X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Giv mig så de screenshots! For fanden!


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/04-05 13:10 
Ja, undskyld men jeg bliver så harm. Jeg har næsten hver dag brug for nye screenshots til blandt andet anmeldelser, men især til produkterne i Shoppen. Og i højere og højere grad er det eneste man bliver tilbudt shots fra mellem-sekvenser og intro-film. EA startede tendensen for flere år siden med aldrig at frigive billeder af selve game playet i deres sports-spil, men det har sgu bredt sig og af... Se hele indlægget
82 emne(r).
1 2 > »

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/04-05 13:10 
Ja, undskyld men jeg bliver så harm. Jeg har næsten hver dag brug for nye screenshots til blandt andet anmeldelser, men især til produkterne i Shoppen. Og i højere og højere grad er det eneste man bliver tilbudt shots fra mellem-sekvenser og intro-film. EA startede tendensen for flere år siden med aldrig at frigive billeder af selve game playet i deres sports-spil, men det har sgu bredt sig og af de seneste store spil kan Gran Turismo 4 nævnes som et eksempel på at kun cirka 2-5 % af de billeder som blev frigivet rent faktisk var selve game playet.

Jeg ved selvfølgelig godt at de færreste herinde lader sig narre af det der bliver sendt ud. Men mindre erfarne sjæle hopper tydeligvis på den. Seneste eksempel er Fifa Street hvor vores anmelder gav spillet 7 i grafik, men hvor ingen af de medfølgende screenshots var "ægte", hvilket naturligvis resulterede i at flere læsere synes at det var den FEDESTE grafik de længe havde set.
OkottaOkottaSkrevet 13/04-05 13:58 
Jamen - EA har da ikke gjort noget galt, har de?

Li'som da du syntes, at de ikke havde gjort noget galt her:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=15976&sort=0&start=0
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/04-05 14:25 
Og Okotta generaliserer igen HELT overstyret!

Scenarie:
EA er ufejlbarlige, fordi King Chaos mener, at de ikke behøver genudgive 'Resident Evil' til GameCube. Dermed er King Chaos HELT galt på den, når han synes, at EA ikke udgiver nok ingame screenshots.

Er jeg den eneste, som ikke kan se sammenhængen mellem genudgivelses-politik og screenshot-politik?
JmogJmogSkrevet 13/04-05 14:39 
For at komme tilbage til emnet, så er jeg helt enig i, at distributørerne er alt for ringe til at stille screenshots til rådighed. Hvis der endelig er nogen med in-game grafik, så er de ofte utroligt dårligt valgt.
OkottaOkottaSkrevet 13/04-05 18:26 
Hyakotake>
Scenarie:
EA er ufejlbarlige, fordi King Chaos mener, at de ikke behøver genudgive 'Resident Evil' til GameCube. Dermed er King Chaos HELT galt på den, når han synes, at EA ikke udgiver nok ingame screenshots.

Lad nu være med at tage alting så skide bogstaveligt.


Er jeg den eneste, som ikke kan se sammenhængen mellem genudgivelses-politik og screenshot-politik?

Det er heller ikke det jeg skriver om.

Og tilbage til emnet..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 13/04-05 20:24 
KC: Helt enig. Man har jo længe vidst at man ikke kan bedømme et spil ud fra screenshots på bagsiden og, det er jo ligefrem falsk reklame.

Okotta: Tag dig sammen.
» a winner is you «
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/04-05 21:08, rettet 13/04-05 21:08 
Ja, der er jo intet nyt i, at det sjældent er ingame screenshots man ser - ofte er det endda workstation screenshots og afpudsede screenshots man ser. Grand Theft Auto, Gran Turismo 4 anyone??

Hvis man vil have nogle ingame shots, kan man selv capture dem...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ComradeComradeSkrevet 13/04-05 21:56 
I hvert fald Gran Turismo 4! Nok det værste tilfælde jeg kender til, men jeg mener også MS blev kritiseret for det i forbindelse med lanceringen af Xbox og dens launch titler.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RuneSPRuneSPSkrevet 13/04-05 22:15 
Ja, det er lidt noget snavs. Men lige netop på dette punkt må jeg altså rose Nintendo (:P) da (svjv) de screenshots/trailers de udsender stort set næsten ligner den version vi selv kommer til at spille på en prik. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes bare at stort set alle GC-spil-screenshots som jeg ser, ser ikke ud til at være "gjort flottere"? Men jeg tager sikkert fejl :/
CoreCoreSkrevet 13/04-05 22:33 
PalleJensen>
Grand Theft Auto, Gran Turismo 4 anyone??

GTA er et kanon eksempel. Her ser man jo ALDRIG in-game screenshots, ikke en gang på det færdige cover...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-05 22:37 
Det er da klart. Hvis folk så hvordan grafikken i virkeligheden var, så var der jo ikke nogen der ville hype det ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-05 01:45 
Kan en del af forklaringen være, at et still-billede fra et spil ikke altid afspejler grafikken korrekt?

Nu vi er inde på GTA, har spillet netop en blur-effekt, som måske ikke kan fanges korrekt på screenshots. Enten vil billedet se skarpt og kantet ud (uden blur) eller også vil det se gnidret og sløret ud (med blur). Ingen af delene gør spillet ret, da grafikken er ment som en bevægelig masse, så derfor vælger udgiver måske at publicere for meget ingame, og koncentrerer sig om at sælge spillet på cut-scene-grafik eller andet.

Det kan selvfølgelig også bare være, at udgiverne er nogle dovne hunde! :-)
JmogJmogSkrevet 14/04-05 03:10 
Hyakotake>
Kan en del af forklaringen være, at et still-billede fra et spil ikke altid afspejler grafikken korrekt?

Still-billeder fra udviklerne/distributøren vil altid se en del bedre ud, end hvad du får at se på dit TV, fordi de bruger developer-kits til at tage billederne. Med andre ord, de billeder er i progressive og med et fejlfrit farvesignal.

Særligt slemt synes jeg, det er, når de frigiver billeder i en opløsning, der er langt højere end, hvad konsoller overhovedet kører. Her er Riddick til Xbox et glimrende eksempel. Mange af billederne der var til rådighed var i 1024x768, på trods af at Xbox-versionen svingede mellem 640x480 og 320x240.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/04-05 11:42, rettet 14/04-05 11:44 
Og det var det samme med de første screens fra Halo2, også lidt synd. Selvom konsol-grafik kan være flot, er det svært at hamle op med hires screens som ligner pc screens.

De vil jo selvfølgelig altid sørge for at screens er utroligt flotte (dvs. klasser over hvad alm. mennesker får igennem deres medfølgende composit-kabel). Men hvis de bare kunne holde opløsningen nede, ville det være helt fint.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-05 13:06 
Jmog, forholder det sig virkelig sådan? For så er der da tale om vildledning af forbrugerne, når produktet fremstilles som bedre end det reelt er.
RJKRJKSkrevet 14/04-05 13:10 
Jeg kan ikke se det helt store problem i hires-screens. Nej, sådan ser spillet ikke helt ud i praksis - især ikke for dem der ikke bruger de bedst mulige signaler/opløsninger. Men det er trods alt mere eller mindre sådan, som spillet ser ud.

Men de billeder som King Chaos taler om, er jo noget andet. Pressebillederne fra spil som Catwoman, Def Jam Fight For NY, FIFA Street mfl. er jo hverken fra spillet eller mellemsekvenserne (så vidt jeg ved - har ikke spillet nogen af dem). Det er specielt lavede renders med specielle modeller, specielle teksturer, specielle effekter, specielle vinkler og så videre. Det er jo mere concept art end billeder fra spillene.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/04-05 14:36 
Neeej, det er for det meste screenshots fra workstation udgaver, som kører højere opløsninger end den endelige maskine. Der er ikke direkte reders, det ville man kunne se...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 14/04-05 14:40, rettet 14/04-05 14:42 
Det er jo netop dét, man kan...

Giv mig så de screenshots! For fanden!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-05 15:29 
RJK>
Jeg kan ikke se det helt store problem i hires-screens.

Men nu er du jo også inkarneret grafik-hader. Hvis den lokale købmand sendte dig en reklame, hvor 10 pølser var på billedet, og der så kun var 8 i pakken, når du købte den, ville du så ikke klage?

Hvis jeg ser et gudesmukt screenshot fra f.eks. et Xbox-spil, så forventer jeg da at kunne se samme billede på mit standardkonfigurerede Xbox/tv-setup. Hvis de markedsfører med en opløsning på 1 trilliard pixels på skærmen, så vil jeg sgu ha' dem alle sammen, også uden at skulle investere i en 60 tommer fusionsdrevet plasmaskærm.
NaieraNaieraSkrevet 14/04-05 15:40 
Hyakotake>
Men nu er du jo også inkarneret grafik-hader. Hvis den lokale købmand sendte dig en reklame, hvor 10 pølser var på billedet, og der så kun var 8 i pakken, når du købte den, ville du så ikke klage?

Den holder jo ikke. En fair sammenligning ville være, at reklamens pølser så bedre ud, end dem du finder hos den lokale købmand. Og sådan er det jo også hele tiden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
silverstarsilverstarSkrevet 14/04-05 15:46, rettet 14/04-05 15:52 
Problemet med screenshots har også irriteret mig gennem længere tid. At se billeder fra intro-sekvensen og cutscrenes i spillet afslører ikke meget om hvordan in-game grafikken er skruet sammen, og den (in-game gfx) er for mig langt vigtigere for spillets samlede indtryk end intro, cutscenes mm.
Jeg synes problemet har en parallel i filmens verden, hvor man ofte ser film-trailers, hvor jeg synes man forsøger at sælge en halvdårlig film ved at stoppe 3-4 mins dyre special-effects scener med hæsblæsende action-niveau ned i traileren. Dette giver bestemt ikke altid et godt billede af, hvordan filmen som helhed er.
Jeg bruger dem til at tage notits af potentielt interessante film, for derefter at læse nærmere om dem på f.eks. www.imdb.com. Jeg bruger spilreklamer/screenshots på samme måde.

Tilføjet:
Efter at have læst Naiera's indlæg vedr eksemplet med købmandens pølser kom jeg til at tænke på scenen fra filmen "Falling Down", hvor Michael Douglas' karakter beklager sig ved disken i en burgerbar. "Can anybody tell me what's wrong with this picture?" ;o)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 15:52 
Prøv iøvrigt at lægge mærke til EA's tv reklamer.

Det hele er renderede videoer, uden skyggen af gameplay.

Særligt Medal Of Honor spillene, gør sig bemærket på denne måde - men hvis folk så reelle gameplay sekvenser fra spillene, så ville de sikkert ret hurtigt beslutte sig for, at det faktisk ligner bæ.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 14/04-05 15:57, rettet 14/04-05 16:02 
Hyakotake>
Men nu er du jo også inkarneret grafik-hader.

Ehm. Nej. Jeg er bare ikke så dum, at jeg tror at mit fjernsyn pludselig kan vise 1600x1200, bare fordi jeg ser et screenshot i den opløsning...

Desuden mener jeg jo ikke, at noget spil bliver nævneværdigt pænere af, at det vises i en højere opløsning. Sandkornet på stranden. Sådan er vi åbenbart forskellige...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/04-05 15:58 
RJK>
Det er jo netop dét, man kan...



Det screenshot er jo tydeligvis ikke et render...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 14/04-05 16:01 
Med andre ord mener du at Def Jam Fight For NY ser sådan ud på PS2 ingame...?

Måske forstår en af os ikke hvad begrebet "render" betyder...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Thomas TanggaardThomas Tangga...Skrevet 14/04-05 17:04 
Jeg smider lige mine 2 cent ind på dette område:

Som det fra nogle rigtig nok påpeges så er f.eks. de udsendte screenshots fra f.eks. Halo 2 rigtige screens. Det er korrekt at de er langt større (i opløsningen) end hvad der vil være tilfældet når spillet afvikles på en Xbox, men de tages fra udviklingsmaskiner hvorpå opløsningen kan justeres.

Da jeg var afsted på en Naughty Dog-tur så jeg hvordan det blev gjort og man lader simpelthen spillet køre på f.eks. en TOOL PS2 hvorefter man så grabber de screens man vil have. Det er som sådan Jak 2 eller 3 der vises frem, det er bare i en meget høj opløsning. Det kan man godt kalde fusk eller en fordrejning af sandheden, men de trykte magasiner (inklusiv vores) har brug for screens der er større end 640x480 for at kunne lave et ordentligt design der ikke består af 20 små "frimærker".

Jeg syntes på den anden side også at det er okay at få screens der er i en højere opløsning end den der er på selve konsollen, fordi det også giver et skævt billede af hvordan spillet reelt ser ud når det trykkes på papir. Et 640x480 screenshot kan se rædsomt ud på tryk, også selv om man lader det stå i sin oprindlige størrelse.

Mit helt store problem er ikke opløsningen i øjeblikket, men det faktum at der sjældent er HUD på de mange screenshots og at der tit er manipuleret med vinklen. Det burde være muligt at få screenshots der er så tæt på "virkeligheden" som muligt.

Jeg kender naturligvis ikke til alle situationer og slet ikke EA's screens, men mange af disse ser decideret ud som om de ikke "bare" er screendumps fra en udviklingsstation.
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/04-05 17:16 
Ja, mit oprindelige problem er ikke nødvendigvis opløsningen, men netop billeder som enten er grabbede fra intro eller mellemsekvenser eller billeder som er manipulerede. I det vedlagte billede i Runes indlæg er der tydeligvis ikke healthbar og lign. som der er i spillet. På samme måde i de mange pre-launchscreens fra GT4 er der ikke speedometer. Jeg ved ikke hvordan billederne er lavet, men slutresultatet er et forsøg på at gøre spillet smukkere end det er.
HankyHankySkrevet 14/04-05 17:27 
PalleJensen>
Det screenshot er jo tydeligvis ikke et render...

Jeg tror du kom til at proppe ordet 'ikke' midt ind i din tekst ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 14/04-05 18:13, rettet 14/04-05 19:28 
Jeg synes personligt det optimale er at skalere billeder, hvilket kan gøre dem lidt pixelerede, men hellere det end at få et concept art billede, som på ingen måde reflekterer virkeligheden. Dog synes jeg det er i orden, at udsende screengrabs i højere opløsning, hvis det endelig skal være...

EDIT: Der smuttede lige et "et" for meget ind :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 14/04-05 18:33 
Ja, jeg kan godt lide de meget pixelerede screens i SuperPLAY.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 14/04-05 18:39, rettet 14/04-05 18:42 
Personligt kan jeg heller ikke se problemet med pixelerede billeder (men mangler endnu at møde en layouter der ser på det på samme måde ;)) og synes også de er at foretrække - så længe de bare viser spillet 1:1 uden komprimeringsrester etc. (se Super Plays Tiger Woods DS-anmeldelse - ikke for kønt...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/04-05 19:38 
RJK>
Måske forstår en af os ikke hvad begrebet "render" betyder...

Det kan godt være... For det screenshot er i min verden i hvert fald ikke et render...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 14/04-05 19:51 
Og så prøver jeg igen:

Med andre ord mener du at Def Jam Fight For NY ser sådan ud på PS2 ingame...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 14/04-05 21:03, rettet 14/04-05 21:07 
RJK>
Pressebillederne fra spil som Catwoman, Def Jam Fight For NY, FIFA Street mfl. er jo hverken fra spillet eller mellemsekvenserne (så vidt jeg ved - har ikke spillet nogen af dem). Det er specielt lavede renders med specielle modeller, specielle teksturer, specielle effekter, specielle vinkler og så videre. Det er jo mere concept art end billeder fra spillene.

Ifølge vores kære Jonatan, og et par af de folk der kommenterede hans anmeldelse, er mange af de udsendte pressebilleder faktisk renderet med grafikmotoren fra selve spillet. De er sikkert bare specielt fremstillet som pressebilleder, for at få de fedeste vinkler, højere opløsning, bedre close-ups osv. Det er rigtigt, at nogle af dem ser ud til at have bedre teksturer, så der er nok udsendt hele tre slags: Med HUD, fra motoren men uden HUD (evt. nappet direkte fra grafikernes computere for at kunne zoome mere ind osv.) og manipulerede "næsten in-game"-billeder.

Ang. de billeder med HUD, så er de muligvis eksklusive, jeg kan i hvert fald ikke finde nogen uden vandmærke:
http://media.teamxbox.com/games/ss/863/1095138904.jpg

EDIT: Et par småting er rettet.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/04-05 21:43, rettet 14/04-05 21:45 
RJK>
Og så prøver jeg igen:

Du behøver ikke at være nedladende...

Med andre ord mener du at Def Jam Fight For NY ser sådan ud på PS2 ingame...?

Nej, det gør jeg ikke. Jeg mener, at det screenshot som du viste, er fra en workstation udgave hvor opløsningen er langt højere end i spillet. Billedet er altså ikke ingame som det endelige spil ser ud, det er et "ingame" billede fra workstation udgaven - men det har aldig været et render. Det er højest et render som bruger spillets engine, men det er ikke hvad jeg kalder et render - det kalder jeg et screenshot.

FYI: Billedets originale størrelse er 2560x1920.
http://www.varada.dk/defjam_01.jpg
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 14/04-05 21:50, rettet 14/04-05 21:50 
Et eller andet må jeg jo gøre, når du ikke svarer.

Men, okay. Du mener så at den eneste forskel på dette billede og PS2 ingame er opløsningen på billedet? Altså 2560x1920 vs 640x480.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 14/04-05 22:29, rettet 14/04-05 22:33 
RJK>
Ehm. Nej. Jeg er bare ikke så dum, at jeg tror at mit fjernsyn pludselig kan vise 1600x1200, bare fordi jeg ser et screenshot i den opløsning...

Desværre ER der jo mange, der er så "dumme".
Jeg synes det er pinligt, når folk sidder og måber over grafikken på billederne fra WipeOut Puré, fordi opløsningen ligger på omkring ti gange så mange pixels som en PSP faktisk kan vise på skærmen. Det er simpelthen ufine metoder.
Men det er lidt en anden sag end det fremstillede problem med at man ikke engang kan få lov til at se, hvordan spillene faktisk er.

Iøvrigt synes jeg, Tanggaard argumenterer godt for at et blad har brug for den højere opløsning. Jeg kan godt skrive under på at kvaliteten har tendens til at falde uhørt meget, så snart noget kommer ud på tryk.
Men det er misvisende at den slags billeder kommer til at ligge overalt på nettet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 14/04-05 22:47 
Måske overvurderer jeg folks intelligens ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 14/04-05 22:57 
Palle/RJK: Det kunne faktisk være interessant hvis I begge to lige redegjorde for hvad I definerer som et render, for jeg har lidt på fornemmelsen at jeres definitioner er ret subjektive. Spørgsmålet er selvfølgelig så om der egentlig findes et objektivt svar - for hvem definerer det? Gør der ikke det, så har I vel begge ret? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 23:54 
RJK>
Men, okay. Du mener så at den eneste forskel på dette billede og PS2 ingame er opløsningen på billedet? Altså 2560x1920 vs 640x480.

Tag et kig på f.eks Gamespots video review af spillet.

Jeg tror du vil blive overrasket over hvor pænt spillet faktisk er, på PS2; Få det der billede ned i en mindre opløsning, og det vil sagtens kunne lade sig gøre på PS2'en.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 15/04-05 00:07, rettet 15/04-05 00:14 
Herold:

Når man i traditionel forstand snakker om at noget er renderet i forbindelse med spil, så vil det sige, at grafikken ikke er genereret i realtime.

Hvis vi tager et spil som Final Fantasy X, så er der både renderede og realtime genererede mellemsekvenser. De første er let gennemskuelige fra de sidste ved, at de er anti-aliasede. Hvilket endnu normalt altid afslører at noget ikke er realtime, fordi der er meget få konsolspil, der har en ordentlig anti-aliasing.

Nu hvor vi har mange multiplatformudgivelser og dermed pc-versioner der kører i høje opløsninger, og også visse konsolversioner der gør samme, så er det selvfølgelig urimeligt, at kalde noget for renderet, bare fordi det er i en højere opløsning end 640x480. Der er jo fx en del Xbox-spil (og Gran Turismo 4), der kører 1080i (normalt tilsvarende 1920x1080). Derfor kalder jeg ikke det for "renderet".

Men når man går ind og udskifter 3d-modellerne med tilsvarende med flere polygoner, udskifter teksturerne med tilsvarende i højere opløsning, tilføjer ekstra effekter, positionerer kameraet som det aldrig ville gøre i spillet, fjerner HUDs og tilsvarende samtidig med at man giver det hele en voldsom gang anti-aliasing og kører i forhøjet opløsning - så har det altså ikke ret meget at gøre med den originale grafikmotor. Det ligner ikke længere det rigtige spil, og ville aldrig kunne trækkes af den rigtige hardware. Og så har vi vist forlængst passeret grænsen på hvad der definerer "renderet" grafik.

(uden at have spillet Def Jam Fight For NY kan jeg så ikke sige præcis hvad der er sket med disse screens, men så vidt jeg lige kan vurdere er det alle ovenstående)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 15/04-05 00:12, rettet 15/04-05 00:16 
Okotta>
Få det der billede ned i en mindre opløsning, og det vil sagtens kunne lade sig gøre på PS2'en.

Det er vist temmeligt utænkeligt at nogen nuværende konsol kunne trække så meget anti-aliasing i blot rimelig hastighed.

Men vi kan da lade det komme an på en prøve. Én med spillet er velkommen til at udlåne det til mig, og så tager jeg nogle caps af det, og så kan vi sammenligne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 15/04-05 00:30, rettet 15/04-05 00:39 
Er der ikke én, der har forstand på noget omkring lys/skygger i forbindelse med fotografering? Det var egentligt mest dét, der slog mig, og antyder at de her "EA-screens" er enkeltstående, opstillede billeder, og aldrig har været del af et flydende spil. Læg mærke til den lækre "kantbelysning" (beklager, ved ikke hvad det hedder i fagsprog) der altid er på figurerne. Hvor kommer den lyskilde fra? Og hvordan kan den altid lige præcis ramme alle figurerne på "kanten"? Løber der folk rundt med lommelygter i spillet og lyser i de rigtige vinkler på spillerne eller hvad? ;) Tager jeg fejl hvis jeg gætter på, at det ikke ser sådan ud, når man spiller spillet?

Giv mig så de screenshots! For fanden!

Badguysne er der selvfølgelig ingen, der gider lyse på:

Giv mig så de screenshots! For fanden!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 15/04-05 03:10 
Det ser _meget_ kunstigt ud med den belysning af figurerne - sær på det første billede. Det kan kun være grafik, der er blevet efterbehandlet af en grafiker.

Ja, hvis der overhovedet er noget af billedet, der har været in-game til at starte med.
HankyHankySkrevet 15/04-05 08:45, rettet 15/04-05 08:45 
Det samme var jo tilfældet ved det første billede RJK postede. Læg mærke til belysningerne af personerne. De står i et mørkt miljø, men alligevel ligner det at belysningerne kommer fra en stor omgang Sankt Hans bål i baggrunden.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OkottaOkottaSkrevet 15/04-05 09:51, rettet 15/04-05 09:53 
RJK >

Det første billede vi begyndte at snakke om i tråden, i den kæmpe opløsning som Palle også linkede til - det vil sagtens kunne lade sig gøre på en PS2, i en mindre opløsning. Hvis du kigger på det videoreview jeg henviste til, så vil du opdage det.

De to andre billeder du linker til, bl.a det med det blærede lys og et fra Catwoman (hvad har det med Def Jam at gøre, iøvrigt?), ville ha' svært ved at lykkedes på en PS2 - særligt det med det frække lys.

Jeg synes du blander tingene *ret* meget sammen nu.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 15/04-05 11:07, rettet 15/04-05 11:09 
"Det frække lys" er da også i det første billede, og bidrager klart til at det ser langt bedre ud end de fleste PS2-spil.


EDIT: Det ser ud til at være helt umuligt at finde et ægte billede fra spillet på nettet. :!
EDIT igen: Næh, her var et, og som det ses, ser spillet ikke NÆR så godt ud i virkeligheden, på trods af de detaljerede teksturer:
Giv mig så de screenshots! For fanden!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 15/04-05 13:21 
Okotta>
det vil sagtens kunne lade sig gøre på en PS2, i en mindre opløsning.

Nej. Som allerede sagt er anti-aliasingen en umulighed. Jeg ved godt at jeg kører i det anti-aliasing hele tiden, men det er jo desværre nødvendigt når de fleste ikke forstår hvad det er, og hvad det kræver. Faktum er at anti-aliasing får 3d-grafik til at se meget bedre ud. Faktum er at alle disse pressebilleder er voldsomt anti-aliasede, og at dette ikke kan lade sig gøre i virkeligheden.

Som det påpeges af andre er der præcis det samme lys på det første billede, jeg linkede til. Det har en "afrunding", som man bare ikke ser med dagens konsolteknologi. Jeg tvivler stærkt på, at det kan lade sig gøre. Ligesom jeg er overbevist om, at de figurer har langt flere polygoner og langt bedre teksturer, end hvad der ses i spillet.

(hvad har det med Def Jam at gøre, iøvrigt?)

At det også er et EA-spil (som tråden handler om), der er behandlet på samme måde. Blot for at vise, at det ikke er et enestående tilfælde, og at du ikke kan redde noget som helst hjem med at sige, at Def Jam er et helt vildt flot spil. I hvert fald skal du så også sige det samme om Catwoman, og så kan jeg finde det tredje spil med samme symptomer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 15/04-05 13:26 
Sumez>
Næh, her var et, og som det ses, ser spillet ikke NÆR så godt ud i virkeligheden

Og det her er endda også lidt anti-aliased. Hvilket det selvfølgelig ikke kan udelukkes, at spillet er, men sandsynligvis er dette også et højereopløset billede, der er skaleret ned (og dermed anti-aliased).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 15/04-05 14:00 
RJK>

At det også er et EA-spil (som tråden handler om), der er behandlet på samme måde. Blot for at vise, at det ikke er et enestående tilfælde, og at du ikke kan redde noget som helst hjem med at sige, at Def Jam er et helt vildt flot spil.

Jeg har aldrig sagt, at Def Jam "er et helt vildt flot spil".

Vi er enige om at anti-aliasing får 3d grafik til at se meget bedre ud, og så er vi egentligt tilbage ved de billeder igen, som bliver vist i en høj opløsning - en høj opløsning som samtidigt får billederne til at se anti-aliased ud, hvilket måske endda har været hensigten = Så ser spillet pænere ud.

Det allerførste billede, som Palle vidste i den store størrelse; Det billede - i en lavere opløsning osv - vil ikke være et problem for PS2'en. Check lige det nye Tekken; Det er meget flot, og virker flottere end Def Jam.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
82 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig