need to delete any GameSaves that are already on the Xbox hdd. Meaning GameSaves for MechAssault and Splinter Cell only, not every other GameSave on your Xbox. This can all be done via the Xbox Dashboard. Then you can begin copying your new ‘hacked’ GameSave across to your Xbox hdd. Once this is done you are good to go.



For MechAssault insert disc and load the game. Once in the main menu click on ‘Campaign’ and then select ‘Run Linux’. If you’ve done everything correctly you should see the EvolutionX dashboard and you have successfully modded your Xbox without a modchip! Congratulations!!

For Splinter Cell load up the game, choose "Start Game", select the profile "LINUX" Choose "Check Points" (not "Levels". It causes the screen to turn white and freeze) If you’ve done everything correctly you should see the EvolutionX dashboard and you have successfully modded your Xbox without a modchip!

Congratulations!!

High Definition:

Now it’s time to enable High Definition! Again please note you must have a TV, Plasma Screen or Projector that is High Definition compatible for this to work. You also need the Advanced High Definition AV pack, original M$ or 3rd Party.
First you need to load up your new EvolutionX dashboard. Once in navigate to the Apps section and select ‘Enigmah Video Mode Switchdisc’. Use the B button to change the video mode to NTSC. If your having trouble watch me do it with my Splinter Cell GameSave here. Now turn off your Xbox and turn it back on again without a disc in it.

You should now be viewing the Xbox Dashboard in NTSC video mode. All you need to do now is navigate to Video settings under ‘Settings’ and turn on 480p, 720p and 1080i.



That’s it your done! You now have a High Definition Xbox, congratulations!

If you have the latest version of the Xbox Dashboard (5960 or above) then you can view the Xbox Dashboard in 480p by simply holding down the two rear triggers and the two thumb stick buttons all together at the same time. You can also reverse this by simply holding the same buttons down again.
----------------------
JmogJmogSkrevet 14/04-05 18:43 
RJK>
Det er de færreste spil der er i 5.1. Halo er så vidt jeg husker, så det er jo nemt at teste med det.

Faktisk er de fleste Xbox-spil i DD5.1:
http://www.hdtvarcade.com/xboxlist.htm

Der er bare ikke ret mange, der konstant udnytter bagkanalerne, så mange spil er ikke optimale at teste lyden med. Halo er ganske rigtigt et af de bedste til at teste det. Det gælder i øvrigt de fleste FPS-spil.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/04-05 18:47, rettet 14/04-05 18:53 
Coool, det var jeg slet ikke klar over var muligt :-D
Tak for det!
... men hvad så med xbox live? kan de se ændringen, så man risikerer at blive banned?

EDIT:
Bare se bort fra spørgsmålet. Tror lige jeg tager mig sammen og læser den forumtråd igennem. Sidder dog stadig og spekulerer ... hvad så når Xbox Live gerne vil opdatere mit dashboard ... hmmm
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 14/04-05 19:06 
Jmog>
Faktisk er de fleste Xbox-spil i DD5.1:
http://www.hdtvarcade.com/xboxlist.htm

Hmm... Jeg foretrækker nu at stole på, hvad jeg selv har afprøvet. Den liste der lugter af, at man bare har skrevet 5.1 på alle spil, hvor der er et Dolby Digital-logo på æsken... Så vidt jeg husker det (har normalt ikke min Xbox til anlægget), så er der en del titler der i praksis er 2.0, 4.0, 3.1 og alt muligt andet mærkeligt. Også nogle af dem, som pågældende site lister som 5.1...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 14/04-05 19:33 
Det skal lige nævnes, at ovenstående metode stadig ikke står på Microsofts grønne liste. Man modificerer sin Xbox, og de har mulighed for at kontrollere for dette hack over Xbox Live. Derfor kan man potentielt også blive banned på denne bekostning, og det bør man nok have i baghovedet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 14/04-05 19:39 
KTC>
Man modificerer sin Xbox, og de har mulighed for at kontrollere for dette hack over Xbox Live. Derfor kan man potentielt også blive banned på denne bekostning, og det bør man nok have i baghovedet...

Er du sikker på, at de kan kontrollere det? Det eneste, der er ændret ved maskinen, er, at dashet kører i NTSC-versionen. Det er altså det originale, umodificerede NTSC-dash. Jeg kunne godt forestille mig, at de tjekker, om man kører et modded dash, men at de også kigger på, om man har en PAL eller NTSC-maskine, tvivler jeg på.

Jeg er i hvert fald ikke selv blevet banned endnu, og jeg har kørt på Live med NTSC-dashet i et par år.
JmogJmogSkrevet 14/04-05 19:52 
Azalon>
hvad så når Xbox Live gerne vil opdatere mit dashboard ... hmmm

Jeg vil gå ud fra, at Live bare siger "nåh, du har NTSC-dash 3, du får lige NTSC-dash 4". Jeg mener, jeg selv har fået opdateret dashet én gang efter, jeg begyndte at køre NTSC dashet.
KTCKTCSkrevet 15/04-05 01:09, rettet 15/04-05 01:10 
Ja, du modificerer din eeprom ved at bruge Enigmah, og derved bryder du Microsofts "tillid" til at lade din Xbox rode rundt på Live. Det kan sagtens opdages via Xbox Live, især når du kører dine PAL-titler med NTSC-kodet eeprom...

At de ikke har banned dig endnu betyder ikke at de ikke vil gøre det i fremtiden. Husk, at Xbox Live ikke er statisk, og at de hele tiden bliver striksere og striksere med, hvad de kontrollerer igennem systemet. Engang blev der ikke kigget på harddisk-modelnumre og sådan noget, men det gør der i dag. Går den så går den, men derfor vil jeg alligevel advare folk, da man ikke er på helt sikker grund her.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig