X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tilbagekøb i EB


Svar
OkottaOkottaSkrevet 08/04-05 16:13 
Jeg afleverer to spil i EB, i bytte for Doom III: Collector's Edition.

Det ene af dem er Serious Sam, og jeg ville egentligt helst ikke af med det, fordi jeg synes det er fremragende, men EB ville gi' mig 160,- i bytte for det, og det er en god pris for det spil - og jeg har lav vande i pengekassen.

Doom III: Collector's udgaven, koster 600,- i EB, og jeg får 300,- for mine to spil, og skal nøjes med at smide 200,- oven i, for at få Doom. Men det er pga. EB's tilbud: Man smider to spil og kan vælge et andet spil for 200,- ekstra - og det er jo en glimrende ting.

Jeg står lidt og fortryder at jeg har byttet Serious Sam, og regner med at siden jeg har fået 160,- for det, at så ryger det sikkert ud Pre Owned, til ca. 300,-. Det gør det ikke, for EB har tænkt sig at sælge det for 99,- og dermed tabe penge på det. Jeg spørger om jeg ikke bare kan købe det tilbage med det samme, og det kan jeg sagtens. Jeg får mit Serious Sam til 99,- og har tjent 60,- der.

Sælgeren fortæller mig at det er det der typisk sker, når folk bruger tilbuddet om at aflevere to spil, og snuppe et nyt til 200,-; At EB faktisk taber penge på det, det meste af tiden, fordi de hele tiden sætter de spil ud til en noget lavere Pre Owned pris, uanset de lige har givet minimum 150,- for at få det. For som han siger - det handler bare om at få folk ind i butikken, så at de taber lidt penge på denne måde, det gør ikke det store; Folk køber alligevel noget, når de er i butikken.

Så - jeg endte med at give 300,- + ét spil (Zelda: TWW), og så fik jeg Doom III: Collector's Edition. Det var en ret god byttepris for Zelda, synes jeg.

De må ha' nogle meget dybe lommer, i den koncern.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ChronoChronoSkrevet 08/04-05 16:59 
Kan man se på nettet hvad de giver for et bestemt spil? Eller har de en standardpris man kan regne med? Gider jo ikke gå derind og finde ud af at de er nærige :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 08/04-05 17:12, rettet 08/04-05 17:26 
Det tror jeg ikke, men vi kan jo poste vores erfaringer :)

De skriver vist et sted, at de ikke tager imod spil, der er mere end to år gamle. Jeg har dog afsat min. ét ældre spil (WipEout Fusion), og det fik jeg 40 kr. for :/

Det var kun fordi, jeg havde svært ved at komme af med det, at jeg gik med til den pris. Jeg så et WipEout Fusion som preowned til 140 eller 150 kr. samme dag (mener det var samme dag). Endnu mere ":/".

160 kr. for Serious Sam lyder som en god pris i betragtning af alderen. Det er mit indtryk, at de sjældent giver over 100 kr. med mindre spillet er relativt nyudgivet (EDIT: "Relativt" som i måske op til et års tid :) ).
OkottaOkottaSkrevet 08/04-05 17:29 
Det sjove var, at de faktisk kun ville gi' 20,- (ja - en sølle tyver), for Serious Sam. Det var kun fordi jeg afleverede det sammen med et andet spil, at de rundede det op.

Find nogle spil, og hvis man er heldig at de vil ha' dem, i forbindelse med deres "aflever to brugte, og køb et nyt", så bliver der rundet op på eventuelle skod spil. Alene, så er skod spillene intet værd.

Dermed ikke sagt at Serious Sam er et skod spil; Tværtimod, men EB har åbenbart ikke de store forventninger til denne titel.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 08/04-05 18:11 
Chrono>
Kan man se på nettet hvad de giver for et bestemt spil?

Det kan man selvfølgelig ikke. Det varierer jo fra forretning til forretning, hvilke spil de er interesserede i. Bare ring til dem og spørg. Sværere er det jo ikke.
OkottaOkottaSkrevet 08/04-05 18:33 
De vil temmelig sikkert ikke kunne svare over telefonen, hvor meget de vil give for et givent spil.

Spillet skal først scannes igennem i butikken, førend de kan tage stilling til nogetsomhelst.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SyrefoxSyrefoxSkrevet 08/04-05 19:14, rettet 08/04-05 20:05 
Jeg bruger tit en taktik, hvor jeg går i bilka og finder nogle billige spil, som jeg bruger til og bytte med, jeg kan give et eksempel fra idag.

Jeg var først i Kvickly ekstra og handle (kedeligt) går så ind i radio-tv afdelingen og finder Turok evolution, Eternal darkness, enter matrix og Fifa 2003 alle til gc. De koster tilsammen 196 kr. Detefter tager jeg i EB Games og finder mario party 6 til 499, jeg afgiver så enter matrix og turok og får mario party 6 til 199. Dvs at jeg har givet 297 kr for mario party 6. Da ingen af spillene har været brugt kunne jeg jo tage tilbage og få pengene tilbage for de 2 sidste spil i kvickly men det gad jeg ikke idag, så dem beholder jeg til samlingen. Jeg har lavet dette trick før, det gælder bare om at finde 2 spil EB Games vil have, derfor køber jeg som regel 4-5 spil et andet sted og tager dem med, og vil EB ikke have nogen af dem, ja så går man jo bare tilbage hvor man købte dem og får pengene tilbage.

Håber andre kan bruge det, man laver jo intet ulovligt.

Hvis andre har nogle lovlige trick så vil jeg gerne høre nærmere
JmogJmogSkrevet 08/04-05 22:46 
Okotta>
De vil temmelig sikkert ikke kunne svare over telefonen, hvor meget de vil give for et givent spil.

Spillet skal først scannes igennem i butikken, førend de kan tage stilling til nogetsomhelst.


Man kan skam sagtens få at vide over telefonen om et spil tilhører kategorien "spil vi tager i bytte". Det gjorde jeg selv dengang jeg fik min GC hos dem. Den eneste grund til, at de scanner en titel, er jo for at se, hvor mange de har på lager, og hvad de normalt sælger den til.
OkottaOkottaSkrevet 09/04-05 00:54 
Så er de bare dovne i Aalborg, for her beder de én komme ind i biksen med spillene, så de kan kigge på dem.

Har osse på et tidspunkt stået i butikken og spurgt dem, om det og det spil, var noget de ville ta' i bytte; De kunne / ville ikke svare, før jeg kom med selve spillene.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PapandPapandSkrevet 09/04-05 01:51 
Det er fordi stand osv. jo også hører med i vurderingen. Jeg arbejder i GAME, og jeg beder altid folk komme ind med varen i stedet for at give dem en pris i telefonen. Et spil med en ødelagt manual, ødelagt kasse og mange ridser, har jo naturligvis ikke samme værdi som et spil i mint condition.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OkottaOkottaSkrevet 09/04-05 10:52 
I EB har spillet den værdi, som systemet siger spillet har.

Sålænge manualen, disc'en, coveret og æsken er der, så er prisen den samme.

Standen er ligegyldig; Det siger systemet ikke noget til.

Selvfølgelig - hvis det hele nærmest er ædt op ad rotter, så vil ekspedienten nok selv nægte at ta' imod spillet, men ellers er der nærmest ingen grænser for hvad man kan smide på disken - og få den samme pris for, uanset stand. Engang checkede de ikke engang om manualen var der, i de spil de fik ind, og jeg har et par gange været ved at få et spil uden manual.

Og ja; Det er en kikset fremgangsmåde, og derfor beder jeg altid om at se disc'en og manualen, til de Preowned Spil jeg overvejer at købe.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PlaykidPlaykidSkrevet 09/04-05 11:49 
Bare sjovt at de i den EBgames jeg kommer i, er nødt til at fjerne folien fra et sprit nyt spil og tjekke om disken er risset.
Spiller nu: Halo 3
OkottaOkottaSkrevet 09/04-05 11:56 
Det ville ikke undre mig om det var afdelingen i Aalborg, som var lettere FUBAR.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 09/04-05 12:27 
Okotta>
derfor beder jeg altid om at se disc'en og manualen, til de Preowned Spil jeg overvejer at købe.

Ditto. Man skal altså virkelig passe på. Jeg har sagt nej til et par spil i den sidste tid. Både i Game og EB Games.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 09/04-05 12:44 
Samme her, efter jeg kom hjem med RRV og fandt ud af, at der ikke var nogen manual :/
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/04-05 14:21 
Sjovt nok fik jeg et møgfald af en af medarbejderne i EB i Odense, engang hvor jeg ikke gad købe et spil, fordi manualen manglede. Jeg fik af vide at "dette er vilkårene når man handler brugt". Aldrig havde jeg hørt noget så tåbeligt.
KTCKTCSkrevet 09/04-05 14:41 
Hos os vurderes der altså efter stand og hvor meget der er med til spillet.
Desuden kan man ikke tage det som selvfølge, at der er manual til et brugt spil. Prisen bliver som sagt sat herefter, og desuden er der også returret og garanti på brugte spil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 09/04-05 15:20 
He he, virkelig smart metode du bruger Syrefox ^_^

Du fik vist også gjort en ret god hanlde Okotta :D

Personligt bytter/sælger jeg aldrig mine spil, dem beholder jeg skam :)
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 10/04-05 12:32 
KTC>
Hos os vurderes der altså efter stand og hvor meget der er med til spillet.
Desuden kan man ikke tage det som selvfølge, at der er manual til et brugt spil. Prisen bliver som sagt sat herefter, og desuden er der også returret og garanti på brugte spil...

Jo, jeg mener sagtens man kan tage det som en selvfølge. Selv om man køber et spil brugt, så skal det da være i orden. Manualen er en del af produktet, og hvis den mangler, så er det direkte fusk af forretningen, hvis de ikke nævner det. Hvis de derimod bare gad at nævne det, så ville der ikke være nogle problemer, da man så ville have en mulighed for selv at tage stilling, i stedet for at man enten skal tage chancen, eller spørge ind til spillet, og ricikere et møgfald pga en fusket politik.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig