X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg døber dig Xbox 360


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 13/04-05 17:59, rettet 13/04-05 18:08 
Xbox 360 name confirmed; console design details revealed.
British sources confirm previously rumoured details about Microsoft's new console.

British sources have confirmed that the next generation Xbox is indeed called Xbox 360, that the logo is a simple, round nexus, and that the console itself has a concave design - and a platinum white finish.

Many rumours - some of them conflicting - have been circulating in the past months regarding Microsoft's next generation system, but speaking under conditions of strict anonymity, a British source who is privy to Microsoft's marketing documents for the console has now cleared up much of the speculation.

The name of Xbox's successor is Xbox 360, we can confirm, and the design of the machine is indeed a concave shape.

The machine can stand upright and hollows in at the middle, like it's "sucking in its cheeks," our source told us today. Previous rumours had put the console as light silver, although fresh information says the final design may be white. It's impossible to tell from the documents, our source explained - although the glimpse of the machine's controllers given on viral marketing website OurColony does suggest a platinum-white colour scheme for the hardware.

According to the source, the rumoured slot for the hard drive module - which was apparently at the top of the machine - is not obvious on the document, and the person was unable to clarify where the slot for discs is actually located.

One other aspect we've been unable to confirm is the rumoured customisation features on the box. It's been speculated that the emphasis on customisation which J Allard touted at the Game Developers Conference last month could extend to allowing users to change the "skin" of the console, but this feature was not mentioned by our source.

As for the logo of the console, it is described as a simple, round nexus with "Xbox 360" written inside it. Previous rumours had simply the numbers "360" in the disc. This branding tends to suggest that we can expect to see "360" appearing after many game names, as happened with the Nintendo 64.

Microsoft will show the console for the first time in a half-hour special on MTV on May 12, a week ahead of E3. The company's press conference, on Monday, May 16, will be the first viewing of the console to the trade en bloc.

Xbox 360 is expected to receive a global release in late 2005.

When contacted today, Microsoft simply said that it does not comment on rumours and speculation relating to next generation product.

- - -

Taget fra GamesIndustry i dag! Og det hænger jo rigtig godt sammen med det billede af en Ferrari 360 fra PGR3 der dukkede op i går...
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
BeanoBeanoSkrevet 13/04-05 18:07, rettet 13/04-05 19:04 
Hvad skete der med de andre 358 konsoller?

:)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 13/04-05 18:10 
Det samme som skete med DirectX 4 ;-)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/04-05 18:15 
Skal vi nu ikke vente, til vi hører navnet fra Microsoft selv??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 13/04-05 18:16, rettet 13/04-05 19:04 
360 = 1 omdrejning = revolution?

Hvad mon Nintendo siger?

:)
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/04-05 18:24 
Ja, men sån er der jo så meget, i folkemunde vil den altid være kendt som "Xbox 2"... så hjælper det meget lidt at nogen smarte hoveder i Microsofts marketingsafdeling gerne vil kalde den "Xenon pif paf puf 347.3"
BeanoBeanoSkrevet 13/04-05 19:06 
Navnet "pif paf puf" må gå til den nuværende Xbox med gammelt strømkabel :)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 13/04-05 19:20 
Du har godt nok trukket i de helt lange humor bukser i dag, hva' Beano?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SephirothSephirothSkrevet 13/04-05 20:48 
Har 360 ikke været mere eller mindre officielt i lang tid nu?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/04-05 21:05 
Nej - intet er officielt før Microsoft annoncerer navnet. Alle navne, inkl. 360, har været rygter - nogle rygter bliver så så sejlivede, at de "kan forveksles" med officielle udmeldinger...

Microsoft har intet sagt om navnet og derfor er der intet officielt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SephirothSephirothSkrevet 13/04-05 21:13, rettet 13/04-05 21:47 
Alt har da peget i retningen af, at navnet bliver 360, men lad os nu se, hvor sandt mine 'kilder' taler. Jeg har hørt et par spændende ting... )(
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HeroldHeroldSkrevet 13/04-05 22:16 
Nu du siger "alt har peget i retning af", kan du så ikke underbygge det lidt med links eller lign.? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NeonodeNeonodeSkrevet 13/04-05 22:30 
Hvad med "xboxnext", var det ikke meningen den skulle hedde det?
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/04-05 22:32 
Eller "NextboxX"?
BeanoBeanoSkrevet 13/04-05 22:33 
Eurogamer er temmeligt skråsikre så navnet og har iflg. hvad de skriver informationerne fra meget pålidelige kilder der er bundet af MS's NDA.

Men ja, stadig ikke officielt...
RuneSPRuneSPSkrevet 13/04-05 22:41 
Måske hvis vi er heldige får vi det afklaret til E3, eller endda før :O!
SephirothSephirothSkrevet 13/04-05 22:45, rettet 13/04-05 22:52 
Før... på MTV-eventen den. 12. maj. ;)

- Perfect Dark 0 til lanceringen (afsløres på E3 som X360s killer-app)
- Kameo rykket til X360
- PGR3 til lanceringen
- EA laver X360-ports af en stor del af deres jule-lineup, det samme gælder Ubisoft.
- )(
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/04-05 06:21 
...men der er li'som ikke noget af det som ikke er forventet, vel?

"X360 bruger controllere og strøm"

...i modsætning til Nintendos nye konsol som bruger en kæp...
KeenKeenSkrevet 14/04-05 08:40, rettet 14/04-05 08:40 
flottenheimer>
concave shape

Hvad er dette helt præcist?!

Men det lyder altsammen meget spændende, jeg kan næten ikke vente til den 12 maj ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-05 09:18 
I flottenheimer's første indlæg:

"The machine can stand upright and hollows in at the middle, like it's "sucking in its cheeks,"

Konkav form. Men jeg kan ikke forestille mig hvordan den rent faktisk ser ud. Glæder mig til at se billeder.
KeenKeenSkrevet 14/04-05 09:33, rettet 14/04-05 10:45 
Jeg nåede lige at finde ud af det inden du fik skrevet det... :)

Af hvad jeg har fattet, er at det er en slags firkantet kasse med runde hjørner, hvor den ligesom buler indad på de lange led...

Noget i denne retning...

Jeg døber dig Xbox 360
HeroldHeroldSkrevet 14/04-05 10:46 
Skal vi så til at kalde den Ibox? :!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 14/04-05 10:49 
Måske lidt overdrevet? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 14/04-05 10:50, rettet 14/04-05 10:52 
Det er jo selfølgelig ikke helt sådan den kommer til at se ud! men billedet giver en slags ide om hvordan formen er...

Det var bare for at vise hvad den "concave shape" gik ud på
HeroldHeroldSkrevet 14/04-05 10:58 
Jeg tror den vil kunne stå både oprejst og "fladt" lidt a la den oprindelige PS2 :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 14/04-05 12:13 
flottenheimer>
The machine can stand upright
HeroldHeroldSkrevet 14/04-05 12:34, rettet 14/04-05 12:34 
flottenheimer>
When contacted today, Microsoft simply said that it does not comment on rumours and speculation relating to next generation product.

Bare så vi er helt enige om at den ikke kan noget som helst, før de annoncerer det. Derfor tror _jeg_ det :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 14/04-05 22:11 
Knight Keen>
Det var bare for at vise hvad den "concave shape" gik ud på

Der er jo mange måder, den kan tolkes på. Konkav betyder jo bare at vinklerne er under 90 grader. Men jeg vil også skyde på at det blive noget i den "retning".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 14/04-05 22:15, rettet 14/04-05 22:16 
Ja det er rigtigt, men når man læser dette kan jeg ihvertfald heller ikke tolke det anderledes

flottenheimer>
like it's "sucking in its cheeks,"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig