X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bikstok Røgsystem


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 10/04-05 12:04, rettet 10/04-05 13:34 
Hej Drenge (og piger)

Jeg har købt albumet med bikstok røgsystem, og kæft hvor det holder. Normalt er jeg ikke den store hiphop fan, kan godt li eminem, malk de koin, ufo og jepher.

Jeg må indrømme at bikstock er for vilde. De har en speciel cool lyd, og deres tekster og rap minder meget om malk de koin. Bikstock er sgu noget som kan få mig op af stolen.

Kan klart anbefales til alle med en svaghed for dansk rap/reggae.
For The Love Of The Game
BaggyBaggySkrevet 10/04-05 12:17, rettet 10/04-05 12:17 
Det hedder altså bare "Bikstok Røgsystem" .....

Ang sammenlign. med malk de Koin er der også et medlem herfra der med hos bikstok.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 10/04-05 12:21, rettet 10/04-05 12:24 
Ufo og Yepha? Det bare det vildste lort nogensinde produceret på dansk grund..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
KalicolaKalicolaSkrevet 10/04-05 12:51, rettet 10/04-05 13:35 
haha... det er derfor det er så fedt at diskutere musik :)

Baggy: hvorfor er ufo og yepher noget lort? .. fortæl mig hvad der er godt så? .. arh Ignorence is bless
For The Love Of The Game
CoreCoreSkrevet 10/04-05 13:53 
FIP og Madness For Real er det ENESTE der holder :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 10/04-05 14:37 
Darknon>
haha... det er derfor det er så fedt at diskutere musik :)

Baggy: hvorfor er ufo og yepher noget lort? .. fortæl mig hvad der er godt så? .. arh Ignorence is bless

Mon ikke han mener at det er godt med "det vildeste lort"?
Born to kill space
MrCaseMrCaseSkrevet 10/04-05 14:41 
Bigstok er for koooolt.

Det er virkelig noget musik der straffer din forstærker og dine bas-enheder, og afslører om de kan noget eller om de bare kan larme.

...jeg er totalt vild med at kalde kvinder for "koner"... lang tid siden der er kommet noget ny slang for kvinder på dansk!
Have you considered sucking less?
OmenOmenSkrevet 10/04-05 14:50 
Hehehe jeps, "koner" er forfriskende i forhold til de typiske andre danske hiphop amerikaniseringer...

Lad det være op til Malk og Bikstok at forny det danske sprog.
Vote Ficus!
KalicolaKalicolaSkrevet 10/04-05 15:05 
Omen>
Lad det være op til Malk og Bikstok at forny det danske sprog.

Hørt!!!
For The Love Of The Game
MajorPMajorPSkrevet 10/04-05 15:58, rettet 10/04-05 15:59 
Core-> FIP??? Det er jo noget af det mest indholdsløse musik, der er udgivet i Danmark. Det er ligefør at man foretrækker Nik & Jay eller Creamy.

Men ja, Bikstok er fantastisk - og forfriskende.
Ligegyldigt om man kan lide musikken eller ej, så kan man ikke komme uden om, at det er lang tid siden, der er udgivet noget SÅ nyskabende i Danmark.

Jeg skyndte mig straks at få købt den på vinyl kort efter udgivelsen ;-)

[EDIT] - og I skal vel på Loppen d. 30 og se dem? - Det bli'r sååå røg =D
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
CoreCoreSkrevet 10/04-05 17:23 
MajorP>
Core-> FIP??? Det er jo noget af det mest indholdsløse musik, der er udgivet i Danmark. Det er ligefør at man foretrækker Nik & Jay eller Creamy.

Ja, hvis man er en tøs... ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GatmanGatmanSkrevet 10/04-05 17:53 
Hey! FIP laver da det ene lyriske mesterværk efter det andet. Fx 20 numre med hver sin måde at sige "sut min pik" på. Klasse. Ærgerligt der bliver spildt producer- og ,teknisk, MC-talent på den slags.

On-topic:
Velkommen i Bikstok-klubben!
BaggyBaggySkrevet 10/04-05 21:46 
Nej jeg mener sku ikke at det er godt.. Plat intetsigende her kommer jeg dansker-pop-gangsta-selv om det ikke findes stil.

Ufo skulle have holdt sig til freestyle og gemt yepha godt af vejen..

Rap: NWA,Gammelt Snoop Doggy Dogg, Professor P, Gangstarr,
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Zzap!Zzap!Skrevet 10/04-05 22:48 
Du kan mene hvad du vil om teksterne, men du kan ikke komme uden om at Ufo og yepha er genialt produceret. Rent musikalsk er det noget af det bedste hiphop musik i danmark nogensinde.
Born to kill space
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/04-05 23:34 
Hvem er FIP?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BaggyBaggySkrevet 10/04-05 23:42, rettet 11/04-05 06:58 
Zapp: Hvordan kan du seriøst sige det? vi snakker the voice pop, der sku intet hip hop over de 2.

Langt højere i hierakiet ligger folk som MC Clemens, Malk de kojin, L.O.C, Suspekt, Rent mel.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
quadquadSkrevet 10/04-05 23:44 
Full Impact Productions er F.I.P. Går ud fra det dækker over en lille flok danske rappere, som hørt på The Voice og set i Boogie.

Google har altid ét svar, mindst.
BaggyBaggySkrevet 10/04-05 23:46 
Det fint du til pop musik, men du skal sku ikke komme og kalde Ufo yepha for bedste produceret hip hop i dk, bare fordi de har karl kani trøjer og bliver rå spillet for et års tid siden på Voice.Dks pop-fuck station.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Zzap!Zzap!Skrevet 11/04-05 00:06, rettet 11/04-05 00:09 
Baggy>
Zapp: Hvordan kan du seriøst sige det ? vi snakker the voice pop, der sku intet hip hop over de 2.

Langt højere i hierakiet ligger folk som MC Clemens, Malk de kojin, L.O.C, Suspekt, Rent mel.

Ud af de fem du nævner er det kun Malk de Kojin der siger mig noget for alvor, de andre passer fuldstændig til den karakteristik du kom med tidligere: "Plat intetsigende her kommer jeg dansker-pop-gangsta-selv om det ikke findes stil."
Ufo Yepha er pop ja, men hvad er ikke dét efterhånden? Og hvad er der galt i det hvis det er så godt lavet som de er?

Jeg synes det er en skandale at uber pinlig "musik" som Nick og Jay bliver råspillet når der findes et alternativ i "den lette mellemklasse" som Ufo Yepha.
Der burde P3 og alle de andre radiostationer være deres ansvar voksent.
Born to kill space
CoreCoreSkrevet 11/04-05 07:56, rettet 11/04-05 08:08 
Danny Salling>
Hvem er FIP?

L.O.C., Suspekt, Rune Rask, U$o...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MajorPMajorPSkrevet 11/04-05 09:23 
Zzap!>
Du kan mene hvad du vil om teksterne, men du kan ikke komme uden om at Ufo og yepha er genialt produceret. Rent musikalsk er det noget af det bedste hiphop musik i danmark nogensinde.

Nej.

Det er nogle fine produktioner, men for fanden... Der er jo intet af det, der hamler op med hvad eksempelvis Context, Tue Track, The Prunes eller Nick Nack laver.

Nu kan jeg ikke lige huske hvem det er der hovedsagligt producere for Ufo & Yepha, men du må gerne lige opfriske min hukommelse.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
KalicolaKalicolaSkrevet 11/04-05 10:11 
jeg er rimelig ligeglad med hvem der er producer for Ufo & Yepha, jeg syntes de er fede nok, that's all I need.

Godt at høre at der er så mange som sætter pris på bikstok og malk de koin :)
For The Love Of The Game
BaggyBaggySkrevet 11/04-05 17:49 
Det ok i kan lide det.. Men det sku ikke hip hop, det sikkert.. Nik og Jay i brøndby format måske..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/04-05 19:37 
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at blande mig i debatten, da jeg ikke synes, at jeg har et specielt godt kendtskab til den danske hip-hop scene (så er kortene på bordet). Jeg kunne nu alligevel ikke dy mig længere :)

FIP har været oppe og vende et par gange allerede, og jeg synes ganske enkelt det er noget af det værste amerikaniserede pseudo-gangsterrap jeg har hørt. Rent produktionsmæssigt er det til gengæld ret godt, og som det allerede tidligere er blevet sagt, føler jeg også at det er spild af talent.

Jeg var tidligere af den opfattelse, at dansk hip-hop døde dengang Lasse sprang fra Hvid Sjokolade. Den der selvironiske, festglade tone var der i lang tid ikke nogen der for alvor kunne ramme. I de sidste par år er der dog kommet en del godt, Malk de Koijn, JMA, Rent Mel, og nu også Bikstok Røgsystem med deres herlige dancehall. Der er selvfølgelig også flere gode, men det er dem der lige umiddelbart falder mig ind.

Det min mening, kort opridset, og vi har heldivis alle ret til at have vores egen :)
KalicolaKalicolaSkrevet 11/04-05 19:50 
Baggy: det er ligeså meget hiphop som alt andet hiphop derude.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 06/08-05 12:51 
Var jeg den eneste som var i tivoli igår for at se bikstok? ... Det pissede ned, men der var alligevel godt fyldt med mennesker. Og de gav en suveræn koncert. gav den MAX gas...

Max stjerner herfra :)
For The Love Of The Game
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 06/08-05 14:31 
Damn, var det i går? :/ Ville jeg gerne have set
FourDFourDSkrevet 06/08-05 14:50, rettet 06/08-05 14:50 
Ja det ville jeg sgu også!
Men vover mig aldrig ud af tech-grotten medmindre vejret virkelig lokker ;P

Bikstok? Ja det er fedt, men de vil aldrig nå hvad Malk formåede.

F.I.P?!

Arrrr come on people.. Hvis deres tekster ikke handler om sex, så handler de om penge. F.I.P er dog noget af det dårligste jeg kan komme på lige efter Nik Og Jay (som vidst også er blevet nævnt et par gange i denne debat).

Nu ved jeg ikke med jer andre, men jeg har svært ved at høre musik hvor teksten indeholder bandeord hver 4. sekund.
Det er blandt andet det der er så fedt ved Malk og Bikstok! De bander ikke, de relatere bare til bandeord på en virkelig stilet måde!

Det er sgu syndt at Malk har trukket sig tilbage.. Men jeg tror nu alligevel at den inspirerende kilde på Langestrand var sluppet op..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
CoreCoreSkrevet 06/08-05 16:27 
Digi-Lsd>
F.I.P?!

Arrrr come on people.. Hvis deres tekster ikke handler om sex, så handler de om penge.

Noget tyder på at du ikke har hørt særlig meget af det så...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MajorPMajorPSkrevet 06/08-05 21:15 
Digi-Lsd>
Bikstok? Ja det er fedt, men de vil aldrig nå hvad Malk formåede.

Hvordan kan du sammenligne de to ting? - Det er jo så skræmmende forskelligt...

Og ja, det er surt at Malk er stoppet, men lad være med at klynk og hør det nye Track 72. :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
FourDFourDSkrevet 07/08-05 01:09, rettet 07/08-05 21:59 
Core>
Noget tyder på at du ikke har hørt særlig meget af det så...

Nej men jeg har hørt Uso, L.O.C., og Suspekt, og jeg syntes nu det skaber et meget godt billede.

MajorP - Tjah man kan finde tydelige spor, af mærkelige slangs, fed mixing, og et gran sort humor, som minder en smule om det.
Og man kan jo ikke lade vær med at genkende Buggi Blaes stemme.

..Track 72? Er Tue ude med en ny cd?!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KalicolaKalicolaSkrevet 07/08-05 13:27 
Noget af ånden fra malk lever stadig i bikstok. Desuden syntes jeg at bikstok ligger en tand højere end malk på kvalitets listen.
For The Love Of The Game
FourDFourDSkrevet 07/08-05 22:02 
Tjah, syntes helt klart at Malk er bedre end Bikstok, men "kvaliteten" er vel lidt bedre i det at deres numre er mere "rene" i lyden.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig