X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Told - hvornår skal man betale?


Svar
PapandPapandSkrevet 08/04-05 12:13 
Jeg købte forleden Robotech Complete Collection på Ebay. Pakken ankom cirka en uge efter fra USA, men der var desværre kommet told på. Hele 134 kr. Min kæreste modtog pakken da postmanden kom, og hun fik en form for regning hvorpå der står, at tolden bliver 134 kr. MEN, der er ingen seneste betalingsdato eller andre former for datoer på sedlen. Vil det sige, at jeg kan betale når jeg har lyst??
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
77 emne(r).
« < 1 2

Svar
BeanoBeanoSkrevet 07/10-08 17:16, rettet 07/10-08 17:20 
Jeg har købt MASSER (300+) af billige DVD'er fra play.com i gennem tiden som er under minimumsgrænsen, og ikke en eneste er blevet tillagt ekstragebyrer. Men ting over grænsen er jævnligt blevet nuppet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-08 17:30 
Jmog>
Alt under 85kroners værdi ryger lige igennem. Det er bagatelgrænsen for hvad man kan importere told/momsfrit.

Det vidste jeg ikke, men godt at vide :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
scavengerscavengerSkrevet 07/10-08 19:36 
Darkbeat>
Told: 0,-
Afgift: 0,-
Importmoms 25% af 156 kr: 39,-
Fortoldningsgebyr: 120,-
Moms 25% af Gebyr (what the fuck?): 30,-
I alt: 189,- i told for et spil der koster 156 kr.

Yep, at betale ved kasse 1, 2 og 3 lige ned i Statskassen.
Nemo me impune lacessit
WehnerWehnerSkrevet 07/10-08 20:02 
Statskassen bygger så heldigvis veje, man kan køre på og fortove, man kan gå på og den slags, så det går nok, men hvis du kigger bedre på regnestykket, så vil du se, at det er Post Danmark, der tager broderparten af pengene, og dem giver de kun folk tilbage i stadig dårligere service.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/10-08 21:35 
Jeg har det sidste års tid KUN købt ting, som koster under ca. 7 pund på Play, og alt kommer igennem uden problemer. I det mindste kan de finde ud af at benytte bagatelgrænsen, men det hæmmer selvfølgelig mine muligheder for indkøb... hellere dét, end at bløde til f...ing PostDK for horrible og helt urimelige gebyrer!
RJKRJKSkrevet 07/10-08 21:37 
Min erfaring er, at man roligt kan sætte grænsen ved 15 euro.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 07/10-08 21:37 
Jeg ælsker Play og har bare sagt nejtak til Postbudet, de to gange, der er kommet told på (og jeg har vel købt en 30-40 ting der). Begge gange gik pengene automatisk tilbage på kontoen efter en uges tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 02/11-10 17:48, rettet 02/11-10 17:48 
Jeg har fået rigtig mange toldberigtigelser fra PostDK i tiden. Fælles for alle spilrelaterede er, så vidt jeg husker og alle kvitteringer jeg har kunnet finde, at tolden altid har været på 0%. Det er altså kun moms og PostDK-gebyrer jeg har betalt.

Tilfældigvis opdagede jeg så på den jeg betalte i dag, at den havde fået en toldsats på 3,50%. Jeg fandt de seneste kvitteringer jeg har fået på toldberigtigelser fra samme butik og med tilsvarende indhold, og de var alle på 0%. Så det er jo for det første mærkeligt og irriterende med endnu flere penge ud af vinduet.

En googling ledte mig til www.toldpriser.dk, hvor man får et overblik over forskellige toldsatser. Og helt fantastisk er satserne:

Spil til computere (Pc eller Mac):
0,00%

Spil til spilkonsoller:
3,50%

Suk...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/11-10 17:58 
Jeg har købt et par Sega Genesis spil for nyligt og vælter også rundt i toldopkrævninger. Har lige fået én idag hvor der står: Import Told: 0 Kr, Import Moms: 27 Kr, Gebyr: 128 kr, Moms gebyr: 32 kr, I alt: 187 kr.

Jeg betalte også én i forgårs på samme beløb som jeg fik for en Tshirt jeg havde fået i medlemsgave på Giantbomb.com.
DarkenDarkenSkrevet 02/11-10 18:35 
Atomreaktorer 5,70 % (Den er god nok :-)

æv... det kommer til at koste mig =/

Ej kunne ikke lige finde satsen for decorations våben, sååå tænkte at en atomreaktor måtte være det tætteste jeg kunne komme.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 02/11-10 18:49 
Nu vi lige er i brokkehjørnet med hensyn til opkrævninger, så fik jeg lige sådan en dummebøde i dag. Det var en CD til ca. 140,- fra Play, som man ikke kan købe i samme udgave her i landet, og løsepengesummen for den var intet mindre end 194,-...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 02/11-10 21:52 
har du tålmodighed kan du jo altid lave tilbagesendings-tricket. :)

...men kender det godt fra mig selv. Tålmodighed kan være en bitch.
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 03/11-10 21:32 
Jeg købte også engang en konsol fra Ebay for $50 men da jeg fik mit smukke gidselbrev fra Post Danmark ville de havde 950kr i told....?!
Jeg klagede så til dem og fik en god del af pengene tilbage men de skulle jo stadig lægges på bordet.

Nu har jeg så fået et nyt møg brev om at jeg skal hente en ny pakke fra USA til 550kr i told... Og at jeg skal gøre det på mit lokale posthus... problemet er at mit lokale posthus lukkede (for good) her den 1. November. Så nu aner jeg ikke engang hvor pokker jeg skal hente den for der er ingen adresse. Damn jeg hadder Post Danmark nogle gange... men hader endnu mere toldvæsenet. Det er fuldstændig ligegyldigt. Landet får vel ikke de udsendte penge tilbage fordi jeg giver yderligere flere penge til landet:/ De skifter jo bare hænder.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
DarkenDarkenSkrevet 03/11-10 22:35 
Som Rune skrev på et tidspunkt, det mest latterlige er at man ikke kan for-for tolde sine varer, man skal vente på det skal igennem deres system, hvilket ikke blot kan tage meget meget lang tid, men så er der også chancer for at indholdet i pakken bliver beskadigt i større eller mindre grad... og som ikke er noget man liiiige får PostDK til at erstatte.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 03/11-10 22:43 
Men det er da også fuldstændig til grin, at tolderne skal stå i en pakke med 100 spil, og så tage hver enkelt op, og se om det er et pc-spil eller et konsolspil og så regne forskelligt for dem allesammen. Det giver jo ingen som helst mening overhovedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 10/01-11 17:18 
Måske mere et "dumt spørgsmål", men ved at skrive her kunne det være nemmere for at andre at finde svaret, skulle man sidde i samme situation.

Sagen kort:
En pakke fra usa, sendt igennem fedex, blev hapset af told og skat lige før jul (røv tidspunkt!), jeg blev kontaktet af fedex vedr. manglende indførelsestilladelse som jeg så først kunne skaffe her efter nytår.

Det er ordnet og jeg har modtaget min pakke idag... nu kommer spørgsmålet så, hvis det havde været PostDK, så skulle jeg have betalt inden udleveringen, men tilsyneladende ikke her. Hvor lang tid tror I jeg bør vente for at vide mig sikker på om jeg skal betale noget eller ej?

Det forholder sig nemlig sådan, at hvis jeg skal betale, så bliver det enten meget billigt eller meget dyrt, an på hvor de finder værdien fra. Der er ingen faktura med i kassen og er pt. ikke blevet bedt om en (dog skulle jeg sende en til politiet for indførelsestilladelsen)... januar er altid en dum måned at skulle betale extra regninger i.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RitesRitesSkrevet 10/01-11 17:52 
Ang. det som tråden startede ud med. Ved modtagelse af vare der er taget i tolden, betales der gebyrer mv. samt kvitteres for dette. Dvs. lige så snart du står med den i hånden, er resten PostDKs problem. Hvis du gemmer kvitteringen, har du også bevis på at du har "betalt" (selvom postbudet ikke fik penge).

Det eneste det så kan spores tilbage til er en postmand med for lange fingre.
» a winner is you «
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/01-20 09:13 
Mine spil er blevet taget i tolden og jeg har forudbetalt tolden inde på Play-asia.com, beløbet der på 386kr.
Jeg må selvfølgelig prøve at kontakte dem, men vil bare lige høre om der er nogle her der har været i samme situation og evt lykkes med at få pakken uden at skulle betale told.

I linket nedenfor står der det jeg æbler om.

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 07/01-20 12:58 
To muligheder:

Playasia har glemt at skrive fortoldningsinfo på pakken, så postdk ved ikke den er fortoldet.

Postdk har overset det.

Hvis du har en kvittering på fortoldningen ville jeg prøve at vise den til postdk.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/01-20 19:11, rettet 08/01-20 17:12 
Jeg er simpelthen en glatnakke, har to ordre fra Play-asia og kiggede kun på ESP Ra.De under hvad jeg havde bestilt, der er nemlig alt som det skal være. Darkbeat fik dit før jul, så jeg tænkte, nå det var derfor der tog så lang tid. Havde bare helt glemt at Rockman & Rockman X 5-In-1 også have release og der havde jeg både forkert adresse og ikke betalt told. Damn beklager, men tak for svaret :=)

Edit: Fik ESP.Ra.De idag...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 12/02-20 08:16 
Jeg har modtaget et told-gidselbrev fra en forsendelse fra Limited Run Games. Det er første gang det er sket, og mig bekendt har de altid sendt via Europa og dækket tolden selv.

Er der nogen der har været ude for det før? Mindes at det har været nævnt herinde for nyligt, men kunne ikke grave det op. Hvordan håndterer jeg bedst sagen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 12/02-20 08:43, rettet 12/02-20 08:44 
Først skal du overveje om du vil forhandle med terrorister? :P

Men tak for advarslen - jeg troede også at LRG var safe.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 12/02-20 09:38, rettet 12/02-20 09:41 
De har for nyligt (i starten af feb), uden varsel, ændret deres prepaid told-lands-liste og i processen fjernet DK.
Efterfølgende har de udmeldt at de opstarter en hollandsk afdeling til shipping indenfor eu, men indtil da bliver leveringer så muligvis taget som gidsel i tolden. Jeg spurgte dem for en uges tid siden hvordan man skulle forholde sig til ordrer lagt inden ændringen, men pt går der åbenbart op til en måned før en ticket/spørgsmål bliver besvaret.
Det virker som om folk har bedst erfaring med at kontakte dem via twitter.

Det er en stinkende dårlig måde at behandle sine kunder på.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/02-20 09:55 
Det er bare et lortefirma :( Men godt at vide, jeg var så bare for en gangs skyld heldig at mit Blazing Chrome slap igennem for et par dage siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/02-20 12:10 
Ja, de har vist sig at være sjuskede og meget barnlige i deres kørsel af forretningen.
j/k
SumezSumezSkrevet 12/02-20 12:54 
slk486>
De har for nyligt (i starten af feb), uden varsel, ændret deres prepaid told-lands-liste og i processen fjernet DK.

Danmark er stadig på listen:
https://limitedrungames.freshdesk.com/support/solutions/articles/22000236142-international-customs-fees

Jeg modtog et andet spil fra dem så sent som i mandags, så jeg synes ikke rigtig de har nogen undskyldning :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/02-20 13:42, rettet 12/02-20 13:56 
Shit, så har de rettet den igen efterfølgende :D

Under alle omstændigheder er der da ingen undskyldning.

Måske er dit sendt i en korte periode, hvor de rent faktisk ikke havde det på plads, eller også er det en fejl.
j/k
77 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig