X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Uoriginalt RGB


Reply
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 18:49 
Jeg har et sådanne til Gamecube og jeg bliver nød til at hive stikket ud for at se fjernsyn!

Eksempel: Jeg starter min cube tænder fjernsynet og så er der GAME SCREEN på alle kanaller (og skærmbilledet bevæger sig).. Først når jeg trykker AV er det som det skal være.. Jeg fatter hat :P ??
Home is where the hardware is..
3of193of19Skrevet 05/05-03 18:54 
jeg tror det er et problem med tv'et. Jeg har haft der samme problem med min mors tv. Jeg havde et magen til uden problemer, men kom der RGB ind på hendes kunne man ikke se tv.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 18:55 
Ok! Jeg skal faktisk også ud at købe et "rigtigt" fjernsyn asap.. Noget som kan anbefales?
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 05/05-03 19:10 
Det er helt normal opførsel for et RGB-signal.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 19:13 
Helt "normalt"? Explain please..

Og nogle TV som kan anbefales?
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 05/05-03 19:43 
Det du beskriver i første indlæg - det er normalt. Nogle fjernsyn gør det, andre ikke.

Sluk konsollen eller hiv kablet ud for at få det normale billed.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 05/05-03 20:04 
Det er fordi at dit fjernsyn selv skifter til Scart (AV), når der er signal på det.
RJKRJKSkrevet 05/05-03 20:13 
Egentligt ikke. Det er fordi RGB-signalet overrider alle andre signaler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 05/05-03 20:20 
Okay, dårlig fjernsyn så.
Det har jeg aldrig set før :)
PlaykidPlaykidSkrevet 05/05-03 20:22 
Vi har skam også et hvor RGB'et blokker signalet (og hvor scart ikke gør) Det er så dejligt nemt;)
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 05/05-03 20:27 
Så vidt jeg ved, så SKAL RGB-signalet faktisk gøre dette. Ligesom man ikke må kunne indstille lys, kontrast etc. på RGB-kanalen.

Så faktisk er det de andre fjernsyn, det ikke lever op til standarderne. Svjv...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 20:39 
Hehe cool!
Home is where the hardware is..
3of193of19Skrevet 05/05-03 20:52 
Fordi de standarder er noget møg :) Jeg er på den front glad for at jeg selv har lov til at indstille lys, farve og kontrast. Samt at jeg ikke behøver slukke min konsol for lige at checke nyheder mens den står på pause.
NaieraNaieraSkrevet 05/05-03 20:53 
Samme her. Godt at Philips gør oprør mod standarderne ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 20:53 
Søgaard >
Og nogle TV som kan anbefales?

Please help?
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 05/05-03 20:59 
Som Naiera siger, ved Philips fjernsyn er dette ikke et problem. Det gælder i hvert fald mit fjernsyn, der også er Philips.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 21:00, rettet 05/05-03 21:00 
Ja! Men det hjælper stadig ikke i min søgen på et unikt TV!
Home is where the hardware is..
Danny SallingDanny SallingSkrevet 05/05-03 23:00 
Sony, Samsung, B&O, Philips, Nokia, Grundig. Det er ihvertfald de mærker jeg kender til hvor der ikke skulle være probs....
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 05/05-03 23:36, rettet 05/05-03 23:36 
Mit Sony gør det, mit JVC gør det og mit Pioneer gør det...

Er I andre sikre på, at I overhovedet kører RGB? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 05/05-03 23:55, rettet 05/05-03 23:55 
Er der ikke noget med, at man kan kappe kontakten til et af benene, og dermed undgå, at fjernsynet automatisk skifter? Jeg har selv lige måttet bytte om på to ben i et RGB kabel (de havde byttet om på audio L og R, fedt), og det var da så ligetil, at jeg ikke ville være bleg for at 'modde' alle mine RGB kabler.
NaieraNaieraSkrevet 06/05-03 00:05, rettet 06/05-03 00:06 
RJK >
Mit Sony gør det, mit JVC gør det og mit Pioneer gør det...

Er I andre sikre på, at I overhovedet kører RGB? ;p

Hvor fedt ville det så være, at bruge RGB på en digital parabol, som jeg gør? Så skulle man slukke for skidtet når man skulle se TV2? Jeg bliver gladere og gladere for mit Philips...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 06/05-03 00:40 
JAA >
Er der ikke noget med, at man kan kappe kontakten til et af benene, og dermed undgå, at fjernsynet automatisk skifter?

Jo. Dog er der så nogle fjernsyn der nægter at gå i RGB-mode, hvis den pin ikke er der...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 06/05-03 01:02, rettet 06/05-03 01:03 
Fedt ...

Men det er forsøget værd. En der ved, hvilken # pin det er og hvad den hedder? Har sådan et fint skema, men der er ikke lige en, der er sprunget mig i øjnene som værende en 100%'er.
RJKRJKSkrevet 06/05-03 01:21 
Jeg præsterer at glemme det, hver gang jeg finder den :)

Svjh er det pin 16 der skal være 1-3V for RGB-switch.

Men måske er det pin 8. Eller 12.

Jeg glemmer det altid :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 06/05-03 01:29 
Courtesy of CC_ Devil at the ATARI LABS Forum:
Here is what the scart standard says:

- Pin 8 is "Function Select". When it's voltage is between 0 and 2V (DC) the TV is in TV mode. When it is between 5 and 8V the TV goes in to widescreen mode (if applicable). If it is between 9.5 and 12V the TV goes in to AV mode (that's what we want).

-Pin 16 is "RGB control". When its voltage is between 0 and 0.4V the AV mode displays the signal on the Composite Video pin (pin 20). When it's voltage is between 1 and 3V the AV mode will display the R,G,B signals (that's what we need).

- The input impedance on Pin 8 is around 10k ohms and the input impedance on pin 16 is 75 ohms.
JAAJAASkrevet 06/05-03 01:55 
Tak, Hr. F.!

Så må vi se, hvordan det går. :o
KTCKTCSkrevet 06/05-03 10:16, rettet 06/05-03 10:17 
Jeg har lavet et RGB-mod, der faktisk lige præcis henvender sig til dette problem. Jeg har haft flere fjernsyn, der ikke ville skifte kanaler, hvis RGB var slået til, men mit nuværende Saba kan godt, og så tror jeg ikke det handler om standarder, men nærmere hvilken type indmad, der styrer billedrøret.

Forresten lavede jeg samme mod på et RGB-kabel til Amiga engang, hvor det faktisk havde den ønskede effekt, at skifte kanal mens RGB er aktivt...


Mit lille RGB-mod
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me