X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Trizeal


Svar
Michael_Michael_Skrevet 06/04-05 15:48 
Mit ex. har nu forladt Play-Asia.com.

Er der andre der fik lavet en forudbestilling på denne eller på anden vis reagerede på firmaets nødråb?
Der er muligvis en lille ekstrating med, som tak fra firmaet, til de der forudbestilte.
NaieraNaieraSkrevet 06/04-05 16:56 
Jeg skal høre at det er godt, (som i: bedre end XII Stag) før jeg bruger penge på det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 06/04-05 18:15 
Der skal heller ikke meget til at være bedre end XII Stag;)

Førstehåndsindtryk om et par dage forhåbentlig.
Per SPer SSkrevet 06/04-05 18:23 
Ja, kom endelig med noget feedback. Der findes en Sega Direct pakke med soundtrack og en bandana.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Michael_Michael_Skrevet 06/04-05 18:31 
Jep. Har lagt mærke til den. Synes måske en bandana er et lidt bizart valg af ekstratilbehør.
Efter sigende har de smidt en minidisc med soundtracket fra Trizeal med til en del af de der forudbestilte, men lad os nu se.
Per SPer SSkrevet 07/04-05 00:09 
Famitsu (issue #852): 6 - 7 - 6 - 6
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Michael_Michael_Skrevet 07/04-05 13:13 
Det var forventet. Famitsu har det med at lande de mere traditionelle shootere i det område.
Begge udgaver af Chaos Field samt Gigawing Generations fik nogenlunde samme karakterer såvidt jeg husker.
Per SPer SSkrevet 10/04-05 13:01, rettet 10/04-05 13:09 
Her er lidt mere info (og "hands-on" vurdering) om gameplayet på engelsk.

Segagaga-Trizeal
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
flottenheimerflottenheimerSkrevet 10/04-05 13:28 
Det lyder da yderst tiltalende. Old-school shooter fun, here i come.

Er der engentlig blevet annonceret nogle andre nye DC shooters her på det sidste?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dRxLdRxLSkrevet 14/04-05 11:19 
Mine indtryk af spillet er ikke entydigt negative. Faktisk vil jeg sige så meget som at jeg er positivt overrasket =)

Fik forresten alle ekstratingene også =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 14/04-05 11:26 
Den eneste udgave de har hos Play-Asia er også den med ekstra-gejl.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 14/04-05 13:53 
Så har jeg også modtaget Trizeal (incl. ekstra CD og Bandana).

Førstehåndsintryk om et par dage.
Michael_Michael_Skrevet 15/04-05 11:01 
Her er par umiddelbare indtryk baseret på en tre-timers session i går aftes.

Der er en udpræget retrostemning over spillet, både hvad angår grafik, lyd og gameplay. Dette er dog ingenlunde skidt. Umiddelbart minder det nok mest om Raiden Fighters spillene.

+
Ukompliceret, traditionel shooter
God balance
Interessante detaljer*
Klart bedre end såvel XIIStag som Chaos Field.
Simpelt våbensystem (3 modes + 1 smart-bomb).

-
Åbenbart ingen analog kontrol
Skrækkeligt dårlig introskærm/sekvens

*
Bonus-spil "Trizeal Lifting".

Små "hjælpere" på bl.a Stage 3 (ved ikke om de reelt hjælper, men det giver en god fornemmelse af ikke at være helt alene).

Jeg har ikke helt fundet ud af det endnu, men jeg tror XII Stag har en form for gæsteoptræden i spillet også (mere herom senere).

Det var alt for nu. Trizeal virker lovende, men det er ikke spillet grundigt nok endnu til at få en uforbeholden "thumbs-up".
NaieraNaieraSkrevet 15/04-05 12:35 
Palmer Eldritch>
Umiddelbart minder det nok mest om Raiden Fighters spillene.

Umiddelbart ser det slet ikke ud som om, at det skulle minde om de spil, men det kan jeg vel finde ud af når jeg en dag køber det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 15/04-05 13:45 
I må meget gerne komme med nogle flere indtryk. Jeg gider ikke smide $60 for noget lal, men er der tale om et potentielt kulthit er det en anden sag.
Michael_Michael_Skrevet 15/04-05 13:51 
Hvis Triangle Service går nedenom og hjem pga økonomiske vanskeligheder kan der nok godt blive lidt kult-agtigt stemning omkring deres sidste spil;)

Spillet havde på udgivelsesdagen solgt ca. 2.000 ex. hvilket ikke just er imponerende.

Kan selvfølgelig også gå hen og blive den sidste DC udgivelse nogensinde.
Michael_Michael_Skrevet 15/04-05 13:59 
Naiera>
Umiddelbart ser det slet ikke ud som om, at det skulle minde om de spil...

Det er svært at sige netop hvorfor, især fordi min sidste nærkontakt med en Raiden ligger et par år tilbage, men jeg tænkte med det samme på Raiden Fighters.

Måske har det noget med skibets hastighed og bevægelse at gøre. Måske er det fjenderne (som jeg synes er meget lig det jeg husker fra RF) eller måske er det noget så simpelt som fjendernes angrebsmønstre eller den måde fjendtlig ild bliver fordelt over skærmen på.
JAAJAASkrevet 15/04-05 15:37 
At spillet ikke bliver revet væk, er nok ikke det bedste der kan ske for værdien, men med kulthit tænkte jeg faktisk mere på kvaliteten af selve gameplayet. Jeg er fristet, men synes ikke jeg har hørt nok positive meldinger endnu.
dRxLdRxLSkrevet 16/04-05 15:43 
Jeg har taget lidt billeder fra spillet, som sikkert erstatter de (meget små) der fandtes i forvejen.

3 ting at tilføje:

Der er mulighed for 2 player =)

Der er en sidelængs dybdevirkning ala den i Nebulasray ( http://www.klov.com/game_detail.php?letter=N&game_id=8835 ).

Spillet benytter sig tydeligvis af modifier volumes til at lave skygger. Noget jeg ikke har bemærket i andre dreamcast shootere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 16/04-05 16:01, rettet 16/04-05 16:38 
Mit eksemplar (med soundtrack og snotklud) kom i dag, og lige nu sidder jeg og fedter rundt på 4. bane.

De 2 første baner er halvkedelige, men der kommer væsentligt mere fart på i de 2 næste.

På første bane bed jeg mærke i, at man ved at skyde en rækkke halvstore fjender i rækkefølge, "åbner" op for en række nye fjender (i dette tilfælde en række mech-drager), hvor man ellers ville møde banens slutboss. Den kommer så umiddelbart bagefter.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Michael_Michael_Skrevet 16/04-05 17:57, rettet 16/04-05 18:08 
Jeg tror ikke det har noget med rækkefølgen at gøre, men nærmere hvor hurtigt du udsletter dem ("Shoot quickly!")
De mech-drager er godt nok ikke for børn, hva?
Egentlig lidt irriterende at gøre spillet en del sværere fordi spilleren gør det godt.


Lidt flere indtryk:

De små ting fjenderne smider fra sig når man skyder dem er en form for bonus-multiplier som kontinuerligt tæller op...medmindre man misser én hvorefter man bliver nulstillet.


Ekstraspillet "Trizeal Lifting" er egentlig en ganske underholdende udgave af Hackeysack, spillet med ens eget rumskib!;)
Kræver en hulens masse koordination at drible en lille sten rundt på skærmen mens man er under angreb fra utallige fjender.
Bruges i hovedspillet og selve ekstraspillet som chain/bonus.

Foretrukne våben indtil videre er klart Lasermode. Fin detalje med de små skyer den efterlader når man slukker for den.
SumezSumezSkrevet 17/04-05 18:33 
Palmer Eldritch>
Egentlig lidt irriterende at gøre spillet en del sværere fordi spilleren gør det godt.

Mon ikke man kan unlocke et eller andet ved så at gøre det ekstra godt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 17/04-05 19:42, rettet 17/04-05 20:20 
Godt spørgsmål. Det virker som om jo bedre man gør det, jo længere (og massivt sværere) bliver de enkelte baner.

Det ser også ud som om der er mulighed for at åbne en OMAKE stage, men det er ikke sket for mig endnu.

EDIT: Koden for at unlocke XIISTAG står faktisk i manualen;) Mærkeligt...
dRxLdRxLSkrevet 17/04-05 20:36 
Hvordan gør man?

Og er det spillet eller et fly fra spillet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Michael_Michael_Skrevet 17/04-05 20:59, rettet 17/04-05 21:33 
Så vidt jeg kan se giver det mulighed for at bruge skibet/flyet fra XIISTAG incl. dets karakteristiske våbenmodes.
På side 12 i manualen er der en beskrivelse af XIISTAG.

Du skal være på arcade mode titelskærmen.
Tryk: Right, Left, Left, Shot button (12 gange).

EDIT: Efter dette kan man holde X nede når man vælger bane i Score attack, og spille dem med XIISTAG også.
Per SPer SSkrevet 20/04-05 00:22, rettet 20/04-05 00:35 
Jeg har nu gennemført spillet. 6 baner i alt med en ekstra credit for hver bane gennemført. Omake banen åbnes op ved gennemførsel. Bane 5 og 6 er næsten kun boss kampe.

Jeg fik spillet lidt med XIISTAG flyet og det kræver lidt tilpasning før man kan klare sig ordentligt. Sværhedsgraden er bestemt højere med det fly. Special bomben er nærmest harmløs og er bedst som skjul for kugleregn og pludselige angreb.

Indtil videre er jeg positivt overrasket. Det er meget bedre end Chaos Field, og er mere old school i forhold til manic shmup (Dodonpachi) trenden, som er begyndt at blive lidt kedelig. Desuden stiger kvaliteten i grafik og lyd markant gennem banerne.

Jeg vil nu rode lidt med Lifting og Omake sektionen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Michael_Michael_Skrevet 20/04-05 09:01 
Ja, jeg er også meget positivt overrasket.
Fedter stadig rundt på bane 5, men er vist ved at have luret den.
Faktisk en af de bedre shootere jeg har prøvet i lang tid. Sværhedsgraden passer mig perfekt. Ikke alt for hektisk, men heller ikke stille nok til at kunne slappe af.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig