X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lidt vejledning søges (til job m.m)...


Svar
dchangdchangSkrevet 13/04-05 22:10 
Jeg er færdig som elev her til sommer, i Stereo Studio. Det har været 2 fantastiske år, rent jobmæssigt, da jeg ikke i mine vildeste drømme havde forestillet mig at jeg kunne finde et job der kunne matche mine interesser så godt.

Nu bliver jeg somsagt færdig til sommer (1. juli), og ejerne er ikke interesserede i at beholde mig. Jeg gør et solidt stykke arbejde og styrer til dagligt både vores games- og indie-afdelig med hård hånd. Og med gode resultater. Men i kender jo rutinen med elever som billig arbejdskraft. Så nu skal jeg jo så videre. Jeg tænker i de samme baner, men jeg vil gerne et sted hen hvor jeg kan udfolde mig på samme måde som hidtil. Det kan både være i detail eller på et andet plan, men stadig med en hovedvægt på musik, games og spil.

Jeg er åben for alle ideer. En form for studie er nok udelukket, da jeg var lidt for anti-autoritær på gymnasiet, hvorved karaktererne er derefter. ;-)

Geografi spiller heller ikke den store rolle, da der i forvejen ikke er de store muligheder i Aalborg.

Hvad siger i? :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RitesRitesSkrevet 14/04-05 08:13 
Begynd i en musikforretning og arbejd dig op?

Jeg ved ikke rigtig hvilke råd du gerne vil have, men det lyder som om det er vejen frem for dig?
» a winner is you «
dchangdchangSkrevet 14/04-05 08:23 
Tja der er bare ikke så mange, og slet ikke ret mange hvor man har lidt friere tøjler.

Men jeg har kigget lidt på TP i Århus, det er måske en mulighed.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RitesRitesSkrevet 14/04-05 08:37 
Var også hvad jeg tænkte på. Altså TP. Der er også mulighed for at "vokse" lidt, jo.
» a winner is you «
dchangdchangSkrevet 14/04-05 08:40 
Ja. Det er bare ekstra surt, da vi var langt inde i processen om at skulle købe lejlighed her i Aalborg. Hvis den hedder Århus, så kan vi vist godt glemme at købe noget. :-(
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RitesRitesSkrevet 14/04-05 08:44 
Kunne være du skulle finde arbejde først ;)

Der er jo også en del herovre i København, så kunne være du skulle se på mulighederne her også.
» a winner is you «
MrCaseMrCaseSkrevet 14/04-05 10:01 
Af musik-forretninger ville jeg umiddelbart anbefale Axel. Nu ved jeg desværre ikke hvad der findes rundt omkring i landet. Men i detail er der, som sagt, ikke andet for end at få foden inden for og så ellers bare arbejde sig op. Der er masser af ansvar at få til dem der vil ha' det.
Problemet er så bare at få løn for det...
Have you considered sucking less?
NaieraNaieraSkrevet 14/04-05 11:07 
Axel findes kun på Sjælland. De har ingen planer om at udvide.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 14/04-05 11:36 
Nu findes der også to på Fyn ifølge oplysninger på deres side.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 14/04-05 12:11 
Korrekt. Jeg husker selvfølgelig forkert. Det er Jylland de ikke har planer om at udvide til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 14/04-05 18:24 
Tja, jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg gør. Emnet blev da også lige lavet i desperation. Problemet er for mig at der ikke er ret mange deciderede musik-butikker i Danmark. For mig er Stereo Studio en af de bedre. Så jeg er lidt groggy efter at være blevet dumpet pga. lønomkostninger. Det værste er så at der er råd til det, men det er jo ikke nogen nyhed at det er der de fleste danske firmaer sparer. Man kan jo altid bare få folk til at løbe hurtigere. Men jeg må igang med en ansøgning og så må jeg søge i Århus og København. Så må jeg se hvordan det går.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 14/04-05 20:12 
Kom da til København, jeg ville til enhver tid lægge mine CD køb i dine hænder ;)
dchangdchangSkrevet 14/04-05 20:18 
Tak, det er jeg glad for at høre. :-)

Jeg har også tænkt på København, meget endda. Men så bliver det uden kæreste, da hun ikke gider derover igen. Man vil jo gerne have begge dele (vi har været sammen i 2½ år).

Min ansøgning bliver sendt worldwide i Danmark, og så må jeg se hvordan responsen bliver.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 14/04-05 21:15, rettet 14/04-05 22:20 
Jeg synes, du skal søge ind i Fona, og blive den første kompetente sælger i kædens historie :)

Ok, meget sat på en spids, men det er nu sjældent, man føler sig godt vejledt i den slags "vi vil det hele"-kæder. Så måske kunne det være en udfordring at sætte skub i musik- og/eller spilafdelingerne i butikker som Fona, El-Giganten og Electric City.
dchangdchangSkrevet 14/04-05 21:21 
Det har jeg også tænkt på, men jeg tror ikke at opbakningen findes hos de kæder. Hvis man endelig skulle få frie hænder, så skulle der også en del mund til mund-reklame til at de deciderede special-kunder ville gå derind, tror jeg.

Måske er problemet bare at jeg måske er lidt for kræsen. Jeg vil gerne kræse for special-kunderne, men den chance bliver tit ødslet væk fordi mainstream-kunderne bliver flere og flere. Måske er det bare mig der svæver på en gennemhullet lyserød sky. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 14/04-05 21:33 
dchang>
så skulle der også en del mund til mund-reklame til at de deciderede special-kunder ville gå derind, tror jeg.

Klart, de kæder bliver, i deres nuværende struktur, aldrig for folk, som går op i musik og spil med liv og sjæl. Så er det dét, du vil, er det nok ikke løsningen. Men personligt ville jeg da nyde, at fortælle main-stream-kunderne, at der findes andet godt i denne verden end Britney og Need For Speed Underground. Det store problem ligger så i, at man ikke kan spille musikken for kunderne i ret mange af den slags butikker, og at se glæden i folks øjne, må jo være noget af kicket ved at være sælger.

Ja, du er nok ikke på en nem opgave. Få et job i Loud eller lignende, og tving din kæreste til at flytte til København. Et par blomster må jo kunne gøre det... not :)
silverstarsilverstarSkrevet 14/04-05 23:02 
Har du kigget på Bog & Idé? Deres afdeling i Aalborg (Nytorv) har en hel del spil, både PC + diverse konsoller og jeg synes det virker som et sted, hvor de også har tid og lyst til at kræse lidt om de interesserede kunder (ihvertfald meget mere end i Fona). Det er godt nok ikke en forretning der kunne understøtte vildt mange ansatte (i computerafd mener jeg), men man kunne evt. starte et andet sted og så arbejde sig frem mod de områder, man gerne vil beskæftige sig med.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
CoreCoreSkrevet 14/04-05 23:22 
jaes>
Jeg synes, du skal søge ind i Fona, og blive den første kompetente sælger i kædens historie :)

...den anden ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 15/04-05 06:49 
Bog&Ide på Nytorv er Aalborgs ubestridt bedste spilbutik. Men der kan du jo så ikke sælge musik også.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dchangdchangSkrevet 15/04-05 13:12, rettet 15/04-05 13:19 
Det er vi enige i. Musikken trækker dog mest, men Bog & Ide er da med i mine overvejelser hvis jeg skal blive i Aalborg.

EDIT: Og situationen blev ikke bedre af at jeg prøvede at fortælle kæresten at jeg måske ville søge i Kbh, og hun så svarede at vi godt kunne klare at være weekend-kærester. Vi skal vist have en snak om det at gå på kompromis. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig